Teorie a nauka na keyboard
Yakull: Na každou stranu je důležité najít si dobrého učitele, jak už tady bylo řečeno. Řekneš mu, že se např. chceš naučit hrát na klavír a komponovat - ať ti vysvětlí co jsou akordy, harmonie, basa, melodie (i třeba co je partitura a party, intonace,...), rytmus, nejlepe i mix a mastering - prostě musíš se naučit hlavně kompozici a další věci, je to poměrně na dlouho. Knížky tě nebudou bavit, takže si sežeň učitele, na inzerát atp. - můžeš ten dotaz položit i tady na ezone, jak je libo.
Yakull, sam si musis rozmyslet, kam se vlastne v hudbe chces dostat.
Jedna moznost je, ze tvoje cela hudba bude o tom obcas vybrnkat nejakou melodii a tu podporit nejakym tonem v basove casti klaviatury. Na to cele aplikujes zajimavy zvuk a spoustu efektu a jsi hotovy. Pak k tomu doplnis zajimave bici a napr. nejakou hotovou smycku el. kytary.
Na tuto tvorbu ti staci, at ti kamarad vysvetli, jak funguji akordy a co je to harmonie. Chvilku to s nim budes trenovat, aby byla jistota, ze tomu rozumis a pak vezmes 2,5 oktavovy masterkeyboard a hura do sve vlastni tvorby.
Pro urcity okruh klasicky vzdelanych lidi bude tvoje tvorba pusobit smesnym dojmem, ale vetsinu tim ohromis.
Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce.
Na tuto uroven se bud dostanes po SPOUSTE let samostudiem a tim ze budes pravidelne hrat - nejlepe s kapelou na koncertech nebo RYCHLEJI soustavnym studiem pod necim vedenim - napr. v LSU.
LSU sice znamena naucit se zpameti hrat spoustu detskych pisni a klasiky, alezaroven se naucis spoustu uzitecnych veci pro hru na vyssi urovni.
Klasicky vzdelany clovek prijde do nezname kapely, chvilku posloucha jejich pisen, pak si sedne ke klavesam a zacne je doprovazet.
Kam se tedy chces dostat?
Jedna moznost je, ze tvoje cela hudba bude o tom obcas vybrnkat nejakou melodii a tu podporit nejakym tonem v basove casti klaviatury. Na to cele aplikujes zajimavy zvuk a spoustu efektu a jsi hotovy. Pak k tomu doplnis zajimave bici a napr. nejakou hotovou smycku el. kytary.
Na tuto tvorbu ti staci, at ti kamarad vysvetli, jak funguji akordy a co je to harmonie. Chvilku to s nim budes trenovat, aby byla jistota, ze tomu rozumis a pak vezmes 2,5 oktavovy masterkeyboard a hura do sve vlastni tvorby.
Pro urcity okruh klasicky vzdelanych lidi bude tvoje tvorba pusobit smesnym dojmem, ale vetsinu tim ohromis.
Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce.
Na tuto uroven se bud dostanes po SPOUSTE let samostudiem a tim ze budes pravidelne hrat - nejlepe s kapelou na koncertech nebo RYCHLEJI soustavnym studiem pod necim vedenim - napr. v LSU.
LSU sice znamena naucit se zpameti hrat spoustu detskych pisni a klasiky, alezaroven se naucis spoustu uzitecnych veci pro hru na vyssi urovni.
Klasicky vzdelany clovek prijde do nezname kapely, chvilku posloucha jejich pisen, pak si sedne ke klavesam a zacne je doprovazet.
Kam se tedy chces dostat?
presne tak, jina cesta neni. tedy pokud mluvime o tvorbe a ne vykradani, resp. kolazi a retezeni (byt netvrdim, ze i tito "jakotvurci" maji uspech, pak ale musi dohnet vse ruznymi efekty)fova píše:
Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde ....
