Producent a autorska prava
Producent a autorska prava
Zdravim vsechny...chtel bych se optat, mozna ma nekdo zkusenost..a snad by to mohlo zajimat i jine..
Co by si mel produkcni zajistit a pohlidat ..existuji pro neho procenta z tantiem, nebo si musi jim produkovana dila zvlast ohlasovat na OSU?..ci ho vyplaci primo umelec, pro ktereho pracoval resp. label pod kterym umelec pusobi?..dik
refresh
Co by si mel produkcni zajistit a pohlidat ..existuji pro neho procenta z tantiem, nebo si musi jim produkovana dila zvlast ohlasovat na OSU?..ci ho vyplaci primo umelec, pro ktereho pracoval resp. label pod kterym umelec pusobi?..dik
refresh
vetsinou to mas uz v honorari za produkci zalezi na domluve pokud delas moc aranzi dostanes spis z intergramu
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Tohle pisou v Dilia divadelní, literární, audiovizuální agenture (občanské sdružení)...
Mají producenti autorská práva?
Autorské dílo vzniká pouze skutečnému autorovi díla, producent může pouze získat licenci - oprávnění k výkonu práva užít dílo, které je odvozeno od autora. Těm producentům, kteří jsou výrobci zvukových či zvukově obrazových záznamů, však vzniká zvláštní právo související s právem autorským – právo výrobce ke zvukovému nebo zvukově obrazovému záznamu.
A na SAI (Svaz autoru a interpretu) pisou v pravidlech o ISRC v praxi v bode cislo dva toto:
2. Producent nebo kapelník je zodpovědný za protokol
Kromě smlouvy o vytvoření výkonu v nahrávacím studiu, by měl každý muzikant a interpret dostat od producenta k podpisu protokol, podle kterého se bude moci určit, jaká procenta z vysílání a veřejného užití komu patří.
Příklad : Radio ohlásí na Intergram, že byla v měsíci lednu hrána skladba s ISRC CZ A10 00 07 001 dvacetkrát. A tak se finance rozdělí podle uvedených procent muzikantů v protokolu. Aby se tak mohlo stát, musí producent podepsaný protokol odevzdat vydavateli, nebo přímo na Intergram. Ten kdo je zodpovědný za nahrávku, musí podepsat celý protokol.
a jeste ohledne tech aranzi na SAI pisou tohle:
1. tantiemy z prodaných CD za 5 000 ks za 10 000ks
Autor hudby - 4.7 % 3000 Kč 6000kč za 1 píseň
Autor textu - 4.7 % 3000
Zpěvák prům. - 10 % 8000 16000 za 1 píseň
Skupina 4 lidí - 10% 2000 na jednoho.
aranžér dostane jednorázový honorář 5-10 tis. Kč
muzikant (kytarista) prům. 2 000 kč za skladbu
Mají producenti autorská práva?
Autorské dílo vzniká pouze skutečnému autorovi díla, producent může pouze získat licenci - oprávnění k výkonu práva užít dílo, které je odvozeno od autora. Těm producentům, kteří jsou výrobci zvukových či zvukově obrazových záznamů, však vzniká zvláštní právo související s právem autorským – právo výrobce ke zvukovému nebo zvukově obrazovému záznamu.
A na SAI (Svaz autoru a interpretu) pisou v pravidlech o ISRC v praxi v bode cislo dva toto:
2. Producent nebo kapelník je zodpovědný za protokol
Kromě smlouvy o vytvoření výkonu v nahrávacím studiu, by měl každý muzikant a interpret dostat od producenta k podpisu protokol, podle kterého se bude moci určit, jaká procenta z vysílání a veřejného užití komu patří.
