nepresnosti, humanize, swing, groove....

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 21 pro 2005 08:19

sparkX: podla toho v akom style...

bubenik sice moze byt brutalne presny na kopaku a rytmicaku ale vzdy robi vlastny groove aspon na hajtkach a perkusiach... a to meni naladu a celkove vyznenie tracku..

clovek nie je stroj...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12783
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 21 pro 2005 08:21

sparX píše:Myslím , že upínat se jen na "rozhození" rytmu není dobré ... i "zachlívkovanej" rytmus může znít velmi "živě" .
Pointa je v tom , že i leckterej živej muzikant dokáže bejt až nechutně přesnej ...
Nepřesnosti jsou ale v úderech ... čímž se mění razance a barva zvuku ... upínání se na "jen rozhození" rytmu nestačí ... velocity a práce s filtrem + obálkou je nejduležitější ...
Myslím , že když se tohle zvládne klido se můžete držet i gridu .
ano s tym rozhodne suhlasim, mna napr nepresnosti v timingu vytacaju, az prilis - preto zivich bubenikov moc nemusim pokial nie su strojovo presny - velmi mi prekaza ten posun mimo grid a nemam to rad .. hlavne na hajtkach je to pocutelne a to ma ide rozhodit, taky track nevydrzim dlho pocuvat... ...mozno je to tym ze som kedysi zacinal v trackeri a tam proste vsetko slapalo presne :)))
naopak hra s velocity a fitrom je velmi dolezita...

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 21 pro 2005 08:26

dendy ty nevydrzis pocuvat ziadnu funky skladbu?

z tych breakov co mam nie je ani jeden podla gridu...

ale ako hovorim.. do trance je to nepotrebne... do dnb (okrem tech stylov) ,breakbeatu,triphopu,reggea je to podla mna nutnost...

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12783
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 21 pro 2005 08:30

Solarfall píše:dendy ty nevydrzis pocuvat ziadnu funky skladbu?
ne, funky fakt nemusim, funky nema rada ani jedina bunka v mojom tele :))
proste nemozem si pomoct to co hladam v hudbe je uuuplne diametralne niekde inde nez ako su nejake do tempa netrafene hajtky a podobne :)))

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 pro 2005 10:27

tak drumpad dorazil... a ja som dorazeny lebo som kdesi stratil midikabel :(
interne zvuky to ma podla ocakavania uplne naguvno a hlavne dalsi uder trimuje predosly (pady su jednohlase), takze to nie je bez midi nanic. ale dynamika funguje celkom dobre ovsem sa jeden musi triafat presne na stred padu. krabicka ma ovsem dva jacky na pedale a ak sa potvrdi moje podozrenie, ze do toho pojde strcit normalny pad od jamahy, tak som vyhral contest :)
sory za odbocenie, takze moj pristup ku groovu do blizkej buducnosti: nabuchat palickami, eventualne dorovnat a tesit sa z vysledku :)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 pro 2005 10:30

Pierre niko píše:kexi: ty delas ve fruitech, taky ti pride, ze jejich shufle nejak nezabira? jinak antikvantizace jde samozrejme nejlip v pianorolu... jinak je supr zpresnovat beat, kdyz se blizi ke konci taktu, pak to pumpuje
shuffle funguje len ako pouzivas pattern mod. na skore v piano rolle to supatko nezabera. ja to nepouzivam

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 21 pro 2005 10:37

shuffle vo fl bol moj prvy krok k rozhodenejsim beatom... uz to urobilo sluzbu...
ale sralo ma ze ked som robil v pattern mode tak sa nedali jednotlive udery manualne posuvat na obe strany(shift) takze sa to nedalo moc pouzit a pritom v nejakej starej verzii to islo..

inak fl ma celkom slusny quantizer v piano rolle, len mi tam chyba moznost nastavit si grid podla template...

pekne citanie na temu groove je tu:
http://www.soundonsound.com/sos/Aug01/a ... roove2.asp
http://www.soundonsound.com/sos/jul01/a ... grove1.asp

mozno to pomoze niekomu pochopit naco je to cele srandovanie s mriezkou dobre..

