Samplitude
Samplitude
Zdravim Vas. Je mi ctou prispiet do novej rubriky prvym prispevkom. Mam dojem, ze Magix nie je prilis pouzivanou znackou medzi pritomnymi. Ja osobne som par krat skusal Samplitude - konkretne najprv Samplitude2496 (pred par rokmi) a neskor Samplitude 7.x.
Musim priznat, ze ziadna z verzii ma nepresvedcila o stabilite.
Berte to ako subjektivny nazor, ale pre mna to bol vzdy hlavny dovod, preco sa Samplitude v mojom PC dlho neohriala.
Musim priznat, ze ziadna z verzii ma nepresvedcila o stabilite.
Berte to ako subjektivny nazor, ale pre mna to bol vzdy hlavny dovod, preco sa Samplitude v mojom PC dlho neohriala.
No ja som skusal ako prvu Samplitude 2 .. Dokonca mi ju kamarat crackol .. To bolo ale fakt davno .. Bol to prvy fungujuci HDR na PC s ktorym som sa stretol .. Potom sme dlho robili v studiu s Samplitude 4.05 .. Ta mala tusim opat ako jedina softwarovy chaselock sync .. Stabilita nikdy nebola problem si myslim .. Samplitude je pekny software .. Ale vnutorne si myslim ze im trosku usiel vlak .. Ale skalnych bude asi stale dost ..
poshook
Nahravam a pracujem so samplitude uz asi 6 rokov, problem v stabilite bol iba v jednej verzii co som mal.
Ma par nedostatkov, ako midi, to spomalene startovanie... preto asi vsetci cakame na novu verziu.. v ktorej to dufam uz poriesia.
Inak co sa tyka editacie, pracovania s tou stopou... to by som nemenil za nic
Nahravam a pracujem so samplitude uz asi 6 rokov, problem v stabilite bol iba v jednej verzii co som mal.
Ma par nedostatkov, ako midi, to spomalene startovanie... preto asi vsetci cakame na novu verziu.. v ktorej to dufam uz poriesia.
Inak co sa tyka editacie, pracovania s tou stopou... to by som nemenil za nic
No, můj názor: Samplituda není špatná, většinou na ni nedají dopustit zvukaři, kteří přešli z analogového pracoviště a nebo ti, co na ní jedou od jakživa, případně ještě ti, kteří toho moc o zvukařině nevědí, chtějí experimentovat a tak tento softík je pro ně snadný a flexibilní.
Já v ní pracuju 2 rokem (musím, je totiž zaměstnavatele
) ) Počátek to bylo peklo. Jsem odkojen Cakewalkem ve spojení se SoundForgem. Tzn. byl jsem zvyklý spíše na destruktivní procesy, příjemný Windows-vzhled apod. Programy, který zářej barvičkama, maj 15 typů ikon všech možnejch vzhledů a částí lidského těla mě fakt nebraly. Nicméně forma nedestruktivních střihů si člověka rychle získá a dnes nechápu, jak jsem někdy mohl zvuk ustřihnout a po čase ho nemít šanci zase protáhnout do původní délky. Sampoška chodí pěkně, nekouše se, vimportuje jakejkoli formát zvuku, systém zavěšování pluginů i na jednotlivý objekty je taky dobrý nápad. Takže vcelku spokojenost, ideální pro každodenní práci.
Má ale několik závažných neduhů, které ji nikdy neodpustím. Pokud je to v nějaké poslední verzi vyřešeno, poučte mě...
- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu.
- při importu zvuku pracuje s originálem (pokud čas od času strkáte do svých projektů nějaký SFX, ruchy apod, který máte uložený někde na jednom místě na HDD, budete se po čase divit, o kolik z nich jste díky destruktivním úpravám někdy v minulosti přišli)
- s tím souvisí i odkazy na použité zvuky všude možně (vč. CD-ROM), takže jestli se k VIPu vrátíte třeba po roce, vsaďte se, že kompletní projekt už nikdy nenačtete. Spousta objektů bude odkazovat někam do řiti a bude chybět.
- VIP se nedá dost dobře archivovat. Systém Remove unused samples je sice řešením jak nějaké ty stovky Mb ušetřit, ale zase si musíte hlídat co a kde mažete (viz př. bod.). Cakewalkářský Bundle mi tu prostě chybí.(jeden soubor, do kterého se celý projekt uloží)
- Jakékoli nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru (pokud samozřejmě nevyplníte novou hlavičku). Zase hrozí riziko ztráty předchozích náběrů, pokud někde něco zdestruujete.
- Naprostá ignorace peak meteru a hlasitostní nuly. Klidně můžou všechny stopy svítit červeně jak semafor, na zvuku se to nijak moc nepodepíše. Jednotlivý objekty navíc můžete zesilovat samostatně až do aleluja. Současně můžete volit množství zobrazení vlny, takže pak už vůbec nevíte, jestli je objekt vyhulenej nebo jen hodně vykreslenej.
- No a co mě vadí nejvíc je systém envelop - panoramy a hlasitosti. To, že když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou envelopu zavřít bych ještě pochopil, ale že při posunu objektu se envelopa neposouvá s ním, to mě fakt dostalo. Když mícháte 15 stereo stop, pomocí envelop různě prolínáte a pak se rozhodnete něco posunout, odsunout nebo přidat, zjistíte, že jste v háji. Nejde čapnout třeba jen poslední 4 objekty nad sebou a odsunout je pryč se stávající aktuální pozicí envelopy. Můžete míchat znova.
Asi záleží na tom, co kdo dělá a podle toho se hodí jiný soft. Plusy a minusy bude mít každej. Samplituda je ideální pro každodení rychlou zvukovou produkci. Jinej soft bych preferoval v případě precizní práce s jednotlivým wavem a jiný zase při tvorbě hudby s nutnou přítomností MIDI.
Já v ní pracuju 2 rokem (musím, je totiž zaměstnavatele
Má ale několik závažných neduhů, které ji nikdy neodpustím. Pokud je to v nějaké poslední verzi vyřešeno, poučte mě...
- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu.
- při importu zvuku pracuje s originálem (pokud čas od času strkáte do svých projektů nějaký SFX, ruchy apod, který máte uložený někde na jednom místě na HDD, budete se po čase divit, o kolik z nich jste díky destruktivním úpravám někdy v minulosti přišli)
- s tím souvisí i odkazy na použité zvuky všude možně (vč. CD-ROM), takže jestli se k VIPu vrátíte třeba po roce, vsaďte se, že kompletní projekt už nikdy nenačtete. Spousta objektů bude odkazovat někam do řiti a bude chybět.
- VIP se nedá dost dobře archivovat. Systém Remove unused samples je sice řešením jak nějaké ty stovky Mb ušetřit, ale zase si musíte hlídat co a kde mažete (viz př. bod.). Cakewalkářský Bundle mi tu prostě chybí.(jeden soubor, do kterého se celý projekt uloží)
- Jakékoli nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru (pokud samozřejmě nevyplníte novou hlavičku). Zase hrozí riziko ztráty předchozích náběrů, pokud někde něco zdestruujete.
