Jak komprimujete bici?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 09 říj 2002 01:57

ECSON WALDES píše:Mmm v softu nepracuju, takze bohuzel neznam ani moznosti tech kompresoru.

..ale melo by to tam bejt - mrkni se v danym kompresoru (ktery das na tu basu), by melo byt okno ve kterym priradis stopu na mixu (nebo ve kterym urcis cestu) ktera bude ovlivnovat kompresor na base.
Tzn ze musis v tom kompresoru "rict" kterej signal ho bude ovlivnovat napr zadas to cislo vstupu na mixu na kterym je BassDrum.

Pokud to najdes tak nastav na kompresoru na base --
Attack 5 -7 ms, Release 0 ms a TRESHOLDEM urcujes miru vlivu BassDrumu - coz vytvari efekt "pumpovani / dejchani" - je to fakt jizda 8)
Používám Waves C1 ale žádné takové propojení jsem tam nenašel. Mám takový nepříjemný pocit že na tuto lahůdku páni programátoři zatím asi nemyslili. Pokud se mýlím dejte mi někdo vědět. Pykine ty jsi se stímto ještě nikdy v praxi nesetkal ?

Ricardo
Příspěvky: 116
Registrován: 29 črc 2002 11:19

Příspěvek od Ricardo » 09 říj 2002 11:08

Tomu CROSS-modu se jinak taky říká sidechain. HW kompresory takhle mívaj označenej vstup pro signál, kterým chceš ovlivňovat... Docela jsem to taky řešil, protože jsme to zkoušeli z Dushem...Na tý Yamaze to maj vyřešený fakt user-friendly...Novej Logic to myslím má mít nativně, v Cubase to bohužel zatím neudělali - fakt škoda...takže se to různě "obchází" přes grupy ( a rozdělení signálů do L/R ). Ze softů to pokud vím existuje pouze u 2 kompresorů a to TC Native DeX32, kterej to řeší přez malou utilitku KEY-input a nebo Audioware dB-D dynamics processor (oba to uměj ve stereu). Taky to podporuje Wavesovská řada C1, ale tam je to právě přez to směrování L <-> R...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 09 říj 2002 11:55

JoJo ,na Yamaze je to vyborne vyreseny, jsem nadsenej a MAX spokojenj 8)

Jeste jsem zapomel rict ze RATIO musi bejt - nekonecno : 1 ,
jinak by se to cely ani nehlo :wink:

Rai
Příspěvky: 38
Registrován: 08 čer 2002 23:03

Příspěvek od Rai » 09 říj 2002 12:57

Ricardo píše:Tomu CROSS-modu se jinak taky říká sidechain. HW kompresory takhle mívaj označenej vstup pro signál, kterým chceš ovlivňovat... Docela jsem to taky řešil, protože jsme to zkoušeli z Dushem...Na tý Yamaze to maj vyřešený fakt user-friendly...Novej Logic to myslím má mít nativně, v Cubase to bohužel zatím neudělali - fakt škoda...takže se to různě "obchází" přes grupy ( a rozdělení signálů do L/R ). Ze softů to pokud vím existuje pouze u 2 kompresorů a to TC Native DeX32, kterej to řeší přez malou utilitku KEY-input a nebo Audioware dB-D dynamics processor (oba to uměj ve stereu). Taky to podporuje Wavesovská řada C1, ale tam je to právě přez to směrování L <-> R...
Používám Sxka. Waves Sidechain mají. S tím Cross modem jsem si to nespojil i když je to logické - ''Velké možnosti nabízí spouštěcí nebo klíčovací vstup /side chain , key/ který dovoluje externí spouštění. To můžeme provádět stejným signálem jaký přivádíme na audiovstup.....''

Jelikož jsem to ale nikdy nepoužíval nedokážu se ?eď představit jak to popisuješ...obejít v Cubase přes L-R a Grupy. Poradil by jsi ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 09 říj 2002 23:47

ECSON WALDES píše:JoJo ,na Yamaze je to vyborne vyreseny, jsem nadsenej a MAX spokojenj 8)

Jeste jsem zapomel rict ze RATIO musi bejt - nekonecno : 1 ,
jinak by se to cely ani nehlo :wink:
Ratio nekonecno :1 snad uz ani neni kompresor , ale limiter .. a release 0 , to uz by som nazval dakym enveloperom . nie kompresorom ...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 09 říj 2002 23:48

Rai píše:Používám Sxka. Waves Sidechain mají. S tím Cross modem jsem si to nespojil i když je to logické - ''Velké možnosti nabízí spouštěcí nebo klíčovací vstup /side chain , key/ který dovoluje externí spouštění. To můžeme provádět stejným signálem jaký přivádíme na audiovstup.....''

