Mastering-více limiterů ???
Mastering-více limiterů ???
Némate tu někdo zkušenost z použitím více limetérů na masteru?nějaký rady?
Re: Mastering-více limiterů ???
Z jakýho důvodu? Někdy se může stát, že ti limiter pustí špičku při nastavení na 0dB (třeba Sonnox Oxford), ale může pomoct oversampling nebo snížení výstupní hodnoty (třeba -0,3 dB).
Jinak dva limitery bych použil pouze ze specifického důvodu, první třeba kvůli barvě nebo proto jak zachází s transientama atd. a druhej jako jistotu, že nic nepustí.
Poměrně důležitej je i kompresor, každej z těch dynamickej procesorů se chová malinko jinak.
Jinak dva limitery bych použil pouze ze specifického důvodu, první třeba kvůli barvě nebo proto jak zachází s transientama atd. a druhej jako jistotu, že nic nepustí.
Poměrně důležitej je i kompresor, každej z těch dynamickej procesorů se chová malinko jinak.
Re: Mastering-více limiterů ???
někde jsem se dočetl že to může pomoct ke hlasitějšímu poslechu,nepotřebuju aby to hrálo extrahlasitě ale chtěl jsem aby se to rovnalo s urovní dnešních skladeb.používám Slate digital limiter a nepřekračuju -10RMS občas se mi to zdá přebuzený na hlasech(akapelle)nevím jestli je to chybou v mixu nebo tímto limiterem
Re: Mastering-více limiterů ???
no najviac pomoze lepsi mix. ak 2 limitery, tak jedine ak vies co chces, inak tym len viac dokurvis ako by ti to malo pomoct. Plus to, co pisal delay...
Re: Mastering-více limiterů ???
Cesta k hlasitýmu poslechu a přitom dobře znějícímu masteru není tak jednoduchá, že by tomu pomohly dva limitery. Poslední dobou mám spíš pocit, že je to prakticky stejně obtížné jako udělat dobrý mix.
Neexistuje jedna zaručená cesta ani zaručený plugin, ale když už někdo napíše, že na tenhle master použil to a to a výlsedek je dobrej, máš aslepoň nějaký výchozí bod, protože pakliže tvůj výsledek je neuspokojivej, děláš nejspíš někde chybu. Alespoň takto se snažím postupovat já a učit se.
Je celkem dobrý vědět nebo respektive si umět představit, co ti ten limiter přesně dělá s materiálem. Např. Slate Digital je kombinací kompresoru a limiteru. Je velice dobrej na transienty, je poměrně barevnej, ale dost částí mixu umí pěkně zmrvit a vytahuje věci, který maj zůstat hluboko v mixu, z tohodle důvodu se mi zatím moc nelíbí, ikdyž se snažím přijít na to, co je příčinou.
Zatím to vypadá, že pro Slate je vhodnější mít mix, který obsahuje již dynamicky řešené stopy. Osobně někdy mívám před masteringem dost stop v plné dynamice (rozuměj bez komprese a limitace) a právě některé zuky z těchto stop nepěkně zpracovává... Naprosti tomu třeba Voxengo Elephant nebo Sonnox Oxford jsou poměrně transparentní limitery, zvlášť pokud se nepoužije enhance mod.
O to více to může být zamotané, čím více se snažíš nahrávku udělat hlasitější, ale dynamicky znějící.
Důležité je vždy ucho, když začneš slyšet nepatrné rozdíly, je to podle mě hodně důležitej posun, ikdyž se zdá, že stojíš na rozcestí a nevíš kudy kam...
Neexistuje jedna zaručená cesta ani zaručený plugin, ale když už někdo napíše, že na tenhle master použil to a to a výlsedek je dobrej, máš aslepoň nějaký výchozí bod, protože pakliže tvůj výsledek je neuspokojivej, děláš nejspíš někde chybu. Alespoň takto se snažím postupovat já a učit se.
Je celkem dobrý vědět nebo respektive si umět představit, co ti ten limiter přesně dělá s materiálem. Např. Slate Digital je kombinací kompresoru a limiteru. Je velice dobrej na transienty, je poměrně barevnej, ale dost částí mixu umí pěkně zmrvit a vytahuje věci, který maj zůstat hluboko v mixu, z tohodle důvodu se mi zatím moc nelíbí, ikdyž se snažím přijít na to, co je příčinou.