- Naprostá ignorace peak meteru a hlasitostní nuly. Klidně můžou všechny stopy svítit červeně jak semafor, na zvuku se to nijak moc nepodepíše. Jednotlivý objekty navíc můžete zesilovat samostatně až do aleluja. Současně můžete volit množství zobrazení vlny, takže pak už vůbec nevíte, jestli je objekt vyhulenej nebo jen hodně vykreslenej.
- No a co mě vadí nejvíc je systém envelop - panoramy a hlasitosti. To, že když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou envelopu zavřít bych ještě pochopil, ale že při posunu objektu se envelopa neposouvá s ním, to mě fakt dostalo. Když mícháte 15 stereo stop, pomocí envelop různě prolínáte a pak se rozhodnete něco posunout, odsunout nebo přidat, zjistíte, že jste v háji. Nejde čapnout třeba jen poslední 4 objekty nad sebou a odsunout je pryč se stávající aktuální pozicí envelopy. Můžete míchat znova.
Asi záleží na tom, co kdo dělá a podle toho se hodí jiný soft. Plusy a minusy bude mít každej. Samplituda je ideální pro každodení rychlou zvukovou produkci. Jinej soft bych preferoval v případě precizní práce s jednotlivým wavem a jiný zase při tvorbě hudby s nutnou přítomností MIDI.
Nevím jak se tu dělají vícenásobné citáty, takže budu vpisovat poznámky přímo do tvého textu:
" Programy, který zářej barvičkama, maj 15 typů ikon všech možnejch vzhledů a částí lidského těla mě fakt nebraly. TO ASI NEMLUVÍŠ O SAMPLITUDE - TA POKUD PŘED SEBOU MŮŽU VIDĚT, JE VZHLEDOVĚ NESMÍRNĚ ASKETICKÁ (AŽ PŘÍLIŠ). POKUD CHCE NĚKDO VIDĚT VESELÝ CARTOON, TAK SI MŮŽE OTEVŘÍT TŘEBA NUENDO NEBO CUBASE, ŽE ?
.
- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu. MÁM VERZI 7.22. POKUD SE DO SESSION NÁHODOU NAIMPORTUJE SOUBOR ODJINUD, SAMPLITUDE (JE-LI TO TAK NASTAVENO) OKAMŽITĚ PŘI LOADOVÁNÍ NEBO UKLÁDÁNÍ UPOZORNÍ ŽE NĚKTERÉ SOUBORY JSOU MIMO SLOŽKU, UKÁŽE PŘESNĚ KTERÉ A DÁ MOŽNOST TENTO FAKT BUD IGNOROVAT, NEBO SOUBOR DO SLOŽKY KOPÍROVAT ČI PROSTĚ PŘESUNOUT. V TOMTO NENÍ TEDY ŽÁDNÝ PROBLÉM (POKUD VÍM, JSOU TO PROTOOLS, U KTERÝCH SE PŘI IMPORTU POZDĚJI ČLOVĚK HODNĚ DIVÍ)
- při importu zvuku pracuje s originálem (pokud čas od času strkáte do svých projektů nějaký SFX, ruchy apod, který máte uložený někde na jednom místě na HDD, budete se po čase divit, o kolik z nich jste díky destruktivním úpravám někdy v minulosti přišli) . VIZ VÝŠE, STAČÍ PŘEKOPÍROVAT ZDROJ DO SLOŽKY SESSION. VIZ TÉŽ MENU TOOLS - COLLECT PROJECT FILES
- s tím souvisí i odkazy na použité zvuky všude možně (vč. CD-ROM), takže jestli se k VIPu vrátíte třeba po roce, vsaďte se, že kompletní projekt už nikdy nenačtete. Spousta objektů bude odkazovat někam do řiti a bude chybět. POŘÁD TOTÉŽ (JEDNODUCHÉ)
- VIP se nedá dost dobře archivovat. Systém Remove unused samples je sice řešením jak nějaké ty stovky Mb ušetřit, ale zase si musíte hlídat co a kde mažete (viz př. bod.). Cakewalkářský Bundle mi tu prostě chybí.(jeden soubor, do kterého se celý projekt uloží) REMOVE UNUSED SAMPLES JE JEDNA MOŽNOST )U MĚ ZATÍM VŽDY 100% SPOLEHLIVÁ). LEPŠÍ JE (V KOMPLEXNÍM PŘÍPADĚ) "SAVE COMPLETE VIP IN"
- Jakékoli nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru (pokud samozřejmě nevyplníte novou hlavičku). Zase hrozí riziko ztráty předchozích náběrů, pokud někde něco zdestruujete. JE VŮBEC NĚJAKÝ DŮVOD PRACOVAT V DESTRUKTIVNÍM MÓDU ???
- Naprostá ignorace peak meteru a hlasitostní nuly. Klidně můžou všechny stopy svítit červeně jak semafor, na zvuku se to nijak moc nepodepíše. TO BYCH TEDY NEŘEKL. ZAČERVENÁ SE A UŽ TO ODPORNĚ DIGITÁLNĚ KLIPUJE Jednotlivý objekty navíc můžete zesilovat samostatně až do aleluja. TO JO , ALE NIJAK TO NEBRÁNÍ PŘEMODULOVÁNÍ. NENÍ TOSOUČASNĚ OMEZENÉ JAKO V CUBASE (JEN PÁR DB). Současně můžete volit množství zobrazení vlny, takže pak už vůbec nevíte, jestli je objekt vyhulenej nebo jen hodně vykreslenej. NA TO MÁM VOLUME METER, NE ? VLNU MŮŽU ZOOMOVAT JAK CHCI
- No a co mě vadí nejvíc je systém envelop - panoramy a hlasitosti. To, že když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou envelopu zavřít bych ještě pochopil, ale že při posunu objektu se envelopa neposouvá s ním, to mě fakt dostalo. Když mícháte 15 stereo stop, pomocí envelop různě prolínáte a pak se rozhodnete něco posunout, odsunout nebo přidat, zjistíte, že jste v háji. Nejde čapnout třeba jen poslední 4 objekty nad sebou a odsunout je pryč se stávající aktuální pozicí envelopy. Můžete míchat znova. TADY PŘESNĚ NEVÍM CO MYSLÍŠ, ALE JSEM SI TÉMĚŘ JISTÝ, ŽE I TADY ASI NĚCO OPOMÍJÍŠ
ZKUS SE ZEPTAT NA OFICIÁLNÍM ČESKÉM SAMPLITUDE FÓRU http://www.audiopro.cz/forum/viewforum. ... 852a066706
NEBO NA MEZINÁRODNÍM SAMPLITUDE FÓRU (TAM ALE MUSÍŠ BÝT REGISTROVANÝ)
Asi záleží na tom, co kdo dělá a podle toho se hodí jiný soft. Plusy a minusy bude mít každej. Samplituda je ideální pro každodení rychlou zvukovou produkci. Jinej soft bych preferoval v případě precizní práce s jednotlivým wavem a jiný zase při tvorbě hudby s nutnou přítomností MIDI.
