RENDER TEST ::: FL8 vs Repaer

Trackery, Reason, FL Studio...
Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

RENDER TEST ::: FL8 vs Repaer

Příspěvek od delay »

Vytvořil jsem TUCojidní SRAčku ze samplů zvlášť ve Fruity Loops 8 a v Reaperovi (2.2) (ještě plánuju CubaseSX3) za účelem porovnání výstupů jednotlivých SW trackerů.


Chvíli jsem to řešil s Kexikem zde:
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=6536&start=30

Z výsledku jsem dost překvapenej.


TEST1: SOUNDMAX - ASIO4ALL - 44.1kHZ/32bit
Na master jsem v obou SW použil Kjaerhus MP1 Pro Limiter s nastavením Threshold -3dB, Gain 0dB

MOJE HODNOCENÍ:
V Reaperu je zvuk tlustší, měkkčí a hlavně o ca. 3.5 dB hlasitější, jakoby tam byl nějakej neviditelnej limiter nebo jemnej kompresor... Naproti tomu v FL je zvuk o poznání méně nahlas, působí více tvrdě a slitě, zároveň oproti Reaperu i trochu kovově.

Snažil jsem se obě stopy dodatečně normalizovat abych je dostal na stejnou úroveň, ale nejde to. To již udělal MP1 při renderu.

Metry ukazují v obou SW peaky do 0db, ale průběh se v každém programu chová jinak!!!

MP3 320 kbps, 4.92MB
FL 0db
Reaper 0db
Reaper -3.5 db (tenhle render je zde proto, aby se dal lepe porovnat s FL)
DOWNLOAD
Absolutně se distancuju od hudebního obsahu a stylu... Bylo to prostě nejrychlejší řešení

Jindy2
Příspěvky: 2037
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 »

ještě jsem to neposlouchal, ale doufám, že víš, že ve FL Studio 8 je na masteru vždy defaultně zapnutý fruity limiter (ve starších verzích to tak nebylo), ale to bys počítám nepřehlédnul ;)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Jindy2, neboj to sem nepřehlídl :)
U každé stopy v FL jsem na radu Kexika vypnul Resample

Poshook
Příspěvky: 2480
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook »

render z Reaperu je viac komprimovany a teda hlasnejsi a makksi. podla mna bude rozdiel v urovniach suchych master mixov pred MP1 procesingom. cele by som to prisudil odlisnemu fungovaniu potencakov a faderov vo FL a Reaperi. podobny problem sme riesili na Ableton fore.

dendy
Příspěvky: 14220
Registrován: 12 črc 2002 11:16

Příspěvek od dendy »

tiez mi pride ze jediny rozdiel ze render z reaperu je viac komprimovany ... inak nepocujem ziadny rozdiel v zvuku .. mozno - zda sami akoby reaper mal viac stereo separovane kanaly (hlave vysky zneju akoby viac roztiahnute do sterea) - ale ruku do ohna by som za to nedal mozno je to len vlyvom tej vyssej komprimacie ..

inak to je rieadny podvod ak ma reaper na v sebe este nejaky utajeny kompresor - aj ked o podobnej taktike som vzdy maval podozrenie skorej na fruity - ze tam na master potajme prdli nejaky multiband kompresor :)

samozrejme vsetky moje dohady mozu byt dane mojou hluchostou :D

kazdopadne dik ze si si dal tu namahu takyto test vzdy potesi ! respect !

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Poshook píše:render z Reaperu je viac komprimovany a teda hlasnejsi a makksi. podla mna bude rozdiel v urovniach suchych master mixov pred MP1 procesingom. cele by som to prisudil odlisnemu fungovaniu potencakov a faderov vo FL a Reaperi. podobny problem sme riesili na Ableton fore.
No vařil jsem to v obou programech z naprosto stejných WAV souborů. Doma si dám tu práci a odzkouším to ještě v Cubase SX3, možná ACIDu.

