Jak udělat výsledný mix aby nevznikla tzv. KOULE.
... mmno tak to ti zavidim ... ja se s tim vzdycky musim poslouchat :-[
Naposledy upravil(a) safa dne 26 úno 2006 01:46, celkem upraveno 1 x.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
no jestli ma neco dobrej sownd poznam tak, ze si to poslechnu 
Jinak jedna drobna rada - ne vsechny nastroje potrebujou hrat na 60Hz a ne vsechny nastroje musej mit supermoc vejsek na 10kHz, stejne tak nejaky veci nepotrebujou moc stredu a tak...
Vetsinou, kdyz se ke me dostane neco z vnejsi produkce a ja mam delat master, tak zjistuju, ze lidi ani zakladne nepouzivaj EQ jinak nez na zvednuti vejsek a basu... nebo na nejaky ulety.
Takze doporucuju zkusit, co dela hipass filtr jako prvni vec. Kdysi sem hipass pouzival skoro pausalne na vsechno, ted uz sem ohleduplnejsi, ale stejne jich pouzivam dost. S pomoci este nejakyho low shelfu se da dole udelat dost mista na to aby koule nevznikala.

Jinak jedna drobna rada - ne vsechny nastroje potrebujou hrat na 60Hz a ne vsechny nastroje musej mit supermoc vejsek na 10kHz, stejne tak nejaky veci nepotrebujou moc stredu a tak...
Vetsinou, kdyz se ke me dostane neco z vnejsi produkce a ja mam delat master, tak zjistuju, ze lidi ani zakladne nepouzivaj EQ jinak nez na zvednuti vejsek a basu... nebo na nejaky ulety.
Takze doporucuju zkusit, co dela hipass filtr jako prvni vec. Kdysi sem hipass pouzival skoro pausalne na vsechno, ted uz sem ohleduplnejsi, ale stejne jich pouzivam dost. S pomoci este nejakyho low shelfu se da dole udelat dost mista na to aby koule nevznikala.
Zvukar nejsem, ale co vim , tak vyvazenost mixu tvori 1)rozhozeni ve stereu, 2) frekvence 3)gain jednotlivych stop
Docela vystizne je to na DVD The art of Mixing. Jsou tam ruzne mixy nakreslene jako barevne krychle a uvnitr tech krychli jsou jinak barevne koule nebo elipsoidy, ktere ty krychle vyplnuji..........je tam tech obrazku plno, kazdy styl to ma jinak..........treba jak v prostoru visi hajtky v jazzu apod....
Docela vystizne je to na DVD The art of Mixing. Jsou tam ruzne mixy nakreslene jako barevne krychle a uvnitr tech krychli jsou jinak barevne koule nebo elipsoidy, ktere ty krychle vyplnuji..........je tam tech obrazku plno, kazdy styl to ma jinak..........treba jak v prostoru visi hajtky v jazzu apod....
proste to chce nejakou praxi. tady asi fakt moc rad nezabere. muzes nacist spoustu tipu a triku, ale dokud si je sam nevyzkousis a neoveris, vis to jen teoreticky.
a taky myslim, ze to chce nejaky fyzikalni znalosti, ktery nekdo ma ze skoly, nekdo se je bohuzel musi ve svym zajmu nadrtit, bez toho je totiz dost tezky chapat souvislosti.
peteness: asi bych jeste pridal umisteni v prostoru (verb) a to co pises uz bude asi spis o konkretnich stylech, nez o obecnejch zakladech.
jindy: to se neuraz, ale to je velka blbost cos napsal. kazdej asi nekdy pouziva nahled na spektrum, nebo koukne na peak meter, kdyz si chce udelat obrazek o zvuku, ale to jsou jen takovy berlicky - zakladem je poslech a usudek by sis mel umet udelat vicemene i bez tech berlicek.
a taky myslim, ze to chce nejaky fyzikalni znalosti, ktery nekdo ma ze skoly, nekdo se je bohuzel musi ve svym zajmu nadrtit, bez toho je totiz dost tezky chapat souvislosti.
peteness: asi bych jeste pridal umisteni v prostoru (verb) a to co pises uz bude asi spis o konkretnich stylech, nez o obecnejch zakladech.
jindy: to se neuraz, ale to je velka blbost cos napsal. kazdej asi nekdy pouziva nahled na spektrum, nebo koukne na peak meter, kdyz si chce udelat obrazek o zvuku, ale to jsou jen takovy berlicky - zakladem je poslech a usudek by sis mel umet udelat vicemene i bez tech berlicek.
... takze tady to mas ze vsechy stran
.
Hele xZoomere hod sem tu konkretni skladbu o kterou ti jde, at muzeme bejt konkretni.

