Masteringová studia
Cyril: tak asi takhle - moje ticha nahravka je tak 60% hlasitosti klasicke nahravky na CD. Pouzivam HW Powercore a HW Access Virus B, nahrane je to pres Tapco Blend 6 + Kabely vlastni s neutrik konektorama a Egosys Juli@.
Ve velvetu to tudis museli hodne zmaximalizovat. Ja v tom tedy sum na Adamech neslysim. Takze pokud to nenahravate na kabelech od Hamy a Uliho mixaku za 1200,- CZK tak si myslim, ze to nema smysl resit. Nevim jestli na tech B and W monitorech co maji ve Velvetu neni nejaky sum zrejmy.
Ve velvetu to tudis museli hodne zmaximalizovat. Ja v tom tedy sum na Adamech neslysim. Takze pokud to nenahravate na kabelech od Hamy a Uliho mixaku za 1200,- CZK tak si myslim, ze to nema smysl resit. Nevim jestli na tech B and W monitorech co maji ve Velvetu neni nejaky sum zrejmy.
peteness: hodne jednoduse receno, ale tak uz v samotnym mixu si musis vyhrat se stereem umistenim nastroju jejich vyladeni a frekvencni vyvazeni. Ale v mym hudebnim stylu se tedka pri tomto soundu fakt vyplati hlavne koukat po napadech.. uz to nejak slusnejc smicham a ve velvetu necham vymasterovat. Vysledek hraje a pak uz je to fakt o napaditosti te produkce.
Muzes mit sebelepsi sound, ale kdyz to nebude pecka tak to stejne nikoho nechytne jen znalce zvuku.
Muzes mit sebelepsi sound, ale kdyz to nebude pecka tak to stejne nikoho nechytne jen znalce zvuku.
tak uz jsem tu:
Takze michat do kompresoru ano klidne--pokud se jedna o highendovy kompresory nastaveny do co nejmensiho pomeru ---rozhodne ne zadny plugin..pak se nebojim tam nechat treba moje pendulum na 1,2:1 tak aby komprese nezabirala vic jak decibel..ale davat na konec pred masteringem limiter kompresi z nejakych pluginu je totalni blbost...
Takze michat do kompresoru ano klidne--pokud se jedna o highendovy kompresory nastaveny do co nejmensiho pomeru ---rozhodne ne zadny plugin..pak se nebojim tam nechat treba moje pendulum na 1,2:1 tak aby komprese nezabirala vic jak decibel..ale davat na konec pred masteringem limiter kompresi z nejakych pluginu je totalni blbost...
Naposledy upravil(a) carloff dne 19 říj 2007 21:35, celkem upraveno 1 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
2carloff: proc?
EDIT: to co rikas je defacto michat bez komprese a jen si hlidat spicky. Ja mluvim o tom, michat do kompresoru s nejakym vyraznejsim zaberem (treba i multibandu) s tim, ze jeho nastaveni mi rovnou urcuje nejakym zpusobem vyslednou dynamiku a lip se mi tak dostava k nejkay pozadovany skatulce vyslednyho zvuku.
EDIT: proc je k tomu, proc je tak velkej rozdil pouzit plugin nebo hw, kdyz ti to jen v hodne nizkym pomeru zabira max 1db?
EDIT: to co rikas je defacto michat bez komprese a jen si hlidat spicky. Ja mluvim o tom, michat do kompresoru s nejakym vyraznejsim zaberem (treba i multibandu) s tim, ze jeho nastaveni mi rovnou urcuje nejakym zpusobem vyslednou dynamiku a lip se mi tak dostava k nejkay pozadovany skatulce vyslednyho zvuku.
EDIT: proc je k tomu, proc je tak velkej rozdil pouzit plugin nebo hw, kdyz ti to jen v hodne nizkym pomeru zabira max 1db?
Naposledy upravil(a) Amorph dne 19 říj 2007 15:30, celkem upraveno 1 x.
Carloffe, tak to je mi novinka. Tuhle jsem koukal na nějaké video o masteringu. Chlapík na master dával UAD Precission Limiter. Lízalo mu to jen špičky. To taky považuješ za špatné řešení?carloff píše:tak uz jsem tu:
Takze michat do kompresoru ano klidne--pokud se jedna o highendovy kompresory nastaveny do co nejmensiho pomeru ---rozhodne ne zadny plugin..pak se nebojim tam nechat treba moje pendulum na 1,2:1 tak aby komprese nezabirala vic jak decibel..ale davat na konec pred masteringem limiter kompresi z nejakych pluginu je totalni blbost...