VERZE 8 MÁ BÝT PO VŠECH STRÁNKÁCH HODNĚ PŘEVRATNÁ A SPLŇUJÍCÍ TOTO VŠE
Z DALŠÍCH SPECIALIT SAMPLITUDE BYCH ZMÍNIL JIŽ UVEDENÝ OBJECT EDITOR (NEOCENITELNÉ CHCE-LI ČLOVĚK TU A TAM NĚCO UPLATNIT JEN NA KONKRÉTNÍM REGIONU), MOŽNOST 2-3 NEZÁVISLÝCH OKEN V RŮZNÉM ZOOMU, VELMI FLEXIBILNÍ STŘIHY A FADY (MOŽNOST LIBOVOLNÉHO POHYBU S NIMI ATD.), TERMIONIC COLOURS (ČLOVĚK PŘESNĚ VIDÍ NA VLNĚ PŘIBLIŽNOU VÝŠKU TÓNŮ), MOŽNOST MASTEROVÁNÍ A VYPALOVÁNÍ CD V PŘESNÉM REŽIMU, AUTOMATICKÉ AKTIVOVÁNÍ BUSŮ NA STOPÁCH (STAČÍ JEN POTÁHNOUT A BUS SE HNED OBJEVÍ), VIZUALIZACE RŮZNÝCH PARAMETRŮ, VELMI FLEXIBILNÍ ZOOMY, RANGE ATD., VELMI KVALITNÍ INTERNÍ PLUGINY (NA ROZDÍL OD CUBASE OBČAS I SERIÓZNĚ POUŽITELNÉ) A TÉŽ CELKOVÁ MULTIKOMPLEXNOST (VŠEHO JE MOŽNO DOSÁHNOUT NĚKOLIKA ZPŮSOBY). TÉŽ FUNKCE "FREEZE", BATCH PROCESSING ...
OSOBNĚ MI VADÍ
1) VELMI ŠPATNÝ "TAKE MANAGER". ZDE JEN ZÁVISTIVĚ POKUKUJI PO NUENDU - OPAKOVANÉ ZÁBĚRY SE TAM ŘADÍ PĚKNĚ NAD SEBOU A ČLOVĚK MŮŽE SNADNO VYBÍRAT A KOMBINOVAT
2) NEOBRATNÉ ZAPOJOVÁNÍ EXTERNÍHO HARDWARU + NUTNOST NAHRÁT EXTERNÍ REVERB ZVLÁŠ? JAKO AUDIOSTOPU
3) CHYBĚJÍCÍ DROBNOSTI JAKO SKRÝVÁNÍ STOP, PLAYLISTY APOD.
4) JEŠTĚ JSEM NEOBJEVIL JEDINOU REÁLNOU VÝHODU VELMI SPECIFICKÉHO CHOVÁNÍ OBJEKTŮ - NAPŘ. VLOŽÍM-LI MALÝ DO VĚTŠÍHO, VĚTŠÍ NAPRAVO ÚPLNĚ ZMIZÍ (POKUD HO PŘEDTÍM NEROZSTŘIHNU) APOD.
5) BORDEL UVNITŘ SLOŽKY SESSION (TJ. CHAOTICKÁ ZMĚ? VŠECH MOŽNÝCH SOUBORŮ. V PROTOOLS NAPŘÍKLAD JE SLOŽKA AUDIO FILES, FADE FILES, PAK VLASTNÍ ŘADÍCÍ SOUBOR SESSION, TAKŽE ČLOVĚK VÍ, MŮŽE SE V TOM ORIENTOVAT A ODTAMTUD TO TŘEBA I OTEVŘÍT)
6) CHYBÍ AUTOMATIZACE AUX LEVEL (NEBO JSEM JI ZATÍM NEOBJEVIL)
" Programy, který zářej barvičkama, maj 15 typů ikon všech možnejch vzhledů a částí lidského těla mě fakt nebraly. TO ASI NEMLUVÍŠ O SAMPLITUDE - TA POKUD PŘED SEBOU MŮŽU VIDĚT, JE VZHLEDOVĚ NESMÍRNĚ ASKETICKÁ (AŽ PŘÍLIŠ). POKUD CHCE NĚKDO VIDĚT VESELÝ CARTOON, TAK SI MŮŽE OTEVŘÍT TŘEBA NUENDO NEBO CUBASE, ŽE ?
.
- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu. MÁM VERZI 7.22. POKUD SE DO SESSION NÁHODOU NAIMPORTUJE SOUBOR ODJINUD, SAMPLITUDE (JE-LI TO TAK NASTAVENO) OKAMŽITĚ PŘI LOADOVÁNÍ NEBO UKLÁDÁNÍ UPOZORNÍ ŽE NĚKTERÉ SOUBORY JSOU MIMO SLOŽKU, UKÁŽE PŘESNĚ KTERÉ A DÁ MOŽNOST TENTO FAKT BUD IGNOROVAT, NEBO SOUBOR DO SLOŽKY KOPÍROVAT ČI PROSTĚ PŘESUNOUT. V TOMTO NENÍ TEDY ŽÁDNÝ PROBLÉM (POKUD VÍM, JSOU TO PROTOOLS, U KTERÝCH SE PŘI IMPORTU POZDĚJI ČLOVĚK HODNĚ DIVÍ)
- při importu zvuku pracuje s originálem (pokud čas od času strkáte do svých projektů nějaký SFX, ruchy apod, který máte uložený někde na jednom místě na HDD, budete se po čase divit, o kolik z nich jste díky destruktivním úpravám někdy v minulosti přišli) . VIZ VÝŠE, STAČÍ PŘEKOPÍROVAT ZDROJ DO SLOŽKY SESSION. VIZ TÉŽ MENU TOOLS - COLLECT PROJECT FILES
- s tím souvisí i odkazy na použité zvuky všude možně (vč. CD-ROM), takže jestli se k VIPu vrátíte třeba po roce, vsaďte se, že kompletní projekt už nikdy nenačtete. Spousta objektů bude odkazovat někam do řiti a bude chybět. POŘÁD TOTÉŽ (JEDNODUCHÉ)
- VIP se nedá dost dobře archivovat. Systém Remove unused samples je sice řešením jak nějaké ty stovky Mb ušetřit, ale zase si musíte hlídat co a kde mažete (viz př. bod.). Cakewalkářský Bundle mi tu prostě chybí.(jeden soubor, do kterého se celý projekt uloží) REMOVE UNUSED SAMPLES JE JEDNA MOŽNOST )U MĚ ZATÍM VŽDY 100% SPOLEHLIVÁ). LEPŠÍ JE (V KOMPLEXNÍM PŘÍPADĚ) "SAVE COMPLETE VIP IN"
- Jakékoli nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru (pokud samozřejmě nevyplníte novou hlavičku). Zase hrozí riziko ztráty předchozích náběrů, pokud někde něco zdestruujete. JE VŮBEC NĚJAKÝ DŮVOD PRACOVAT V DESTRUKTIVNÍM MÓDU ???
