Masteringove studio na slovensku ???
Masteringove studio na slovensku ???
Chcel by som sa Vas spytat ci je aj na slovensku nejake masteringove studio ? Myslim ako profi alebo poloprofi ( aspon analogovy comprsor, dobre prevodniky a monitory ), nie nejaky domaci pluginista. Pretoze na internete som nic nenasiel, avsak kamos mi spominal ze na slovensku je tych studii viac, neviem ci si ich nepomylil zo studiami nahravacimi.
A taktiez ake su masteringove studia v ceskej republike ? Viem iba o dvoch velvet a biotech, su esce nejake dalsie ?
Rad by som mal totiz sirsi vyber, kedze robim pomerne specificky hudobny zaner
Dakujem za info
EDIT : DOPLNAM NASIEL SOM NEDAVNO TOTO SLOVENSKE MASTERINGOVE STUDIO A NEVIEM SI VYNACHVALIT! MEGA TUCNY SVETOVY ZVUK http://WWW.ONLINEMASTERINGSTUDIO.EU http://www.onlinemasteringstudio.eu
A taktiez ake su masteringove studia v ceskej republike ? Viem iba o dvoch velvet a biotech, su esce nejake dalsie ?
Rad by som mal totiz sirsi vyber, kedze robim pomerne specificky hudobny zaner
Dakujem za info
EDIT : DOPLNAM NASIEL SOM NEDAVNO TOTO SLOVENSKE MASTERINGOVE STUDIO A NEVIEM SI VYNACHVALIT! MEGA TUCNY SVETOVY ZVUK http://WWW.ONLINEMASTERINGSTUDIO.EU http://www.onlinemasteringstudio.eu
Naposledy upravil(a) gorila dne 14 říj 2016 17:18, celkem upraveno 1 x.
Myslim, ze je to spis o lidech:
Na Morave rozhodne Petr Vavrik (Studio V, Zlin)
v Ostrave Petr Slezak (Studio Citron).
jinak podle nazvu znam
http://www.svengali.cz/cz.html
http://www.soundsquare.cz/studio.html
Na Morave rozhodne Petr Vavrik (Studio V, Zlin)
v Ostrave Petr Slezak (Studio Citron).
jinak podle nazvu znam
http://www.svengali.cz/cz.html
http://www.soundsquare.cz/studio.html
Takze na slovensku vlastne nemama ani jedno original masteringove studio ?
No pekne, chcel som byt v prvom rade osobne pri tom, preto nechem online mastering.
Ten Dosek a Ivory studio ma nejaky web ? Oni su ale skvor nahravacie studio nie ?
Pytkin: oskar rozsa ma doam slusnu vybavicku ? robi ako aj mastering ? A to myslis doslova doma ? Lebo an mastering potrebujes aj profi akusticku miestnost, dokonca ani miestnost bezneho nahravacieho studia casto akusticky nevyhovuje...
No pekne, chcel som byt v prvom rade osobne pri tom, preto nechem online mastering.
Ten Dosek a Ivory studio ma nejaky web ? Oni su ale skvor nahravacie studio nie ?
Pytkin: oskar rozsa ma doam slusnu vybavicku ? robi ako aj mastering ? A to myslis doslova doma ? Lebo an mastering potrebujes aj profi akusticku miestnost, dokonca ani miestnost bezneho nahravacieho studia casto akusticky nevyhovuje...
Idealne by to melo byt jiny. To zamereni je celkove jiny... ale vetsina masteringu jsou vicemene postaveny na zakladu "idealniho audifilskyho obyvaku". Co v normalnich nahravacich studiich "vadi" jsou nepotrebne hromady vybaveni, velika konzole, repraky vhodne hlavne na mix atd.
Na druhy strane existuje nekolik urovni, jak to lidi delaj a kazda z nich prinasi vysledky pro danou klientelu. Nejvic zalezi na schopnostech toho, kdo mastruje a to se da casto tezko poznat. Je v tom taky trocha individuality --- kazdej slysi trochu jinak. Vicemene je idealni, kdyz si kazdej najde jak svyho zubare a svyho mastering inzenyra
.
Na druhy strane existuje nekolik urovni, jak to lidi delaj a kazda z nich prinasi vysledky pro danou klientelu. Nejvic zalezi na schopnostech toho, kdo mastruje a to se da casto tezko poznat. Je v tom taky trocha individuality --- kazdej slysi trochu jinak. Vicemene je idealni, kdyz si kazdej najde jak svyho zubare a svyho mastering inzenyra

- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
gorila píše: Pytkin: oskar rozsa ma doam slusnu vybavicku ? robi ako aj mastering ? A to myslis doslova doma ? Lebo an mastering potrebujes aj profi akusticku miestnost, dokonca ani miestnost bezneho nahravacieho studia casto akusticky nevyhovuje...
Gorila - kvalitni masteringova technika je samo zasadni, ale ve svy podstate je bez hodnoty dokud neznas vysledky prace danyho studia. Dohledej si reference at mas predstavu, kazdy studio (respektive ten kdo mastering dela) ma svuj rukopis a urcitej pristup, to by te melo nasmerovat uspesneji nez seznam vybaveni. Ani zubare si lidi nevybiraj jen podle toho jestli ma nejrychlejsi vrtacku v zemi : )
Jestli chces poslu ti portfolio toho co se u me delalo. Vcetne nekolika nahledu z alb od vas z Bratislavy.
Nevím co přesně očekáváš od své přítomnosti při masteringu, podle mých docela pestrých zkušeností je osobní přítomnost často dost kontraproduktivní prvek, a to z několika důvodů:gorila píše: No pekne, chcel som byt v prvom rade osobne pri tom,
- člověk přichází do jemu naprosto neznámé akustiky a začne poslouchat na naprosto neznámých bednách - tím pádem všechno pro něj začne znít úplně jinak než je zvyklý a není čas, aby se v tom nějak rychle zorientoval (na rozdíl od mnohadenní nebo mnohatýdenní mixáže)
- jeho poznámky, návrhy a pokyny proto přicházejí většinou z velmi nejisté půdy (což může přivádět do rozpaků domácího zvukaře, který v některých případech jasně vidí, že to není dobré, snaží se ale vyhovět - ovšem s očekávaným post-efektem ...
- za nějakou dobu už má klient docela unavené uši, takže jeho poznámky už jsou často naslepo nebo se dostávají do bludného kruh, ale udělá se finální podoba (v ideální konstelaci je třeba ještě týž den večer nebo zítra odevzdat do výroby

- klient přijede domů, poslechne na svém důvěrně známém poslechu a najednou začne mít pocit že by to celé udělal dost jinak (často právě tak, jak se mu zvukař snažil celou dobu navrhovat) ... Následují hektické telefonáty, pokyny, konzultace a mastering nakonec proběhne tak, jak je pro výsledek v naprosté většině případů ideální: online

Výhody online masteringu:
- zvukař si nejdřív podklady v naprostém klidu poslechne, pohraje si s tím, poexperimentuje, popřemýšlí, zalezlý ve své alchymické dílně
- klient se masteringu opět víceméně přímo účastní (jako v prvním případě), ovšem se zásadním rozdílem: průběžné vzorky a ukázky poslouchá na svém vlastním , důvěrně známém monitoringu a dalších zařízeních dle libosti (obývák, auto, sluchátka apod.). Může poslouchat jako dlouho chce a kdy chce - poslechnout si mohou i všichni kolegové z kapely a další zúčastnění (každý na svém když chce).
- jeho poznámky a přání vycházejí z reálného základu a během několika minut (díky bleskovému internetu) má k dispozici další (a další ) vzorky a variace až se (obvykle poměrně rychle) dospěje k ideální finální podobě
- velmi brzy může dostat ke stažení přesný image celého cd (u rychlé internetové linky trvá upload několik minut) a může si opět v klidu celé CD poslechnout kolikrát chce a na čem chce - a opět dát vědět svá závěrečná přání ... pak dostane nový upravený image ...
- po požehnání a odsouhlasení si tentýž image může vzápětí stáhnout výrobna CD a může se začít lisovat ...
Jinak pokud vím, ve většině případů i ve světových masteringových studiích probíhá mastering skoro vždy online (nebo poštou, není-li internet

Já osobně jsem přesvědčený o tom že neexistuje jediné "správné" řešení , ale variant konečného zvuku je spousta a konečný zvuk je součástí uměleckého záměru a představy. A do té je třeba se prostřednictvím úvodních vzorků a dialogů s autory vcítit a postupně naplnit ... podobně jako u mixu ...
Samozřejmě obě varianty jsou dobré a je fajn se tady s kapelami a autory ve studiu setkat (často je u toho i spousta srandy - "veselých příhod z natáčení je bezpočet"

Takže to jen tak spontánně trochu OT