Na tuto uroven se bud dostanes po SPOUSTE let samostudiem a tim ze budes pravidelne hrat - nejlepe s kapelou na koncertech nebo RYCHLEJI soustavnym studiem pod necim vedenim - napr. v LSU.
LSU sice znamena naucit se zpameti hrat spoustu detskych pisni a klasiky, alezaroven se naucis spoustu uzitecnych veci pro hru na vyssi urovni.
Klasicky vzdelany clovek prijde do nezname kapely, chvilku posloucha jejich pisen, pak si sedne ke klavesam a zacne je doprovazet.
Kam se tedy chces dostat?
Ja zacal s klavirem ve 28 v lidusce a co, ze ti caparti hrali lip jak ja, no a. Dulezite je ale chtit, hral sem denne 4-5h, abych rozhybal prsty, pak se to zlomilo. Mel sem super ucitelku, ktera do me nelamala teorie, ale bavila se o citu - jak citit zvuk, jak hmatat na piano, jak protlacovat strunu. To je neco, co se v knizce nenaucis.
Pravda je ale, ze predtim sem uz umel hrat asi na 6 typu nastroju, takze piano pro me nebylo moc tezke. Ovsem znovu opakuji - hrat hrat a zase jenom hrat. Ucitel ti da navod, ty ho musis umet vstrebat. Kompozice prijde az pozdeji, az budes reflexivne vytvaret melodie, ale fakt neni kam spechat. Osobne bych ti doporucil se Jazzu spis vyhnout pro zacatek/
Pravda je ale, ze predtim sem uz umel hrat asi na 6 typu nastroju, takze piano pro me nebylo moc tezke. Ovsem znovu opakuji - hrat hrat a zase jenom hrat. Ucitel ti da navod, ty ho musis umet vstrebat. Kompozice prijde az pozdeji, az budes reflexivne vytvaret melodie, ale fakt neni kam spechat. Osobne bych ti doporucil se Jazzu spis vyhnout pro zacatek/
to druhe... ale na intru nebudu mit asi moc cas ale co sem slysel tak je v rumburku taky ZUSfova píše:Yakull, sam si musis rozmyslet, kam se vlastne v hudbe chces dostat.
Jedna moznost je, ze tvoje cela hudba bude o tom obcas vybrnkat nejakou melodii a tu podporit nejakym tonem v basove casti klaviatury. Na to cele aplikujes zajimavy zvuk a spoustu efektu a jsi hotovy. Pak k tomu doplnis zajimave bici a napr. nejakou hotovou smycku el. kytary.
Na tuto tvorbu ti staci, at ti kamarad vysvetli, jak funguji akordy a co je to harmonie. Chvilku to s nim budes trenovat, aby byla jistota, ze tomu rozumis a pak vezmes 2,5 oktavovy masterkeyboard a hura do sve vlastni tvorby.
Pro urcity okruh klasicky vzdelanych lidi bude tvoje tvorba pusobit smesnym dojmem, ale vetsinu tim ohromis.
Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce.
Na tuto uroven se bud dostanes po SPOUSTE let samostudiem a tim ze budes pravidelne hrat - nejlepe s kapelou na koncertech nebo RYCHLEJI soustavnym studiem pod necim vedenim - napr. v LSU.
LSU sice znamena naucit se zpameti hrat spoustu detskych pisni a klasiky, alezaroven se naucis spoustu uzitecnych veci pro hru na vyssi urovni.
Klasicky vzdelany clovek prijde do nezname kapely, chvilku posloucha jejich pisen, pak si sedne ke klavesam a zacne je doprovazet.
