Myslim ze se pletes. Analogovy zaznam se nutne nemusi opotrebit, zalezi na pouzite technologii. Soucasne technologie (aspon ty ktere znam) se opotrebovavaji, ale od toho tu mame vedu, nove materialy atd. Prinejmensim se urcite da dosahnout toho aby opotrebeni bylo zanedbatelne.dendy píše:To neznie moc realisticky ... akykolvek analogovy zaznam sa skor ci neskuor opotrebi - to je dane prave tym ze je spojity a tym padom nejaka error-corection tam viac menej nieje mozna ...Vuid píše: Troufnu si odhadnout ze vznikne silna komunita odpurcu digitalizace, vsechno budou delat na analogovych masinach, vzniknou analogovy cdcka (gramodesky jsou moc velky a opotrebovavaj se).
Digitalizacia v hudbe - kam smerujeme ?
Naprosto se hrozím dne kdy technika umožní něco jako ve vizi o přenosu myšlenek do pc a třeba konverzi na midi. To pak umožní taky totální kontrolu nede vším a nad každým tak je otázka jestli většina lidí nebude mít trochu jiný starosti než obdivovat dokonalý digitální flašinety. Myslím že muzika a její tvorba je výsadou lidí nikoliv procesorů. Pokud se stane že mašina bude skládat komu budou patřit práva ? Tomu kdo vymyslel mašinu ? Nebo tomu kdo jí zapnul ? Vyvstává spousta dalších otázek ale jedna věc mě trápí opravdu moc a moc. Sice ta, že se toho zřejmě dožiju.
Shodou okolností mám možnost často poslouchat hudbu náctiletých, konkrétně na ZŠ. Je jednoznačně znát trend úpadku lidskýho faktoru, mám pocit že jsou to první vlaštovky tý "vize". Pánbůh netrestej a zlý pryč, to už není muzika ale opravdický vymejvání mozků.
Shodou okolností mám možnost často poslouchat hudbu náctiletých, konkrétně na ZŠ. Je jednoznačně znát trend úpadku lidskýho faktoru, mám pocit že jsou to první vlaštovky tý "vize". Pánbůh netrestej a zlý pryč, to už není muzika ale opravdický vymejvání mozků.
iste, proprietarne kontrolery pre fanusikov daneho nastroja to nevylucuje... ale neboli by nutnost (mne osobne editacia z pc vyhovuje viac nez krutenie a stlacanie a rolovanie v divnych menu)ekeaze píše:Kexik: Tak to jedine kdyby nynejsi vyrobci VA sythu, udelali balik, kde by byl software + kontroler primo urceny k tomu sofftu (napriklad : clavia by dala CD se softem pro PC + HW interface z NL3 jko kontroler)... protoze me treba HW editace vyhovuje vic nez vse nastavovat myskou, nebo mit jeden universalni kontroler na vsechno to bych nechtel...
Panove, k cemu je to vsechno, kdyz vam vypnou proud, he? To se s tema hyperchytrejma masinkama propojujici mozek s kompy muzete jit rovnou vycpat a typek, co hrabne do klaviru ci strun bude mit stejne navrch a babu vam prebere nez by rekl svec
Marna slava - ja tvrdim - cim SNADNEJI muzika vznika, tim je HORSI 


...so many knobs, so little time... (autor neznamy)
tak to si ja vobec nemyslim. vela uplne fantastickych veci vzniklo naopak velmi lahko a poprude a mnozstvo premyslenej tazko odpracovanej hudby stoji za prd...Merlin píše:Panove, k cemu je to vsechno, kdyz vam vypnou proud, he? To se s tema hyperchytrejma masinkama propojujici mozek s kompy muzete jit rovnou vycpat a typek, co hrabne do klaviru ci strun bude mit stejne navrch a babu vam prebere nez by rekl svecMarna slava - ja tvrdim - cim SNADNEJI muzika vznika, tim je HORSI
ako vravi dano, je to o nadani a dobrych napadoch a nezalezi na tom, ci potrebujes elektriku alebo nove struny
Poshook: Ne, myslim to jinak. Ma-li muzikant palici na dobry napady, tak vznika muzika snadno a byva vetsinou dost dobra! Jenze ja mam na mysli spis jeji snadnou PRODUKCI pomoci vselijakych usnadnovadel, udelatoru, lepeni cizich smycek apod. Dano to rekl myslim jasne - je to O NAPADECH!
...so many knobs, so little time... (autor neznamy)
hej, ale je predsa jedno, ci lepis mozaiku z not, akordov alebo loopov alebo zo vsetkeho dokopy, vzdy ten talent a napad (aposob ako lepit tony, akordy alebo udelatory) rozhoduje o tom, ci to bude dobre ale nahovno.Merlin píše:Poshook: Ne, myslim to jinak. Ma-li muzikant palici na dobry napady, tak vznika muzika snadno a byva vetsinou dost dobra! Jenze ja mam na mysli spis jeji snadnou PRODUKCI pomoci vselijakych usnadnovadel, udelatoru, lepeni cizich smycek apod. Dano to rekl myslim jasne - je to O NAPADECH!
pre gitaroveho skladatela bude mozno nepredstavitelne zlozite pouzit v produkcii udelatka, rovnako ako pre loop-maniaka gitarove akordy.
mimochodom akordy a stupnice su tiez usnadnovadla (polotovary), ktore sa vytvorili na ulahcenie (nie len) produkcie...
hm myslis ze az za XX rokov bude drevo drahsie ako zlato a za rubanie stromov bude trest smrti tak sa nim bude plytvat na take veci ako hudobne nastroje ?Merlin píše:Panove, k cemu je to vsechno, kdyz vam vypnou proud, he? To se s tema hyperchytrejma masinkama propojujici mozek s kompy muzete jit rovnou vycpat a typek, co hrabne do klaviru ci strun bude mit stejne navrch a babu vam prebere nez by rekl svecMarna slava - ja tvrdim - cim SNADNEJI muzika vznika, tim je HORSI

- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
tomu se mi nechce věřit,dokud nebude na světě umělá inteligence,tak počítač sám od sebe nic nevymyslí i kdyby měl bejt nějakej superchytrej program kterej zvladne lepit z paternů nejlepší tracky furt ty paterny musí někdo vymyslet...aladar píše: Pokud se stane že mašina bude skládat komu budou patřit práva ? Tomu kdo vymyslel mašinu ? Nebo tomu kdo jí zapnul ? Vyvstává spousta dalších otázek ale jedna věc mě trápí opravdu moc a moc. Sice ta, že se toho zřejmě dožiju.
proč mam furt pocit že se spousta lidí bojí všech těch programů v kterejch se dá snadno udělat hudba a všech loopů a podobnejch usnadňovadel hudební produkce....ten kdo nemá nápady a nadání nikdy neposkládá z těch nejlepších smyček na těch nejlepších strojích to co zvládne nadanej člověk co má nápady s fruty loops a pár saplama nebo s rozladěnou španělkou, dvouma hrncema a kbelíkem....je uplně jedno jestli bude svoje napády předavat kytaře prstama a nebo počítači mozkem,buď tam prostě jsou a nebo nejsou...
chceš mi říct že v době před 10/20 lety děti na základce poslouchali nějaký prudce inteligentní hudební směry?aladar píše:Shodou okolností mám možnost často poslouchat hudbu náctiletých, konkrétně na ZŠ. Je jednoznačně znát trend úpadku lidskýho faktoru, mám pocit že jsou to první vlaštovky tý "vize". Pánbůh netrestej a zlý pryč, to už není muzika ale opravdický vymejvání mozků.
Problém je v tom, že v těch udělátkách se tvoří strašná kvanta průměrných shitů, a těma shitama jsou už lidi (posluchači, média, producenti, distributoři) tak zahlceni, že už nemají sílu se v tom všem přehrabovat a hledat kvalitu. Tudíž neni to v první řadě problém muzikantů (můžou používat jakékoli nástroje), ale posluchačů. A následně pak i muzikantů, protože ti těžko najdou cestu k těm posluchačům.
Na druhou stranu programy které samy skládají hudbu už tady byly dávno, a výsledek? Ani o nich nevíte, protože výsledek nebyl zajímavý. Muzika je zajímavá jako prostředek komunikace mezi hudebníkem a posluchačem, jde v ní o EMPATII !! Ale koho zajímá duše počítače? Počítač žádnou nemá. Zatím. A doufám že to tak zůstane
Na druhou stranu programy které samy skládají hudbu už tady byly dávno, a výsledek? Ani o nich nevíte, protože výsledek nebyl zajímavý. Muzika je zajímavá jako prostředek komunikace mezi hudebníkem a posluchačem, jde v ní o EMPATII !! Ale koho zajímá duše počítače? Počítač žádnou nemá. Zatím. A doufám že to tak zůstane

Pocitac dusi nema ale dokaze ji napodobit. Dnes jsou sachove programy ktery umej hrat "jako" Kasparov ci jinej sachista (oblibene tahy a strategie). V budoucnu bude urcite soft kterej ti na pozadani slozi pisen "jako" Metallica nebo Bach:)FFoxX píše:Problém je v tom, že v těch udělátkách se tvoří strašná kvanta průměrných shitů, a těma shitama jsou už lidi (posluchači, média, producenti, distributoři) tak zahlceni, že už nemají sílu se v tom všem přehrabovat a hledat kvalitu. Tudíž neni to v první řadě problém muzikantů (můžou používat jakékoli nástroje), ale posluchačů. A následně pak i muzikantů, protože ti těžko najdou cestu k těm posluchačům.
Na druhou stranu programy které samy skládají hudbu už tady byly dávno, a výsledek? Ani o nich nevíte, protože výsledek nebyl zajímavý. Muzika je zajímavá jako prostředek komunikace mezi hudebníkem a posluchačem, jde v ní o EMPATII !! Ale koho zajímá duše počítače? Počítač žádnou nemá. Zatím. A doufám že to tak zůstane
To je jeden z duvodu proc predpokladam vznik silne opozice vuci vsemu dogitalnimu v muzice, nejaky hnuti "analog only".