nepresnosti, humanize, swing, groove....

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

nepresnosti, humanize, swing, groove....

Příspěvek od Solarfall » 20 pro 2005 15:17

***EDIT***
tento thread by mal byt o tipoch a trikoch na poludstenie pocitacovych trackov
***EDIT***

citanie threadu o novom syncrovom tracku ma inspirovalo k zalozeniu tohoto threadu...

tiez som mal kedysi rad presne udery a co nebolo presne ma znervoznovalo.. ale teraz mam na to uplne iny nazor... :wink:

ake techniky pouzivate na dosiahnutie tej 'ludskosti' ?

samozrejme ako prve sa ponuka nabuchat to vsetko rukami ale nie vzdy je to z roznych pricin mozne...

ja robim dnb a na poludstenie breakov pouzivam dva sposoby:

1. pouzivam funky breaky ktore mam naslicovane na vacsie casti, teda ze snare+chvost z hajtiek atd.

2. z tychto funky breakov si robim groove template v cubase, tym zachovam timing ziveho bicmana a do toho si programujem svoj vlastny beat.
Naposledy upravil(a) Solarfall dne 21 pro 2005 10:48, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 20 pro 2005 15:24

Mě se nejvíc osvědčilo to, co jsem popsal u toho tracku. Nasamplovat si smyčku (stačí třeba čtyři takty z písničky), nastavit si tempo v Logicu aby sedělo na dýlku smyčky a pak si do toho zkusit vy?ukat na klapky zavřenou hajtku v šestnáctinách. Z ní odečíst groove template a ten pak použít. Dobrý je taky použít víc groove přes sebe. Třeba hajtka v jednom, k tomu skoro rovná tamburínka a rytmičák dopředu. Po dokončení aranže všechny regiony danýho nástroje spojit do jednoho tracku a na něj použít lehký logicovský humanize (stačí třeba timing +-2). Ono to pak nepůsobí tak monotónně nebo si to aspoň myslím 8-)

Saša

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 20 pro 2005 15:35

syncro: na vyrobenie groove templatu nie je nutne tukat to este rukou (jediny vyznam to ma ak tam chces vlozit nieco zo seba ;) )

ja to robim ze si z recycle exportujem midi a z toho urobim template

to spojenie vsetkeho do jedneho bloku a na to lahke quantize je dobry napad, uz som nad tym rozmyslal...

dobre je ze cubase dovoluje v drum trackoch pouzit rozne groove templaty na jednotlive bicie...

cize ak sa robi dnb track pre DJa tak sa da kopak a snare na tvrdo aby sa mu to dobre mixovalo ale hajtky sa poriadne zhumanizuju aby to znelo zivsie...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 pro 2005 15:38

syncro: zaujimave to s tou hajtkou... kopirovanie ziveho loopu pouzivam, doteraz som to robil uplne sialenym sposobom: nabuchal som rytmus palcami na krabicu z cd rom, do ktorej som zavrel mikrofon ;)
nahraty zvuk ma krasne stihle impulzy a je hracka ich "omysovat" - skusal som aj sw midi trigger ale to bolo na hovno
tak som si k vianociam povedal ze sme ludia a je 21 storocie a som si zajednal drumpad, sice lacny smejd ale dufam posluzi presne na toto
zaujimavy "shuffle" efekt ma ale aj konstantne posunutie dakeho bubna proti mriezke, sice to vlastne nekolise v case ale uchu to tak pripada. aj snare s dlhym reverbom ma podobny efekt, zvlast ked sa to skombinuje s nastrojom ktory ma strme spicky a hra presne na dobu (rytmicka spanielka trebars)
no a v downtempe znie zivo aj dobre vymysleny beat ktory je nakvantizovany uplne na chlp, len musi byt dostatocne nemonotonny (staci rozbit kopak+snare a skombinovat s rovnou hajtkou) a dost dlhy na to, aby to uchu neznelo ako loop (4 takty su naproste minimum)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 pro 2005 15:40

solar: syncro popisuje (aspon podla mna) jak vyraba bicie k zivej pesnicke, nie z drumloopu... to s tou hajtkou myslim, natoci najskor na click zive nastroje a do nich doraba bubony...
syncro: vlastne ma napada, preco nie zive bicie v tvojom pripade? mas studio, mikrofonov pestry vyber...