Zatím to vypadá, že pro Slate je vhodnější mít mix, který obsahuje již dynamicky řešené stopy. Osobně někdy mívám před masteringem dost stop v plné dynamice (rozuměj bez komprese a limitace) a právě některé zuky z těchto stop nepěkně zpracovává... Naprosti tomu třeba Voxengo Elephant nebo Sonnox Oxford jsou poměrně transparentní limitery, zvlášť pokud se nepoužije enhance mod.
O to více to může být zamotané, čím více se snažíš nahrávku udělat hlasitější, ale dynamicky znějící.
Důležité je vždy ucho, když začneš slyšet nepatrné rozdíly, je to podle mě hodně důležitej posun, ikdyž se zdá, že stojíš na rozcestí a nevíš kudy kam...

Re: Mastering-více limiterů ???
hezky napsaný a pravdivě podepisuji !delay píše:O to více to může být zamotané, čím více se snažíš nahrávku udělat hlasitější, ale dynamicky znějící.
Důležité je vždy ucho, když začneš slyšet nepatrné rozdíly, je to podle mě hodně důležitej posun, ikdyž se zdá, že stojíš na rozcestí a nevíš kudy kam...
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Mastering-více limiterů ???
s tim sonnoxem - zabranit tomu, aby nesel pres 0dbfs, by melo tlacitko 'safe mode'.delay píše:Z jakýho důvodu? Někdy se může stát, že ti limiter pustí špičku při nastavení na 0dB (třeba Sonnox Oxford), ale může pomoct oversampling nebo snížení výstupní hodnoty (třeba -0,3 dB).
Jinak dva limitery bych použil pouze ze specifického důvodu, první třeba kvůli barvě nebo proto jak zachází s transientama atd. a druhej jako jistotu, že nic nepustí.
Poměrně důležitej je i kompresor, každej z těch dynamickej procesorů se chová malinko jinak.
Re: Mastering-více limiterů ???
Díky moc
už si s tim hraju,zkusim použít transienty ze slate digital a za to sonnox.Snad to neni hloupost

Re: Mastering-více limiterů ???
Slate ve me nechal takovy smiseny pocity, na jednu stranu to zustava pod jeho vladou celkem takovy zivy, zivejsi nez u ostatnich limiteru. Ale na druhou stranu neni vubec problem z nej dostat vylozene osklivy zkresleni na kulatejch zvucich (treba piano a tak).
Dva limitery za sebou mi neprijdou blby, jeden z nich poresi spicky skoroklipem a druhej pak dela konzistetne uz jenom tu hlasitostni masaz. Ale ne vzdycky je to potreba, stejne jako u vseho - porovnavat pri stejny hlasitosti s bypassem (naslepo), jestli se clovek nenechava necim osalit.
Dva limitery za sebou mi neprijdou blby, jeden z nich poresi spicky skoroklipem a druhej pak dela konzistetne uz jenom tu hlasitostni masaz. Ale ne vzdycky je to potreba, stejne jako u vseho - porovnavat pri stejny hlasitosti s bypassem (naslepo), jestli se clovek nenechava necim osalit.
Re: Mastering-více limiterů ???
Mě nejvíc paseky dělá na kytarách (například přirozené doznívání dlouhého tónu to nepřirozeně mrví, vůbec ty tišší zvuky s vysokým dynamickým rozsahem mu nedělaj dobře. Teď naposled mi ale mrvil právě i elektrický piano. Mě se asi nejvíc líbí na bicích, ale jinak je to fakt hodně o přizpůsobení mixu, je to fajn pro našlapaný mixy, ale imho naprosto devastující v opačným případě, ale to už bych se opakoval. Je to škoda, protože je v něm cosi muzikálního, co mě baví. V podstatě jsem rád, že to někdo slyší podobně.matucha píše:Slate ve me nechal takovy smiseny pocity, na jednu stranu to zustava pod jeho vladou celkem takovy zivy, zivejsi nez u ostatnich limiteru. Ale na druhou stranu neni vubec problem z nej dostat vylozene osklivy zkresleni na kulatejch zvucich (treba piano a tak).