Samozřejmě metody jsou různé. Jde jen o to aby to nebylo jako když by člověk šel do autolakýrnictví nalakovat auto, ale předtím to ještě pro jistotu celé natřel Primalexem v požadované barvě ... Pokud má masteringové studio kvalitní vybavení, je pravděpodobné, že celkové procesy (komprese, limitace) budou ve výsledku znít o poznání lépe než při použití pluginů. S tím, že pokud se pluginy za tímto účelem použijí už předtím, další komprese (byť vysoce kvalitní) už nemusí být úplně ono. Ale samozřejmě záleží na záměru a na plánech s postupem vytváření dané nahrávky. Pokud třeba už lidé od začátku plánují masterovat v konkrétním studiu, je dobrá a osvědčená určitá komunikace a koordinace už ve stadiích mixu.Amorph píše:2carloff: proc?
EDIT: resp. to co rikas je defacto michat bez komprese a jen si hlidat spicky. Ja mluvim o tom, michat do kompresoru s nejakym vyraznejsim zaberem (treba i multibandu) s tim, ze jeho nastaveni mi rovnou urcuje nejakym zpusobem vyslednou dynamiku a lip se mi tak dostava k nejkay pozadovany skatulce vyslednyho zvuku.
S tím že vhodně použitý kompresor při mixu může mít samozřejmě svá plus a své opodstatnění ...
Ivo: ok, tomu rozumim. Takze dotaz. Pokud takhle pracuju - micham do multibandu s itm, ze mam pak pomery a eq nastavene tak, aby mix byl nahusteny a vyvazeny po te kompresi, co je lepsi? Pro export vypnout kompresor na masteru a stahnout master savli tak, aby se vysledek nedostal pres nulu a ocekavam pak od toho, ze mam pomery pripravene k tomu, ze na masteru udelate neco podobneho, ale s lepsimi nastroji a vetsi peci? Nebo tam ten kompresor nechat - to ale zrejme bude ten dal uz obtizne zpracovatelny pripad, ze?
Mastering není nekontrolovatelný iracionální proces. V ideálním případě ti masteringové studiu udělá zvuk (skoro) přesně podle tvých představ.skeld píše:Já mám zase obavu z toho aby se mi po Masteringovém procesu nějak zásadně nehnuly poměry mezi nástrojema. Stává se to, nebo je to nesmysl? Masteroval jsem zatim jenom na VSTéčkách.
A v méně ideálním, ale o to obvyklejším případě se ti poměry kompresí změní, ubyde transientních zvuků (bicí) a vylezou melodické (včetně zpěvu). Takže možná stojí za to si to doma aspoň "nanečisto" zmasterovat a případně se do mixu ještě vrátit. Mně osobně míchání do dobrého kompresoru, který zabírá opravdu málo, docela vyhovuje. Někomu jinému samozřejmě nemusí.
Jen můj názor, Saša
Jen můj názor, Saša
Samozřejmě jsem zapomněl poznamenat - v případě ideálního mixusyncro píše:A v méně ideálním, ale o to obvyklejším případě se ti poměry kompresí změní, ubyde transientních zvuků (bicí) a vylezou melodické (včetně zpěvu). Takže možná stojí za to si to doma aspoň "nanečisto" zmasterovat a případně se do mixu ještě vrátit. Mně osobně míchání do dobrého kompresoru, který zabírá opravdu málo, docela vyhovuje. Někomu jinému samozřejmě nemusí.
Jen můj názor, Saša

Protože jakmile nastane ne neobvyklá situace že v rámci masteringu je třeba lehce vyrovnat a vyhladit drobné nesrovnalosti , dostáváme se do světa spojených nádob: kytary už sice tolik neřežou, ale zase zaleze vokál apod. ...

V každém případě je jisté že s překomprimovaným mixem už se toho moc dělat nedá ...
Ale zlaté pravidlo studiového audia říká: "if it sounds good, it is good" - a platit to může na jakýkoliv proces ...