no ved .. je to viac ako NULA ..hombrefeo píše:jeste pred chvili jsi tvrdil, ze jsi za cely rok koupil dva kusy cd. (a to jeste z donuceni:)
Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
No jo, tak sorry... ale vis jak to myslimPytkin píše:to okienko ale neni flashCyril píše: Vsude se musi srat flash (fotky uz na strankach zakonite vzdycky vyjizdej v tom prisernym okynku, kdy se kolem vsechno ztmavi, a to zcela bez ohledu na to, jestli je to prakticky a nakolik to koresponduje s designem)

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
cyril : jasne .. ale mne to okienko pride OK .. viac ma seru rozne banery , ktore sa ti otvaraju nad stranku a nemozes ani klikat .. tie su prave casto vo flashi ..
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
./ruzne/my-sme-mali-muzikanti-t14303-15.html
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
To je pravda s tim volnym copyrightem, taky me to zarazi. Pritom v upravenych cetbach se to Sherlockem jenom hemzikexik píše:ja som nechcel rozvirit debatu o tom ci je e-kniha eticka alebo esteticka. ja len konstatujem fakty. dnes je kniha svojim postavenim uplne tam kde vinyl a cd. davat ju ako pozitivny priklad prezivajuceho klasickeho media je proste scestne. navyse pri knihach je jeden fenomem naviac, spusta spickovej literatury je bez kopyrajtu, a bez e-citaciek vlastne kupou takej knihy platis vydavatelovi za nieco, co mu nepatri. Aspon ja som teda nepostrehol ze by knizky so sherlockom holmesom boli lacnejsie ako tie od dicka francisa, aj ked by mali byt aspon o 100%...

Ale zase ta cena muze mit sve opodstatneni, treba jenom psychologicky efekt - i kdyby se to vubec neprodavalo.
btw predpokladam, ze tohle znate http://www.gutenberg.org/browse/authors/d
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Řekl bych, že knihy u nichž vypršel copyright na autorství i překlad budou u nás tvořit zanedbatelný zlomek prodeje knihkupců.Wohma píše:Jako uzivatel Kindlu si dovolim jen kratkou vsuvku - domnivam se, ze zadna reakce na ni nebude treba. Mam knihy rad papirove, ale dokud u nas budou knihkupci prodavat za nehorazne sumy i dila, na ktera uz nejsou copyrighty (a to vcetne copyrightu na preklady, kterych je taky cela rada), tak tento trh nehodlam podporovat.
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
A vis proc? Protoze oni samozrejme radsi vydaji novejsi preklad, na kterym si muzou nahrabat a muzou tak alespon trochu ospravedlnit obrovskou sumu.Symphonic píše:Řekl bych, že knihy u nichž vypršel copyright na autorství i překlad budou u nás tvořit zanedbatelný zlomek prodeje knihkupců.Wohma píše:Jako uzivatel Kindlu si dovolim jen kratkou vsuvku - domnivam se, ze zadna reakce na ni nebude treba. Mam knihy rad papirove, ale dokud u nas budou knihkupci prodavat za nehorazne sumy i dila, na ktera uz nejsou copyrighty (a to vcetne copyrightu na preklady, kterych je taky cela rada), tak tento trh nehodlam podporovat.
Mimochodem i puvodne ceske knizky, na ktere uz vyprsel copyright, se casto prodavaji za beznou cenu.
ad Gutenberg: Cesky knihy bez copyrightu jsou mimo jine tady http://palmknihy.cz/free/index.php a tady http://www.mlp.cz/digi/
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
teba to musi strasne davatjackies píše:ruzne/my-sme-mali-muzikanti-t14303-15.html

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Samozřejmě, a je to myslím jeden ze smysluplných topiků.
Takové věci já vidím daleko důležitější než tuny krafání o islámu, probírání zákazů, příkazů, nařízení a pravidel.