Jelikož jsem to ale nikdy nepoužíval nedokážu se ?eď představit jak to popisuješ...obejít v Cubase přes L-R a Grupy. Poradil by jsi ?
no ze do L na grupe da jeden signal , do R na grupeda druhy signal a zavesi compresor do inseru grupy ..

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 10 říj 2002 10:37

No dyt to je, prave diky tomu extremnimu pomeru - nekonecno : 1 - jak rikas "enveloper" , ale s tim, ze je zavslej na signalu kterej ho ovlivnuje, - prirozene funkce kompresoru tim zanika - on jen ovlivnuje "OBALKU" signalu, ale to je snad jasny.. detaily jsem psal uz v predchozich prispevcich :arrow:

.. cemu nerozumis :?:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 10 říj 2002 10:52

Pytkin píše:
Rai píše:Používám Sxka. Waves Sidechain mají. S tím Cross modem jsem si to nespojil i když je to logické - ''Velké možnosti nabízí spouštěcí nebo klíčovací vstup /side chain , key/ který dovoluje externí spouštění. To můžeme provádět stejným signálem jaký přivádíme na audiovstup.....''

Jelikož jsem to ale nikdy nepoužíval nedokážu se ?eď představit jak to popisuješ...obejít v Cubase přes L-R a Grupy. Poradil by jsi ?
no ze do L na grupe da jeden signal , do R na grupeda druhy signal a zavesi compresor do inseru grupy ..
Takhle jsem to taky pochopil ale nefungovalo mi to.

RAI

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 10 říj 2002 10:53

Popsal jsem to v topicu Sidechain Compresing.

Rai

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 10 říj 2002 23:37

Ecson : jo .. ja tomu rozumiem .. len existuju aj priamo rozne envelopery .. ktore by tuto funckiu plnili lepsie ako znasilneny kompresor ..

Dava

Příspěvek od Dava » 11 říj 2002 10:58

To je dobre.Ja stim dycky kroutim a kroutim a stejne moc nevim jestli ono nebo tamto, ale kdyz mas dobrej vzorek tak to ani neni potreba.kazdopadne kdyz je pak v mastru slyset tak je to myslim spatne.
Chce to jen fakt dobrej vzorek,spatny bici ani sebelepsim efektem nezmenis.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

No jo...

Příspěvek od Liquid Sound » 13 říj 2002 18:04

Hele holky & kluci, já si ale nemyslim, že při točení bicích je pravidlem, nebo nutností to prohnat kompresorem, jak tu všici píšete. Ještě větší blbost se mi zdá bavit se tu o přesném numerickém údaji komprese. Nechte taky trochu z těch bicích znít to neznásilněný dřevo... To pak může bejt pomalu fuk, jestli sou to bicí Sonor, nebo 20 let starý Amátky, když to všichni navostříte EQ a pak eště nabuzerujete kompresorem. Zkuste to taky trošku jináč... Co vy na to? :wink:

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES » 14 říj 2002 15:09

Liquid Sound -
to souhlasim - ale musis brat na druhou stranu na zretel, ze jsou naproso odlisny naroky na AKUSTICKY a ELEKTRONICKY bici.

Ty NATUR akusticky by mely byt NATUR od zacatku az do konce / nasnimany i nazvuceny.

Elektronicky maji uplne jiny naroky, musej bej pevny plny a mely by pekne "kopat" :wink:
Takze kompresory si tady uziji spoustu "rizeny legrace" :D

LUPO

Příspěvek od LUPO » 14 říj 2002 17:30

ECSON WALDEZ: skromne se zeptam: kdo ma odlisne naroky na AKUSTICKY A ELEKTRONICKY bici? to je nejakej zakon?

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 14 říj 2002 18:29

na to je akusticky elektroakusticky elektricky a atomovy zakon, pri jehoz poruseni ti od ministerstva kultury (oddeleni zvuku a taneční muziky) udeli jednorazovou pokutu v hodnote 10.000,- , zabavi veskere vybaveni a poslou ho jako podporu el. muziky do afghanistanu.

Odpovědět