To muze rict jen clovek bez zkusenosti s tema formatama. Nejde ani o to jestli nekdo slysi 24khz, ale z principu fungovani prevodniku (ale i fungovani digitalniho audia) tam hraje roli filtr omezujici aliasovani. Ten je pomerne strmej, ale i tak zasahuje pomerne nizko do audia. U 44.1khz rozhodne ovlivnuje frekvence okolo 16khz a dela taky neco s fazi a impulzem na vejskach. 48khz samplovaci frekvence ma prave tak akorat navrch, ze ucinky toho filtru posune dostatecne vysoko, aby prestal byt pro vetsinu lidi rozeznatelnej pri primym porovnani a 88.2 nebo 96khz jeho vliv vlastne odstrani z lidskyho vnimani uplne.
Me rozhodne znej 88.2 nebo 96khz nahravky akustickejch teles nebo ruchu lip nez n a 44.1/48. Ale jen u fakt dobrejch prevodniku, u rucniho nahravadla sony d50 nema smysl jit nad 48khz vubec.
Kdyz jsem downsamploval (dobrym algoritmem - je v nich fakt rozdil) nahravku jednoho komorniho telesa z 88.2khz na 48khz pro video a 44.1 pro CD, tak musim rict ze 48khz verze zachovala velkou cast toho 88.2khz zaznamu a 44.1 presto ze ma vyhodu v deleni dvema se zavrela podobne jako mp3. Da se to kompenzovat a je to neco jako sharpen ve photoshopu po rescalovani.
Popravde nemam vubec nic proti 44.1, kdyz v nem clovek dela od zacatku, tak vsechno nastavi tak, aby se mu to libilo a je to

.