dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Vyšší samplovací frekvence neznamená jen prosté přidání zvuků nad 20 kHz, ale mění se v něčem celkový zvuk (jiné poměry vyšších harmonických atd.)
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
S dovolením odpovím: např. Line Audio CM3, jde přes 30kHzdanielpc3 píše:Aky mikrofon nasnima nad 24Khz??? Hl
hladaj hladaj.

Jinak bych doporučil trochu kultivovat způsob tvých příspěvků kolego

Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Napriklad Earthworks TC25, Earthworks TC30, Earthworks M50, Earthworks QTC30, QTC40, QTC50... ...DPA 4004, DPA 4011... .... Bruel&Kjaer seria 4191,danielpc3 píše:otazka pre Dandyho
Aky mikrofon nasnima nad 24Khz???Hl
![]()
hladaj hladaj.
Bruel&Kjaer seria 4138 (ide az do 140kHz) a nasiel by som aj dalsie...
Naposledy upravil(a) Hammond dne 28 zář 2015 11:29, celkem upraveno 2 x.
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Aky nastroj ze to ideme teda nahravat nad 20khz
sak ten najvacsi tu je klavir do 16khz.
sak ten najvacsi tu je klavir do 16khz.
- Přílohy
-
Naposledy upravil(a) danielpc3 dne 28 zář 2015 11:25, celkem upraveno 1 x.
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
poznas pojem vyssie harmonicke ?
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
... a vzťah frekvencie nahrávaného zvuku a samplovacej frekvencie?
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Jde taky o to, že ucho vnímá zvuk komplexně, takže např. zkreslení v pásmu okolo 15 - 20kHz způsobí, že člověk vnímá pocitově ztrátu hřejivosti v basech apod. Nemluvě o tzn. pre-echu, které má antialiasing filtr taky na svědomí. To negativně ovlivňuje vnímání transientů.
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Jednotlivé zložky rozloženého signálu nazývame harmonické zložky. Harmonickú zložku, ktorej frekvencia je rovnaká ako je frekvencia analyzovaného vstupného signálu, nazývame základná harmonická zložka f0 ( zjednodušene "základná harmonická".) Ďalšie zložky rozkladu s vyššími frekvenciami n. f0 nazývame vyššie harmonické zložky ( zjednodušene "vyššie harmonické".) Pre frekvencie vyšších harmonických zložiek platí, že ich frekvencie sú celočíselným násobkom frekvencie základnej harmonickej zložky.
Takze a1 440hz a jeho vysie harmonicke aby sme vedeli co pocuvame klavir ,spev ,husle su dajme tomu do 10khz.
Takze ake vysie harmonicke ideme nahravat.Vysie harmonicke nad 20khz nepocujeme.
Takze a1 440hz a jeho vysie harmonicke aby sme vedeli co pocuvame klavir ,spev ,husle su dajme tomu do 10khz.
Takze ake vysie harmonicke ideme nahravat.Vysie harmonicke nad 20khz nepocujeme.
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
To sice ne, ale s vyšším vzokováním (např. 88,2kHz) lépe zachytíme pásmo okolo 15-20kHz. V praxi to znamená, že zachytíš i pásmo nad 20kHz, které sice neslyšíš, ale pokud ho např strmým filtrem odfiltruješ pryč, projeví se to v tom slyšitelném pásmu. Proto se tyto frekvence zachycují. Prostě většinou je lepší mít trochu predimenzovánodanielpc3 píše:Takze ake vysie harmonicke ideme nahravat.Vysie harmonicke nad 20khz nepocujeme.

Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Rozsah celeho klavira.to znamena aj vysie harmonicke.Pocutelnost konci pri 20 khz.A je jedno ze ma vysie harmonicke do 40khz.
- Přílohy
-
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Ty aj citas co ti tu ini pisu? Zjavne nie, len si tu furt verklikujes svoje...
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
hmm .. evidentne spal v kniznici ..
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
dej si blind test u stejné nahrávky v různých frekvencích. Když spolehlivě nerozeznáš rozdíly, forget it a neztrácej čas.
Re: dalsi megaclanok o zvukovej teorii
Tak sem hodte nahravku v 44khz a 48 a kolky z vas sa trafia.Bude to cisto len TIPOVANIE.