Re: Mastering-více limiterů ???
co ten Voxengo Elephant?Chtěl bych ho vyzkoušet prej umí taky zanechat transienty.U toho sonnoxu jsem to nikde nenašel
Re: Mastering-více limiterů ???
delay: a toto je Slate-ovi to naj :-] aj ja ked som ho skusal, presne co pises, dozvuky gitar, tichsie tony atd., v prdeli. Pre mna atypicke, pre vas "muzikalne" :-] je jeho najsilnejsia stranka. Najviac mrvi kompresor co je tam. Ten vypinam. Slate je pre mna asi naj kanditat, ked je "treba" 2 limitery za sebou. Vypnuty dither, safety minimum, gain max 2-4db. Nechava si svoje caro a nemrvi.
Dalsi (moj) postreh, ak robis mix klasicky (nie do limitera), vtedy je ideal urobit gain 1 limiterom a final dat slate-a. Ked som robil mix do slate-a, akonahle som ho vypol/bypass, mix sa "rozpadol". Nie je to univerzalny limiter, ak tak mozem nazvat kategoriu limiter-ov, ale ak si ho "skrotis" tak vie podat zaujimavy vysledok. A prave pre toto, ma pre mna slate svoj "rukopis" ako ma maloktory plugin :-]
Dalsi (moj) postreh, ak robis mix klasicky (nie do limitera), vtedy je ideal urobit gain 1 limiterom a final dat slate-a. Ked som robil mix do slate-a, akonahle som ho vypol/bypass, mix sa "rozpadol". Nie je to univerzalny limiter, ak tak mozem nazvat kategoriu limiter-ov, ale ak si ho "skrotis" tak vie podat zaujimavy vysledok. A prave pre toto, ma pre mna slate svoj "rukopis" ako ma maloktory plugin :-]
Re: Mastering-více limiterů ???
./zvuk/sw-limiter-pluginy-a-ich-rukopis-t17875.html?hilit=limitery%20a%20ich%20rukopisKE-one píše:co ten Voxengo Elephant?Chtěl bych ho vyzkoušet prej umí taky zanechat transienty.U toho sonnoxu jsem to nikde nenašel
Re: Mastering-více limiterů ???
podle mě by se měl brickwall na -0.3dB nastavovat normálně jako standard a projistotu ještě kontrolovat intersample metrem... vím že je to tak trochu přežitek z dob cd, ale doba fyzických médií ještě není úplně ukonce
jinak dva limitery je imho nepochopitelná zbytečnost v případě masteringu normálně smíchané nahrávky, jediné použití co vidím jako oprávněné je u restorace, popřípadě korekce velice špatně smíchaných nahrávek (např. fakt veliké a náhodné peaky mezi různými stopami) ale to stejně zachrání lépe jeden multiband limiter
nadruhou stranu, když to někdo umí používat a nahrávka zní lépe než s limiterem jedním (což pochybuju) tak prosím
jinak dva limitery je imho nepochopitelná zbytečnost v případě masteringu normálně smíchané nahrávky, jediné použití co vidím jako oprávněné je u restorace, popřípadě korekce velice špatně smíchaných nahrávek (např. fakt veliké a náhodné peaky mezi různými stopami) ale to stejně zachrání lépe jeden multiband limiter
nadruhou stranu, když to někdo umí používat a nahrávka zní lépe než s limiterem jedním (což pochybuju) tak prosím

Re: Mastering-více limiterů ???
Zkoušel jsem rozhodně více nastavení, též vypnout kompresor atd. pro mne pri stlu mé práce výsledky víceméně shodně neuspokojivé.tomy45 píše:delay: a toto je Slate-ovi to naj :-] aj ja ked som ho skusal, presne co pises, dozvuky gitar, tichsie tony atd., v prdeli. Pre mna atypicke, pre vas "muzikalne" :-] je jeho najsilnejsia stranka. Najviac mrvi kompresor co je tam. Ten vypinam. Slate je pre mna asi naj kanditat, ked je "treba" 2 limitery za sebou. Vypnuty dither, safety minimum, gain max 2-4db. Nechava si svoje caro a nemrvi.
Dalsi (moj) postreh, ak robis mix klasicky (nie do limitera), vtedy je ideal urobit gain 1 limiterom a final dat slate-a. Ked som robil mix do slate-a, akonahle som ho vypol/bypass, mix sa "rozpadol". Nie je to univerzalny limiter, ak tak mozem nazvat kategoriu limiter-ov, ale ak si ho "skrotis" tak vie podat zaujimavy vysledok. A prave pre toto, ma pre mna slate svoj "rukopis" ako ma maloktory plugin :-]
Většinou míchám do prázdnýho masteru na mixu, ale zkousel jsem to i v rámci mixu, výsledek stejnej.