Problém je, že když vypnu MP1 v FL, tak zvuk leze tak do -6db (suchej master) kdežto v Reaperu se sere do 0db již od začátku (jakoby tam fakticky na masteru něco bylo, zkusím ještě prohledat nastavení projektu).

Tohle mi zatím přijde dost komunistický a diktátorský...
Naposledy upravil(a) delay dne 08 črc 2008 11:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

dendy: Díky za podporu.

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

Komunisticky praktiky hudebniho programu? Hele nejsi ty fanousek Cibulky?

:)

Jindy2
Příspěvky: 2037
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 »

no to mě fakt znepokojuje, v tom nějaký zakopaný pes musí být...
jestli to tady nerozlouskneme, tak možná zkusím tohle téma nahodit na ofic. fruity fórum, třeba chlapci z image line vytáhnou něco na svou obhajobu...

na výsledky z cubase a acidu jsem hodně zvědav, dej si please tu práci delayi...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Hm, dám. Pro větší objektivitu bych byl ale rád, kdyby někdo udělal totéž :(

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

Jindy2 píše:...třeba chlapci z image line vytáhnou něco na svou obhajobu...
No, tak zatím to přeci vypadá, že Image Line jsou v tom nevinně... To spíš u Cockosáků tuším nějakej průser.

vasek
Příspěvky: 2332
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

delay: Co takhle přerenderovat jen jednu stopu s nějakým testovacím signálem, u kterýho by se dalo poznat, co to vlastně dělá?
Vůbec bych jako první věc bych asi udělal to, že bych vyrenderoval konstantní signál o nějaké hlasitosti a zjistil, jak nastavit šavle, aby výslednej ukazatel hlasitosti byl stejnej. Možná je to fakt jen o jiný kalibraci úrovní. Jen nápad.
Jinak se připojuju ke chvále za ochotu.

Uživatelský avatar
SadLuck
Příspěvky: 727
Registrován: 18 kvě 2007 23:33

Příspěvek od SadLuck »

Ha, tohle je trochu spřízněné téma, tak to tu zneužiju - Zjistil jsem, že Adobe Audition (konkrétně verze 1.5, ale mam pocit, že i novější) vytváří mp3 prokazatelně horší kvality (resp. při jiných než nejvyšších bitrate totálně kurví výšky... totálně = mnohem víc než třeba právě FL)... tak nějak si myslím, že je to tím, že Audition (myslím) používá Fraunhofer codec namísto (dnes už) klasického Lame... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Resp. nevíte někdo, co s tím? :D

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

No, tak ten track možná není ideální, ale na začátku hraje samotnej drumloop podle kterýho by se to poznat dalo.

Od kalibrace úrovní se odkláním, pač dostat z FL signál na stejné úrovni jako z Reaperu prostě nejde bez slyšitelné komprese, limitace a saturace... :) A v preferences Reaperu jsem nenašel žádný autonormalize nebo autocomp a clear RMS atd... NIC. Mimochodem ani nastavení bitové hloubky pro projekt ?!


OK, zkusím vzít jeden nástroj. Ale jakej sakra...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay »

SadLuck píše:Ha, tohle je trochu spřízněné téma, tak to tu zneužiju - Zjistil jsem, že Adobe Audition (konkrétně verze 1.5, ale mam pocit, že i novější) vytváří mp3 prokazatelně horší kvality (resp. při jiných než nejvyšších bitrate totálně kurví výšky... totálně = mnohem víc než třeba právě FL)... tak nějak si myslím, že je to tím, že Audition (myslím) používá Fraunhofer codec namísto (dnes už) klasického Lame... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Resp. nevíte někdo, co s tím? :D
Tak jeslti děláš v Audition a nechceš z něj renderovat, tak jaký máš možnosti? ReWire? Nebo to někde narvi jako VSTi... A pokud to dělá jen mp3 a WAV ne, tak bych mp3 vytvářel externě a tímhle bych se moc nezabýval.

Odpovědět