Ktery soft je nejlepsi pro mastering?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
lou
Příspěvky: 58
Registrován: 26 říj 2004 13:42

Ktery soft je nejlepsi pro mastering?

Příspěvek od lou » 28 pro 2004 18:19

1. IZotope
2. PSP Audioware
3. T-RackS

A nebo neco jineho?

Dik

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Příspěvek od nemo » 28 pro 2004 18:48

na mastering je nejlepsi tento soft:
Obrázek
a pak treba bod c.2.

lou
Příspěvky: 58
Registrován: 26 říj 2004 13:42

Příspěvek od lou » 28 pro 2004 18:51

Zacinam teprve pronikat do kouzel masteringu, ale taky mi PSP Audioware pripada jako nejlepsi. Ozone 3 je trochu chaoticky a T-RackS zas moc hruby.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 28 pro 2004 20:21

Ozone je sragora.

Jestli myslis tim molitanem akustiku, tak akustika je moc dulezita, ale molitan v ni nema moc vyuziti.

Jinak na mastering se pouziva spousta veci, co normalne na michani (co se softu tyce), kazdej plugin ma svuj charakter a ten budto pasne nebo ne.

Me se pacej Sonalksis pluginy, UAD, PSP (VW) a Waves.

Kdyz tu zase vidim nekoho "pronikat do kouzel masteringu", raci se zeptam, co si pod pojmem mastering predstavujes?

lou
Příspěvky: 58
Registrován: 26 říj 2004 13:42

Příspěvek od lou » 28 pro 2004 22:12

Rekl bych to asi tak. Kdyz udleam neco o cem jsem presvedcen, ze to musi znit lip, tak je po tom .... a nekdy neco zni fakt dobre a nemusi se s tim ani moc delat. Jak je to mozny? Jak se to naucit ovladat a jakou nejlepsi cestou jit? Jasny, kdyz uz to znas, tak je to brnkacka, ale po mych "zkusenostech" vidim, ze je to beh na dlouhou trat. Cetl jsem i par "navodu" na mastering, ale pochopil jsem jen neco a priznavam nekdy ani nevim o cem je rec. Mozna par obecych pravidel. Jako napr: Je dobre pouzivat kompresory, limitery uz na jednotlivych stopach v cubase, nebo radeji nechat vse "sirove" a puzit to az na finalim mixu?

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 28 pro 2004 22:15

lou píše:nebo radeji nechat vse "sirove" a puzit to az na finalim mixu?
Pozor při tom na kouř, může být jedovatý :wink:

lou
Příspěvky: 58
Registrován: 26 říj 2004 13:42

Příspěvek od lou » 28 pro 2004 22:20

hups :D

Uživatelský avatar
nemo
Příspěvky: 453
Registrován: 27 bře 2004 20:30

Příspěvek od nemo » 28 pro 2004 22:40

matucha píše:Jestli myslis tim molitanem akustiku, tak akustika je moc dulezita, ale molitan v ni nema moc vyuziti.
ehm... :wink: myslel jsem tim, ze dobry poslech (akustika+bedny) je prvni predpoklad pro pokusy o nejaky mastering.
to lou: pro tvoje ucely bude asi zatim stacit PSP VW, casem zjistis co a jak..

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 28 pro 2004 22:53

auralex ;\, zbytecne drahy a neucinny

Popravde, kdyz delas nejakou svoji vec, tak mastering spravne nemuze vypadat jinak, nez ze tomu trochu zvednes RMS na pozadovanou uroven a pri tom si rikas, neku**m to moc? Rozhodne je spatne si pred mastrem vlastni veci rict: "hm, to hraje nic moc, tak ted tomu dam ty koule". Pokud si tohle rikas, tak se vrat k michani a jestli to nemuzes vyresit v michani tak se zamer na zdroje (samply nebo nahrany stopy), jestli nejdou vybrat/nahrat lip.