- Naprostá ignorace peak meteru a hlasitostní nuly. Klidně můžou všechny stopy svítit červeně jak semafor, na zvuku se to nijak moc nepodepíše. TO BYCH TEDY NEŘEKL. ZAČERVENÁ SE A UŽ TO ODPORNĚ DIGITÁLNĚ KLIPUJE Jednotlivý objekty navíc můžete zesilovat samostatně až do aleluja. TO JO , ALE NIJAK TO NEBRÁNÍ PŘEMODULOVÁNÍ. NENÍ TOSOUČASNĚ OMEZENÉ JAKO V CUBASE (JEN PÁR DB). Současně můžete volit množství zobrazení vlny, takže pak už vůbec nevíte, jestli je objekt vyhulenej nebo jen hodně vykreslenej. NA TO MÁM VOLUME METER, NE ? VLNU MŮŽU ZOOMOVAT JAK CHCI
- No a co mě vadí nejvíc je systém envelop - panoramy a hlasitosti. To, že když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou envelopu zavřít bych ještě pochopil, ale že při posunu objektu se envelopa neposouvá s ním, to mě fakt dostalo. Když mícháte 15 stereo stop, pomocí envelop různě prolínáte a pak se rozhodnete něco posunout, odsunout nebo přidat, zjistíte, že jste v háji. Nejde čapnout třeba jen poslední 4 objekty nad sebou a odsunout je pryč se stávající aktuální pozicí envelopy. Můžete míchat znova. TADY PŘESNĚ NEVÍM CO MYSLÍŠ, ALE JSEM SI TÉMĚŘ JISTÝ, ŽE I TADY ASI NĚCO OPOMÍJÍŠ
ZKUS SE ZEPTAT NA OFICIÁLNÍM ČESKÉM SAMPLITUDE FÓRU http://www.audiopro.cz/forum/viewforum. ... 852a066706
NEBO NA MEZINÁRODNÍM SAMPLITUDE FÓRU (TAM ALE MUSÍŠ BÝT REGISTROVANÝ)
Asi záleží na tom, co kdo dělá a podle toho se hodí jiný soft. Plusy a minusy bude mít každej. Samplituda je ideální pro každodení rychlou zvukovou produkci. Jinej soft bych preferoval v případě precizní práce s jednotlivým wavem a jiný zase při tvorbě hudby s nutnou přítomností MIDI.
VERZE 8 MÁ BÝT PO VŠECH STRÁNKÁCH HODNĚ PŘEVRATNÁ A SPLŇUJÍCÍ TOTO VŠE
Z DALŠÍCH SPECIALIT SAMPLITUDE BYCH ZMÍNIL JIŽ UVEDENÝ OBJECT EDITOR (NEOCENITELNÉ CHCE-LI ČLOVĚK TU A TAM NĚCO UPLATNIT JEN NA KONKRÉTNÍM REGIONU), MOŽNOST 2-3 NEZÁVISLÝCH OKEN V RŮZNÉM ZOOMU, VELMI FLEXIBILNÍ STŘIHY A FADY (MOŽNOST LIBOVOLNÉHO POHYBU S NIMI ATD.), TERMIONIC COLOURS (ČLOVĚK PŘESNĚ VIDÍ NA VLNĚ PŘIBLIŽNOU VÝŠKU TÓNŮ), MOŽNOST MASTEROVÁNÍ A VYPALOVÁNÍ CD V PŘESNÉM REŽIMU, AUTOMATICKÉ AKTIVOVÁNÍ BUSŮ NA STOPÁCH (STAČÍ JEN POTÁHNOUT A BUS SE HNED OBJEVÍ), VIZUALIZACE RŮZNÝCH PARAMETRŮ, VELMI FLEXIBILNÍ ZOOMY, RANGE ATD., VELMI KVALITNÍ INTERNÍ PLUGINY (NA ROZDÍL OD CUBASE OBČAS I SERIÓZNĚ POUŽITELNÉ) A TÉŽ CELKOVÁ MULTIKOMPLEXNOST (VŠEHO JE MOŽNO DOSÁHNOUT NĚKOLIKA ZPŮSOBY). TÉŽ FUNKCE "FREEZE", BATCH PROCESSING ...
OSOBNĚ MI VADÍ
1) VELMI ŠPATNÝ "TAKE MANAGER". ZDE JEN ZÁVISTIVĚ POKUKUJI PO NUENDU - OPAKOVANÉ ZÁBĚRY SE TAM ŘADÍ PĚKNĚ NAD SEBOU A ČLOVĚK MŮŽE SNADNO VYBÍRAT A KOMBINOVAT
2) NEOBRATNÉ ZAPOJOVÁNÍ EXTERNÍHO HARDWARU + NUTNOST NAHRÁT EXTERNÍ REVERB ZVLÁŠ? JAKO AUDIOSTOPU
3) CHYBĚJÍCÍ DROBNOSTI JAKO SKRÝVÁNÍ STOP, PLAYLISTY APOD.
4) JEŠTĚ JSEM NEOBJEVIL JEDINOU REÁLNOU VÝHODU VELMI SPECIFICKÉHO CHOVÁNÍ OBJEKTŮ - NAPŘ. VLOŽÍM-LI MALÝ DO VĚTŠÍHO, VĚTŠÍ NAPRAVO ÚPLNĚ ZMIZÍ (POKUD HO PŘEDTÍM NEROZSTŘIHNU) APOD.
5) BORDEL UVNITŘ SLOŽKY SESSION (TJ. CHAOTICKÁ ZMĚ? VŠECH MOŽNÝCH SOUBORŮ. V PROTOOLS NAPŘÍKLAD JE SLOŽKA AUDIO FILES, FADE FILES, PAK VLASTNÍ ŘADÍCÍ SOUBOR SESSION, TAKŽE ČLOVĚK VÍ, MŮŽE SE V TOM ORIENTOVAT A ODTAMTUD TO TŘEBA I OTEVŘÍT)
6) CHYBÍ AUTOMATIZACE AUX LEVEL (NEBO JSEM JI ZATÍM NEOBJEVIL)
Naposledy upravil(a) Ivo dne 17 říj 2004 11:46, celkem upraveno 1 x.
Sampáč
ZDravim vsechny zucastnene. Ja bych si dovolil (Ivo) trochu ten posledni prispevek protridit (kvuli prehlednosti - a predem SRRY za dlouhe citace).
)). Faktem je, ze CWK bundle je lepsi v tom, ze vsechny zvukove soubory komprimuje (tusim FLACem?) takze vysledny fajl je takovy pekne kompaktni. Nicmene zase z nej bez CKWku nevytahnete ani notu
) (vsechno ma svoje).
. Nicmene k tomu
). Nicmene k tomu meteringu. Musim rict, ze jem trochu nepochopil kde je problem (BTW co je to "hlasitostni nula" ?). Kazdopadne Samplitude umoznuje KAMKOLIV priradit vizualizacni okno kde je nejen pokrocily VU/Peak meter (nastavitelny DEAY TIME), ale i meric soufaze kanalu (phase correlation), meric vyvazeni (direction meter), spektrogram (i kdyz k nemu bych mel sve vyhrady), bitmeter a nove i ladicka.
)).
nevim, jestli jste kdo z vas nekdy delal na HW mixu s automatikou, ale tam je automatika dana kodem (SMPTE) ktery jde do pultu. Pokud si v zaznaku (napr. RADAR) zmenite zvuk pak jedete stejne pres tu samou atomatiku ktera dela jen to, co jste do ni naprogramovali. A ted k Samplitude.
Druha univerzalnejsi moznost je zmacknout si ma liste "MOUSE MODE" tlacitko "Link Curves to Objects".
... a jeste bych se vratil:
.
