michaci uzitecnost...

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

michaci uzitecnost...

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 21 bře 2008 23:49

dlouho jsem mel tenhle prehled na stole, ale radeji ho zdigitalizoval kvuli otiskum od hrnku atp. jde o vec pro me naramne uzitecnou, treba vam taky poslouzi...

Obrázek

Uživatelský avatar
Ondra P.
Příspěvky: 2028
Registrován: 24 črc 2002 21:30

Příspěvek od Ondra P. » 22 bře 2008 06:58

jak a k cemu to pouzivas?

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 22 bře 2008 09:08

ekeaze: já tohle používám k odřezávání subbasů zkreslených kytar - přizpůsobuji podle konkrétního ladění.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 22 bře 2008 09:17

Jo, to je fajn, díky. Já jsem to takhle sofistikovaně nepoužíval, ale nevím proč jsem si zapamatoval, že tlustý E na baskytaře je 80 Hz a pak se to dá zhruba z hlavy dopočítat.
ekeaze: v kostce to slouží k tomu (aspoň mně), aby sis uvědomil, jestli při ekvalizaci upravuješ fundamentální frekvenci tónu nebo jeho jiný harmonický či neharmonický složky.

hondzykk
Příspěvky: 174
Registrován: 21 bře 2007 10:05

Příspěvek od hondzykk » 22 bře 2008 10:55

takže ty čísla jsou frekvence ? jakože ty který by se měli při míchání předně upravovat? Vidim to poprvé a to co psal Vasek , tak tomu nerozumim, bohuzel. Brooklyn : můžeš popsat na co je to dobrý, respektive jak to prakticky použít, jazykem srozumitelným pro neprofsionály? :D

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 22 bře 2008 11:16

To mi připomíná můj Crane Song Ibis EQ, kde jsou místo frekvence též tóny :wink: Občas trochu matoucí ...

Obrázek

ksr
Příspěvky: 155
Registrován: 25 úno 2005 12:31

Příspěvek od ksr » 22 bře 2008 11:17

hondzykk píše:tak%u17ee ty %u10dísla jsou frekvence ? jako%u17ee ty který by se m%u11bli p%u159i míchání p%u159edn%u11b upravovat? Vidim to poprvé a to co psal Vasek , tak tomu nerozumim, bohuzel. Brooklyn : m%u16f%u17ee%u161 popsat na co je to dobrý, respektive jak to prakticky pou%u17eít, jazykem srozumitelným pro neprofsionály? :D
Upravujes proste presne ty frevence, které potrebujes . Treba podle toniny(stupnice) nebo v oktavach, takze nepridavas/neubiras nekde "mezi"/"dulezitych tonech" a neposkodis tak barvu nastroje. Nebo kdyz chces nastroj nekam "naladit" v mixu na urcity dominantni ton. Najdes si v cem se to hraje pak frekvenci tonu a je to tam. :-)

radek_p
Příspěvky: 232
Registrován: 31 srp 2006 17:37

Příspěvek od radek_p » 22 bře 2008 13:46

Znát frekvence tónů v oblasti basu považuju za nutnost. V mém případě je to asi úchylka, protože často nahrávám kontrabas, a tam je vždycky nějaká boule na určitém tónu. Rychlejší, než ji hledat pomocí EQ, je si uvědomit jaký je to tón, a člověk může jít najisto. Pamatuju si E1=40Hz, A1=55Hz a zbytek odhadnu nebo se kouknu do tabulky.

Ten obrázek je matoucí, klaviatura piána většinou začíná na subkontra A, může se to lišit, ale v každém případě to je někde na rozhraní subkontra a kontra oktávy, tj. kolem 30Hz, takže o oktavu níž, než na obrázku. A kontra oktáva (která na obrázku z větší části chybí) je přítomná ve většině hudby a zrovna tyhle frekvence je potřeba při míchání znát a počítat s nima.
vasek píše:Já jsem to takhle sofistikovaně nepoužíval, ale nevím proč jsem si zapamatoval, že tlustý E na baskytaře je 80 Hz a pak se to dá zhruba z hlavy dopočítat.
80Hz je VELKÉ E, tedy dolní rozsah kytary. Dolní rozsah 4str. baskytary je KONTRA E, tedy 40Hz.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 22 bře 2008 15:15

