RENDER TEST ::: FL8 vs Repaer
RENDER TEST ::: FL8 vs Repaer
Vytvořil jsem TUCojidní SRAčku ze samplů zvlášť ve Fruity Loops 8 a v Reaperovi (2.2) (ještě plánuju CubaseSX3) za účelem porovnání výstupů jednotlivých SW trackerů.
Chvíli jsem to řešil s Kexikem zde:
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=6536&start=30
Z výsledku jsem dost překvapenej.
TEST1: SOUNDMAX - ASIO4ALL - 44.1kHZ/32bit
Na master jsem v obou SW použil Kjaerhus MP1 Pro Limiter s nastavením Threshold -3dB, Gain 0dB
MOJE HODNOCENÍ:
V Reaperu je zvuk tlustší, měkkčí a hlavně o ca. 3.5 dB hlasitější, jakoby tam byl nějakej neviditelnej limiter nebo jemnej kompresor... Naproti tomu v FL je zvuk o poznání méně nahlas, působí více tvrdě a slitě, zároveň oproti Reaperu i trochu kovově.
Snažil jsem se obě stopy dodatečně normalizovat abych je dostal na stejnou úroveň, ale nejde to. To již udělal MP1 při renderu.
Metry ukazují v obou SW peaky do 0db, ale průběh se v každém programu chová jinak!!!
MP3 320 kbps, 4.92MB
FL 0db
Reaper 0db
Reaper -3.5 db (tenhle render je zde proto, aby se dal lepe porovnat s FL)
DOWNLOAD
Absolutně se distancuju od hudebního obsahu a stylu... Bylo to prostě nejrychlejší řešení
Chvíli jsem to řešil s Kexikem zde:
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=6536&start=30
Z výsledku jsem dost překvapenej.
TEST1: SOUNDMAX - ASIO4ALL - 44.1kHZ/32bit
Na master jsem v obou SW použil Kjaerhus MP1 Pro Limiter s nastavením Threshold -3dB, Gain 0dB
MOJE HODNOCENÍ:
V Reaperu je zvuk tlustší, měkkčí a hlavně o ca. 3.5 dB hlasitější, jakoby tam byl nějakej neviditelnej limiter nebo jemnej kompresor... Naproti tomu v FL je zvuk o poznání méně nahlas, působí více tvrdě a slitě, zároveň oproti Reaperu i trochu kovově.
Snažil jsem se obě stopy dodatečně normalizovat abych je dostal na stejnou úroveň, ale nejde to. To již udělal MP1 při renderu.
Metry ukazují v obou SW peaky do 0db, ale průběh se v každém programu chová jinak!!!
MP3 320 kbps, 4.92MB
FL 0db
Reaper 0db
Reaper -3.5 db (tenhle render je zde proto, aby se dal lepe porovnat s FL)
DOWNLOAD
Absolutně se distancuju od hudebního obsahu a stylu... Bylo to prostě nejrychlejší řešení
tiez mi pride ze jediny rozdiel ze render z reaperu je viac komprimovany ... inak nepocujem ziadny rozdiel v zvuku .. mozno - zda sami akoby reaper mal viac stereo separovane kanaly (hlave vysky zneju akoby viac roztiahnute do sterea) - ale ruku do ohna by som za to nedal mozno je to len vlyvom tej vyssej komprimacie ..
inak to je rieadny podvod ak ma reaper na v sebe este nejaky utajeny kompresor - aj ked o podobnej taktike som vzdy maval podozrenie skorej na fruity - ze tam na master potajme prdli nejaky multiband kompresor
samozrejme vsetky moje dohady mozu byt dane mojou hluchostou
kazdopadne dik ze si si dal tu namahu takyto test vzdy potesi ! respect !
inak to je rieadny podvod ak ma reaper na v sebe este nejaky utajeny kompresor - aj ked o podobnej taktike som vzdy maval podozrenie skorej na fruity - ze tam na master potajme prdli nejaky multiband kompresor
samozrejme vsetky moje dohady mozu byt dane mojou hluchostou
kazdopadne dik ze si si dal tu namahu takyto test vzdy potesi ! respect !