V pripade ze delas master pro jiny, tak pak je to jina... tam je dost zodpovednosti... ale o tom asi nemluvis.

lou
Příspěvky: 58
Registrován: 26 říj 2004 13:42

Příspěvek od lou » 29 pro 2004 09:37

Delam si jen "domaci mastering". Hadware jsem vybral z velke casti diky tomuto foru. Mam Audiophile 192, prezesilovac M-Audio Buddy, mikrofon M-audio NOVA, monitory EDIROL MA-10A, kytara standard + Guitar Rig ... Nastroje pouzivam pouze VSTi. Potreboval bych takovu rychlo kucharku, ktera nezaruci super mastering, ale vyvaruje tem zakladnim chybam. Hardware je hlavne otazka penez a tak bych to nechtel moc rozebirat, ale zacit az od toho mista kdy je to vse v pocitaci. Jasne, ze ten kdo ma nekvalitni hardware na to "narazi". Pojdme zkusit tady par rad definovat?

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 29 pro 2004 10:55

1) udelej dobrej vyvazenej mix, kde ti nic neschazi a mas pocit, ze lip to hrat ani snad nemuze

2) otevri si to ve wavelabu a skrz VW a L2 nebo L3 to zesil na potrebnou hlasitost -12 az tak -9dB RMS podle vkusu. -9dB je hodne hlasita nahravka, -12dB je dneska podprumerna "hlasitost", pro veci, ktery se nepotrebujou nikam tlacit a vsichni zucastneni maji raci dynamiku.


Jestli udelas nejakou skladbu, smichas ji a nejsi spokojenej, jak to hraje, tak to zadnej mastering nema (z 99%) sanci vylecit. U vlastnich veci bys pri masteringu nemel chtit sahat po EQ. Jestli je malo vejsek, tak proc si je tam nedostal uz v mixu? Proc je malo vejsek? Je to ekvalizaci jednotlivejch veci nebo je treba hihat malo? Vetsinou je to komplexni problem. Casto muze malo vejsek byt vysledkem prilis hlasitych basu a kdyz lehce stlumis basu (nemyslim eqckem ale faderem), tak to ten problem uplne vyresi.


No a abych se tu nerozepisoval furt dokolecka (jak mi nekteri rikali, ze nechapou, proc to stale delam), tak di a precti si FAQ a pouzij funkci "hledat"... tva otazka tu uz byla zodpovezena mnohokrat. Hlavne si precti co je to michani a co mastering, synchro se docela rozepsal a myslim, ze to potrebujes, protoze dotaz:
Je dobre pouzivat kompresory, limitery uz na jednotlivych stopach v cubase, nebo radeji nechat vse "sirove" a puzit to az na finalim mixu?
je hodne mimo...

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 29 pro 2004 23:09

matucha : je dobre ze sa vzdy najde niekto, koho to pisat dokola este bavi .. prax ukazala , ze 100x povedat je stale malo :)

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 30 pro 2004 02:41

bohuzel (jenze ja nevim jak se vyhnout tomu neznit uz arogantne... bohuzel)

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 30 pro 2004 03:11

myslim, ze -9rms bez temer genialni prace pri mixu, bude vzdycky znit hrube.
nechapu k cemu slouzi pachteni se za co nejvyssim rms. me prijde dostacujici i -15db. daleko dulezitejsi pro me je, jak to celkove hraje.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 30 pro 2004 10:58

Zaprvy mix, kterej de na masterin musi byt genialni... to je snad jasny. Faktem je, ze jestli se neco dobre natlaci, tak to sou zapatlany mixy-nemixy, kde uz neni mozny veci ublizit. Casto treba dostavam do pacek rovnou vec na -6dB RMS nebo i min! podle wavelabu. Samozrejme neni mozny, ze by to nekdo dodal lip, takze se s tim musi pracavat a to je fakt ee ee.

No je pravda, ze hodne zalezi na typu skladby, nektery veci s dlouhejma a vyraznejma basama -9dB RMS dosahnou ani nevis jak a jiny veci fakt do -9 nenatlacis ani za cenu celkovyho zhrouceni dynamiky ;-).

Ted duvod k tem hodnotam. Je to marny, ale kdyz udelas CD, ktery je pod -12dB RMS, tak ti lidi (a hlavne klient) tu vec hodi na hlavu, ze jako to neni dost nahlas, ze ma diskmana na max a nehraje to... a muzes mit super mix a super vychytanej master a stejne pridou a reknou, ze to nehraje. Abych si teda zkratil tyhle kolecka, tak nejdriv si zjistim, jak to ty lidi maj (a nestalo se mi, ze by to nekdo chtel dynamictejsi a tissi) no a pak delam co se da aby to tech -11 az -10 nezabilo. Vic kompresoru za sebou atd atd.

Odpovědět