Nicmene, stejna otazka na tebe, spis ty nekdy?
-
aum generator
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
micanek: prave kvoli diskutabilnosti pseudofaktu ze "discovery je 80 procent NLka"
podla mna by bolo lepsie keby ludia vyhodili sloveso "je" zo svojho slovnika. ked napises ze "myslim si ze discovery hra z 80% rovnako ako NL" tak to menej ludi poburi ako ked napises ze to tak je.
ale inak ja si furt stojim za tym ze substraktivna synteza je cela uplne nahovno (a ocakavam nejaky dalsi zabavny flame;)
podla mna by bolo lepsie keby ludia vyhodili sloveso "je" zo svojho slovnika. ked napises ze "myslim si ze discovery hra z 80% rovnako ako NL" tak to menej ludi poburi ako ked napises ze to tak je.
ale inak ja si furt stojim za tym ze substraktivna synteza je cela uplne nahovno (a ocakavam nejaky dalsi zabavny flame;)
jihad on riaa & soza.
ad1: discovery sa podla mna kvalitou zvuku blizi k NR2 tak maximalne na 60% - ako je tam vidiet jednak podla dizajnu a trochu podla zvuku ze to bol pokus o SW emulaciu tohto synthu ...
... tych zvysnych 40 je pre mna osobne, v hudobnom style ktoremu sa venujem, uplne rozhodujucich ... verim ze pre niekoho ineho je to uplne postacujuce a Discovety mu ako nahrada za NR2 staci - napriklad celkom chapem takeho Ecsona (mimochdom co s nim je ?? kde zmizol ?? uz ho tu pekne dlho nebolo pocut...) je to proste otom ako a naco ten zvuk pouzivas. a v akej miere.
ad2: pre mna, k dnesnemu datumu, neexistuje ziadne VSTi, ktore by sa priblizovalo moznostiam a zvkukovej kvalite virusu TI ...
ad3: aum generator no zase nehadz tu pozy
ked si bol po mna po G2 engine tak si pochvaloval napriklad evolver - a to je tiez subtraktivna syteza
alebo tvoj pulse
) povedat ze je nahovno je tak trosku provokacia hehe to je jasne:)) ale samozrejme pre experimentalnu muziku su urcite zaujimavejsie ine typy syntez - to je uuuplne logicke pretoze subtraktivna synteza je v podstate urcena na klasicke zvuky co sa vsade pouzivaju a aj ked mas synth s velkymi moznostami tak nejak
extra neobvykle spektra zvukov z neho dostanes len tazko ...
... tych zvysnych 40 je pre mna osobne, v hudobnom style ktoremu sa venujem, uplne rozhodujucich ... verim ze pre niekoho ineho je to uplne postacujuce a Discovety mu ako nahrada za NR2 staci - napriklad celkom chapem takeho Ecsona (mimochdom co s nim je ?? kde zmizol ?? uz ho tu pekne dlho nebolo pocut...) je to proste otom ako a naco ten zvuk pouzivas. a v akej miere.
ad2: pre mna, k dnesnemu datumu, neexistuje ziadne VSTi, ktore by sa priblizovalo moznostiam a zvkukovej kvalite virusu TI ...
ad3: aum generator no zase nehadz tu pozy
extra neobvykle spektra zvukov z neho dostanes len tazko ...
tiez nechapem preco je tu taka zvada, Nord fici na nejakych custom cipoch ktore su 100% dedicated to audio (vid http://www.sequencer.de/clavia_synthesi ... ar_nm.html) a asi optimalizacia kodu na custom hardwari je na vyssej urovni ako umoznuje VSTi technologia.
ja osobne som bol prekvapeny moznostami Discovery ale je pravda ze dobre naladenu a prieraznu basu som na tom TAZKO urobil. Treba si polozit otazku preco to tak je, zvacsa za vsetkym stoji filter, proste je velmi tazke urobit nejaky lowpass ktory bude taky v prierazny basoch a zaroven "creamy" pri inych zvukoch, podla mna ti co navrhuju HW VA syntaky maju na taketo veci viacero "kriviek" ako sa ma ten filter spravat.
ja osobne som bol prekvapeny moznostami Discovery ale je pravda ze dobre naladenu a prieraznu basu som na tom TAZKO urobil. Treba si polozit otazku preco to tak je, zvacsa za vsetkym stoji filter, proste je velmi tazke urobit nejaky lowpass ktory bude taky v prierazny basoch a zaroven "creamy" pri inych zvukoch, podla mna ti co navrhuju HW VA syntaky maju na taketo veci viacero "kriviek" ako sa ma ten filter spravat.
