Masteringová studia
ADDyS: Ok poslu jeste mix, nevim ktery ivo pouzil poslal jsem mu s limiterem a bez cehokoli jen ve smichnuty stopy. Ja si nemuzu pomoct, ale dokud na to nedam multiband kompresor tak jen stopy upravene pomoci EQ a pomerama prip. sidechain kompresor na kick vs bas, tak takovahle mixaz nehraje, protoze HW pouzivam jen virus takze ty veci z vira hrajou slusne, ale ty VSTcka hrajou nic moc dokud na nenaperes nejakej enhancery apod.
Samotneho by me zajimalo jak zni takovej mix treba od tech interpretu, co uznavam, pokud si teda vubec delaji michacku sami.
tady je kus toho tracku bez cehokoli:
Puvodni verze - mix only
Samotneho by me zajimalo jak zni takovej mix treba od tech interpretu, co uznavam, pokud si teda vubec delaji michacku sami.
tady je kus toho tracku bez cehokoli:
Puvodni verze - mix only
Cyril: Byl slabe nastaveny a mel jedinou funkci limitovat nezadouci peaky tak, aby uz final mix mel nejakou slusnou nominalni hlasitost a zarovnal trosku mix. Potom se to da i vice zmaximalizovat nemelo to zadny vetsi smysl.
Tak jsem nevedel, co se mu bude vic hodit tak jsem pro jistotu poslal oboje i na posouzeni. Jinak mix byl ve 24bit / 44.1kHz -3dB stereo wav.
Tak jsem nevedel, co se mu bude vic hodit tak jsem pro jistotu poslal oboje i na posouzeni. Jinak mix byl ve 24bit / 44.1kHz -3dB stereo wav.
Delali jsme to samozrejme z verze bez limiteru a vysledek si Mistr vybral z vice variant
Nikdy totiz neni jen "jedine spravne reseni", ale vysledny zvuk je tez soucasti umeleckeho zameru autora. Ten respektujeme, s tim ze je samozrejme mozne vytvorit v podstate jakykoliv zvuk - dle prani ... a od toho jsme tady ...
Nekdo to rad hlasiteji a stlaceneji, nekdo vice dychajici a prostorove atd.


Presne jak rika Ivo, ja jsem to posuzoval nejakou chvili a bavili sme se o tom spolecne. Je pravda jak uz tu nekdo psal, ze v nekterych pasazich to je utazenejsi a nedycha to tolik jako jina verze, co me ivo posilal. Ta byla cistejsi prijemnejsi. Jenze tady jde o celkove zamer s jakym auto skladbu dela a kam ji posila, kde bude reprodukovana pro jakou skupinu lidi, labely, porady. Tak proto jsem zvolil nafouklejsi sound.
Jen to ne ... Mixy posíláné k masteringu by žádnou hlasitost neměly vůbec řešit ... pokud to nechtějí hned předem pokazit ... Měl by to být dobře udělaný mix bez jakékoliv celkové komprese, limitace, maximalizace nebo ekvalizace ... Hlasitost nehraje roli ... Jsou i tací co to pošlou už pěkně zmaximalizované a zlimitované k nule ... S tím už se pak moc dělat nedá ...peteness píše:Tom - Thak: Takze kdyz chci neco nekam poslat na mastering, tak to musim smichat tak, aby tam byl 3db headroom? A to se pocita od nejvyssi spicky nebo jak?
peteness: presne jak rika Ivo a ja sem to poslal v -3dB, aby tam meli chlapci vůli na to s tím pracovat.. mohl jsem to poslat taky treba jen -1dB, ale je dobry kdyz maji volnejsi ruku a maj tam nejakej rozsah na to pracovat s tim zvukem. Ty konkretni parametry nahravky se daji dohodnout.. ale myslim si ze 24bit je standard a nejaka rezerva na praci se zvukem.
A podle me by tam nemela bejt nejaka bota v mixu.. treba abys tam mel nastroje co ti dou do protifáze a samozrejme pomery a paning. S tim uz kluci pak nic nesvedou.
A podle me by tam nemela bejt nejaka bota v mixu.. treba abys tam mel nastroje co ti dou do protifáze a samozrejme pomery a paning. S tim uz kluci pak nic nesvedou.
Ivo: hm, zajimave. A co kdyz jsem zvykly michat do master kompresoru? Bude pak fungovat, kdyz ho jednoduse vypnu a stahnu master savli tak, aby to neklipovalo?
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Amorph: Haha covece to sem delal taky.. jeste pred tim nez sem koupil adamy tak jsem mel na masteru Multiband se svym obvyklim nastavenim a do toho sem presne vedel jak to namichat aby to hralo a kdyz se vypl tak tomoc nehralo.. ted jsem to prestal delat a zacal jsem poradne ladit kazdej nastroj zvlast kompresor jen sidechain nebo na nastroj a pak ruzny enhancery na vytuneni nastroju, ale na master max. limiter kvuli maximalizaci nahravky a ten kdyz pak vypnu tak to stahnu a vyjedu pro master.
me docela bavi michat michat do komopresoru a kdyz ho vypnu, tak vysledek je totalni paskvil a s tim by si tezko poradili. Takze jedine michat na cisto........jeste ale k te Ivove odpovedi. vetsinu zvuku nahraju z HW. Z hlediska minimalizace sumu poresim impedance a nahravam nastroje co nejbliz k nule. To je koser ne?....nasledne kdyz takhle nahrany stopy micham v Cubase, tak je opravdu jedno jaka tam je hlasitost? Tam uz zadny sum nikde nevznikne?
Já jsem to myslel trošku jinak - že není moc dobré (a často je kontraproduktivní), ještě dodatečně procesovat (a "zkrášlovat") hotový mix před odevzdáním na mastering ještě další celkovou limitací, maximalizací, celkovým EQ apod. - jak se občas děje. Na tyto procesy v rámci hotového mixu mají masteringová studia obvykle mnohem lepší a efektivnější prostředky a postupy ... Musí na to mít ale prostor ... Což se u mixu natlačeného na nulu říct nedá ..