Madonna je fakt jednoduchá...
verse, chorus, verse, chorus, chorus...
Jen bacha na ty sajty s akordama, leckdy je to úplně blbě, někdy jen trochu (to když to odposlochávám já) a někdy tam je i dobrá tabulatura, chce to ucho. Nejlepší je vidět, jak to ten člověk hraje + vědět jak má naladěný nástroj. To pak můžeš čumět jak chceš
a zní to stejně jinak...
Madonna je fakt jednoduchá...
Madonna je fakt jednoduchá...
ale to sa netyka len madonny.. hra mi tu radio a na kazdu piesen som si vyhladal ... naposledy easy od FNM a tam su tiez tie iste akordy v refrene aj v sloke http://www.allguitartabs.com/srv/12053/ ... chord.html
rovnako aj gladiator: bonboniera http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=12691
velmi podobne akordy ma IMT smile: myslim ze moze byt http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=11568
a alizee : lolita http://www.fretplay.com/tabs/a/alizee/m ... -crd.shtml
a predsa je refren jasne odlisny o slohy... nejak mi to nedochadza...
rovnako aj gladiator: bonboniera http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=12691
velmi podobne akordy ma IMT smile: myslim ze moze byt http://www.akordy.sk/piesen.ltc?interpr ... esen=11568
a alizee : lolita http://www.fretplay.com/tabs/a/alizee/m ... -crd.shtml
a predsa je refren jasne odlisny o slohy... nejak mi to nedochadza...
mas aj songy "bez refrenu", kde maju slohy tak dobru melodiu, ze ho netreba, alebo sa riesi len textovo a melodiu ma tu istu, maximalne "bohatsi" aranz (viac harmonii, bekvokaly). tom's dinner je dobry priklad. alebo loosing my religion, ked uz sa tu uz r.e.m. spomina...
co sa tyka oblubenych akordov, to snad nemyslite vazne? to dava zmysel snad pri gitare, pri skladani na klavesoch neexistuju oblubene akordy (ak teda ide o to, ktory akord rad chytam alebo co ?), zvlast ked ide nahrate skore transponovat par klikmi do akejkolvek toniny
co sa tyka oblubenych akordov, to snad nemyslite vazne? to dava zmysel snad pri gitare, pri skladani na klavesoch neexistuju oblubene akordy (ak teda ide o to, ktory akord rad chytam alebo co ?), zvlast ked ide nahrate skore transponovat par klikmi do akejkolvek toniny
Nedá se to takhle jednoduše bagatelizovat.
Každá skladba je jedinečná stejně jako její skladatel...
Vlivem různých aspektů od inspirace, techniku hry, nástroj na který se skládá apod. přichází zcela rozdílný zvuk.
Taneční hudba a dnešní hitovky jsou logicky v jedný lajně, a mění se pouze dynamika. Refrén pak harmonicky může odlišit třeba jen jiná linka basy nebo jinej nástroj, kterej přidá druhej hlas. "Akordy" však zůstavaj.
A je taky kravina si říct, že složím píseň na Fis / Cis / Hm / A / E jen proto, že tyhle akordy k sobě prostě půjdou. Zrovna jako kdybych s teď řekl, že udělám Edur a Aisdur a bude to pěkný psycho
.
Tyhle akrody jsou moc tvrdý a hoděj se tak k táboráku.
Já používám hlavně různý ladění a pořád ty podobný hmaty. Neumím moc hrát, neznám noty, lovím zvuky a hudbu zkoumám. Hraju si s harmonií. Baví mě sledovat, jak 8 stop může měnit basová linka...
Dnes stačí jeden motiv a pecka renomovanýho umělce jde to TOP 50.
Každá skladba je jedinečná stejně jako její skladatel...
Vlivem různých aspektů od inspirace, techniku hry, nástroj na který se skládá apod. přichází zcela rozdílný zvuk.
Taneční hudba a dnešní hitovky jsou logicky v jedný lajně, a mění se pouze dynamika. Refrén pak harmonicky může odlišit třeba jen jiná linka basy nebo jinej nástroj, kterej přidá druhej hlas. "Akordy" však zůstavaj.
A je taky kravina si říct, že složím píseň na Fis / Cis / Hm / A / E jen proto, že tyhle akordy k sobě prostě půjdou. Zrovna jako kdybych s teď řekl, že udělám Edur a Aisdur a bude to pěkný psycho
Tyhle akrody jsou moc tvrdý a hoděj se tak k táboráku.
Já používám hlavně různý ladění a pořád ty podobný hmaty. Neumím moc hrát, neznám noty, lovím zvuky a hudbu zkoumám. Hraju si s harmonií. Baví mě sledovat, jak 8 stop může měnit basová linka...
Dnes stačí jeden motiv a pecka renomovanýho umělce jde to TOP 50.
