Jak komprimujete bici?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
shaki
Příspěvky: 17
Registrován: 24 kvě 2002 09:34

Příspěvek od shaki » 07 čer 2002 12:04

Pytkin píše:
shaki píše:hm ja myslim ze jo, protoze ono to fakt dela ty tri ruzne veci najednou.. ;o) ale nevim jestli to neni nejaka povestna jamahacka specialitka.. ;)

si si isty ze to robi vsetky tie tri veci naraz ?? kompresor je v podstate opak expanderu .. takze dat ich za seba , nema velmi zmysel ..

ahh .. teraz som si to cele precital znova .. a uz romu rozumiem ..

TRESHOLD - Od této hodnoty je aktivován Kompresor a Expander. Signály, které mají úroveň vyšší než Treshold jsou komprimovány. Pomocí Ratio Comp můžete určit, jak silná je komprimace. Signály, jejichž úroveň je nižší než Treshold a Width, jsou Expanderem zeslabeny.

Takze asi mas pravdu .. ono to nad tresholdom komprimuje a pod tresholdom expanduje .. zaujimave .. cize pod tresholdom to este viac tlmi .. neni mi uplne jasne , na co je to dobre .. ze by este viac potlacit sumy ??
dno: ja to moc nepouzivam ale myslim ze ew to pouziva na takove zhutneni bicich (on ten expander pri urcitem width vytahne slabsi casti (treba cas mezi dobama (mezi kopakem a stredakem) takze to zni plneji)... ale musim to s tim asi dost umet.. :o

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 07 čer 2002 15:16

shaki píše: dno: ja to moc nepouzivam ale myslim ze ew to pouziva na takove zhutneni bicich (on ten expander pri urcitem width vytahne slabsi casti (treba cas mezi dobama (mezi kopakem a stredakem) takze to zni plneji)... ale musim to s tim asi dost umet.. :o

Hmm .. Zaujimave .. bolo by sa s tym treba pohrat .. Ono to v podstate od tresholdu zoslabuje slabe signaly .. tak ako kompresor nad tresholdom zoslabude signal.. kompresor ti silny signal viacej priblizi k slabsiemu .. zmeni dynamiku .. cize nahravka moze ist hore .. je hlasnejsia .. expander tie zhlasnene tiche signaly prave zoslabi .. no neviem .. to co popisujes , sa mi uplne nezda :)

Uživatelský avatar
Magion
Příspěvky: 805
Registrován: 08 čer 2002 21:52

Kompander

Příspěvek od Magion » 08 čer 2002 22:08

Takze asi mas pravdu .. ono to nad tresholdom komprimuje a pod tresholdom expanduje .. zaujimave .. cize pod tresholdom to este viac tlmi .. neni mi uplne jasne , na co je to dobre .. ze by este viac potlacit sumy ??[/quote] :idea:


Presne tak - potlaci to sumy - stare zname DOLBY A,B,C,S,SR a jine dalsi "odsumovace" jsou prave ony kompandery v praxi : kompresor na zaznamu stlaci dynamiku a expander pri prehnani dynamiku opet vrati - vyledek sum je pryc! Systemy se od sebe lisi mnozstvim pouzitych kompanderu a jejich nastaveni na ruzne frekvence, popr. lehke casove zpozdeni - vysledek je zlepseni odstupu signal-sum od 10 az do 25dB. No a Waldes to asi pouziva hned zaraz - urcite to neco se signalem udela - myslim, ze se zvuk musi docela splasknout a zapasovat do sebe - sam kompander nepouzivam tak to jen tak odhaduju - urcite otestuju

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Kompander

Příspěvek od Pytkin » 09 čer 2002 02:04

Magion píše: Presne tak - potlaci to sumy - stare zname DOLBY A,B,C,S,SR a jine dalsi "odsumovace" jsou prave ony kompandery v praxi : kompresor na zaznamu stlaci dynamiku a expander pri prehnani dynamiku opet vrati - vyledek sum je pryc! Systemy se od sebe lisi mnozstvim pouzitych kompanderu a jejich nastaveni na ruzne frekvence, popr. lehke casove zpozdeni - vysledek je zlepseni odstupu signal-sum od 10 az do 25dB. No a Waldes to asi pouziva hned zaraz - urcite to neco se signalem udela - myslim, ze se zvuk musi docela splasknout a zapasovat do sebe - sam kompander nepouzivam tak to jen tak odhaduju - urcite otestuju

No kompresor pri nahravani a expander pri prehravani , to je jasne .. ale toto funguje naraz .. nad tresholdom je kompresor a pod nim je expander .. v kazdom pripade to je zaujimave .. yamaha urcite vie , co robi ..