Kam se tedy chces dostat?
jojo: Z knihy Životy Velkých Skladatelů od Harold C. Schoenberg - jsou tam všichni důležití a když se zmiňuje Berlioz, tak v tom smyslu, že uměl skvěle skládat, ale neuměl skoro vůbec hrát - hodnověrnost tohoto literárního celku docela jistí neúprosný český překladatel co neustále opravuje autora. Je to zdařilá kniha, doporučuji.
ale porad jsme u relativity - "...skoro vubec hrat". co to je? ve srovnani s kym? pokud ideal hrani je treba Glenn Gould nebo Emil Gilels aj. tak v podstate nikdo neumi skoro poradne hratnathanael píše:jojo: Z knihy Životy Velkých Skladatelů od Harold C. Schoenberg - jsou tam všichni důležití a když se zmiňuje Berlioz, tak v tom smyslu, že uměl skvěle skládat, ale neuměl skoro vůbec hrát - hodnověrnost tohoto literárního celku docela jistí neúprosný český překladatel co neustále opravuje autora. Je to zdařilá kniha, doporučuji.

Kazdy skladatel umi hrat (vetsinou na piano, nebot je to nejuniverzalnejsi nastroj)-nepocitam Knizaka apod. Pokud jsi pianista (a mas treba za sebou aspon Temperak I a czernyho 741 napr.) a rozumis trochu skladbe, musi ti byt jasny,ze bez umeni zahrat na nastroj by clovek slozil kulovy. Ale to uz zabiham do jineho soudku, nez je asi urceno Ezone, tak sorry.
Kazdopadne klobouk dolu pred vuli lidi,kteri se po dvacitce rozhodnou ucit hrat na nastroj.
Knihu si urcite sezenu, vse muze cloveka obohatit
Jednu offtopic otázku mohu?fova píše:Yakull, sam si musis rozmyslet, kam se vlastne v hudbe chces dostat.
Jedna moznost je, ze tvoje cela hudba bude o tom obcas vybrnkat nejakou melodii a tu podporit nejakym tonem v basove casti klaviatury. Na to cele aplikujes zajimavy zvuk a spoustu efektu a jsi hotovy. Pak k tomu doplnis zajimave bici a napr. nejakou hotovou smycku el. kytary.
Na tuto tvorbu ti staci, at ti kamarad vysvetli, jak funguji akordy a co je to harmonie. Chvilku to s nim budes trenovat, aby byla jistota, ze tomu rozumis a pak vezmes 2,5 oktavovy masterkeyboard a hura do sve vlastni tvorby.
Pro urcity okruh klasicky vzdelanych lidi bude tvoje tvorba pusobit smesnym dojmem, ale vetsinu tim ohromis.
Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce.
Na tuto uroven se bud dostanes po SPOUSTE let samostudiem a tim ze budes pravidelne hrat - nejlepe s kapelou na koncertech nebo RYCHLEJI soustavnym studiem pod necim vedenim - napr. v LSU.
LSU sice znamena naucit se zpameti hrat spoustu detskych pisni a klasiky, alezaroven se naucis spoustu uzitecnych veci pro hru na vyssi urovni.
Klasicky vzdelany clovek prijde do nezname kapely, chvilku posloucha jejich pisen, pak si sedne ke klavesam a zacne je doprovazet.
Kam se tedy chces dostat?
Kdyz ctu "Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce."
A posloucham album Experience od Prodigy.. tak Liam Howlett mel klasicke hudebni vzdelani ze? Pac je to presne podle tehle formulky (u tech melodictejsich tracku 2,3,4 a 7

Myslim, zes Fovu ne zcela pochopil. pri vsi ucte k muzice Prodigy (a tu fakt zeru, hlavne desku Music for.... a zejmena track Poison - ukazkovy programming bicich), Orbital, Leftfield, i sve tvorbe atd. atd. nelze rict, ze je to Hudba. Srovnavat s klasikou to proste nelze. Na to nemusis umet hrat na nic (Orbital by o vyuziti 1 tonu na 8 taktu a jeho modulaci pitch koleckem mohli povidat-napr. Lush, stejne jako Goldie v Timeless a jeho vyuziti pitch v bicich + ...., vlastne pardon Goldie - spise R. Playford- je vyjimka, tam je to jiz Hudba). Mimochodem srovnavat "Expirience" a hudbu ve smyslu, jak popisuje Fova, je jako srovnavat motokaru a Maybach, to proste nejde. K tomu, abys udelal tracky vyse zminovane, je opravdu ztrata casu chodit do hudebky, dle me (neco jinyho kdybys treba chtel tvorit neco jako Incognito - mimochodem pred tydnem famozni koncert v LMB-nebo Koop atd. atd.)Acid Punk píše: Jednu offtopic otázku mohu?
