Co nam zmenilo pohled na tvorbu hudby
Co nam zmenilo pohled na tvorbu hudby
Ctu zrovna The Mixing Engineers Handbook, kde pisou spickovy zvukari/ producenti, v jakych podminkach nekdy nahravali nahravky, na ktery se nikdo z nas nejspis nezmuze ani s vybavenim za statisice, jak nemeli reverb, tak pouzili nejakou shitovou mistnost apod... Zrovna posloucham nejaky raritni verze Simona a Garfunkela, sumi to skoro vic nez hraje, ale stejne z toho mam husi kuzi... a tak dale a tak dale... nekdy si rikam, jestli to neprehanime, jestli nas vazne spasi "gearslutismus" a honba za spoustou novych a novych specialnich technik a vychytavek, "oteplovanim" zvuku... Jestli to neni nahodou vsechno o necem trosku jinym... Se jentak zamejslim, kdo chce, pridejte se...
Kdyz ctu rozhovory s tema velikanama zvuku, tak oni nepouzivaj nic extra zvlastniho, jasne, maj drahy vybaveni, ale hlavne umej pouzit chytre a neotrele zakladni techniky, umej jich pouzit presne tolik, kolik je potreba a je to tam... a ja tady vymejslim, jak primichat sum k signalu a janevimco. Nikdy jsem necetl, ze by ty nejlepsi vymejsleli neco takovyho... Vazne si nekdy rikam, ze bez pocitace to asi ma svoje kouzlo a hlavne fakt DELAS HUDBU. No dobre, pocitac vetsina z nas potrebuje, protoze diky nemu muzem mit jakysi napodobeniny velkych studii, na ktery nikdy nebudem mit, ale jejichz moznosti potrebujem. Ale zmenit pristup smerem od techniky k hudbe urcite jde i s pocitacem. Ale jak?
(ale samozrejme ze za par hodin budu zas tady nekde resit nejakej exciter nebo superspeslsidechainjanevimco, to je mi jasny uz ted...)
Kdyz ctu rozhovory s tema velikanama zvuku, tak oni nepouzivaj nic extra zvlastniho, jasne, maj drahy vybaveni, ale hlavne umej pouzit chytre a neotrele zakladni techniky, umej jich pouzit presne tolik, kolik je potreba a je to tam... a ja tady vymejslim, jak primichat sum k signalu a janevimco. Nikdy jsem necetl, ze by ty nejlepsi vymejsleli neco takovyho... Vazne si nekdy rikam, ze bez pocitace to asi ma svoje kouzlo a hlavne fakt DELAS HUDBU. No dobre, pocitac vetsina z nas potrebuje, protoze diky nemu muzem mit jakysi napodobeniny velkych studii, na ktery nikdy nebudem mit, ale jejichz moznosti potrebujem. Ale zmenit pristup smerem od techniky k hudbe urcite jde i s pocitacem. Ale jak?
(ale samozrejme ze za par hodin budu zas tady nekde resit nejakej exciter nebo superspeslsidechainjanevimco, to je mi jasny uz ted...)
A zcela priznacna vec> cim horsi vybaveni jsem mel, tim lepsi hudbu jsem udelal... Trackery, nejaky obskurni programy na starym macovi, jednostopy (!) nerealtimeovy audio editory... nakonec i v podelanym Reasonu jsem toho udelal mnohem vic nez ted, kdyz mam na co si vzpomenu...
Zebych byl typ, co potrebuje pouzivat vykonnej, ale uzavrenej system typu Reason (teda ale k tomu uz se vracet rozhodne nechci... ten je tak na nauceni zakladu) nebo vedle probirany HW DAWs?
Zebych byl typ, co potrebuje pouzivat vykonnej, ale uzavrenej system typu Reason (teda ale k tomu uz se vracet rozhodne nechci... ten je tak na nauceni zakladu) nebo vedle probirany HW DAWs?
- freecoolin
- Příspěvky: 264
- Registrován: 25 lis 2004 09:53
ty voe na co si tady stěžuješ ?, tak se vrať k tomu na čem si udělal víc muziky a nebreč tady !!!Cyril píše:A zcela priznacna vec> cim horsi vybaveni jsem mel, tim lepsi hudbu jsem udelal... Trackery, nejaky obskurni programy na starym macovi, jednostopy (!) nerealtimeovy audio editory... nakonec i v podelanym Reasonu jsem toho udelal mnohem vic nez ted, kdyz mam na co si vzpomenu...
resis supermegaexcajtery a superspeslsidechainjanevimco proto aby sis udelal co nejvetsi prehled o tom co a jak se da pouzit kdyz na to prijde, neznamena to ale ze to vsechno potrebujes a zdaleka to vsechno co se dozvis nepouzijes, ale je dobry mit prehled.
