Solarfall:
Já už dělám muziku dost dlouho, a poviem ti toto:
Začínal jsem na akustiku a nahrál jsem tuny skladeb. Od roku 1998 do 2001 mi to šlo samo, dělal jsem i hodně složitý struktury a měl jsem jednu obrovskou devizu. Vždycky jsem skládal hudbu na kytaru a přímo se zpěvem, tudíž mě zpěv vedl, a já dokázal rozvíjet harmonii a k tomu akordy. nevíce se mi líbil tenhle mustr:
Předehra / Sloka / Sloka / Ref / Sloka / Bridge/ Ref / Solo / Ref
Nebylo to tak vždycky, ale poměrně jsem zklízel uznání od souputníků...
hodně jsem poslouchal Beatles, a ty mě naučili hodně o tvorbě.
Dnes, vlivem digitálních technologií a elektronické hudby již nejsou harmonie a melodie většinou tak rozmanité...
Takže mě vždycky vedl hlavně zpěv, ale samozřejmě jsem někdy zpěv uspůsobil i dobrýmu motivu. Harmonicky to vždycky sedělo, nebylo cejtit, že to je nepřirozený, žádný roubování.
Ale několikrát se mi stalo, že jsem prostě vymyslel sloku a refrén nikde, nebo opačně. Dnes to již řeším hlavně zvukově. Nemám harmonicky bohatou skladbu, ale vyždímu z ní co se dá, refrén by měl být dynamičtější, noty táhlejší, méně frází (to je obecná teorie). Sloka by zase měla být zajímavá, obsahově sdílná. Je dobré použít jiný rytmus na sólo a lehkou harmonickou obměnou vystupňovat bridge...
I na basu vymyslím občas tři party, který seděj do jenoho tracku...
Ale obecně na to žádnej návod neexistuje!!!
