LittleSoundDJ

Trackery, Reason, FL Studio...
Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

Trocha dalsie skusenosti s DMG a LSDJ, v sobotu som kupil tento univerzalny adapter v Datarte: http://www.emos.sk/zbozi/1703060020-pul ... -mw3ip25gs -- bol jediny, ktory mal aj 6V a prehodenie polarity na zapornu. Ked som ale zapol DMG, tak oproti bateriam isiel z 3,5" jacku strasne slaby vysokofrekvencny, uzkopasmovy piskot. Tak som rozmyslal ako to eliminovat.

Zacal som na internete studovat vsetky tie videa, online tutorialy, ako aj Pro Sound modifikacie od tretich vyrobcov, tak vacsina na YouTube su shity. Nie som ani moc prekvapeny, kedze aj predajca Nonfinite Electronics, kde som kupil EMS USB cartridge ma videa s chybami, napriklad napajkovany kabel s odporom, ktory trci mimo krabice Gameboya :)

Postupne som sa dozvedel, ze tie sumy, kde napriklad aj pocut "duchov" ked sa nieco hybe na displeji, ma na svedomi interny amplifier. Tak som hladal, az som konecne nasiel obrazok, kde je uplne zretelne vyznacene kde su vystupy, a ako sa ma obist (amp). Po tejto modifikacii je zvuk absolutne bez ruchov a krystalovo cisty:
Obrázek

http://www.herbertweixelbaum.com/comparison.htm
BTW, toto je SUPER porovnavacka, to som netusil, ze na zvuk ma vplyv aj podsvetlenie displeja.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

vcera sa mi podaril husarsky kusok, kupil som za 15 Euro zlty DMG Gameboy, ktory je z limitovanej Play It Loud serie :)
Obrázek

chcem robim naraz v LSDJ a v Nanoloope :) a tu mam prvy track po tyzdni ucenia v LSDJ, 4-bitove sample su sexy :)

Uživatelský avatar
boro
Příspěvky: 375
Registrován: 27 led 2004 12:53

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od boro »

Parada, je to puristicky kuulizmus :)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

diky za koment, vcera som sa pokusil na hodinu nieco syntezovat na Gameboyi vo WAVE kanali, ale tie filtre su trocha surove, ale zaujimave celkom. Inak ten LSDJ je teda dost tazky sekvencer inak na zvladnutie, hoci ma Gameboy iba 4 kanaly (2 square-type kanaly, jeden WAVE kanal ktory poskutuje viacero priebehov, ako aj kreslenie vlastnej waveformy + 4-bit sample playback, vacsinou na bicie, LP, HP, BP, Allpass filtre a nakoniec trocha obmedzeny NOISE kanal).

Chaos je dost v tom, ze patterny ma kazdy kanal osobitne a tie sa musia vyukladat v tzv. blokoch s moznostou transpozicie, a az tie bloky sa umiestnuju na pozicie timeline. Inak editacia je pomerne rychla hoci Gameboy nema klavesnicu, ale to checkovanie kde su patterny pouzite, ako aj nastroje je dost brutal, aj pre skuseneho trackera.

Cyril
Příspěvky: 5833
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od Cyril »

demsky: teda to cumim!!! V ty druhy ukazce mas paradni zvuky a arpy, nechces nekdy udelat nejakej tutorial? :) Jo a jsem rad, ze nejsem sam, komu to prijde jako slozitej program (LSDJ)... kdo by to do gameboye rekl :)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

Cyril tutorialy mas celkom solidne na youtube priamo od tvorcov, no co sa tyka zvukov to je trocha tazsie, ja to skusam tak, ze mam pustenu sekvenciu a skusam commandy bud priamo v patterne, alebo v tych tabulkach co sa priraduju k zvukom. Na iPhone je aplikacia LSDJ Patchbook kde mas kopec patchov, tak som napriklad nasiel kopak, ktory sa vyrobi z obycajnej pulse waveformy na kanali jeden alebo dva, ale znel mi dost mdlo, tak som skusal commandy az kym to nebolo prieraznejsie, ale zase hned potom som to musel dat dozniet basou alebo seknut commandom K, lebo hned v druhom riadku ten specificky command skakal, aj ked som dal dlzku waveformy iba jeden cyklus. Este blbe je to, ze PULSE kanaly nejdu pod C-3 takze hlbsie basy sa daju dosiahnut iba vo WAVE kanali, tam sa da ist este o oktavu nizsie. A niektori maniaci si do Gameboya daju krystal na polovicnu frekvenciu, len aby im to hralo hlbsie.