Příklad : Radio ohlásí na Intergram, že byla v měsíci lednu hrána skladba s ISRC CZ A10 00 07 001 dvacetkrát. A tak se finance rozdělí podle uvedených procent muzikantů v protokolu. Aby se tak mohlo stát, musí producent podepsaný protokol odevzdat vydavateli, nebo přímo na Intergram. Ten kdo je zodpovědný za nahrávku, musí podepsat celý protokol.
a jeste ohledne tech aranzi na SAI pisou tohle:
1. tantiemy z prodaných CD za 5 000 ks za 10 000ks
Autor hudby - 4.7 % 3000 Kč 6000kč za 1 píseň
Autor textu - 4.7 % 3000
Zpěvák prům. - 10 % 8000 16000 za 1 píseň
Skupina 4 lidí - 10% 2000 na jednoho.
aranžér dostane jednorázový honorář 5-10 tis. Kč
muzikant (kytarista) prům. 2 000 kč za skladbu
Naposledy upravil(a) lep dne 01 bře 2009 00:33, celkem upraveno 1 x.
v praxi to tak nefunguje...producent v hudebni branzi je tak nejasne slovo ze muze obsahovat od pouheho organizatora dohlizitele az po cloveka co dela i aranze nebo polovinu nahraje sam...podle toho autorske nebo intergram...
jde o domluvu s konkretni kapelou atd...o nic jineho..
jde o domluvu s konkretni kapelou atd...o nic jineho..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
no u reklam clovece nevim...tam podle mne odevzdavas dilo...jak je to s intergramem u reklam nevim...ja delal jen O2 a danone a nejak vic se po tom uz o to nezajimal...
u produkce opravdu zalezi na domluve zksu se domluvit s kapelou at ti da honorar a pokud budes hoden aranzovat a treba neco dohravat tak si ji rekni terba o 10% z autorskeho plus pomerny pocet procent z interpretacniho /intergram/za dohrane nastroje
u produkce opravdu zalezi na domluve zksu se domluvit s kapelou at ti da honorar a pokud budes hoden aranzovat a treba neco dohravat tak si ji rekni terba o 10% z autorskeho plus pomerny pocet procent z interpretacniho /intergram/za dohrane nastroje
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Ten projekt je trochu vice vzajemne provazany, dostavam material od autora hudby a textu..ten obsahuje vokaly, zakladni melodie a beaty, ktere dale rozvijim, resp. dohravam vlastni, staram se o konecnou aranzi a v podstate i mix..carloff píše:no u reklam clovece nevim...
na zive provedeni se pocita se ctyrmi hudebniky, jednim z nich budu pravdepodobne ja..
..vubec tedy netusim, jak si co narokovat, tedy ohledne vyse honorare, asi jak pises..nejlepsi bude prima domluva, rikam si ale, kdyby nahodou neco..clovek by o techto vecech mel neco vedet.
zive provedeni ty 25 procent intergram, nech si zaplatit mix a produkci a rekni si o nejake autorske asi 20% pplus asi stejny pocet 20% interpretacni z nahravky....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
podle me kdyz donahravas svoje napady a dodelavas aranze, tak si proste mas rict o procenta spoluautorstvi (se vypise na ohlasku pro OSU) no a nechat si to nalezite ocenit a zaplatit primo taky
v reklamach dostanes penize primo a pak este z osy a i intergramu (z toho mi teda primo este penize z reklamy neprisly, takze presne nevim).. je to vicemene vzdycky stejny... ohlaska, do ktery napises procenta spoluautorstvi, kdyz je treba
v reklamach dostanes penize primo a pak este z osy a i intergramu (z toho mi teda primo este penize z reklamy neprisly, takze presne nevim).. je to vicemene vzdycky stejny... ohlaska, do ktery napises procenta spoluautorstvi, kdyz je treba
presne tak
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Tak je to vzdycky na dohode s tim "hlavnim" autorem, za jakejch podminek to cely pro nej delas, budto ti radne zaplati za tvoje sluzby s tim, ze si tak vykoupi tvoje spoluautorstvi predem. Nebo jestli chce setrit a nejaky to procento z osy ho netrapi. No a kdyz ani jedno, tak je otazka, proc to delat, zejo
.
