Jak nahrát klavír a klarinet?
Jak nahrát klavír a klarinet?
Prosím o radu jak nejlépe nahrát klavír s klarinetem v Cubase?
Klavír snímat mono nebo stereo?
Klarinet asi mono a po nahrání převést do sterea?
Jak zabránit přeslechům?
Prosím o radu, případné další doporučení.
Klavír snímat mono nebo stereo?
Klarinet asi mono a po nahrání převést do sterea?
Jak zabránit přeslechům?
Prosím o radu, případné další doporučení.
Z dotazu předpokládám, že budeš oba nástroje nahrávat zároveň. Není mi jasné, v jakém prostředí, nicméně obecně přeslechům nejlépe zabráníš tak, že oba hudebníky umístíš co nejdále od sebe, pokud možno mezi ně postavíš aspoň paraván a mikrofon pro klarinet (pokud zvolíš charakteristiku hyperkardioidy, nejlépe kondenzátorovou tužku) otočíš tak, aby klarinetista stál skoro čelem ke klavíru. Klarinetista by meměl hrát přímo do osy mikrofonu, spíš trochu ze strany. Klavír sejmi nejlépe dvěmi kondenzátorovými tužkami, také s hyperkardioidní charakteristikou. Chceš li široké stereo, umístíš tužky nad otevřené křídlo, optimálně v pozici XY.
Čím dále budou všechny mikrofony od zdrojů zvuku, tím více budeš muset zesílit gain a tím více přeslechu v nich uslyšíš.
V Cubase si připravíš stereostopu pro klavír a monostopu pro klarinet, do sterea jej pak můžeš umístit panoramou, žádný převod není nutný.
Přeji hodně úspěchů, Saša
Čím dále budou všechny mikrofony od zdrojů zvuku, tím více budeš muset zesílit gain a tím více přeslechu v nich uslyšíš.
V Cubase si připravíš stereostopu pro klavír a monostopu pro klarinet, do sterea jej pak můžeš umístit panoramou, žádný převod není nutný.
Přeji hodně úspěchů, Saša
Ja bych se s tim az tak moc nebabral,na klavir bych pouzil syntak ktery ma verohodne klavirni zvuky a klarinet pote do dalsi audio stopy.Klavir nejlepe pres digitalni vstupy primo zvukovky a nasledne do cubase.Nasledne bych se asi radne vyradil s tim klarinetem.
Ale nahravat klavir v nejake nevim zda akusticky prijatelne mistnosti - no nevim...Kdyz muzou hrat kurzweily a s doepferama v Národním,muzou hrat potom temer vsude -)
Kdybys nebyl tak daleko,tak bych ti nejak umoznil to nabouchat u mne,ale mas to straslive daleko sem na socialnedemokratickou moravu -)))
Ale nahravat klavir v nejake nevim zda akusticky prijatelne mistnosti - no nevim...Kdyz muzou hrat kurzweily a s doepferama v Národním,muzou hrat potom temer vsude -)
Kdybys nebyl tak daleko,tak bych ti nejak umoznil to nabouchat u mne,ale mas to straslive daleko sem na socialnedemokratickou moravu -)))
jses si jisty ze bys ho dokazal rozeznat ???Troufam si odhadnout ze velmi tezce.Ba naopak nevhodnym nasnimanim v nedobre mistnosti ten zivy klavir bude horsi.Horsi myslim zvukove.Uvidis sam.
Zkus tady treba...Je to sice jenom hnusna mp3,do realu to ma hoodne daleko.
http://www.kurzweilmusicsystems.com/dow ... ml?Id=1709
Zkus tady treba...Je to sice jenom hnusna mp3,do realu to ma hoodne daleko.