Pindá se tu v brekeke tématu a smetišti...........
Každý tu je king přes monitory za 10k nebo karty za 5k.
Kde jsou všichni, když se může dělat něco zábavnějšího, smysluplnějšího a hodného hudebního serveru ?

Takové věci já vidím daleko důležitější než tuny krafání o islámu, probírání zákazů, příkazů, nařízení a pravidel.
Pindá se tu v brekeke tématu a smetišti...........
Každý tu je king přes monitory za 10k nebo karty za 5k.
Kde jsou všichni, když se může dělat něco zábavnějšího, smysluplnějšího a hodného hudebního serveru ?
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
K tematu hudebniho trhu se vyjadril i Karel Gott, kde jinymi slovy je pro stahovani hudby zadarmo z internetu.
Cely text je na http://www.diit.cz/clanek/karel-gott-ho ... azy/37733/
Vynatek :
„Ten gramofonový průmysl, to se stane jenom odnoží celkového balíku, servisu pro interpreta, zpěváka, zpěvačku nebo skupinu. A s tím se musíme smířit. Kdo se nebude dívat dopředu, kdo se nevypořádá s tím, jak svůj produkt prezentovat, prodat, tak musí končit. Ta výroba toho snímku se stane vlastně investicí a je jedno, jestli se prodá tři tisíce – už to, že zlatá je za tři tisíce, je velmi smutné, už to, že prodejny vůbec nejsou, je smutné – ale musím se smířit s tím, že si posluchač, fanoušek, stáhne ten můj produkt. Já jsem rád, že si ho stáhnul, poslechněte si to. Už to, že si mě stáhnul, znamená, že má zájem. Ten produkt stál samozřejmě velké výlohy – studio, hudebníci. Dlouho se na tom pracuje, jsou alba, na kterých se pracuje rok. A pak si to někdo stáhne zadarmo. Výborně, stáhnul si to, něco ho tam zaujme a přijde na koncert – ta vstupenka na koncert se nedá nějak stáhnout zadarmo, tu si musí koupit. Přijde na koncert, zaujme ho, že tam je ta deska, ví, že bude autogramiáda, přesto si ji koupí, chce to mít podepsané s věnováním. Uvidí tam kalendář, uvidí tam knihy, uvidí tam ,merchandising‘ – u mě např. se trička asi s Karlem Gottem neprodávají
, ale jsou skupiny, kde se prodá statisíce triček během jednoho turné. Všechen tento ,merchandising‘ patří k tomu obrovskému balíku servisu pro zpěváka, který si vydělá na tu produkci ve studiu.“
link na rozhovor KG z televize Prima, porad Partie :
http://prima.stream.cz/partie/545245-partie-02-01-11
Cely text je na http://www.diit.cz/clanek/karel-gott-ho ... azy/37733/
Vynatek :
„Ten gramofonový průmysl, to se stane jenom odnoží celkového balíku, servisu pro interpreta, zpěváka, zpěvačku nebo skupinu. A s tím se musíme smířit. Kdo se nebude dívat dopředu, kdo se nevypořádá s tím, jak svůj produkt prezentovat, prodat, tak musí končit. Ta výroba toho snímku se stane vlastně investicí a je jedno, jestli se prodá tři tisíce – už to, že zlatá je za tři tisíce, je velmi smutné, už to, že prodejny vůbec nejsou, je smutné – ale musím se smířit s tím, že si posluchač, fanoušek, stáhne ten můj produkt. Já jsem rád, že si ho stáhnul, poslechněte si to. Už to, že si mě stáhnul, znamená, že má zájem. Ten produkt stál samozřejmě velké výlohy – studio, hudebníci. Dlouho se na tom pracuje, jsou alba, na kterých se pracuje rok. A pak si to někdo stáhne zadarmo. Výborně, stáhnul si to, něco ho tam zaujme a přijde na koncert – ta vstupenka na koncert se nedá nějak stáhnout zadarmo, tu si musí koupit. Přijde na koncert, zaujme ho, že tam je ta deska, ví, že bude autogramiáda, přesto si ji koupí, chce to mít podepsané s věnováním. Uvidí tam kalendář, uvidí tam knihy, uvidí tam ,merchandising‘ – u mě např. se trička asi s Karlem Gottem neprodávají

link na rozhovor KG z televize Prima, porad Partie :
http://prima.stream.cz/partie/545245-partie-02-01-11
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Snad to není už úplně od tématu, ale k tomu co se tu probíralo, tak směr je zdá se jasnej... ¨
Amazon poprvé prodal více elektronických knih, než těch papírových
Čtvrtletní tržby největšího internetového obchodu překonaly hranici deseti miliard dolarů.