A jak jsi přišel na těch 90%? To by mě zajímalo. Kolik máš hardwaru, že když uslyšíš takovouhle odpověď, že ti přijde tak směšná? Je fakt, že popsat se to sice dá a že to poznáš, tak pod to se můžu podepsat.elektri píše:
90% dnešních hardvéristů odpoví na otázku, proč používají HW, nějakou otřepanou frází, kterých jsou plná fóra, hlavně jsou nejepší ty magicko-tajemné odpovědit typu: "To se nedá popsat, ale když to máš před sebou, tak to poznáš" to je snad ta nejsměšnější odpověď![]()
Právě jsem koupil Akai S5000. Protože zvuk Kontaktu mě totálně štval. Například Kurzweil K2500 s Kontaktem opravdu dohromady nešly. A buhu ho mít zatím jen ve studiu...kexik píše:poklop: hlavne davas dokopy true analogy (ktore su objektivne nenahraditelne) s VA debilinami, ktore su svojim sposobom podvodom na uzivatelovi. vo VA kategorii maju vyznam jen totalne nadupane krabice, ktore skratka vedia tolko, ze by ti bezne pc utiahlo v podstate len ten nastroj a nic ine. a tie kecy o sampleroch... sw sampler hra suverenne lepsie ako hw nahraty lacnou zvukovou kartou po analogu; nahraty po digitale hra uplne rovnako akurat sa s nim musis srat. neexistuje ze dnes niekto normalny pouziva v studiu sampler, je to ciste podiova zalezitost. teraz hovorim o modernych sampleroch, nie o nejakom 10bitovom ulete z roku 1985. pri starych sampleroch su dolezite skor tovarenske zvuky, mam nejake sample z emu masin a tovarenske zvuky z fairlightu a treba povedat ze i ked standalone hraju hnusne, v mixe funguju neuveritelne dobre. ono sa treba ku kazdej technologii stavat racionalne a nie fasisticky
Cyrile, to bych ti rád trošku přiblížil. Hodně jsem dělal v Halionu ale s novou verzí Cubase 4.1, nefunguje crack. Tak jsem se musel Halionu vzdát a tak dobrej nebyl, abych za něj dal tolik peněz. Od té doby jsem zkoušel kde co. Chtěl jsem skončit u kontaktu, ale prostě nemůžu si pomoct, ten zvuk mi vůbec nesedí. Cyrile, říkáš, že zvuk musí být 1:1, ale to se pořád bavíme jen na úrovni samplu. A co ostatní věci, co obálky, filry, LFO? To už je přece něco jiného, ne? Pak jsi určovanej převodníky ve zvukovce, jinak ti bude hrát M-Audio, jinak EMU, jina RME (vlastní zkušenost)Cyril píše:Poklop: mozna by sis mel dat studenej hadr na celo, chlape. Ze jsi zapalenej do Hw, to je v pohode, ale zacinas bejt zbytecne agresivni, se mi zda... musim souhlasit s kexikem co se tyce sampleru, dodnes jsem ty fanaticky kecy nepochopil, pokud se ciste prehravaj samply, nic se nedopocitava, tak co je to za kravinu ze HW samplery znej taaaak uzasne a SW hur? A pokud teda jde o nejakou editaci samplu, tam je to uz vec na diskuzi, ale stejne je to vsechno SW.
A teď se dostávám k tomu, nad čím přemýšlím delší dobu. Berte to fakt jen jako takovou myšlenku....
Trošku to koresponduje se článkem Wildera z DM. Všiměte si, jak se mění lidé v určitém časovém období. Jací jsme byli před 10 lety. Máme stejné hodnoty? Žijeme ve stejném tempu? Kdo vlastně jsou sound designeři například Native Instruments? Nejsou to třeba nějací mladí progresivní lidé, co nemají vlastní zkušenost s prací na starých HW samplerech, na starých mašinách? Od začátku dělají na počítačích, jsou ovlivňovaní současnou dobou, třeba mají úplně jiný standard, jiné cítění... Já na to narážím poslední dobou v nově vyprodukovaných deskách, v nových VSTi. Hrajou prostě fakt úplně jinak, jinak ve stereu, jakoby v jiným frekvenčním pásmu. Ten zvuk mi přijde víc nakompresenej, víc u ksichtu, míň dynamickej, i když tlačí. Popravdě mě to někdy docela unavuje. Tenkrát když navrhovali designeři staré mašiny, vycházeli úplně z jiné doby. Mysleli jinak, dělali to jinak a tenhle duch určité doby je v tom kovu cítit. Dnes se mi zdá, že je všechno dělané hlavě ke spotřebě ke konzumu, zaujmout, nechat se strhnout, uchvátit, ale rychle to vyprchá. Já mám takový pocit z Native instruments. Měl jsem rád jejich VSTi. Ale FM8 je o dost horší než FM7 a tak bych mohl pokračovat. Basy z Kontaktu prostě nehrajou, efekty mě taky moc nedostaly. Ani filtry. Nová banka do Kontaktu3 i přesto že má okolo 20 GB mě vůbec nebaví.
Je mi jasné, že dělat na HW je větší opruz. Přenosy přes SCSI jsou pomalé. Zabere spoustu času, než se s ním naučíš, ale dá ti to něco jiného.
Nutí tě víc nad muzikou přemýšlet. Dává ti větší prostor sžít se s mašinou. Osvobodí tě od bezhlavého stahování gigabajtových bank, hodinového lovení zvuků a podobně. Nutí mě ze sebe dostat víc, než jen střihat smyčky a lovit presety a tenhle progres mě fascinuje a nutí mě jít stále dál a makat na sobě...