http://www.kurzweilmusicsystems.com/dow ... ml?Id=1709
jestli de o klasickou hudbu, tak na preslechy muzes kaslat
nejlepsi se mi zda dat par malejch kondenzatoru nekam pred oba dva hrace do vzdalenosti a mista, kde je jejich zvuk vyrovnanej v pomerech i barve a k nim bych primichaval solove zblizka sejmutej klarinet (mono) a klavir (stereo) pro pripadnou moznost doupraveni pomeru nebo pripadne zintimneni nahravky
tohle samozrejme chce dobrou akustiku, dost casu na zkouseni a trpelivost... nevim co z toho ti schazi
no hodne stesti
nejlepsi se mi zda dat par malejch kondenzatoru nekam pred oba dva hrace do vzdalenosti a mista, kde je jejich zvuk vyrovnanej v pomerech i barve a k nim bych primichaval solove zblizka sejmutej klarinet (mono) a klavir (stereo) pro pripadnou moznost doupraveni pomeru nebo pripadne zintimneni nahravky
tohle samozrejme chce dobrou akustiku, dost casu na zkouseni a trpelivost... nevim co z toho ti schazi

no hodne stesti
Je mi lito,nedokazu ti vic pomoct.Kazdopadne ale drzim vsecky palce at se to povede.Do soukrome posty ti dam kontakt na cloveka ktery je podobne postizeny (to postizeny ber v tom nejlepsim slova smyslu,neni to zadna nadavka,spis projev uznani ze se nekdo zabyva necim vazneji a chce to delat seriozne -))))
Nahraval uz nejake veci a jiste bude mit pro tebe nejakou lepsi radu nez ja -)A co se tyce teda te klaviatury,ja nejsem rozeny pianista a ani nikdy nebudu,lakaji mne jine veci.Ovsem troufam si rict,ze i ta klaviatura je resitelna.Dovolim si sem hodit par reklamnich vet z ceniku doepfer...
Master keyboardy rady LMK 4+ jsou vyhledávány predními svetovými hudebníky pro
bezkonkurencní kvalitu kladívkové mechaniky v kombinaci s nejdokonalejším MIDI vybavením a
ideální bezpecnou transportní konstrukcí. Nástroj je stejne jako modely LMK 2+, PK 88 a SK 2000
vestaven prímo do "hard case" a tím je minimalizována jeho velikost a váha
Modely LMK 4+ ocenili i prední hudebníci - sólisté Opery ND v Praze, kde jsou s úspechem
používány.
Konkretne tento Doepfer pouziva klaviaturu od fataru TP10 stejne treba jako mnoho dalsich nastroju.Ale nejsem schopny posoudit jeji pripadne nedostatky.
Preju hodne zdaru.
Nahraval uz nejake veci a jiste bude mit pro tebe nejakou lepsi radu nez ja -)A co se tyce teda te klaviatury,ja nejsem rozeny pianista a ani nikdy nebudu,lakaji mne jine veci.Ovsem troufam si rict,ze i ta klaviatura je resitelna.Dovolim si sem hodit par reklamnich vet z ceniku doepfer...
Master keyboardy rady LMK 4+ jsou vyhledávány predními svetovými hudebníky pro
bezkonkurencní kvalitu kladívkové mechaniky v kombinaci s nejdokonalejším MIDI vybavením a
ideální bezpecnou transportní konstrukcí. Nástroj je stejne jako modely LMK 2+, PK 88 a SK 2000
vestaven prímo do "hard case" a tím je minimalizována jeho velikost a váha
Modely LMK 4+ ocenili i prední hudebníci - sólisté Opery ND v Praze, kde jsou s úspechem
používány.
Konkretne tento Doepfer pouziva klaviaturu od fataru TP10 stejne treba jako mnoho dalsich nastroju.Ale nejsem schopny posoudit jeji pripadne nedostatky.
Preju hodne zdaru.