druha vec je to, ze lidi s compem doma v obyvaku apod. co tvorej muziku jsou zaroven muzikanti, komponisti, sami sobe dirigenti a kritici, sami sobe zvukari a casto si ty svy vytvory i radoby zmastrujou/jeme, mluvim o dost velky casti ucastniku tohohle fora a v tom je prave ten problem, pac sajmon s garfanklem si brnkali na svy kytarky a za sklem rezie sedela banda lidi, producenti, zvukari, technici, kteri vedeli jak tomu jejich "brnkani" dat stavu po zvukovy strance. predstav si ze bys slozil neco na syntaku, nahral to na kazetak a v dnesni meganarocny dobe s tim chodil po vydavatelich a nabizel to kdo se chyte, to proste uz nejde, dneska frcej veci co sypou penize a mi ostatni si to bastlime doma na koleni, takze pak sou pro nas tyhle fora ze novacek se dozvi co je to ekvalizer od nekoho kdo se to takhle nebo podobne dozvedel pred pul rokem
a tak to jde dal az k superspeslsidechainjanevimcemu apod. a tak je to fajn a diky za to.
casem si ovsem kazdej udela svuj obrazek a pres mnozstvi temat a diskuzi se propracuje k necemu co vlastne chtel ale nedokazal to pojmenovat a nevedel ze to je a vypada a hraje takhle, jenom proste chtel treba delat muziku jako ... nakej vzor ... ale jak na to zejo kdyz clovek ma doma jednu samohrajku zaplou pres minivez
naky zakladni vybaveni je nutny, neni nutny to prehanet a cim ma clovek vic znalosti a zkusenosti tim min veci opravdu potrebuje protoze a) vi presne co chce a co tim dosahne a za b) i s malem ktery umi pouzivat vykouzli velky veci a v neposledni rade za c) kdyz to nejde a nema na to pristroje atd, ma hlavu a vymysli to s danejma technickejma moznostma tak genialne, aby to vypadalo ze to takhle nedokonale chtel a byl to zamer
v tom je kouzlo zkusenosti a tam se tady snazime asi vsichni propracovat.
muzes se tady rok bavit o tom jak to udelat abys nemel v nahravce zadnej sum, protoze si muzes myslet ze to ze nahravka sumi je dukaz neprofesionality a cim je nahravka cistejsi tim ses vetsi profik, stravis rok zkoumanim jak na to abys dosel do stadia kdy si tu cistou nahravku poslechnes a reknes si "sakra a kam zmizela hudba a nalada a zivost a dravost a drajv a kde to vsechno zdechlo ?" (jen priklad, nepitvejte to pliis) no ale k tomu se jinak nedostanes, takze proto tady myslim tlachame
druha vec je to, ze lidi s compem doma v obyvaku apod. co tvorej muziku jsou zaroven muzikanti, komponisti, sami sobe dirigenti a kritici, sami sobe zvukari a casto si ty svy vytvory i radoby zmastrujou/jeme, mluvim o dost velky casti ucastniku tohohle fora a v tom je prave ten problem, pac sajmon s garfanklem si brnkali na svy kytarky a za sklem rezie sedela banda lidi, producenti, zvukari, technici, kteri vedeli jak tomu jejich "brnkani" dat stavu po zvukovy strance. predstav si ze bys slozil neco na syntaku, nahral to na kazetak a v dnesni meganarocny dobe s tim chodil po vydavatelich a nabizel to kdo se chyte, to proste uz nejde, dneska frcej veci co sypou penize a mi ostatni si to bastlime doma na koleni, takze pak sou pro nas tyhle fora ze novacek se dozvi co je to ekvalizer od nekoho kdo se to takhle nebo podobne dozvedel pred pul rokem
casem si ovsem kazdej udela svuj obrazek a pres mnozstvi temat a diskuzi se propracuje k necemu co vlastne chtel ale nedokazal to pojmenovat a nevedel ze to je a vypada a hraje takhle, jenom proste chtel treba delat muziku jako ... nakej vzor ... ale jak na to zejo kdyz clovek ma doma jednu samohrajku zaplou pres minivez
v tom je kouzlo zkusenosti a tam se tady snazime asi vsichni propracovat.
muzes se tady rok bavit o tom jak to udelat abys nemel v nahravce zadnej sum, protoze si muzes myslet ze to ze nahravka sumi je dukaz neprofesionality a cim je nahravka cistejsi tim ses vetsi profik, stravis rok zkoumanim jak na to abys dosel do stadia kdy si tu cistou nahravku poslechnes a reknes si "sakra a kam zmizela hudba a nalada a zivost a dravost a drajv a kde to vsechno zdechlo ?" (jen priklad, nepitvejte to pliis) no ale k tomu se jinak nedostanes, takze proto tady myslim tlachame
Neural: zrovna sajmon a art podle me nikdy moc dobrej zvuk nemeli, vzdycky mi to bylo lito 
Ted me napada, ze by mozna pomohlo moct si DAW dat jako fullscreen

Ne vazne, uvazuju, jestli treba takovej Ableton neni pro tvorbu v tomhle duchu vhodnejsi nez Sequoia, abychom teda tohle tema udrzeli pri zemi.
