Jak komprimujete bici?
_________________
zdravim všechny
u nekonečný diskuse o kompresi bicích,.a vlastně o celkovym použití efektu kompresor,.
el.hudba by bez využití tohodle,.fuck krutýho efektu byla dost voničem,.
asi by to bylo dost nečitelný,,.suchý,.žádnej feeling,.ploch,která na tebe neudělá dojem plnosti, čitelnosti,jednotlivých zvuků,a jejich "natlačenej pruchod trackem".,,.
Delam techno, takze moje nastaveni,se mozna nebude zamlouvat vsem,a nekomu se mozna bude zdat divny,. ale me vyhovuje,, takze mi polibte....... ,),..neeee..
______
takze,.,. na zakladni bassline(Bd,nekolik toms,,CHihat,) Ratio na vysokou kompresi,tresh nekde mezi 15-35,.,a hlavne mezi attackem a Releasem co nejmenší odstup ms,...,.,např.A-25,.R-28,.
Celkově to zní hodně pumpinnn,.
a při dobrym použití EQ,..,a lehky masterkomprese i pomerne citelne,.
______
u nekonečný diskuse o kompresi bicích,.a vlastně o celkovym použití efektu kompresor,.
el.hudba by bez využití tohodle,.fuck krutýho efektu byla dost voničem,.
asi by to bylo dost nečitelný,,.suchý,.žádnej feeling,.ploch,která na tebe neudělá dojem plnosti, čitelnosti,jednotlivých zvuků,a jejich "natlačenej pruchod trackem".,,.
Delam techno, takze moje nastaveni,se mozna nebude zamlouvat vsem,a nekomu se mozna bude zdat divny,. ale me vyhovuje,, takze mi polibte....... ,),..neeee..
______
takze,.,. na zakladni bassline(Bd,nekolik toms,,CHihat,) Ratio na vysokou kompresi,tresh nekde mezi 15-35,.,a hlavne mezi attackem a Releasem co nejmenší odstup ms,...,.,např.A-25,.R-28,.
Celkově to zní hodně pumpinnn,.
a při dobrym použití EQ,..,a lehky masterkomprese i pomerne citelne,.
______
Phenn ok, kazdy to pouziva po svem, jen mi neni jasny "odstup" mezi attackem a releasem? Attack je jak rychle sepne po prekroceni a release kdy uvolni po navratu pod treshold, hodne rychle receno, tedy imho spolu nijak nesouvisi, navic pokud treshold nastavis na -35dB, tak predpokladam, ze u technotracku se pod nej mozna ani nedostanes, takze bude komprimovat porad a atack a release te pak nemusi vzrusovat
) Nebo mi neco unika /nebylo by to poprve:o)/, jak jsi to myslel?

Jurek : tiez ma zaujali tie iste veci
)
Inak uvadzat parameter treshold -35 predsa nema zmysel .. To je nic nehovoriaci parameter .. Ved nevieme , ci je nahravka c peakom -30 dB a RMS na -35 dB , alebo peak je na 0 dB a RMS je na -28 dB .. ATD .. Ked uz , tak treba uvadzat priblizny zaber kompresora .. cize Gain Reduction ..

Inak uvadzat parameter treshold -35 predsa nema zmysel .. To je nic nehovoriaci parameter .. Ved nevieme , ci je nahravka c peakom -30 dB a RMS na -35 dB , alebo peak je na 0 dB a RMS je na -28 dB .. ATD .. Ked uz , tak treba uvadzat priblizny zaber kompresora .. cize Gain Reduction ..
Re: Jak komprimujete bici?
Riešil sa tu ten kompresor s expanderom dokopy.Viem že to bolo už dávno ale možno by to ešte niekoho zaujímalo.Tak tu je krátke vysvetlenie od pána Vlachého:
Kompresor s expanderem - kombinace k nezaplacení
Při kompresi signálu dochází sice k redukci zisku, ale o tu se většinou potom zvedá celková hlasitost. Kompresí se tedy snižuje dynamický rozsah, protože se zvedne i úroveň nižších signálů (kompresor tedy nešumí, jak se mnozí domnívají, ale zvětšuje se hladina šumu, který pouštíte na vstup procesoru). Dá se to obecně zjednodušit i tak, že každý dB komprese navíc má na svědomí zhoršení odstupu užitečného signálu od šumu rovněž o další dB.Tady je expanze v kombinaci s kompresí velmi dobrým řešením, protože s její pomocí se zase dynamický rozsah rozšíří zpět. Celý rozdíl mezi neupraveným signálem a takto zpracovaným zvukem je pouze v tom, že využíváme pouze "užitečný" dynamický rozsah příslušného zvuku nebo nástroje, máme ho tedy tak říkajíc "pod kontrolou". V případě natáčení vokálu to znamená nejen vyrovnání slabších a silnějších pasáží, ale sníží se i odstup hluku ze studia mezi jednotlivými frázemi ve zpěvu (klimatizace atd.) na zanedbatelnou úroveň.
Kompresor s expanderem - kombinace k nezaplacení
Při kompresi signálu dochází sice k redukci zisku, ale o tu se většinou potom zvedá celková hlasitost. Kompresí se tedy snižuje dynamický rozsah, protože se zvedne i úroveň nižších signálů (kompresor tedy nešumí, jak se mnozí domnívají, ale zvětšuje se hladina šumu, který pouštíte na vstup procesoru). Dá se to obecně zjednodušit i tak, že každý dB komprese navíc má na svědomí zhoršení odstupu užitečného signálu od šumu rovněž o další dB.Tady je expanze v kombinaci s kompresí velmi dobrým řešením, protože s její pomocí se zase dynamický rozsah rozšíří zpět. Celý rozdíl mezi neupraveným signálem a takto zpracovaným zvukem je pouze v tom, že využíváme pouze "užitečný" dynamický rozsah příslušného zvuku nebo nástroje, máme ho tedy tak říkajíc "pod kontrolou". V případě natáčení vokálu to znamená nejen vyrovnání slabších a silnějších pasáží, ale sníží se i odstup hluku ze studia mezi jednotlivými frázemi ve zpěvu (klimatizace atd.) na zanedbatelnou úroveň.
Re: Jak komprimujete bici?
vsimol si si , ze si ozivil 10 rokov staru temu ? 

Re: Jak komprimujete bici?
Hej vsimol ale urcite sa najde par ludi ktorym to pomoze.
Re: Jak komprimujete bici?
Sorry, nechtělo se mi číst předchozí příspěvky, ale používate na komprimaci bicích WINZIP nebo WINRAR




Re: Jak komprimujete bici?
ja pouzivam gzip .. ten mi na bicie najviac sedi .. pekne slapu potom ..
Re: Jak komprimujete bici?
Bych jenom doplnil.. http://cs.wikipedia.org/wiki/Gzip
Re: Jak komprimujete bici?
mne sa 7zip moc na bicie neosvedcil .. moc to plava ..
Re: Jak komprimujete bici?
tady se moderatori rozhodli znicit tema? Sice je pravda, ze se v nem clovek i pobavi, ale stejne...