verse, chorus, verse, chorus, chorus...
Zajimavy tema. To byla jedna z prvnich veci, co jsem si uz kdysi vsimnul na radiich (a ted budu mluvit o prachobycejnym popiku, bez jakehosik dnb a jinych vylepseninach), ze dost velky procento pisnicek ma v refrenu TOTALNE stejny akordy, a to zpravidla (zalozeno na kytare) G->prechod na basove strune->Em (nebo opacne), Am, D, pripadne nekde C...prikladem budiz Amerika od Lucie, Anna K - Vlci, Chinaski...no uz si nevzpomenu, ale vsadim boty, ze neexistuje popularni ceska nebo anglicky zpivajici skupina, ktera by nemela tuto posloupnost v nejakem refrenu...stejnou nebo zhruba podobnou...(teoretikum je uz jasno, nebudu zde rozebirat harmonicka schemata, toniky , dominanty, sub...blabla, kazdy nastuduje za DU)...///jo, to me vzdycky rozesmeje, kdyz se me nekdo zepta "co to hrajes za akord"? Ja se dlouze zamyslim, zjistim, ktery tony jsou tam navic a co tam delaj a pak moudre prohlásim, ze ty tri prsty jsou Xsus4maj7add11 nebo neco podobnyho, procez ten chudak se skaci na zem a prohlasi me za genia hudby. Kdyby neco tusil o prutaznejch tonech a jejich v zasade primitivnimu ale setsakra EFEKTNIMU pusobeni (bez prutaznych tonu neni popu), nebo kdyby mel vubec nejaky povedomi, vedel by jak je to primitivni (a rpitom to tak dobre zni).///Stejne me rozesmeje, kdyz posunovanou provozuju improvizaci na harmonicky schemtata typu blues (zkuste to na Cukrarskou bosanovu od nohavici s pentatonikou na patym prazci na kytare - proste nema chybu) - a vsichni cumej, jak to trefuju - vsechny tony sedej jak blazen. Pritom je to primitivni az to boli.////No a nakonec - jakej je tak velkej rozdil mezi klavesakama a kytaristama? To co slozite na klavesach a pojmenujete - stejne skoncite u primitivnich zakladu s par pridanejma tonama.///Hudba je proste intuitivni matematika, nic jinyho. Naucit se znat nekolik primitivnich veci, ktery dokonale znej a konec - pokud chcem delat popik, zejo.