http://finweb.ihned.cz/c1-49618280-kind ... papirovych
Amazon poprvé prodal více elektronických knih, než těch papírových
Čtvrtletní tržby největšího internetového obchodu překonaly hranici deseti miliard dolarů.
http://finweb.ihned.cz/c1-49618280-kind ... papirovych
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Další zajímavé informace: The Economist: Zlaté časy skončily i ziskům z koncertů / Aktuálně.cz - http://aktualne.centrum.cz/kultura/hudb ... ?id=689469
Vybral jsem to, co mi přišlo nejzajímavější...
"Špatné zprávy přichází týden co týden z amerických žebříčků. V polovině ledna se prodejní čísla dokonce propadla na historické minimum od roku 1991, kdy Billboard začal s pomocí statistiků Soundscan shromažďovat přesná čísla prodaných desek. ...
Statistiky z prvního měsíce jsou hodně depresivní - oproti loňskému lednu klesly prodeje o dalších deset procent. Za nový "rekord" může kromě celkové bídy hudebního průmyslu také pomalé odumírání albového formátu. Nahrávací společnosti pomalu obrací pozornost k singlům. Dvě největší firmy Universal a Sony Music zveřejnily minulý týden plán, podle něhož se budou nové skladby prodávat v digitálních obchodech okamžitě, aniž by se čekalo na to, až jim rádia a další média udělají reklamu. „Slovo čekání nepatří do slovníku současné generace," říká šéf Universalu David Joseph. Starý model se podle něho překonal."
"Časopis Economist se ještě vrací ke klesajícím zisků v koncertní sféře. „Skvělé roky skončily," píše a dodává: „Kapely vytlačily průměrné ceny vstupenek tak vysoko, jak to jen šlo, a nekonečně dlouhými šňůrami zkoušeli hranice oddanosti svých fanoušků." Podobně jako v nahrávacím byznysu začíná boj o každého fanouška - a bude o to drsnější, že o jeho peníze se uchází nejen muzikanti a promotéři, ale také majitelé koncertních prostor a společnosti distribuující lístky. ...
Hudební průmysl možná uzřel světýlko na konci tunelu v podobě nového prodejního modelu, v němž budou lidé za předplatné poslouchat hudbu přímo z internetu. Miliony už to dělají teď přes YouTube a šéfové nahrávacích společností z toho moc nadšení nejsou. Časopis Wired se tématu věnuje v článku provokativně nazvaném Škodí YouTube hudbě? Populární klipové úložiště vlastní Google, který se zároveň snaží rozjet vlastní streamovací službu. Už teď je jasné, že si obě jejich služby budou v blízké budoucnosti konkurovat."
Saša
Vybral jsem to, co mi přišlo nejzajímavější...
"Špatné zprávy přichází týden co týden z amerických žebříčků. V polovině ledna se prodejní čísla dokonce propadla na historické minimum od roku 1991, kdy Billboard začal s pomocí statistiků Soundscan shromažďovat přesná čísla prodaných desek. ...