kexik

Příspěvek od kexik » 07 říj 2002 10:17

preco sa ti to nezda, Pytkin? ten clovek vlastne skonstruoval dynamic gate. kompresor a expander su sice komplementarne, ale ak nemaju rovnaky treshold tak mas nejake okno bez zmenenej dynamiky a hlasnejsie a tichsie signaly su spracovane dynamicky. co mna ale trapi , je sum. ten expander musi sposobovat "dychanie" sumu. alebo mate tak dobre sample?

kexik

Příspěvek od kexik » 07 říj 2002 10:20

jezus ja zase neviem citat... on tam ma rovnaky treshold? tak to je nezmysel. aspon na bicich co maju zniet ako bicie.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 07 říj 2002 13:05

Bici co se kompresi tyce delim na 3 skupiny
- BassDrum
- Snare Drum
- a pak celkovej BEAT

-Zpravidla vzdy kompresuju BassDrum aby byl pevnej a vyvaznej. Ne vzdy - ale vetsinou pouzivam dva BassDrumy nad sebou ktery posilam do jednoho kompresoru - ten je pak krasne spoji. +samozrejme EQ!

-Pak zvlast kompresuju hlavni Snare (kterej urcuje dobu beatu) a ten nemam nikdy jen z jednoho samplu, barvu tvorim pomerem nekolika samplu ktery pak taky spolecne kompresuju a equalizuju.

-Potom mam nejaky snary ktery nekompresuju, ty jsou jen na predrazeny doby jako krovi mezi hlavnimi dobami

-HHt nechavam jak jsou.

Jinak pokud jsou samply sami o sobe kvalitni nechavam je bez zasahu a pracuju jen s EQ.

- Uplne nakonec podle potreby a charakteru beatu pouziju na nej celej (kterej posilem na stereo bus) jeste finalni kompresi, ale ta je velmi decentni a jen lehce nafukuje a zcitelnuje zvuk. Osvedcil se mi Compander v moji Yamaha 03D, ale pouzivam i klasickej kompresor nebo expander.
------------------------

- Dale skvela vec jak docilit "DEJCHANI" a LOOPovityho charakteru je tzv krizovani dvou kompresoru - tzn ,ze napr Bdr a Snd ovlivnuje Hajtky, ktery pak v zavslosti na amplitude napr tech Bdr a Snd zeslabi, nebo zesili signal jim podrizenej - napr ty HHt.
Poutiva se to casto na Bdr a basu, kde v dobe ,kdy spolecne hraji Bdr a basa a troch se "tlucou" tak kopak v dobe kdy zahraje zatlumi basu, a ta pak podle jeho doznivani vyklouzne nahoru basa - docili se tim citelnosti a hlavne plnosti !!!

O tomhle krizovani (cross modu) jsme se bavili s Dusanem z Ohm2, ktery ma taky Yamahu 03D a pro tenhle efekt jsou tam kompresory skvele vybaveny. tzn - ze napr kompresor na Chanel 1(BassDrum) ovlivnuje komresor na Chanel 2(Basu). Tohle umi i Yamaha 01v a pod. - nekdy to pomuze resit spoustu poblemu.

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 07 říj 2002 18:47

To o čem píšeš je skvělá věc. Mám rád tlustej kopák a zároven basu která hraje v širšim spektru a nerad zvučim basu až nad kopákem. Hodně v poslední době tenhle problém řešim často mne to tlačí k tomu abych basu hrál rytmicky mimo Bdr a k jiným ústupkům. To co popisuješ by opravdu mohlo pomoct tenhle problém vyřešit. Máš i nějakou zkušenost s tímto cross modem i v softwarové podobě /od někoho například.../ ?

cube48
Příspěvky: 2
Registrován: 19 čer 2002 05:33

FL?

Příspěvek od cube48 » 07 říj 2002 23:58

Ve Fruity Loops by to mělo jít s pomocí "peak controlleru". Osobně sem to nezkoušel, ale hned zejtra to prubnu a dám vědět jaxem pochodil :wink:

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 08 říj 2002 01:13

kexik píše:jezus ja zase neviem citat... on tam ma rovnaky treshold? tak to je nezmysel. aspon na bicich co maju zniet ako bicie.
Nie nie .. Zamysli sa nad tym .. Ked si zoberies klasicky kompresor , tak nad tresholdom ide vsetko hore s mensim uhlom .. teda to mozes dvihnut hore .. cize dajme tomu 100% dostanes do 100% .. pod tresholdom je vsetko dvihnute o konstatnu hodnotu .. Ked tam bude frcat expander (ktory ma v podstate opacny uhol ako kompresor) , tak vlastne vsetko nad tresholdom zachovas a pod tresholdom to ide s opacnym uhlom .. teda pri 0 sa dokazes dostat do nuly .. Je to celkom prima napad .. NIkdy ma to nenapadlo ..