Ted me napada, ze by mozna pomohlo moct si DAW dat jako fullscreen
Ne vazne, uvazuju, jestli treba takovej Ableton neni pro tvorbu v tomhle duchu vhodnejsi nez Sequoia, abychom teda tohle tema udrzeli pri zemi.
no chtel jsem napsat neco chytryho, ale vzdycky z toho byly nejaky plky... takze jednoduse: nepitvat to, delat muziku jak nejlip umim a kdyz mam "duty obdobi" tak resit vic zvuk a detaily a zkouset novy veci a tak
tak nejak jsem si to prikazal. bohuzel od konce leta u me pretrvava to "duty/tupy/neproduktivni" obdobi... 
Uplne souhlasim s biscuitem. Jen bych dodal, ze hrozne dulezity je podle me skladbu dotahnout az do konce. Ruznych utrzku si nakrouti kazdej milion, ale tu jednu vec dotahnout po vsech strankach do vitezneho konce, to uz chce spoustu trpelivosti, sebekazne a silnou vuli a potom to ale cloveka posune zas o kus dal.
biscuit to napisal krasne.. inak ja som sa bal ze to len ja som taky neschopny ze niekedy mam aj 2-3 mesiace (raz dokonca 3/4 roka) ze nevytvorim ani jeden pouzitelny pattern .. vtedy sa len hram zo zvukom a tak ale vytvori nieco celistve proste nie, ani keby som sa poskladal
)..
a ale zase vacsinou na konci takehoto obdobia ma muza kopne tak precizne, ze si tyzden nemozem sadnut
)
k teme: nemyslim si ze by stare nahravky robene na predpotopnej technike boli lepsie ako tie dnesne - to je silne subjektivne, ja sa napr. cez zle nazvucenu sumiacu nahravku nedokazem preniest, napady-nenapady proste zvuk je pre mna HODNE dolezity. ked pisem HODNE myslim vat VELMI.
pre mna je v hudbe najdolezitejzia zvukova pestrost, mnohovrstvovost, clenitost, ked sa stracam vo viire (hehe vo Vire) roznych kvalitnych sirokospektralnych zvukov ...
hold kazdy hlada iny zvuk, niekto ocel,chlad,digitalnu presnost buducnosti (hlaasim sa,to som ja
), iny teplo, sum, spinu minulosti
))
Offtopic: co sa tyka kompozicie, dost nemam rad DUR akordy, vacsinou mi zneju strasne veselo a uchylne
) fak ze ne, MOL je mi ovela blizsi a este rasej mam rozne exoticke akody pripadne take co uz sa blizia skuor disharmonii
to pisem len aby si niekto nemyslel ze zase riesim len zvuk v hudbe a kompozicia ma nezaujima
)
a ale zase vacsinou na konci takehoto obdobia ma muza kopne tak precizne, ze si tyzden nemozem sadnut
k teme: nemyslim si ze by stare nahravky robene na predpotopnej technike boli lepsie ako tie dnesne - to je silne subjektivne, ja sa napr. cez zle nazvucenu sumiacu nahravku nedokazem preniest, napady-nenapady proste zvuk je pre mna HODNE dolezity. ked pisem HODNE myslim vat VELMI.
hold kazdy hlada iny zvuk, niekto ocel,chlad,digitalnu presnost buducnosti (hlaasim sa,to som ja
Offtopic: co sa tyka kompozicie, dost nemam rad DUR akordy, vacsinou mi zneju strasne veselo a uchylne
vybaveni je tu od toho, aby se ti dobre delalo... kdyz vyhovuje samohrajka a vez sanyo, tak budis... jestli je to tracker a hifi technics, tak bunis, jestli je to par mikraku a par akustickejch nastroju a treba DATka, tak budis...
Nicmene co ted musim hodne uznat je akustika a vetsi mistnost nez kamrlik
, to je asi nejvetsi prinos, co sem zatim zazil od koupe adamu
. A to jak na monitoring, tak na (zatim velmi zbezne) nahravani...
Nicmene co ted musim hodne uznat je akustika a vetsi mistnost nez kamrlik