Statistiky z prvního měsíce jsou hodně depresivní - oproti loňskému lednu klesly prodeje o dalších deset procent. Za nový "rekord" může kromě celkové bídy hudebního průmyslu také pomalé odumírání albového formátu. Nahrávací společnosti pomalu obrací pozornost k singlům. Dvě největší firmy Universal a Sony Music zveřejnily minulý týden plán, podle něhož se budou nové skladby prodávat v digitálních obchodech okamžitě, aniž by se čekalo na to, až jim rádia a další média udělají reklamu. „Slovo čekání nepatří do slovníku současné generace," říká šéf Universalu David Joseph. Starý model se podle něho překonal."
"Časopis Economist se ještě vrací ke klesajícím zisků v koncertní sféře. „Skvělé roky skončily," píše a dodává: „Kapely vytlačily průměrné ceny vstupenek tak vysoko, jak to jen šlo, a nekonečně dlouhými šňůrami zkoušeli hranice oddanosti svých fanoušků." Podobně jako v nahrávacím byznysu začíná boj o každého fanouška - a bude o to drsnější, že o jeho peníze se uchází nejen muzikanti a promotéři, ale také majitelé koncertních prostor a společnosti distribuující lístky. ...
Hudební průmysl možná uzřel světýlko na konci tunelu v podobě nového prodejního modelu, v němž budou lidé za předplatné poslouchat hudbu přímo z internetu. Miliony už to dělají teď přes YouTube a šéfové nahrávacích společností z toho moc nadšení nejsou. Časopis Wired se tématu věnuje v článku provokativně nazvaném Škodí YouTube hudbě? Populární klipové úložiště vlastní Google, který se zároveň snaží rozjet vlastní streamovací službu. Už teď je jasné, že si obě jejich služby budou v blízké budoucnosti konkurovat."
Saša
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
Mám za to že berou v potaz pouze výdělky z koncertů několika největších hvězd, trháků... Taková malá punková kapela, třeba ze slovenska, si v čr vydělá 100 EUR na hlavu... pořadatel jim zaplatí cestu, pivo, holky, chlebicek a da jim pokoj kde se ulozit... , ze vstupneho 80KC (3E) se vsecko v pohode zaplati a navstevnici - posluchaci - klienti chtete-li, maji nepredmenzovany nadherny zazitek... Je fakt ze koncert Muse na stadionu je jedna velka poslysena a podivana, ktera se tim tuplem nezapomina, ale je to vubec srovnatelne? a co nejaky uplny odpad - predimenzovana, velkovypravni hudebni sracka, produkt v podobe - "nebudujmenovat", to uz se neda srovnavat vubecsyncro píše:Další zajímavé informace: The Economist: Zlaté časy skončily i ziskům z koncertů / Aktuálně.cz - http://aktualne.centrum.cz/kultura/hudb ... ?id=689469 ...Saša
kvalita se neda a nedala nikdy vyjadrit penezi, jen subjektivne penezi vyhodnocovat - tzn. pro me ma obraz meho dedy nesmirnou cenu, pro znalce umeni je to odpad za 35 EUR, pro kluka z jihu jizni ameriky dobra prilezitost jak si pritopit
stejne je to s hudebnim prumyslem, kvalita vs. penezni obnos vs. esteticka hodnota vs. funkce
Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
S tím "v pohodě zaplatí " bych si dovolil nesouhlasit.Fractal píše:Taková malá punková kapela, třeba ze slovenska, si v čr vydělá 100 EUR na hlavu... pořadatel jim zaplatí cestu, pivo, holky, chlebicek a da jim pokoj kde se ulozit... , ze vstupneho 80KC (3E) se vsecko v pohode zaplati.
Spíše "těžko zaplatí".
Bylo by to se mnou na větší a košatější diskuzi, což neobětuji

Re: Vývoj hudebního trhu - téma v HN 24.1.11
jako kurvy? nebo jak tomu mam rozumet?Fractal píše:pořadatel jim zaplatí ... holky