Jinak ja kdyz jsem se poprve zacal hrabat v Samplitude (jsa leta zvykly na Nuendo) tak jsem se zdesil - hodne veci bylo jinak. Nicmene prekonal jsem se a zkusil si v tom softu neco smichat ... a cim vic jsem s ni delal tim vic mi Samplitude prirostla k srdci. Nevim cim a jak je to mozne, ale ty mixy znej v Samplitude proste lip nez mi znely v Neundu (to je preklep !
). Samplitude ma spoustu much a slabych mist (nektere zminuje Ivo o par radku niz), ale zase na druhou stranu spoustu unikatnich veci (moznosti), ktere jinde nenajdete. Kazdy ale at si sam zvoli to, co bude pro nej nejlepsi a nejvhodnejsi.
Jo a jeste jedna vec se mi na Samplitude libi. Se zakoupenou licenci dostavate moznost vstoupit do uzivatelskeho fora na serveru vyrobce, kde se vam bubou venovat samotni vyvojari tohoto programu. Spousta veci v dalsich verzich vychazi z WISHLISTu sepsanem z prani uzivatelu na tomto foru. Maji neco takoveho konkurencni softy ?
... nevim CO vse, faktem je ze si od V.8 svet slibuje docela hodne. I ja jsem na ni zvedav ... ale to cekani (co zrovan Vam o tom mam povidat
)) ).
Z DALŠÍCH SPECIALIT SAMPLITUDE BYCH ZMÍNIL JIŽ UVEDENÝ OBJECT EDITOR (NEOCENITELNÉ CHCE-LI ČLOVĚK TU A TAM NĚCO UPLATNIT JEN NA KONKRÉTNÍM REGIONU), MOŽNOST 2-3 NEZÁVISLÝCH OKEN V RŮZNÉM ZOOMU, VELMI FLEXIBILNÍ STŘIHY A FADY (MOŽNOST LIBOVOLNÉHO POHYBU S NIMI ATD.), TERMIONIC COLOURS (ČLOVĚK PŘESNĚ VIDÍ NA VLNĚ PŘIBLIŽNOU VÝŠKU TÓNŮ), MOŽNOST MASTEROVÁNÍ A VYPALOVÁNÍ CD V PŘESNÉM REŽIMU, AUTOMATICKÉ AKTIVOVÁNÍ BUSŮ NA STOPÁCH (STAČÍ JEN POTÁHNOUT A BUS SE HNED OBJEVÍ), VIZUALIZACE RŮZNÝCH PARAMETRŮ, VELMI FLEXIBILNÍ ZOOMY, RANGE ATD., VELMI KVALITNÍ INTERNÍ PLUGINY (NA ROZDÍL OD CUBASE OBČAS I SERIÓZNĚ POUŽITELNÉ) A TÉŽ CELKOVÁ MULTIKOMPLEXNOST (VŠEHO JE MOŽNO DOSÁHNOUT NĚKOLIKA ZPŮSOBY)
... jeste bych doplnil vycet o SKINOVATELNOST (ruzne osazene mixy - velke metry, nale savle atd.), pokrocily crossfade editor, realtime resampling (pokud date do projektu Fs=48k soubor Fs=441 tak vam bude hrat spravne) petiradkove pocitadlo (timedisplay), ASIO Positioning protokol, a duslednost v definovani klavesovych zkratek (cokoli co je v menu se da priradit na shortcut). Pak me jeste napada skvela vec kterou je ROOT VIP.
MÁM VERZI 7.22. POKUD SE DO SESSION NÁHODOU NAIMPORTUJE SOUBOR ODJINUD, SAMPLITUDE (JE-LI TO TAK NASTAVENO) OKAMŽITĚ PŘI LOADOVÁNÍ NEBO UKLÁDÁNÍ UPOZORNÍ ŽE NĚKTERÉ SOUBORY JSOU MIMO SLOŽKU, UKÁŽE PŘESNĚ KTERÉ A DÁ MOŽNOST TENTO FAKT BUD IGNOROVAT, NEBO SOUBOR DO SLOŽKY KOPÍROVAT ČI PROSTĚ PŘESUNOUT. V TOMTO NENÍ TEDY ŽÁDNÝ PROBLÉM (POKUD VÍM, JSOU TO PROTOOLS, U KTERÝCH SE PŘI IMPORTU POZDĚJI ČLOVĚK HODNĚ DIVÍ)- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu.
... presne pro tenhle ucel je v Samplitude (v menu FILE) polozka "Save complete VIP in ... ". Timto povelem se vezmou vsechny soubory v projektu VIP (at jsou brane odkudkoliv) a ulozi na urcene misto. Vzhledem k tomu, ze si samplitude umi sahnout pro soubor treba i na FTP server (toho se hojne vyuziva v radiich, kde se zvukove banky sdileji) tak je tahle funkce skoro nutnost. Navic ve vlastnostech projektu (klavesa "i") si muzes nadefinovat aby na tebe vybehlo varovani kdykilov budes ukladat VIP s volanejma externima souborama.- při importu zvuku pracuje s originálem (pokud čas od času strkáte do svých projektů nějaký SFX, ruchy apod, který máte uložený někde na jednom místě na HDD, budete se po čase divit, o kolik z nich jste díky destruktivním úpravám někdy v minulosti přišli) . VIZ VÝŠE, STAČÍ PŘEKOPÍROVAT ZDROJ DO SLOŽKY SESSION... system VIPu neni divna vec, VIP je proste jenom soubor s projektem. Mozna trochu matouci muzou bejt soubory typu *.HDP a *.H0. To jsou nahledy zobrazeni a delaji se proto aby se urychlilo vykresleni krivek WAVu po natazeni projektu. Kdyz je smazete tak se nic nestane, akorat program bude muset vsechny krivky spocitat znova. Uplne stejne to dela Wavelab, PT (ten si navic pocita jeste vsechny fade-in/outy) i Nuendo/CuSX (ovsem tam jsou na to zvlast adresare).
... aaa, vidim, ze uz jsem druhej- VIP se nedá dost dobře archivovat. Systém Remove unused samples je sice řešením jak nějaké ty stovky Mb ušetřit, ale zase si musíte hlídat co a kde mažete (viz př. bod.). Cakewalkářský Bundle mi tu prostě chybí.(jeden soubor, do kterého se celý projekt uloží)
REMOVE UNUSED SAMPLES JE JEDNA MOŽNOST. LEPŠÍ JE (V KOMPLEXNÍM PŘÍPADĚ) "SAVE COMPLETE VIP IN"
... to jiste neniJE VŮBEC NĚJAKÝ DŮVOD PRACOVAT V DESTRUKTIVNÍM MÓDU ???Kód: Vybrat vše
- Jakékoli nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru (pokud samozřejmě nevyplníte novou hlavičku). Zase hrozí riziko ztráty předchozích náběrů, pokud někde něco zdestruujete.