Hele xZoomere hod sem tu konkretni skladbu o kterou ti jde, at muzeme bejt konkretni.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
biscuit: asi sem to nenapsal dobře no...možná sem měl zdůraznit, že náhled na spektrum používám taky spíš jen jako pomůcku...no ale nahrávám softwarově už dost dlouho a sem zvyklej na určité zajeté zvyky, takže si mnohdy nahraný liveact nejdřív vůbec nepustím a normalizuji to ve wave editoru, dám tam fade in, fade out a potom si to teprve pustím a většinou už s tím nemusím nic dělat, protože je to víceméně rutina...stejně, když bych chtěl ještě lepší zvuk, tak se ho pokusím udělat ještě při mixu, než ten song generuju ve fruitu (ale případ který sem tu popisoval se týká liveactu, nahraného na živo na hdd)...no rozhodně asi to předtím co sem napsal nevyznělo dobře, ale já se jen snažil popsat jak upravuju nahrávku já a buď se to bude někomu hodit a nebo ne...
pre mna bolo dolezite zistenie jednej zakladnej veci, ze takmer vsetky nastroje / zvuky (basove, stredove aj vyskove) obsahuju stredove pasmo, takze ich miesanim vznika najviac kumulacii a necistot prave na stredoch (ci uz vrchnych alebo spodnych). po tomto zisteni som zacal EQ pouzivat velmi hojne (samozrejme s rozumom) a na zvuku sa to odraza pozitivne.
taktiez suhlas s matuchom. jednym zo zakladnych predpokladov dobreho mixu je poriadok v basovom pasme
taktiez suhlas s matuchom. jednym zo zakladnych predpokladov dobreho mixu je poriadok v basovom pasme
nenapisal som, ze len v basovom. ale aj v basovom. izotope ozone ti citatelnu nahravku neurobi ani nahodou. k dobrej nahravke sa dopracujes jedine poctivou a trpezlivou mravencou pracou v multirezime (po jednotlivych stopach)Jindy píše:poshook: jo to je fakt ze vetsina zvuku obsahuje stredove pasmo...myslim ze by ale mel byt poradek nejen v basovem pasme...mozna by take nebylo spatne kdyby na to hodil treba Izotope Ozone a jeden z jeho presetu.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06 pro 2005 14:14
xzoomer, ja som z tej tvojej otazky nepochopil takmer nic, ale pokusim sa pomoct v ramci svojich moznosti.
Ak mas nastroje nahrane po stopach, tak zacni ekvalizovat ekvalizovat a ekvalizovat, aby si ich od seba trochu oddelil.
Ak mas nahrany len nazivo zahrany song, tak si ho budes musiet nahrat odznova, pretoze s tym uz nic nenarobis.
Ak mas nastroje nahrane po stopach, tak zacni ekvalizovat ekvalizovat a ekvalizovat, aby si ich od seba trochu oddelil.
Ak mas nahrany len nazivo zahrany song, tak si ho budes musiet nahrat odznova, pretoze s tym uz nic nenarobis.
no jako i s jednou stoupou se da nekdy udelat hodne, ale zalezi na tom, jaky problemy se vni dejou a jestli jsou odstranitelny "pausalne"
jinak Presety na ekvalizaci... na to zapomen hodne rychle, este tak kompresory, ale to uz musi byt nejaky fakt extremne slozitej kompresor
zacni s tim nejjednodussim, 2-6 pasmovej parametrickej ekvalizer na kazdou stopu a zkousej krajet a sekat, casto staci hipass a lehky potlaceni spodnich stredu, nekdy musis chirurgicky odstranovat rezonance (a jejich harmonicky) a tak...
jinak Presety na ekvalizaci... na to zapomen hodne rychle, este tak kompresory, ale to uz musi byt nejaky fakt extremne slozitej kompresor
zacni s tim nejjednodussim, 2-6 pasmovej parametrickej ekvalizer na kazdou stopu a zkousej krajet a sekat, casto staci hipass a lehky potlaceni spodnich stredu, nekdy musis chirurgicky odstranovat rezonance (a jejich harmonicky) a tak...
no sou to ruzny "zvoneni", ktery se ti moc nehodej, vznikaj jak kvuli ne uplne idealni akustice mistnosti a taky kvuli ne uplne dokonaly konstrukci nastroje nebo sou proste prirozenou veci, ktera se ti nehodi atd atd no a samozrejme je to casto kvuli tomu, ze je to nevhodne sejmuty. Ne ze by se tyhle veci eqckama daly vyresit, ale daj se dobre zmirnit a nechat znit dulezity vecicky.