verse, chorus, verse, chorus, chorus...

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 14:06

Jen bacha na ty sajty s akordama, leckdy je to úplně blbě, někdy jen trochu (to když to odposlochávám já) a někdy tam je i dobrá tabulatura, chce to ucho. Nejlepší je vidět, jak to ten člověk hraje + vědět jak má naladěný nástroj. To pak můžeš čumět jak chceš :shock: a zní to stejně jinak...

Madonna je fakt jednoduchá...

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 05 čer 2006 14:20

Mě by docela zajímalo jaký má kdo oblíbený akordy, případně oblíbený pořadí ...

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 05 čer 2006 14:20

ale to sa netyka len madonny.. hra mi tu radio a na kazdu piesen som si vyhladal ... naposledy easy od FNM a tam su tiez tie iste akordy v refrene aj v sloke http://www.allguitartabs.com/srv/12053/ ... chord.html

rovnako aj gladiator: bonboniera http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=12691

velmi podobne akordy ma IMT smile: myslim ze moze byt http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=11568

a alizee : lolita http://www.fretplay.com/tabs/a/alizee/m ... -crd.shtml

a predsa je refren jasne odlisny o slohy... nejak mi to nedochadza... :x

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 05 čer 2006 14:39

mas aj songy "bez refrenu", kde maju slohy tak dobru melodiu, ze ho netreba, alebo sa riesi len textovo a melodiu ma tu istu, maximalne "bohatsi" aranz (viac harmonii, bekvokaly). tom's dinner je dobry priklad. alebo loosing my religion, ked uz sa tu uz r.e.m. spomina...
co sa tyka oblubenych akordov, to snad nemyslite vazne? to dava zmysel snad pri gitare, pri skladani na klavesoch neexistuju oblubene akordy (ak teda ide o to, ktory akord rad chytam alebo co ?), zvlast ked ide nahrate skore transponovat par klikmi do akejkolvek toniny

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 14:41

Nedá se to takhle jednoduše bagatelizovat.
Každá skladba je jedinečná stejně jako její skladatel...
Vlivem různých aspektů od inspirace, techniku hry, nástroj na který se skládá apod. přichází zcela rozdílný zvuk.
Taneční hudba a dnešní hitovky jsou logicky v jedný lajně, a mění se pouze dynamika. Refrén pak harmonicky může odlišit třeba jen jiná linka basy nebo jinej nástroj, kterej přidá druhej hlas. "Akordy" však zůstavaj.

A je taky kravina si říct, že složím píseň na Fis / Cis / Hm / A / E jen proto, že tyhle akordy k sobě prostě půjdou. Zrovna jako kdybych s teď řekl, že udělám Edur a Aisdur a bude to pěkný psycho :-).
Tyhle akrody jsou moc tvrdý a hoděj se tak k táboráku.

Já používám hlavně různý ladění a pořád ty podobný hmaty. Neumím moc hrát, neznám noty, lovím zvuky a hudbu zkoumám. Hraju si s harmonií. Baví mě sledovat, jak 8 stop může měnit basová linka...

Dnes stačí jeden motiv a pecka renomovanýho umělce jde to TOP 50.

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 05 čer 2006 14:46

Jestli si dobře pamatuju tak v Easy od Lionela Richieho potažmo FNM je krátkej refrén s odlišnejma akordama, ale objeví se v té písni jenom jednou, a to před tim krátkym zvukově hutnym sólem. Jinak je to kolovrátek 4 akordů myslym že G#, Cm, A#, D#7 s nějakema těma tenzema (nepovinejma přídavnejma tónama v akordech). Jinak v el. taneční muzice se dá udělat refrén i tak, že je vlastně uplně o něčem jinym, a to hlavně zvukově. Teď tady zrovna poslouchám klasiku Bizzare Inc. - Playing With Knives, a to je zrovna ten případ.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 14:50

kexik:
Přesně, jsem už v tý fázi, kdy je hudba přítel, láska a někdy svině zlobivá:-) a akordy mi nic neříkají... Uvnitř sebe slyším zvuk a ten je potřeba najít na hmatníku, nerad dělám kompromisy, ale občas musím, protože to jinak nejde. Často je pak otázkou náhody, že najdu něco, co jsem hledal někdy minule... Je dobré také tvořit venku atd... Člověk se více rozvibruje a je více otevřený vnějším vlivům, dobré jsou stromy apod. Často stačí zachytit jen chvilku a zbytek zase dotvořit doma...