. Pravdou je, ze tohle je implicitni nastaveni po instalaci, nicmene tohle chovani se da snadno zmenit (stisknete "R" jdete do "Extended options" a tam zakrtnete volbu "Each record take in a new file" ).nahrávání v rámci jedné stopy se ukládá do stále stejného souboru
... to nevim, ja jsem na cervenou alergickej jako bejk pri korideTO BYCH TEDY NEŘEKL. ZAČERVENÁ SE A UŽ TO ODPORNĚ DIGITÁLNĚ KLIPUJE- Naprostá ignorace peak meteru a hlasitostní nuly. Klidně můžou všechny stopy svítit červeně jak semafor, na zvuku se to nijak moc nepodepíše.
... myslim, ze ted to ma i Nuendo/CuSX neomezene. Jinak i tady plati, ze pracujeme se zvukem a proto mame usi. Kdyz na HW kompresoru vytocite OUTPUT GAIN (nekdy znaceny jako GAIN MAKEUP) do kritickych hodnot tak to taky nikde neni videt ale je to slyset. Pokud nekdo na objektu pridava do aleluja pak to musi prece zkontrolovat jak to hraje ... od toho prece ma usi.TO JO , ALE NIJAK TO NEBRÁNÍ PŘEMODULOVÁNÍ. NENÍ TOSOUČASNĚ OMEZENÉ JAKO V CUBASE (JEN PÁR DB).Jednotlivý objekty navíc můžete zesilovat samostatně až do aleluja.
... tady bych si vololi se oborit do problemu rovnou a to tak, ze nejudriv budu neco tvrdit a pak se sam popru- No a co mě vadí nejvíc je systém envelop - panoramy a hlasitosti. To, že když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou envelopu zavřít bych ještě pochopil, ale že při posunu objektu se envelopa neposouvá s ním, to mě fakt dostalo. Když mícháte 15 stereo stop, pomocí envelop různě prolínáte a pak se rozhodnete něco posunout, odsunout nebo přidat, zjistíte, že jste v háji.
nevim, jestli jste kdo z vas nekdy delal na HW mixu s automatikou, ale tam je automatika dana kodem (SMPTE) ktery jde do pultu. Pokud si v zaznaku (napr. RADAR) zmenite zvuk pak jedete stejne pres tu samou atomatiku ktera dela jen to, co jste do ni naprogramovali. A ted k Samplitude.
... ale jde. A jak rikal Ivo, jde to nekolika zpusoby. Spousta veci se da udelat proste s pridrzenim klavesy "K". Pokud mas udelanou krivku a pridrzis "K" tak se zamknou vsenchy nasledujici objekty a krivky a buzou se posouvat stejne s objektem, kterym pohybujes.Nejde čapnout třeba jen poslední 4 objekty nad sebou a odsunout je pryč se stávající aktuální pozicí envelopy. Můžete míchat znova.
Druha univerzalnejsi moznost je zmacknout si ma liste "MOUSE MODE" tlacitko "Link Curves to Objects".
... a jeste bych se vratil:
... nesmysl, staci (v UNIVERSAL MODU) vybrat prvni bod ke smazani, pridrzet SHIFT a vybrat posledni bod urceny ke smazani, tim se oznacej vsechny body mezi a pak staci jen stisknout DELETE. Jak prosté ...když tam člověk nadatluje padesát bodů a pak je chce odstranit a musí je zase růčo odbodovat dvojklikem nebo prostě celou
... diky, IvoTADY PŘESNĚ NEVÍM CO MYSLÍŠ, ALE JSEM SI TÉMĚŘ JISTÝ, ŽE I TADY ASI NĚCO OPOMÍJÍŠ
ZKUS SE ZEPTAT NA OFICIÁLNÍM ČESKÉM SAMPLITUDE FÓRU
http://www.audiopro.cz/forum/viewforum. ... 066706NEBO NA MEZINÁRODNÍM SAMPLITUDE FÓRU (TAM ALE MUSÍŠ BÝT REGISTROVANÝ)
... kazdy at si dela v cem je zvykly a v cem se mu dela dobre. Jakekoliv technicke zarizeni (tak uz HW nebo SW) slouzi cloveku stejne jenom prostredek k seberealizaci - tedy k tomu, aby to co "slysi v hlave" dovedl reprodukovat ostatnim.Asi záleží na tom, co kdo dělá a podle toho se hodí jiný soft. Plusy a minusy bude mít každej. Samplituda je ideální pro každodení rychlou zvukovou produkci. Jinej soft bych preferoval v případě precizní práce s jednotlivým wavem a jiný zase při tvorbě hudby s nutnou přítomností MIDI.
Jinak ja kdyz jsem se poprve zacal hrabat v Samplitude (jsa leta zvykly na Nuendo) tak jsem se zdesil - hodne veci bylo jinak. Nicmene prekonal jsem se a zkusil si v tom softu neco smichat ... a cim vic jsem s ni delal tim vic mi Samplitude prirostla k srdci. Nevim cim a jak je to mozne, ale ty mixy znej v Samplitude proste lip nez mi znely v Neundu (to je preklep !
Jo a jeste jedna vec se mi na Samplitude libi. Se zakoupenou licenci dostavate moznost vstoupit do uzivatelskeho fora na serveru vyrobce, kde se vam bubou venovat samotni vyvojari tohoto programu. Spousta veci v dalsich verzich vychazi z WISHLISTu sepsanem z prani uzivatelu na tomto foru. Maji neco takoveho konkurencni softy ?
VERZE 8 MÁ BÝT PO VŠECH STRÁNKÁCH HODNĚ PŘEVRATNÁ A SPLŇUJÍCÍ TOTO VŠE
... nevim CO vse, faktem je ze si od V.8 svet slibuje docela hodne. I ja jsem na ni zvedav ... ale to cekani (co zrovan Vam o tom mam povidat
Z DALŠÍCH SPECIALIT SAMPLITUDE BYCH ZMÍNIL JIŽ UVEDENÝ OBJECT EDITOR (NEOCENITELNÉ CHCE-LI ČLOVĚK TU A TAM NĚCO UPLATNIT JEN NA KONKRÉTNÍM REGIONU), MOŽNOST 2-3 NEZÁVISLÝCH OKEN V RŮZNÉM ZOOMU, VELMI FLEXIBILNÍ STŘIHY A FADY (MOŽNOST LIBOVOLNÉHO POHYBU S NIMI ATD.), TERMIONIC COLOURS (ČLOVĚK PŘESNĚ VIDÍ NA VLNĚ PŘIBLIŽNOU VÝŠKU TÓNŮ), MOŽNOST MASTEROVÁNÍ A VYPALOVÁNÍ CD V PŘESNÉM REŽIMU, AUTOMATICKÉ AKTIVOVÁNÍ BUSŮ NA STOPÁCH (STAČÍ JEN POTÁHNOUT A BUS SE HNED OBJEVÍ), VIZUALIZACE RŮZNÝCH PARAMETRŮ, VELMI FLEXIBILNÍ ZOOMY, RANGE ATD., VELMI KVALITNÍ INTERNÍ PLUGINY (NA ROZDÍL OD CUBASE OBČAS I SERIÓZNĚ POUŽITELNÉ) A TÉŽ CELKOVÁ MULTIKOMPLEXNOST (VŠEHO JE MOŽNO DOSÁHNOUT NĚKOLIKA ZPŮSOBY)
... jeste bych doplnil vycet o SKINOVATELNOST (ruzne osazene mixy - velke metry, nale savle atd.), pokrocily crossfade editor, realtime resampling (pokud date do projektu Fs=48k soubor Fs=441 tak vam bude hrat spravne) petiradkove pocitadlo (timedisplay), ASIO Positioning protokol, a duslednost v definovani klavesovych zkratek (cokoli co je v menu se da priradit na shortcut). Pak me jeste napada skvela vec kterou je ROOT VIP.