Tu je ukazka:

Cyril
Příspěvky: 5833
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od Cyril »

Jo to o tom zpomaleni na polovinu vim (tusim ze se delaj i modifikace s koleckem na plynuly zpomalovani/zrychlovani), nekde jsem slysel ukazku nakych drone veci... neco jako Shitwave... a basu, znelo to dost dobre

p.s. ten kopak je dost dobrej

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

sila vcera som narychlo prerobil z pocutia famoznu Jet Story od Franta Fuku (hra na ZX Spectrum) a v niektorych pripadoch neviem preco NOISE kanal nezahral snare, zeby pretazeny procesor?

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

tak toto bolo celkom fuska pri programovani filtra (monofonny pad v pozadi), zneje to pomaly ako waveshaping :)

Cyril
Příspěvky: 5833
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od Cyril »

Nejak mi z toho zalejhaj usi :) Na me trochu moc psycho atmosfera... (eufemismus pro divny chaoticky osklivy melodie :))) Ale je videt, ze si k LSDJ sednul nekdo zkusenej. P. S. to je dot matrix, nebo GBC?

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

Dot matrix (DMG), nevidis fotky :)

Vies co je velka skoda? Ze WAVE kanal nema realtime filter, akurat teraz sa snazim nieco animovat, ale kedze to nema realtime tak v podstate velmi rychlo vycerpam tych 16 pozicii (0-F synth patche). Ked mam spustenu sekvenciu a v realnom case menim parametre filtra alebo obalky tak vidno, ze to len predpocitava, ale samozrejme ze commandy na to ziadne :)

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

dalsie dva tracky vyrobene vo vlaku :) ten Gameboy DMG s LSDJ trackerom to je hotova droga, neda sa to porovnat s dotykovym displejom :)

ashimoke
Příspěvky: 8
Registrován: 11 úno 2007 12:57

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od ashimoke »

zdravím pánové.
- Pro-sound může zvukově pomoct při napájení z adaptéru. Ale záleží i na kvalitě adaptéru samotného. Obecně lze říct, že na recording je lepší použít baterie.
- K tomu kopáku na PU kanálech - jde to rozumně jen na PU1, protože je třeba hrát si s sweepem. Kterej ovšem u PU2 nefunguje.
- Underclocking je u gameboye velice jednoduchej mod - krystaly se ovšem neshánějí moc jednoduše, jedná se o dost specifickou frekvenci, takže většinou pořídíte jen u specializovaných GB prodejců. Zmíňen byl nonfinite electronic, já mam radši http://store.kitsch-bent.com A ta basa za to stojí. Variabilní clock je taky sranda, ale spíš na ty drony...
- Jak se tu psalo o vynechávajícím noise channelu - údajně se to stává při plnym vytížení procesoru (DMG), při složitejch Tables. U GBC ten problém prý odpadá, protože má nadupanější procesor.
(^o^) { YAY! )

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

No Gameboy color nema taku "kvalitnu" pulse waveformu ako original DMG, mimo to na to neexistuje backlight, no ma CPU ten Z80 klon dvakrat takze samozrejme problemy by som neocakaval. Tak aj tak som prekvapeny kedze soundchip je hardwarovy. Kitsch bent som pozeral no nevidim tam nic extra pre mna, akurat som hlupy ze som neobjednal tych backlightov z Nonfinite Electronics viacero.

Inak na Nanoloop sa asi vykaslem, typek vydal nove cartridge a dost ludi sa stazuje. Zaujimave je to, ze posledne 2 roky sa autor venoval najma Nanoloopu pre iPhone a Android, co je cisty sw-based (a u mna shit), ale na Gameboye to nemoze vydat ako ROM file ktory by sa mohol v pohode hodit na EMS USB cartridge, pretoze to ma vraj nejaky custom memory manazment no proste haluze.

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2909
Registrován: 10 bře 2007 21:43
Vybavení

Re: LittleSoundDJ

Příspěvek od demsky »

toto mi trvalo trocha dlhsie lebo mam kopec inej prace na Kurzweili momentalne, ale je tam 60+ patternov a kopa programovania. Jaj az mi niekedy je luto ze preco Nintendo Gameboy nema nieco ako SID chip z C64, to by bola pecka s tymi filtrami.

Odpovědět