No vařil jsem to v obou programech z naprosto stejných WAV souborů. Doma si dám tu práci a odzkouším to ještě v Cubase SX3, možná ACIDu.Poshook píše:render z Reaperu je viac komprimovany a teda hlasnejsi a makksi. podla mna bude rozdiel v urovniach suchych master mixov pred MP1 procesingom. cele by som to prisudil odlisnemu fungovaniu potencakov a faderov vo FL a Reaperi. podobny problem sme riesili na Ableton fore.
Problém je, že když vypnu MP1 v FL, tak zvuk leze tak do -6db (suchej master) kdežto v Reaperu se sere do 0db již od začátku (jakoby tam fakticky na masteru něco bylo, zkusím ještě prohledat nastavení projektu).
Tohle mi zatím přijde dost komunistický a diktátorský...
Naposledy upravil(a) delay dne 08 črc 2008 11:08, celkem upraveno 1 x.
delay: Co takhle přerenderovat jen jednu stopu s nějakým testovacím signálem, u kterýho by se dalo poznat, co to vlastně dělá?
Vůbec bych jako první věc bych asi udělal to, že bych vyrenderoval konstantní signál o nějaké hlasitosti a zjistil, jak nastavit šavle, aby výslednej ukazatel hlasitosti byl stejnej. Možná je to fakt jen o jiný kalibraci úrovní. Jen nápad.
Jinak se připojuju ke chvále za ochotu.
Vůbec bych jako první věc bych asi udělal to, že bych vyrenderoval konstantní signál o nějaké hlasitosti a zjistil, jak nastavit šavle, aby výslednej ukazatel hlasitosti byl stejnej. Možná je to fakt jen o jiný kalibraci úrovní. Jen nápad.
Jinak se připojuju ke chvále za ochotu.
Ha, tohle je trochu spřízněné téma, tak to tu zneužiju - Zjistil jsem, že Adobe Audition (konkrétně verze 1.5, ale mam pocit, že i novější) vytváří mp3 prokazatelně horší kvality (resp. při jiných než nejvyšších bitrate totálně kurví výšky... totálně = mnohem víc než třeba právě FL)... tak nějak si myslím, že je to tím, že Audition (myslím) používá Fraunhofer codec namísto (dnes už) klasického Lame... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Resp. nevíte někdo, co s tím? 
No, tak ten track možná není ideální, ale na začátku hraje samotnej drumloop podle kterýho by se to poznat dalo.
Od kalibrace úrovní se odkláním, pač dostat z FL signál na stejné úrovni jako z Reaperu prostě nejde bez slyšitelné komprese, limitace a saturace...
A v preferences Reaperu jsem nenašel žádný autonormalize nebo autocomp a clear RMS atd... NIC. Mimochodem ani nastavení bitové hloubky pro projekt ?!
OK, zkusím vzít jeden nástroj. Ale jakej sakra...
Od kalibrace úrovní se odkláním, pač dostat z FL signál na stejné úrovni jako z Reaperu prostě nejde bez slyšitelné komprese, limitace a saturace...
OK, zkusím vzít jeden nástroj. Ale jakej sakra...
Tak jeslti děláš v Audition a nechceš z něj renderovat, tak jaký máš možnosti? ReWire? Nebo to někde narvi jako VSTi... A pokud to dělá jen mp3 a WAV ne, tak bych mp3 vytvářel externě a tímhle bych se moc nezabýval.SadLuck píše:Ha, tohle je trochu spřízněné téma, tak to tu zneužiju - Zjistil jsem, že Adobe Audition (konkrétně verze 1.5, ale mam pocit, že i novější) vytváří mp3 prokazatelně horší kvality (resp. při jiných než nejvyšších bitrate totálně kurví výšky... totálně = mnohem víc než třeba právě FL)... tak nějak si myslím, že je to tím, že Audition (myslím) používá Fraunhofer codec namísto (dnes už) klasického Lame... Nemáte s tím někdo zkušenosti? Resp. nevíte někdo, co s tím?