... souhlas, tady uvidime jak je na tom inovovany take manager slibovany do v. 8.0 (podle toho co mi Sebastian ukazoval tak to bude velky krok).OSOBNĚ MI VADÍ
1) VELMI ŠPATNÝ "TAKE MANAGER". ZDE JEN ZÁVISTIVĚ POKUKUJI PO NUENDU - OPAKOVANÉ ZÁBĚRY SE TAM ŘADÍ PĚKNĚ NAD SEBOU A ČLOVĚK MŮŽE SNADNO VYBÍRAT A KOMBINOVAT
... i kdyz to nevidim jako velky problem tak take souhlas.2) NEOBRATNÉ ZAPOJOVÁNÍ EXTERNÍHO HARDWARU + NUTNOST NAHRÁT EXTERNÍ REVERB ZVLÁŠ? JAKO AUDIOSTOPU
... skryvani stop mi nechybi, spis sdruzovani stop do FOLDERu (jako to ma Nuendo/CuSX, Logic, a take novy SONAR).3) CHYBĚJÍCÍ DROBNOSTI JAKO SKRÝVÁNÍ STOP, PLAYLISTY APOD.
... slovy Billa Gatese "toto neni chyb, to je vlastnost". Uprimne receno, taky bych rad v Samplitude videl moznost toto chovani nastavit (vypnout). Verim, ze kdyz nas bude vic pak se nase prani jiste na WISHLIST dostane.4) JEŠTĚ JSEM NEOBJEVIL JEDINOU REÁLNOU VÝHODU VELMI SPECIFICKÉHO CHOVÁNÍ OBJEKTŮ - NAPŘ. VLOŽÍM-LI MALÝ DO VĚTŠÍHO, VĚTŠÍ NAPRAVO ÚPLNĚ ZMIZÍ (POKUD HO PŘEDTÍM NEROZSTŘIHNU) APOD.
dodatek
OOps, prvni citace se trochu popletla (no dobra, JA jsem ji poplet), a tak ji pro pradej uvadim znova:
(a tohle mela byt odpoved) :
... system VIPu neni divna vec, VIP je proste jenom soubor s projektem. Mozna trochu matouci muzou bejt soubory typu *.HDP a *.H0. To jsou nahledy zobrazeni a delaji se proto aby se urychlilo vykresleni krivek WAVu po natazeni projektu. Kdyz je smazete tak se nic nestane, akorat program bude muset vsechny krivky spocitat znova. Uplne stejne to dela Wavelab, PT (ten si navic pocita jeste vsechny fade-in/outy) i Nuendo/CuSX (ovsem tam jsou na to zvlast adresare).
- celý systém vipů je divná věc. Spousta souborů (pro každý wave ještě vykreslená křivka, umístění objektu apod.) dokonale zahnusí disk. O to víc, když nedejbože natáhnu nějaký zvuček, který jsem si třeba jen dočasně uložil na plochu.
MÁM VERZI 7.22. POKUD SE DO SESSION NÁHODOU NAIMPORTUJE SOUBOR ODJINUD, SAMPLITUDE (JE-LI TO TAK NASTAVENO) OKAMŽITĚ PŘI LOADOVÁNÍ NEBO UKLÁDÁNÍ UPOZORNÍ ŽE NĚKTERÉ SOUBORY JSOU MIMO SLOŽKU, UKÁŽE PŘESNĚ KTERÉ A DÁ MOŽNOST TENTO FAKT BUD IGNOROVAT, NEBO SOUBOR DO SLOŽKY KOPÍROVAT ČI PROSTĚ PŘESUNOUT. V TOMTO NENÍ TEDY ŽÁDNÝ PROBLÉM (POKUD VÍM, JSOU TO PROTOOLS, U KTERÝCH SE PŘI IMPORTU POZDĚJI ČLOVĚK HODNĚ DIVÍ)
(a tohle mela byt odpoved) :
... system VIPu neni divna vec, VIP je proste jenom soubor s projektem. Mozna trochu matouci muzou bejt soubory typu *.HDP a *.H0. To jsou nahledy zobrazeni a delaji se proto aby se urychlilo vykresleni krivek WAVu po natazeni projektu. Kdyz je smazete tak se nic nestane, akorat program bude muset vsechny krivky spocitat znova. Uplne stejne to dela Wavelab, PT (ten si navic pocita jeste vsechny fade-in/outy) i Nuendo/CuSX (ovsem tam jsou na to zvlast adresare).
Já už jsem funkci "remove unused samples" několikrát odvážně použil bez jakýchkoliv nečekaných důsledků. Kromě toho se vždy objeví okno se seznamem všech souborů a přehledem jejich částí, které jsou v užívání a které ne, lze si vybrat i manuálně ...
Co se týče shromáždění roztroušených souborů, funkce Tools - collect project files, je snad ještě lepší než Save complete VIP in, protože nemusíme kopírovat CELÉ session jinam, ale jen si do stávajícího přesuneme (nebo kopírujeme - dle volby) všechny soubory, které se momentálně nenacházejí v session folderu..Může být něco jednoduššího ?
Save complete VIP in má smysl, když se během práce nahromadila věliká spousta různých souborů, které už se momentálně nepoužívají.
Jo - a možnost zcela zrušit nahraný záběr bezprostředně po zastavení nahrávání (bez toho aby zůstal na disku), je též fajn a díky tomu se nevytváří v session až takové smetiště
Co se týče shromáždění roztroušených souborů, funkce Tools - collect project files, je snad ještě lepší než Save complete VIP in, protože nemusíme kopírovat CELÉ session jinam, ale jen si do stávajícího přesuneme (nebo kopírujeme - dle volby) všechny soubory, které se momentálně nenacházejí v session folderu..Může být něco jednoduššího ?
Save complete VIP in má smysl, když se během práce nahromadila věliká spousta různých souborů, které už se momentálně nepoužívají.
Jo - a možnost zcela zrušit nahraný záběr bezprostředně po zastavení nahrávání (bez toho aby zůstal na disku), je též fajn a díky tomu se nevytváří v session až takové smetiště
Riziko to bylo u nizsich verzi (opravdu se obcas neco umazlo navic). Ted je to, jak pise Ivo, diky prehlednosti mazanych souboru, v pohode...Pytkin píše:jo .. "Save complette VIP to" je velmi prijemna funkcia .. Z osobnej skusenosti by som povedal , ze je nutne ju pouzit pred "Remove unused samples" .. Sem tam sa totiz removne aj to co clovek nechce ..
Zdar chlapi, hezky jste to rozjeli... Tím líp. Koukám, že spousta mých negací a výmluv lze skvostně řešit. Safa - díky moc za to K (envelopy). To mi nějak uniklo. Ale spíš jako odchovaný Cakewalkář jsem to prostě považoval za samozřejmost bez nutnosti nějaké aktivace v menu.
