kompresujete zpev pred nahravanim nebo az po nahrani ?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 19 lis 2002 11:50

me se covece lukasu osvedcilo pouzivat (v pripade, ze nejde pouzit LA2A) kompresor v nastaveni attack 2ms a release 600ms... nevim, jestli sem to tu tekde psal, takze kdyztak me omluvte. Je to pak hodne blizkej zvuk, prisel sem na to v Renesaince compressoru pri porovnavani, kdyz jsem pouzil jako vychozi preset "A2 Brute".

Je to takovy hladky zkompresovani, zlehka to zarovnas, ale nechavas mikrodynamiku byt diky tomu dlouhymu releasu...

votom
Příspěvky: 25
Registrován: 14 lis 2005 13:56

lehká komprese

Příspěvek od votom » 18 lis 2005 12:40

Mám dotaz - co se rozumí pod pojmem lehká komprese? (treshold, ratio...) Potřebuju nahrát "syrový zvuk" s jemnou úpravou dynamiky (kvůli přebuzení karty), ale nechci uškodit zvuku... Mixovat a efektovat se bude jinde...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 18 lis 2005 12:45

ak ma karta 24bit a slusne s/n, tak by som sa pohral s gainami a nahral to potichu s rezervou na spickach - a bez kompresoru. dnes to uz ide celkom lahko

votom
Příspěvky: 25
Registrován: 14 lis 2005 13:56

Příspěvek od votom » 18 lis 2005 12:54

Mám kartu DELTU 1010, mix SPIRIT SX a kompresor DBX 266.
Attack a release je v pohodě, dám tam "auto", ale jde mi o ten TRESHOLD a RATIO....

Hawkens

Příspěvek od Hawkens » 18 lis 2005 13:00

Votom: lahka kompresia je cim mensia uprava, to jest kompresny pomer blizky 1:1 a treshold blizky 0 db ... ja neviem, tresknem, napriklad 1:2 a -2db.

Ja som v tych malo pripadoch co som nahraval vokal sa snazil vyhybat sa komprimovaniu pred nahravkou, komprimovat az pri uprave v mixe, z toho dovodu ako hovoril Kexik ze ked nieco poseries na nastaveni kompresoru, mas to nahrate s tou chybou a musis nahravat znovu, kdezto post mosez skusat rozne nastavenia a pracovat s tym. Pravda ma to aj druhu stanu mince, takto musis dat hodne maly gain na mix, alebo ho odhadom nastavit a modlit sa aby hlas nevybehol do skreslenia. Cim lepsie odhnadnes, tum menej modlenia :)

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 18 lis 2005 13:02

Hawk chcel asi napisat 2:1.....lebo 1:2 znamena expand vystupneho signalu.......

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 18 lis 2005 13:03

MMno IMHO je dobre rozlisovat pojem "lehka komprese" od "lehka limitace". Lehkou kompresi bych chapal kompresi s pomerem treba 2.5:1 se zaberem 8dB, lehkou limitacei zase pomer nekonecno:1 s malym zaberem treba max 3dB.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 18 lis 2005 13:22

jojo, 2:1 a -3dB neni na nic... limitacia zavisi hlavne od toho jak ide nastavit knee a soft limitacia je proste s velkym kolenom... ja by som z toho ale vazne dbx266 radsej vynechal a nabudil deltu tak akurat, spicky na -10dB trebars a jedem. dynamika toho pultiku nebude cez 80dB a urcite tiez nebudes nahravat nieco dva metre od mikrofonu. delta ma okolo 90dB s/n...

votom
Příspěvky: 25
Registrován: 14 lis 2005 13:56

Příspěvek od votom » 18 lis 2005 13:26

takže jestli jsem to dobře pochopil, tak RATIO nastavím jako pevné a TRESHOLD měním podle toho, jak svítí diody??? Tzn max 8dB?

Hawkens

Příspěvek od Hawkens » 18 lis 2005 13:28

No ak ma byt prve cisielko povodny a druhe upraveny signal, tak 2:1, samozrejme.

Hawkens

Příspěvek od Hawkens » 18 lis 2005 13:31

Noo ... RATIO a TRESHOLD su dost previazane parametre, tazko povedat s cim zacat prve ... ja by som skor naopak, ale hlavne potom doladil post-kompressor gain tak, aby diodky neliezli nad nulu.

Mozno ti toto pomoze: http://www.audionet.sk/index.php?a=Nc&f ... 1104733753

votom
Příspěvky: 25
Registrován: 14 lis 2005 13:56

Příspěvek od votom » 18 lis 2005 13:33

Takže radíte zpěv pokud možno "nekompresovat. Ale jak to bude s nástroji (akust.kytara, baskytara...) Tam už se lehké kompresi asi nevyhnu, že?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 18 lis 2005 13:38

akusticka gitara sa nahrava lahsie ako spev... tam nie su ziadne necakane sajby, gitarista sedi, nehybe sa, nastavia sa mikrofony a hotovo. zivu basu som nikdy v zivote nenahraval, takze nemozem sluzit. el. basa je pohoda, dynamiku jednak stlaca aparat (ak ides cez mic) a jednak sa da "odmerat" maximalny mozny peak, proste basakovi povies nech do toho "jebne" najviac ako vie a na tu spicku si nastavis preamp...
Naposledy upravil(a) kexik dne 18 lis 2005 13:42, celkem upraveno 1 x.

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 18 lis 2005 13:40

Ja by som povedal ze vyskusaj jedno aj druhe...t.j. aj s kompresiou aj bez kompresie a uvidis sam......zalezi od vela faktorov pri nahravani spevu a hlavne od toho KTO a AKO spieva.....mne sa po mnohych pokusoch nakoniec osvedcila metoda lahkej kompresie uz pri nahravani....co sa tyka samotneho nastvenia kompresoru toto co tu bolo popisane su len zakladne info.....najlepsie je sa s tym pohrat...skussat a porovnavat vysledky.....inak sa to nenaucis.....a ziadne univerzalne rady na tuto problematiku niesu

Hawkens

Příspěvek od Hawkens » 18 lis 2005 15:57

Uplne najhorsie je na tom myslim elektricka gitara, tam to lieta hore dolu, horsie je na tom uz iba nahravat zvuky elpileptickeho zachvatu.

Odpovědět