hakan píše:
Tedy takove sci-fi, ze elektronicke nastroje budou hrat uplne bez procesingu nazivo a akusticky. Tak to bude. Ale ja to tak chci hned.
Tohle už existuje hodně dlouho, není to sci-fi a jmenuje se to člověk, který hraje na hudební nástroj, (je jedno jestli na elektronický nebo akustický) a je to úplně normální
Hlavně nám ujasni pojmy podle tvého výkladu jako, unpluged, akusticky, bez procesingu ......
Třeba jak si představuješ hrát akusticky ze syntetizeru.
Jsme blbí a potřebujeme to vysvětlit.
Řeknu ti to takhle. Na podiu stojí pár hudebníků, hrají na kytary, housle, piáno (a stojí na podiu, klidně bez mikrofonů, hrají akusticky, jako člověk, co si sedne s kytarou k táboráku). Takové těleso není hnané přes nic, žádný maximizer, limiter a spol. Je to živá hudba, která se line z akustických nástrojů. Tak bych chtěl, aby hrála i elektronická hudba. Jenže to tak zatím nejde, do slova a do písmene. Chtěl bych se dožít dne, kdy to tak bude, kdy ta dynamika bude stejně kvalitní, nebude potřeba to hnát přes nic, aby se to vůbec dalo poslouchat. Jistě, lze si s klávesami od Yamahy třebas odehrát takto preludium, ale to není to, co mám na mysli. Unpluged je výraz pro elektricky nenapájené vybavení, které jede rovnou, třeba zrovna ta akustická kytara. Má to přirozený zvuk, který nemusí jít přes žádný on-stage mastering. Ale s elektronickou hudbou to tak nejde, jinak by to znělo velice špatně a pokud ne, rozhodně to nikdo nedělá. Rozumíš mi, co mám na mysli? Jestli ne a rád bys dál pokládal nesmyslné provokativní otázky, tak se nemáme již o čem bavit. Já se slušně jen zeptal a mám svou představu o tom, jak toho, co chci, docílit. Jenže jsem doufal, že mi tu ještě někdo poradí. Asi marně.
A ne, neberu extrémy, kdy si týpek sedne před lidi s Tyrosem, a začne jim hrát. To samo existuje, já ale myslel celé uskupení. S bohatou dynamikou. Někdo může namítnout, že jsou uskupení, která hrají takto před lidmi živě a nepotřebují žádné dokurvítka aby to vůbec nějak znělo. Ano, jsou, ale na to jsem se neptal. Ptal jsem se na něco jiného, což už jsem popsal. A to, na co jsem se ptal, nikdo nedělá. Například, když už jsem byl u té dynamiky, tak neznám jedinou elektronickou skladbu, která by jí měla v pořádku. Vím, jak takovou udělat a to buď tímhle způsobem, nebo kompozicí a nebo dokurvením pomocí různých tech udělátek. Přičemž ta první možnost, to je ta, kterou já se snažím objevit.
Ale pardon, samozřejmě dát název tématu "Electronic music unpluged" je zcestné, neadekvátní a špatné. Tak už jsem to ale pojmenoval, tak co...
Myslíš to tak, že Kraftwerk by hráli uplně stejně jako hrajou, ale ne přes PA, ale každej by měl svoje kombíčko (nebo zesík s reprákem) a nebo jen repráčky od notebooku? s těma repráčkama od notebooku mi to příjde zajímavý , a pro jednu konkrétní akci docela i vtipný, ale jinak je to blbost, fakt hovadina.
prisbne vzate, neexistuje nic take ako elektronicka hudba. existuje len skladba, tvorena v nasom kulturnom priestore tonmi chromatickej stupnice, aranzovana a vyprodukovana na elektronickych nastrojoch.
cize kazda elektronicka vec sa da zahrat na akustickych nastrojoch, a ak je dobra, vobec jej to neuskodi. nazvite si to trebars unplugged ale nema nijaky vyznam to tak nazvat.
kraftverk hrali napriklad balanescu quartet a bol to zazitok. jarreho hra trebars senor coconut v latino prevedeni. rozoberate tu proste chujovinu.
Tak to řeknu jinak. Elektronická hudba s vynikající dynamikou neexistuje žádná. To říkám místo toho "unpluged", jelikož to u el. hudby nelze jednoduše provést. A pokud se tedy zaměřím na dynamiku, tak ano, lze toho dosáhnout i u el. hudby, ale nikdo to nedělá a ani neumí dělat. Nebo ano?
A prosím, já se tu snažil na něco přijít, tak to nenazývejte prosím pánové chujovinou. Tak to není. Vždy jde akorát o zlé pochopení druhé strany. Což se nyní stalo.
hakan píše:Tak to řeknu jinak. Elektronická hudba s vynikající dynamikou neexistuje žádná. To říkám místo toho "unpluged", jelikož to u el. hudby nelze jednoduše provést. A pokud se tedy zaměřím na dynamiku, tak ano, lze toho dosáhnout i u el. hudby, ale nikdo to nedělá a ani neumí dělat. Nebo ano?
A čo si vy, Kefalín, vlastne predstavujete pod slovom "Dynamika" v elektronickej hudbe ??
ja som si pod "unplugged" predstavoval, ze sa pouziju hudobne nastroje, ktore zneju akusticky "same", cize ucel akustickeho nastroja nie je generovat elektricky signal, ktory treba menit na akusticky reproduktorom mimo nastroja, ale ten nastroj ma nejaku vlastnu ozvucnicu, strunu, pistalu, blanu alebo cokolvek ine, co dokaze rozozvucit vzduch okolo. Cize aj nastroje, ktore su napojene do elektriny mozu byt v tomto ponimani akusticke, napriklad glass harmonica alebo organ. Lenze je teraz otazne, ci sa da nastroj povazovat za akusticky, ked je jeho sucastou reproduktor. Da sa naozaj povedat ze ten reproduktor je integralnou sucastou nastroja (tak ako ozvucnica pri gitare alebo blana na bubne)?
Dala by sa este predstavit taka interpretacia, pri ktorej sa pouziju akusticke nastroje (mozno aj modifikovane, napr. preparovany klavir) na interpretaciu skladieb, ktore by sa stylovo a zvukovo skor zaradili medzi to, co sa dnes vacsinou produkuje pre elektronicke nastroje. Medzi sucasnymi hudobnikmi (myslim teraz vaznu orchestralnu alebo komornu hudbu) su taki, co takto pracuju (u nas napr. Bokes, Milakovic, vonku napr. Reich), ale skuste si vypocut par veci od tohto sialenca z 19. storocia
kazdopadne unplugged v povodnom vyzname je nezmyselne aplikovat na elektronicke nastroje, vacsi zmysel by malo hrat unplugged na elektrickej gitare, ta aspon vydava nejaky tichucky zvuk aj bez reprakov.