Fender studio free
Re: Fender studio free
Clip přece nevzniká v analogové části...
Re: Fender studio free
Jinak - myslel jsem, že ty jako matador to pojmeš, ale budiž. Clip vznikne samozřejmě na straně A/D převodníku, když dostane nezpracovatelný (= příliš silný) signál. Tj. Nevhodně nastaveným preampem. Proto ta indikace (obvykle LED), ze jsi na hraně/za ní. Tohle je ale furt před převodníkem, proto jsem psal o analogové části. Tam se pracuje s nastavením signálu.
P.
P.
Naposledy upravil(a) pavlii dne 30 kvě 2025 10:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Doplnění textu.
Důvod: Doplnění textu.
Re: Fender studio free
Tys tady zanesl pojem přebuzení, které já vnímám jako analogovou distorzi - saturování zesilovače např. A pak je zase řeč o přetečení při převodu (clip), což jsou prostě dva různé typy zkreslení signálu - samozřejmě chápu, že ta analogová úroveň má přímý vliv na clip při převodu. Taky chápu, že když z převodníku už jede nějaký signál ve stejné bitové hloubce jako je záznam, že už potom asi žádný vestavěný efekt (vst) před záznamovou stopou přetečení převodníku nezabrání. Nicméně jsem měl z testů pocit, že když se nahrávka při incidentu nedostane přes dig. nulu, že to netrhá uši (jako když se clip zaznamená) - ano, je logické, že když tohle udělám post, bude to 1:1 úplně stejné (prostě limiter jen sebere to přetečení a ten artefakt vzniklý možná trochu umírní). Prostě jak jsem psal už předtím, nechal jsem se unést nějakým placebo pocitem - nepřemýšlel jsem.
Vřazení analogového efektu do cesty nepřichází v úvahu, protože je preamp integrován ve zvukovce.
Re: Fender studio free
Asi jsem to termínově zjednodušil moc, nicméně přebuzením jsem zde myslel pochopitelně tohle, tj. důvod ke clipu na straně A/D. Ale správná poznámka; prostě jsem si nějak nepřipustil, že by se tady mohlo něco "zamotat", protože nechtěné zkreslení je prostě špatně. Proto jsem použil "přebuzení", neb mi to nepřišlo (a ani nepřijde) v tomhle kontextu nijak špatně.
Nějak mi ale přijde, že k sobě nepasuje "incident" a "nedostat se přes digitální nulu". Pokud nebudeš přes 0 dBFS, tak nemůže vzniknout incident - nebo se trošku míjíme v pochopení jednoho bodu (což naštěstí nevadí shodě v popisu podstaty zde).
Je otázka, do jaké míry zasáhne zde uvedený limitem do tvaru digi průběhu. Záleží to rozhodně na jeho typu a nastavení, ale jako ano - něco se signálem udělá a asi si umím představit, že "to" pak za uši nebude trhat tolik. Nicméně ten vzniklý artefakt tam už je a bude IMHO tak jako tak slyšet. A to by mělo vést na akci opravy (ideálně přehráním, popřípadě jinak když taková možnost není).
P.
Nějak mi ale přijde, že k sobě nepasuje "incident" a "nedostat se přes digitální nulu". Pokud nebudeš přes 0 dBFS, tak nemůže vzniknout incident - nebo se trošku míjíme v pochopení jednoho bodu (což naštěstí nevadí shodě v popisu podstaty zde).
Je otázka, do jaké míry zasáhne zde uvedený limitem do tvaru digi průběhu. Záleží to rozhodně na jeho typu a nastavení, ale jako ano - něco se signálem udělá a asi si umím představit, že "to" pak za uši nebude trhat tolik. Nicméně ten vzniklý artefakt tam už je a bude IMHO tak jako tak slyšet. A to by mělo vést na akci opravy (ideálně přehráním, popřípadě jinak když taková možnost není).
P.
Re: Fender studio free
Kolego
čti pozorněji "když se nahrávka při incidentu nedostane přes dig. nulu". Tzn. rozumíme si dokonale myslím
Popsals to přesně - prostě ten limiter asi ten clip nějak přeohýbá, že tolik nebolí do ucha, ale samozřejmě zůstává být artefaktem, i když ne viditelným na měřáku. Víc už by to moje hovínko nerozmazával 



Re: Fender studio free
Presne na toto pouzivam Reaper uz 15 rokov .. Sice musim pockat 5 sekund na zaciatku a odkliknut, ze to naozaj testujem 15 rokov , ale ide to ..
Re: Fender studio free
Ja to robim tak , ze vstup ide do -20 dbFS a na limiteri dam gain + 20 dB .. Vystup na -1dBFS .. Funguje to dobre ..
Re: Fender studio free
To ano, ale nezkoušíš tím ten limiter pokládat do role, že ti ohlídá špičky na vstupu. V tom bylo jádro diskuse.
P.
P.
Re: Fender studio free
No v principe to spravi .. ja mam proste nulu na -20 .. a ked to prejde , tak to postrazi ten limiter a nedojde k analogovemu klipu .. jedine ze by dosiel vstup nad +20 dBFS ..
Re: Fender studio free
Jako samozřejmě, že v tomhle duchu "to spraví". Ale pomalu mi to začíná zavánět myšlenkou "proč bychom se trápili s nějakým nastavením gainu na vstupu". No nic. Podstata tu už zazněla, nic novějšího nevymyslíme 
P.

P.
Re: Fender studio free
Nastavení probíhá, ale je trochu rozdíl nahrávat něco předvídatelného (muzikant) a nepředvídatelného (divadlo)...
Re: Fender studio free
Tak pri floating pointe uz nemusis nic nastavovat .. Zacina to byt standard ..
Re: Fender studio free
Pořád nesmíš nastavit moc. Že se to nastaví na málo (byť je to pro takový formát dostačující) je sice pěkné, ale tímhle přístupem se za chvíli vytratí znalost té postaty a tu práci/koníčka budou dělat akorát nýmandi. To už můžeš rovnou argumentovat třeba pořízením Audient zvukovky s autogain funkcí
já budu chtít radši věcem, se kterými se setkávám, rozumět a nějaký takovýhle pofidérní vývoj s obskurním převlékáním do "standardu" mě fakt nijak nerozhodí 
Ale koneckonců je to každého věc
P.
P.S.: jo a FP rozlišení, stejně jako každé jiné, bude fungovat jen v digitální části. Jak se to musí prohnat převodníkem, musí se dodržet nějaké technologické limity.


Ale koneckonců je to každého věc

P.
P.S.: jo a FP rozlišení, stejně jako každé jiné, bude fungovat jen v digitální části. Jak se to musí prohnat převodníkem, musí se dodržet nějaké technologické limity.
Re: Fender studio free
pavlii: Chlape, ty dědkovatíš víc než mi s Pytkinem, zdá se mi 

Re: Fender studio free


Ale fakticky si takhle v nemálo situacích připadám......nojo, je to se mnou těžký

P.