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 20 pro 2005 15:51

kexik: ja som vychadzal z toho ze syncro sa snazil kopirovat reggae beaty citat:"Strávil jsem spoustu èasu tím, že jsem si z reggae desek vysamplovával smyèky a vy?ukával si do nich hajtku."

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 20 pro 2005 15:58

Jasně, vysamplovával smyčky, ale míněno jako čtyři takty z písničky, ne jen z bicích. Těžko bych hledal na reggae desce místo, kde jedou jen bicí 8-) Komplexní signál se pak automaticky odečítá dost špatně, proto to vy?ukávání 8-)

Kexik: "vlastne ma napada, preco nie zive bicie v tvojom pripade? mas studio, mikrofonov pestry vyber..." Studio mám, mikrofony mám, ba i ty bicí bych si moh půjčit, ale já sám bubeník nejsem a v mým okolí žádnej reggae bubeník, kterej by hrál tak, jak já si představuju, není. Bohužel. Pokusy s rockerama jsou špatná cesta, protože maj úplně jinej feeling a jiný beaty, který s touhle muzikou nejsou vůbec kompatibilní...

Saša

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 20 pro 2005 16:02

ja mam doma veeelku zbierku funky breakov...
kedysi mali tieto stare kapely pekny zvyk na konci pesnicky dat solo bubenikovi... za to su im dnb producenti vdacni az doteraz :lol:

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 pro 2005 16:16

solarfall: kdes tie brejky nabral? mohol by si sa podelit .) (nie ze by to bolo nutne, ale recyklacia je moj oblubeny pristup)
syncro: tak ze nie je bubenik ma nenapadlo :) ; ako hrate nazivo? hrate predsa nazivo, daval si sem uputavky...

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 20 pro 2005 17:31

kexik: vascsinu mam z mojho oblubeneho dnb fora www.dogsonacid.com

a napr. tu: http://www.dnbmassive.net/media/data/

ak ti nebude stacit tak ti mozem este daco uploadnut ;)

Uživatelský avatar
dano
Příspěvky: 3364
Registrován: 13 kvě 2005 20:37

Příspěvek od dano » 20 pro 2005 18:12

ked chcem bicie, ktore zneju zivo, tak bud pouzivam cele loopy, ktore boli nazivo nabuchane, alebo potom funkciu HUMANIZE napriklad na Groove Agente (samozrejme potom nahradim sample).

ale casto pomoze aj strcit do kvantizovanych bicich obycajny loop so Stylusu, tym sa to podari pekne rozbit v ramci zachovania slusnej tvare :lol:

Uživatelský avatar
Pierre niko
Příspěvky: 719
Registrován: 28 pro 2004 11:04

Příspěvek od Pierre niko » 20 pro 2005 20:01

kexi: ty delas ve fruitech, taky ti pride, ze jejich shufle nejak nezabira? jinak antikvantizace jde samozrejme nejlip v pianorolu... jinak je supr zpresnovat beat, kdyz se blizi ke konci taktu, pak to pumpuje

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 pro 2005 23:27

Ak pouzijes viac groovov , potom mozes s vyhodou pouzit MATCH QUANTIZE , aby si ich zrovnal dokopy ..

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 pro 2005 23:43

Inak velmi zaujimave je vysvetlenie Groove Control na Spectrasonics Retro Funk CDckach :

http://midi.pytkin.sk/retro%20funk-Track02.mp3

Uživatelský avatar
sparX
Příspěvky: 328
Registrován: 21 kvě 2003 08:52

Příspěvek od sparX » 21 pro 2005 07:00

Myslím , že upínat se jen na "rozhození" rytmu není dobré ... i "zachlívkovanej" rytmus může znít velmi "živě" .
Pointa je v tom , že i leckterej živej muzikant dokáže bejt až nechutně přesnej ...
Nepřesnosti jsou ale v úderech ... čímž se mění razance a barva zvuku ... upínání se na "jen rozhození" rytmu nestačí ... velocity a práce s filtrem + obálkou je nejduležitější ...
Myslím , že když se tohle zvládne klido se můžete držet i gridu .

Odpovědět