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 21 pro 2005 12:06

Ked sa uz bavime o presnosti a nepresnosti, tak uplne typickym prikladom toho, ako moze byt hudba prave vdaka tupej strojovosti uple frigidna, je kapela Level42. Prave pocuvam ich vyberovku a ide z toho na mna hroza. Napriek tomu ze ide aj o funky ta hudba vobec nedycha a je uplne jedno ze su tam zivi muzikanti. A nepomaha tomu ani Kingovo onanovanie na blikajucej base :lol:

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 pro 2005 12:11

jo, to je to midizovanie rokov 80tych... pritom ma level42 par skalnych fandov medzi fakt dobrymi muzikantami, comu nerozumiem. mam z nich podobny pocit

wir
Příspěvky: 186
Registrován: 24 led 2005 11:12

Příspěvek od wir » 21 pro 2005 12:31

u mna rozhodne vyhravaju groovy veci nad mechanickymi a v psytrance to plati trojnasob :)

byt bubennikom co skoro presne trafa okolo gridu, to ma u mna respekt
zaklikavat presne po gride to vie aj opica.

mna najviac dostava organizovana nepresnost :)
btw, ako riesite sekvencovane groovy basove linky ?
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 21 pro 2005 13:04

wir: Basovou linku řeším úplně stejně. Nejvíc je, když ji někdo zahraje naživo. U syn?ákový mi nejlepší přijde nahrát si ji na klávesy. V basový lince dvojnásob platí, že kromě toho, kdy tón začne je hodně důležitý, kdy skončí. Jinými slovy, moc a moc pozornosti je třeba věnovat délkám tónů...

Saša

themon
Příspěvky: 20
Registrován: 07 říj 2005 14:45

Příspěvek od themon » 21 pro 2005 16:06

zdravím! jako gitarista a bubeník k tomu dodávám, že nepřesnosti živých muzikantů oproti počítačovymu "gridu" - měřený v mikrosekundách - jsou žádoucí, protože právě ty "nepřesnosti" vytvářej jedinečnost projevu jednotlivýho muzikanta - samozřejme nemyslim nějaký začátečníky. Například jsou bubeníci, které od sebe rozeznáte, přitom jsou supr přesný. Totální "human feeling" v PC dosáhnete podle mě tim, že si toho co nejvíc nahrajete "ručně". Někdy basu nahrávám na kytaru a tu pak snížim o oktávu - prasárna já vim, ale díky abletonu se tam daj vyfiltrovat 8-, 16-, 32-tiny... a diky compressoru to fakt zní jako basa. Dokonce je i znát, jestli hrajete prstama nebo trsátkem! :wink:
ALE jak už tady někdo napsal, záleží na stylu hudby a taky na konkrétnim songu - vo tom žádná...
U Abletonu se mi vyplatilo používat funkci "tripple swing", kterej nahrazuje ten šafl... alias humanizing... jinak nevim
= themon =
PC AMD 1.1 GHz, 512 MB RAM, MAYA 44 MKII
= kytara, basa, bici =

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 21 pro 2005 16:18

ja som ableton zavrhol kvoli tomu ze nedokaze pouzivat groove templaty... a pritom ma na to vsetky predpoklady...

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 21 pro 2005 16:22

themon píše:U Abletonu se mi vyplatilo používat funkci "tripple swing", kterej nahrazuje ten šafl... alias humanizing... jinak nevim
PC Intel 486 DX2, 32 MB RAM, SB AWE 64 Gold, MS-DOS 6.22, Win95, Impulse Tracker, COOL Edit

na takejto zostave sa musi Ableton spravat ako gulovy blesk :o

themon
Příspěvky: 20
Registrován: 07 říj 2005 14:45

Příspěvek od themon » 21 pro 2005 16:31

Solarfall píše:ja som ableton zavrhol kvoli tomu ze nedokaze pouzivat groove templaty... a pritom ma na to vsetky predpoklady...
groove template je predpokadam nejaky prednastaveny humanizing?
ja za sebe jako mulu muzu zase rict, ze dokud jsem neobjevil Ableton, nedelal jsem radsi nic resp. hral jsem v kapele. Kdyz jsem totiz tenkrat uvidel Cubase, Pro Tools, Reasony Fruity Loops atd. prislo mi to 1.) strasne slozity a za 2.) bylo to prilis jednostranne zamereny... Ableton u me vyhral na cely care: muzu v nem delat jak tanecni muziku, ale taky tim zrovna nahravam bigbeatovy DEMO... Kazdymu at jest to, co pochopi...
= themon =
PC AMD 1.1 GHz, 512 MB RAM, MAYA 44 MKII
= kytara, basa, bici =

Odpovědět