(
Nicméně vznesu ještě pár připomínek, které mi opět jistě hezky vpálíte zpět do ksichtu a tím se něco nového naučím.
1) Save Complete VIP ... Jediný problém je, že vznikne další adresář. Když děláte denně víc Vipů podobného názvu nebo upravujete již zarchivovaný, začne bejt na disku nějak moc variant (adresáře s Vipy) typu XXX_OK, XXX_Final, XXX_LAST apod... Ale uznávám, je to daný typem práce, organizací disku apod. Kašlem na to.
2) Je už v novější verzi vyřešeno, že když pracuji s Vipem, exportuju např. více mp3 za sebou, že mi nebude furt nabízet kořenový adresář toho Vipu? Nějak mě nebaví při každém Bouncingu prolejzat stromem přes dvě sítě než najdu cílové umístění mixu...
3) Opovrhli jste DESTRUKTIVNÍMI procesy... Jak tedy uděláte v sampu:
a) Chci ukončit natažený track s hudbou v určitý čas. Jsem zvyklý si najít třeba "těžký první kilo" - takt té skladby, ihned po něm to střihnout a tuto poslední "prdu" "rozhalit". Výsledkem (zvláš?, když tomu předchází třeba přechod bicích) je docela věrný "nefadeovaný" konec skladby. Pokud tohle aplikuju realtime na objekt, musím ho mít ostře řízlý, aby effect fungoval, pak se mi ale vždy ozve lupnutí, dané tím ostrým řezem ve zvukové vlně. Řešení bývalo drobný "pidi-fade" na konci objektu, to ale přestane effect - reverb - fungovat. Když to udělám celé destruktivně, samplituda aplikuje effect jen na označený kus objektu, tzn. nevytvoří "prodloužení" oné ozvěny jako zbytek objektu s vykreslenou vlnou. (Např. Soundforge postup - střih, pidi fade na konci střihu, block jen poslední rány, reverb, k současnému výběru se dokreslí provedený effect a zůstane v bloku, pak podle chuti stačí tenhle oblokovaný konec zesílit, aby s porovnáním předchozího kusu skladby nebyl díky aplikaci hallu slabší... Jak na to v Sampu?
b) další destruktiva - plynule zpomalit či zrychlit. Nejlépe se zadáním envelopy - charakteristiky zpomalování. (V SoundForgi Pitch Bend)
4) Píšete, že od všeho, co výše neguju, mám uši.
Mám je, ale spoustu věcí jsem zvyklý dělat jen vizuálně. (Např. čistění namluveného slova - zesílit, případně doplnit písmenka t, k, apod.; Blbě se to popisuje, prostě spousta činností, kdy nekoukám po nějakých okolních meterech, jen stereotypně něco přehazuju, poopravuju, atd. Do toho mi třeba za zády žvaní deset lidí a není čas moc něco naposlouchávat... Ale zase je to specifikum. Jsem prostě zvyklý celou vlnu vidět, vybírat střihy očima apod. Na to je ale asi fakt nejlepší SoundForge.
Průšvih je přecházet ze softu na soft. Spousta věcí jde všude, jen jinak. Problém je, že když už se člověk naučí a zautomatizuje nový systém práce, zapomene ten starý... Ale podle toho co uvádíte, bych měl především apelovat na nákup nové verze Samplitudy.
Dik a Čest ptáci ! (teda práci)
Nicméně vznesu ještě pár připomínek, které mi opět jistě hezky vpálíte zpět do ksichtu a tím se něco nového naučím.
1) Save Complete VIP ... Jediný problém je, že vznikne další adresář. Když děláte denně víc Vipů podobného názvu nebo upravujete již zarchivovaný, začne bejt na disku nějak moc variant (adresáře s Vipy) typu XXX_OK, XXX_Final, XXX_LAST apod... Ale uznávám, je to daný typem práce, organizací disku apod. Kašlem na to.
2) Je už v novější verzi vyřešeno, že když pracuji s Vipem, exportuju např. více mp3 za sebou, že mi nebude furt nabízet kořenový adresář toho Vipu? Nějak mě nebaví při každém Bouncingu prolejzat stromem přes dvě sítě než najdu cílové umístění mixu...
3) Opovrhli jste DESTRUKTIVNÍMI procesy... Jak tedy uděláte v sampu:
a) Chci ukončit natažený track s hudbou v určitý čas. Jsem zvyklý si najít třeba "těžký první kilo" - takt té skladby, ihned po něm to střihnout a tuto poslední "prdu" "rozhalit". Výsledkem (zvláš?, když tomu předchází třeba přechod bicích) je docela věrný "nefadeovaný" konec skladby. Pokud tohle aplikuju realtime na objekt, musím ho mít ostře řízlý, aby effect fungoval, pak se mi ale vždy ozve lupnutí, dané tím ostrým řezem ve zvukové vlně. Řešení bývalo drobný "pidi-fade" na konci objektu, to ale přestane effect - reverb - fungovat. Když to udělám celé destruktivně, samplituda aplikuje effect jen na označený kus objektu, tzn. nevytvoří "prodloužení" oné ozvěny jako zbytek objektu s vykreslenou vlnou. (Např. Soundforge postup - střih, pidi fade na konci střihu, block jen poslední rány, reverb, k současnému výběru se dokreslí provedený effect a zůstane v bloku, pak podle chuti stačí tenhle oblokovaný konec zesílit, aby s porovnáním předchozího kusu skladby nebyl díky aplikaci hallu slabší... Jak na to v Sampu?
b) další destruktiva - plynule zpomalit či zrychlit. Nejlépe se zadáním envelopy - charakteristiky zpomalování. (V SoundForgi Pitch Bend)
4) Píšete, že od všeho, co výše neguju, mám uši.
Průšvih je přecházet ze softu na soft. Spousta věcí jde všude, jen jinak. Problém je, že když už se člověk naučí a zautomatizuje nový systém práce, zapomene ten starý... Ale podle toho co uvádíte, bych měl především apelovat na nákup nové verze Samplitudy.
Dik a Čest ptáci ! (teda práci)
Já to dělám tak, že si z té tvojí "prdy" vytvořím samostatný objekt (region+T) a pak si ho přesunu na samostatný track (Shift+myš). Poté na track zavěsím hall v realtime... Nemám s tím problémadagio píše:Opovrhli jste DESTRUKTIVNÍMI procesy... Jak tedy uděláte v sampu:
Chci ukončit natažený track s hudbou v určitý čas. Jsem zvyklý si najít třeba "těžký první kilo" - takt té skladby, ihned po něm to střihnout a tuto poslední "prdu" "rozhalit". Výsledkem (zvláš?, když tomu předchází třeba přechod bicích) je docela věrný "nefadeovaný" konec skladby.
Už si nepamatuju, jak to by u nižších verzí, ale v současné 7.22 si při prvním exportu zvolíš adresář a pak už ti to automaticky nabízí ten, kam jsi ten první zvuk uložil...adagio píše:Je už v novější verzi vyřešeno, že když pracuji s Vipem, exportuju např. více mp3 za sebou, že mi nebude furt nabízet kořenový adresář toho Vipu? Nějak mě nebaví při každém Bouncingu prolejzat stromem přes dvě sítě než najdu cílové umístění mixu...