Kdyz ctu "Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce."
A posloucham album Experience od Prodigy.. tak Liam Howlett mel klasicke hudebni vzdelani ze? Pac je to presne podle tehle formulky (u tech melodictejsich tracku 2,3,4 a 7
jojo píše:Jednu offtopic otázku mohu?Acid Punk píše:
Kdyz ctu "Dalsi moznost je vytvaret instrumentalne narocnejsi dilka, kde napr. v jedne stope budes mit hlavni melodii, v druhe akordy, ve treti basove tony, ve ctvrte harmonickou linku nad hlavni melodii, atd. Cele to musi byt bez rytmickych chyb a s patricnou silou uhozu tam kde je treba, abys potrebnym zpusobem vyjadril sve emoce."
A posloucham album Experience od Prodigy.. tak Liam Howlett mel klasicke hudebni vzdelani ze? Pac je to presne podle tehle formulky (u tech melodictejsich tracku 2,3,4 a 7
No ja nevim, ale Liam Howlett to ma hlavne na Experience, vsechno hrane rucne, doslova me dostava jak to ma vsechno v tracku odmakane (ok mozna krome 4x4 kopaku ktere jsou ale v tech tracich co neposlouchamMyslim, zes Fovu ne zcela pochopil. pri vsi ucte k muzice Prodigy (a tu fakt zeru, hlavne desku Music for.... a zejmena track Poison - ukazkovy programming bicich), Orbital, Leftfield, i sve tvorbe atd. atd. nelze rict, ze je to Hudba. Srovnavat s klasikou to proste nelze. Na to nemusis umet hrat na nic (Orbital by o vyuziti 1 tonu na 8 taktu a jeho modulaci pitch koleckem mohli povidat-napr. Lush, stejne jako Goldie v Timeless a jeho vyuziti pitch v bicich + ...., vlastne pardon Goldie - spise R. Playford- je vyjimka, tam je to jiz Hudba). Mimochodem srovnavat "Expirience" a hudbu ve smyslu, jak popisuje Fova, je jako srovnavat motokaru a Maybach, to proste nejde. K tomu, abys udelal tracky vyse zminovane, je opravdu ztrata casu chodit do hudebky, dle me (neco jinyho kdybys treba chtel tvorit neco jako Incognito - mimochodem pred tydnem famozni koncert v LMB-nebo Koop atd. atd.)




Co me dostava je Music Reach - ten zpev je tam poskladany z ruznych hlasek kratickych samplu ale zni to jako jeden napev skoro to neni poznat

Fakt je, ze kdyz jsem se snazil zahrat neco jednodussiho.. treba z alba What Evil Lurk (in the Heart of Men) - We Gonna rock basu - je tam krasne slyset, jednoduche 4x4 kopak plus nad tim break bici, a nastrelovy synth zvuk.. tak jsem zkousel a nejde to dost dobre naprogramovat, a kdyz jsem to zkousel zahrat mel jsem co delat.. takze by se to klasicke vzdelani hodilo - do dnes se mi to nedari - za danych okolnosti nedovedu dost pochopit jak se mu darilo nahrat 3 rytmicke linky bass, bici, synth nad tim ktere vyrobi jednu kompaktni rytmickou strukturu ktera do sebe dokonale sedi... ktera nuti k tomu spravnemu tanecnimu krouzivemu pohybu co nuti k tanci



Jestli we gonna rock z what evil lurk jeste nebylo slyseno, tak muzu hodit link