Jestli si dobře pamatuju tak v Easy od Lionela Richieho potažmo FNM je krátkej refrén s odlišnejma akordama, ale objeví se v té písni jenom jednou, a to před tim krátkym zvukově hutnym sólem. Jinak je to kolovrátek 4 akordů myslym že G#, Cm, A#, D#7 s nějakema těma tenzema (nepovinejma přídavnejma tónama v akordech). Jinak v el. taneční muzice se dá udělat refrén i tak, že je vlastně uplně o něčem jinym, a to hlavně zvukově. Teď tady zrovna poslouchám klasiku Bizzare Inc. - Playing With Knives, a to je zrovna ten případ.
kexik:
Přesně, jsem už v tý fázi, kdy je hudba přítel, láska a někdy svině zlobivá:-) a akordy mi nic neříkají... Uvnitř sebe slyším zvuk a ten je potřeba najít na hmatníku, nerad dělám kompromisy, ale občas musím, protože to jinak nejde. Často je pak otázkou náhody, že najdu něco, co jsem hledal někdy minule... Je dobré také tvořit venku atd... Člověk se více rozvibruje a je více otevřený vnějším vlivům, dobré jsou stromy apod. Často stačí zachytit jen chvilku a zbytek zase dotvořit doma...
TIP: Když už nevíte kudy kam, tak změňte ladění, často budete odměněni akordy,které jinak zahrát nelze, leda by jste si zpřelámali prsty
Přesně, jsem už v tý fázi, kdy je hudba přítel, láska a někdy svině zlobivá:-) a akordy mi nic neříkají... Uvnitř sebe slyším zvuk a ten je potřeba najít na hmatníku, nerad dělám kompromisy, ale občas musím, protože to jinak nejde. Často je pak otázkou náhody, že najdu něco, co jsem hledal někdy minule... Je dobré také tvořit venku atd... Člověk se více rozvibruje a je více otevřený vnějším vlivům, dobré jsou stromy apod. Často stačí zachytit jen chvilku a zbytek zase dotvořit doma...
TIP: Když už nevíte kudy kam, tak změňte ladění, často budete odměněni akordy,které jinak zahrát nelze, leda by jste si zpřelámali prsty
FFoxX píše:Jinak je to kolovrátek 4 akordů myslym že G#, Cm, A#, D#7 s nějakema těma tenzema (nepovinejma přídavnejma tónama v akordech)
Já bych řekl, že kdyby jsi ten kolovrátek přehrál ve stejným BPM a stejným rytmu bez těch nepovinejch tónů, tak aby asi stěží někdo poznal vo-co-de. Možná až, kdyby jsi začal zpívat...
Solarfall: tak je to bridge, ale pro mně tam prostě plní funkci refrénu, prostě kontrast k tomu kolovrátku před a po něm.
kexik a delay: Rozdíl mezi kytarou a klávesama je v tom, že na klávesách můžeš stavět akordy tón po tónu, ale to neznamená že všichni využívají všech možností. Jsou různé druhy akordů, taky různé tenze, a pak ty akordy maj taky různou harmonickou funkci která závisí na tónině a módu. Každej může mít oblíbenej jinej druh akordů, jiný tenze atp. Rozdíl je v tom, že kytarista řekne "mám rád akord Cmaj7/b11", kdežto klávesista řekne "mám rád akordy maj7/b11". To je celý.
kexik a delay: Rozdíl mezi kytarou a klávesama je v tom, že na klávesách můžeš stavět akordy tón po tónu, ale to neznamená že všichni využívají všech možností. Jsou různé druhy akordů, taky různé tenze, a pak ty akordy maj taky různou harmonickou funkci která závisí na tónině a módu. Každej může mít oblíbenej jinej druh akordů, jiný tenze atp. Rozdíl je v tom, že kytarista řekne "mám rád akord Cmaj7/b11", kdežto klávesista řekne "mám rád akordy maj7/b11". To je celý.
Jo, a ještě mohu doporučit knihu, která asi nemá obdoby.
Jmenuje se REVOLUCE V HLAVĚ a je o písních Beatles. Jednak tam jsou komplet písně, co Beatles nahráli (i cizí) + jejich playlist (kdo na co hrál, kdo co zpíval apod.). U každé písně je takový info o vniku stylem: To si jednou Paul tak broukal a mě napadlo... Tohle jsem četl v novinách a...
Pamatuju si, že u Hard Days Night tam bylo něco o tom akordu na začátku. Žě to je Gsus11maj7 nebo tak něco. Tak jsem to zkoušel a půl dne jsem si hrál...
A vůbec tam je takovejch věcí v tý knize... To je úplná bomba. Vydal to VOLVOX Globator, česky.
Jmenuje se REVOLUCE V HLAVĚ a je o písních Beatles. Jednak tam jsou komplet písně, co Beatles nahráli (i cizí) + jejich playlist (kdo na co hrál, kdo co zpíval apod.). U každé písně je takový info o vniku stylem: To si jednou Paul tak broukal a mě napadlo... Tohle jsem četl v novinách a...
Pamatuju si, že u Hard Days Night tam bylo něco o tom akordu na začátku. Žě to je Gsus11maj7 nebo tak něco. Tak jsem to zkoušel a půl dne jsem si hrál...
Solarfall: Přesně tak. I v tý knize o Beatles to tak nazývají. Ty "nestandardy" jsou BRIDGE a MIDDLE 8. Beatles byli mistři. Ponejvíce když jednu část vymyslel Lennon a druhou McCartney. Dobrej kontrast, hustý dvou a tří hlasy... Prostě TOP z čeho se člověk může učit o lidí, který ani neznali noty a neměli žádné hudební vzdělání (možná McCartney něco málo).