Ti nevim... sice si pamatuju nejaky ty spodni frekvence... ale tak ci tak stejne na spoustu veci pouzivam analyzer, clovek se bez nej obejde, ale na spoustu technicky prace je to proste rychly.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 22 bře 2008 16:17

taky pouzivam analyzer, ale v nem nepoznam, jestli je treba basa trochu nad nebo pod tonem. a podle ucha to jde u basy tezko. u nejakyho divokyho processingu se veci rozladi snadno. nekdy to taky pouzivam treba v kombinaci s nejakym 'harmonickym' EQ jako eqium. treba lehce podporim 'sympaticky' frekvence u perkusi a tak (ale chce to ne uplne uzky Q, protoze pak to zvoni).

Uživatelský avatar
onehalph
Příspěvky: 505
Registrován: 24 kvě 2002 09:54

Příspěvek od onehalph » 23 bře 2008 20:19

Je mi jasny, ze kazda nota odpovida nejake frekvenci - jen u toho michani - kdyz nastavim EQ treba podle noty E a nastroj zahraje A, tak je stejne vsechno najednou jinak, nebo?

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 23 bře 2008 20:30

onehalph píše:Je mi jasny, ze kazda nota odpovida nejake frekvenci - jen u toho michani - kdyz nastavim EQ treba podle noty E a nastroj zahraje A, tak je stejne vsechno najednou jinak, nebo?
Jo, tiez si to neviem nejak predstavit v praxi....Kazda nota nastroja ma inu zakladnu frekvenciu a tym padom aj ine harmonicke, cize ak sa upravi podla tej frekvencie z tabulky napr. nota C, tak sa daju spravne poltacovat/zvyraznovat harmonicke iba pre tu konkretnu notu...to by sa pre kazdu notu musela aj menit potom hodnota frekvencie EQ, aby to malo spravny efekt, alebo ...?

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 23 bře 2008 20:34

onehalph píše:Je mi jasny, ze kazda nota odpovida nejake frekvenci - jen u toho michani - kdyz nastavim EQ treba podle noty E a nastroj zahraje A, tak je stejne vsechno najednou jinak, nebo?
to je dobra pripominka.

ale to pouziti je pro me jiny..

mas treba sampl, a i kdyz by mel ladit, nejak ti neladi se zbytkem. podivas se na analyzer a zjistis, podle tabulky, ze basa je o nejaky centy flat nebo sharp - tak to doladit pitch shifterem. treba...

anebo jak sem psal, v necem, co ladi, chces treba zduraznit harmonicky nasobky nejaky noty. k tomu, ze je to staticke - to je fakt. ale kdybyste opravdu chteli, EQ muzete automatizovat! nebo v sampleru toho stejneho docilit keytrackingem. (keytracking je podle me dost podcenovany obecne!)

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 23 bře 2008 20:37

prave som chcel napisat ze pry synthoch je prave na to ten filter keytrack aby basa basovala na vsetkych tonoch rovnako

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2685
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Příspěvek od Fractal » 23 bře 2008 20:42

kdyz tohle potrebuju tak pouzivam programek Frequency2.0, krom toho počítá i delaye v ms podel tempa apod...

onealph - ale nic neni jinak, ton E obsahuje i nektere vyssi harmonicke frekvence tonu A, a pokud je neobsahuje primo tak obsahuje frekvence jim velmi blizke a kazdy eq ma nějaké okolí (strmost - Q) které zvedá společně s tou zvolenou frekvencí... jen si musíš dát pozor aby ten tón E díky tomu nebyl mnohem slyšitelně hlasitější než ton A (a nebo musíš zautomatizovat EQ)

tady tohle co tu pastoval juanita je zvlaste dobre pro zvyraznovani fundamentalnich frekvenci treba u basy, nebo u perkusí které obsahují tón

ale podle mě se na to nedá moc spoléhat, někdy hraješ uplně v jiných rozsazích, podladíš.. resp. se celá kapela naladí o ctvrton dolu a uz je to rozporuplně pouzitelne takova tabulka...

ona zrovna tahle je použitelná pouze pro default (ted jsem zapomel jak se mu odborne rika) ladění, které má většina programů a vst plugz stejné... nakonec to tady používá 99,999% lidí co dělá elektronickou taneční hudbu (myslim to ladění)

Odpovědět