... budes brat jeste celek ?
jinak na ten klarinet doporucuju pouzit nejakou sirsi kardioidu, precijen tam hraje cely nastroj a byla bz skoda omezit se jen na zvuk z jednoho mista. Cim sirsi karidoida tim muzes k nastoji bliz a naopak kdyz pouzijes pod vidinou demona preslechu neco uzkeho tak stejne budes muset dal cimz zase budes mit vic preslechu
. Ale jak rika Matucha, v takovymhle obsazeni nejsou preslechy strasak ... dulezita je mistnost, nastroj, muzikant ... a tak, vsak to znas 
jinak na ten klarinet doporucuju pouzit nejakou sirsi kardioidu, precijen tam hraje cely nastroj a byla bz skoda omezit se jen na zvuk z jednoho mista. Cim sirsi karidoida tim muzes k nastoji bliz a naopak kdyz pouzijes pod vidinou demona preslechu neco uzkeho tak stejne budes muset dal cimz zase budes mit vic preslechu


Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
poslechni Matuchu a seznam se stereofonními technikami
uspokující rozložení ve stereu ti dá pro klasiku samotná dvojice mikrofonů (např ORTF, ale ne s tolik širokym úhlem os mikrofonů, jak se uvádí)
klavír (doufám, že křídlo) otevři naplno, před něj klarinetistu, pak postav dvojici (hlídej poměr mezi nástroji, jejich barvu a poměr mezi nástroji a míru dozvuku)
hýbej klarinetistou kvůli poměru a umístění ve stereu (nemusí "sedět" naprosto přesně uprostřed)
zvuk neděláš v klasice kvůli sobě, ale kvůli interpretum, takže, když si nebudeš vědět rady, kousek nahraj a dej jim poslechnout
zabere to čas, ale je to nejlepší cesta, jak se naučit pracovat s mikrofony
pokud bude čas, dej si i spoty (jak radí Matucha), ale je to náročnější na mixáž (spoty - opět nějaká sterofonní technika - na klavír ti zlepší prezentnost, spot na klarinet přesnější umístění ve stereobázi, pozor na přílišné hluky z nástroje)
na všechno dej kardioidní charakteristiku (nekomplikuj si situaci např. se "směrákama" či "kulákama", jak zjistíš sám, i tak je dost složitá)
uspokující rozložení ve stereu ti dá pro klasiku samotná dvojice mikrofonů (např ORTF, ale ne s tolik širokym úhlem os mikrofonů, jak se uvádí)
klavír (doufám, že křídlo) otevři naplno, před něj klarinetistu, pak postav dvojici (hlídej poměr mezi nástroji, jejich barvu a poměr mezi nástroji a míru dozvuku)
hýbej klarinetistou kvůli poměru a umístění ve stereu (nemusí "sedět" naprosto přesně uprostřed)
zvuk neděláš v klasice kvůli sobě, ale kvůli interpretum, takže, když si nebudeš vědět rady, kousek nahraj a dej jim poslechnout
zabere to čas, ale je to nejlepší cesta, jak se naučit pracovat s mikrofony
pokud bude čas, dej si i spoty (jak radí Matucha), ale je to náročnější na mixáž (spoty - opět nějaká sterofonní technika - na klavír ti zlepší prezentnost, spot na klarinet přesnější umístění ve stereobázi, pozor na přílišné hluky z nástroje)
na všechno dej kardioidní charakteristiku (nekomplikuj si situaci např. se "směrákama" či "kulákama", jak zjistíš sám, i tak je dost složitá)
U vážné hudby se efekty moc nepoužívají, řeší se při nahrávání výběrem akusticky vhodného prostoru a umístěním mikrofonů. Já osobně někdy používám EQ pro lehkou kompenzaci akustických problémů místnosti. Důležité je při použití vice mic. v mixu všechny správně umístit do prostoru panoramou a zpožděním.
mirek... si delas legraci co? Ja bych ti doporucil to cely poradne prohnat flangerem a phaserem... no a kdyz to bude znit malo klasicky, tak zkus vokoder, to uz je z toho potom uplna klasika...
jinak v tomhle momente muzes vyuzit vymozenosti internetu a poslat kratkou ukazku (pokud mozno jako wav nebo co nejlepsi mp3) a pak se muzeme bavit o tom, co s tim, ne?
jinak v tomhle momente muzes vyuzit vymozenosti internetu a poslat kratkou ukazku (pokud mozno jako wav nebo co nejlepsi mp3) a pak se muzeme bavit o tom, co s tim, ne?