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 08 říj 2002 13:02

Mmm v softu nepracuju, takze bohuzel neznam ani moznosti tech kompresoru.

..ale melo by to tam bejt - mrkni se v danym kompresoru (ktery das na tu basu), by melo byt okno ve kterym priradis stopu na mixu (nebo ve kterym urcis cestu) ktera bude ovlivnovat kompresor na base.
Tzn ze musis v tom kompresoru "rict" kterej signal ho bude ovlivnovat napr zadas to cislo vstupu na mixu na kterym je BassDrum.

Pokud to najdes tak nastav na kompresoru na base --
Attack 5 -7 ms, Release 0 ms a TRESHOLDEM urcujes miru vlivu BassDrumu - coz vytvari efekt "pumpovani / dejchani" - je to fakt jizda 8)

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Komprese bicích...

Příspěvek od Liquid Sound » 08 říj 2002 14:52

No záleží na tam jak chceš aby to hrálo. Třebas když točim jazz, tak neni potřeba vůbec cokoliv komprimovat. Do klasiky, nebo filmový muziky se baterka taky nekomprimuje. U tý elektroniky, nebo bigbítu je to většinou nutný. Na to používám NEVE kompresory ty sou fakt hustý. Ze softu se mi docela líbí Waves C1 a na finalizaci klidně RCL.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 08 říj 2002 16:53

Ty mas NEVE kompresory ? ... uuu tak to je nejvyssi latka ... :wink:

Ve kterym studiu pracujes ? to bych se vice nez rad prisel merknout a dat rec !!!

-----
Jinak klasika je jedna z nejnarocmnejsich co se dynamiky tyce, tam jsou kompresory (teda ne na takovy cunarnicky jako v elektru) taky zapotrebi a to dost vyrazne, protoze spicky mezi tichymi a hlasitymi misty jsou temer az extremni ..
Pravda ja s klasikou nemam jedinou zkusenost ale cet jsem ze je umeni uhlidat uroven takovyho telesa jako je vazna hudba. Komprsory signal jednotlivej nastroju musi setrne hlidat a "krotit" aby byl vubec nasnimatelnej... +tady jsou samozrejme smrtelne dulezity vhodny mikrofony.
-----
V elektronice je zadouci pekne tlustej plnej signal takze se muze lehce prefouknout, ale i pres to by z toho nemela bejt prekompresovana "placka" ... ja mam radej tissi ale zato
dynamicky bohatej zvuk. Ja preferuju separatni komprese na jednotlivy nastroje nez az pak finalni pretlaceni nahravky nekam na 8 dB ..

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Jo to je fakt jizda

Příspěvek od Liquid Sound » 08 říj 2002 17:34

No nejenom kompresory, ale rovnou 36 savlovou konzoli. 8) Bohuzel nejni moje, ale mám k tomu přístup. Což je fakt hustý.
Všechno akustický sem naučenej točit bez dynamickej procesorů, EQ, atd.. Když se mi nelíbí barva zvuku, tak dám jinej mikrák. Dá se říct, že používám nejdřív VOLUME, PAN. Dyž se mi to nedaří sesadit tak aby to hrálo OK, tak měnim umístění mikrofonu, odrazný stěny atp. Až pak používám COMP a EQ.
Dávám přednost volbě dobrýho mikráku a preampu, hud. nástroje & brilantního muzikanta. :D

kexik

Příspěvek od kexik » 08 říj 2002 18:15

Pytkin píše:
kexik píše:jezus ja zase neviem citat... on tam ma rovnaky treshold? tak to je nezmysel. aspon na bicich co maju zniet ako bicie.
Nie nie .. Zamysli sa nad tym .. Ked si zoberies klasicky kompresor , tak nad tresholdom ide vsetko hore s mensim uhlom .. teda to mozes dvihnut hore .. cize dajme tomu 100% dostanes do 100% .. pod tresholdom je vsetko dvihnute o konstatnu hodnotu .. Ked tam bude frcat expander (ktory ma v podstate opacny uhol ako kompresor) , tak vlastne vsetko nad tresholdom zachovas a pod tresholdom to ide s opacnym uhlom .. teda pri 0 sa dokazes dostat do nuly .. Je to celkom prima napad .. NIkdy ma to nenapadlo ..
hmm... moze byt... dokonca v cooledite je taky preset :) pozeram :)

Odpovědět