TIP: Když už nevíte kudy kam, tak změňte ladění, často budete odměněni akordy,které jinak zahrát nelze, leda by jste si zpřelámali prsty :-)

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 05 čer 2006 14:54

FFoxX to je bridge nie refren.

[Bridge] (transponovany)
C Am
I wanna be high, so high
C Am
I wanna be free to know the things I do are right
C
I wanna be free
Am
Just me
Bb F Bb C
Oh babe

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 14:58

FFoxX píše:Jinak je to kolovrátek 4 akordů myslym že G#, Cm, A#, D#7 s nějakema těma tenzema (nepovinejma přídavnejma tónama v akordech)
:?:

Já bych řekl, že kdyby jsi ten kolovrátek přehrál ve stejným BPM a stejným rytmu bez těch nepovinejch tónů, tak aby asi stěží někdo poznal vo-co-de. Možná až, kdyby jsi začal zpívat...

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 05 čer 2006 15:01

Haddaway: What Is Love
Fool's Garden: Lemon Tree
Simon a Garfunkel

...a milion dalsich

(jen moje tipy na uceni z popu)

Dal muzu vrele doporucit gothic metal, predevsim v "popovejsi" podobe (nemyslim primo HIM, ale treba takovy To/Die/For, 69 Eyes...)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 05 čer 2006 15:04

Solarfall: tak je to bridge, ale pro mně tam prostě plní funkci refrénu, prostě kontrast k tomu kolovrátku před a po něm.

kexik a delay: Rozdíl mezi kytarou a klávesama je v tom, že na klávesách můžeš stavět akordy tón po tónu, ale to neznamená že všichni využívají všech možností. Jsou různé druhy akordů, taky různé tenze, a pak ty akordy maj taky různou harmonickou funkci která závisí na tónině a módu. Každej může mít oblíbenej jinej druh akordů, jiný tenze atp. Rozdíl je v tom, že kytarista řekne "mám rád akord Cmaj7/b11", kdežto klávesista řekne "mám rád akordy maj7/b11". To je celý.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 15:06

Jo, a ještě mohu doporučit knihu, která asi nemá obdoby.
Jmenuje se REVOLUCE V HLAVĚ a je o písních Beatles. Jednak tam jsou komplet písně, co Beatles nahráli (i cizí) + jejich playlist (kdo na co hrál, kdo co zpíval apod.). U každé písně je takový info o vniku stylem: To si jednou Paul tak broukal a mě napadlo... Tohle jsem četl v novinách a...
Pamatuju si, že u Hard Days Night tam bylo něco o tom akordu na začátku. Žě to je Gsus11maj7 nebo tak něco. Tak jsem to zkoušel a půl dne jsem si hrál... :-) A vůbec tam je takovejch věcí v tý knize... To je úplná bomba. Vydal to VOLVOX Globator, česky.

Solarfall
Příspěvky: 1139
Registrován: 20 bře 2004 09:51

Příspěvek od Solarfall » 05 čer 2006 15:11

FFoxX píše:Solarfall: tak je to bridge, ale pro mnì tam prostì plní funkci refrénu, prostì kontrast k tomu kolovrátku pøed a po nìm.
tusim sa tomu hovori aj middle eight a sluzi to na rozbitie pravidelnosti piesne.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 05 čer 2006 15:18

Solarfall: Přesně tak. I v tý knize o Beatles to tak nazývají. Ty "nestandardy" jsou BRIDGE a MIDDLE 8. Beatles byli mistři. Ponejvíce když jednu část vymyslel Lennon a druhou McCartney. Dobrej kontrast, hustý dvou a tří hlasy... Prostě TOP z čeho se člověk může učit o lidí, který ani neznali noty a neměli žádné hudební vzdělání (možná McCartney něco málo).

FFoxX
Příspěvky: 145
Registrován: 26 lis 2002 18:54

Příspěvek od FFoxX » 05 čer 2006 15:18

Solarfall: jojo, a takovýdle vychytávky právě dělaj z dobrý písničky hodně dobrou písničku :)

Odpovědět