
Mix a Master Praha
Re: Mix a Master Praha
Ja teda rozumim, ze sehnat penize na takovy veci neni v "mladi" zrovna jednoduchy. Vetsinou je potreba najit nejaky vydavatelstvi, ktery pomuze aspon z casti tyhle veci zaplatit. Pripadne se to holt nauci clovek sam
.

Re: Mix a Master Praha
muj nazor : pokud chce mix i master rnb at jde za Etienem , a muj soukromy nazor ,ze super by to zvladl matucha..ale nikdo to nebude delat za dobre slovo pokud ma nejmene milion ve vybaveni...
takze chtit vsechno za nic proste nefunguje...
takze chtit vsechno za nic proste nefunguje...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Mix a Master Praha
Ja si myslim, ze to je presne etienuv kus pisecku, on bude i nejefektivnejsi a taky nejlip vyuzitelnej v ramci PR (moji desku michal Etien stejne jako ... ... ... ..., ktery v ceskym hh neco znamenaj).
... ale uz se tu asi bavime o zbytecnostech, protoze Lucky24 mel na mysli trochu neco jinyho.
... ale uz se tu asi bavime o zbytecnostech, protoze Lucky24 mel na mysli trochu neco jinyho.
Re: Mix a Master Praha
Aha ted jsem si to poslechl noo ja se v RnB a hip hopu moc nevyznamdelay píše:Myslím, že tohle jsou uplně irelevantní typy vzhledem ke kvalitě jeho produkce...

tak sou hodne o zive muzice .. a koneckoncu kdyz vidis nekoho vystupovat tak to tam je samej cernoch kytarista, basak a MOTIF XS pak sbory
MC a nejakej ten clovek za grooveboxem nekdy i zive bici.
Tak takovy kvalite to asi fakt neodpovida..
Psal tam i neco o dance apod. tak to bych zase posoudil dobre ja, ale takovej demac tam bohuzel nema.
Re: Mix a Master Praha
Lucky24: poslal jsem ti SZ.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Re: Mix a Master Praha
Všem díky moc za reakce !
moje bandzone bohužel stárne, jelikož časy se mění a já už beru hudbu jinak, troufnu si říct, že už jsem udělal velkej skok dopředu co se týče stylu hudby, rozhodně bych chtěl najít někoho, kdo by byl ochotnej mi jakymkoliv způsobem pomoc, nějakýho svýho koně na kterýho bych mohl sázet (v podstatě
), kterýmu bych dával svoje věci (nečekám že to někdo bude zadarmo, ale hledám někoho, koho to nějak osloví a mohl bych s nim výhradně spolupracovat... moje kvalita zvuku stojí na místě, jak tady někdo psal ať se zaměřim sám hlavně na mix než na master, to je jasný, vim že mix je to nejdůležitější, jelikož se špatnym mixem master nic neudělá... když je dobrej mix, master tomu už dodá jenom tu tučnost zvuku a "šťávu"... jenomže v neakusticky řešený místnosti a s minimálníma znalostma co se týče kvality zvuku toho moc nezmůžu, ani nemam ambice srát se zvukovejm inženýrům do práce, já jenom mlátim do kláves a dávám to do kupy a to mi k dobrýmu zvuku nepomůže
proto potřebuju kuchaře, co s mojí kuchařkou a připravenejma ingrediencema uvaří pořádnou chuťovku 
na ukázku můžu poslat 3 snippety v electro house/dance stylu... předem řikám, že je to ropzracovaný, jsou to jenom ukázky... je to "základ" na kterym bych chtěl dál stavět, rozhodně aranž tracku neni finální... rovnou i řikám, že jsem se s kvalitou zvuku nezabejval, vyrenderoval jsem vám to jen na ukázku... na finální mix a master bych posílal normálně čistý wav stopy (jinak používám zvukovku M-audio MobilePre USB kdyby někoho zajímala kvalita kterou můžu vyexportovat)
Ukázka 1
http://usershare.net/a4rzc8sdz65x
Ukázka 2
http://usershare.net/y0zj46hyzgwr
Ukázka 3
http://usershare.net/lr4cj8ptaoju




na ukázku můžu poslat 3 snippety v electro house/dance stylu... předem řikám, že je to ropzracovaný, jsou to jenom ukázky... je to "základ" na kterym bych chtěl dál stavět, rozhodně aranž tracku neni finální... rovnou i řikám, že jsem se s kvalitou zvuku nezabejval, vyrenderoval jsem vám to jen na ukázku... na finální mix a master bych posílal normálně čistý wav stopy (jinak používám zvukovku M-audio MobilePre USB kdyby někoho zajímala kvalita kterou můžu vyexportovat)
Ukázka 1
http://usershare.net/a4rzc8sdz65x
Ukázka 2
http://usershare.net/y0zj46hyzgwr
Ukázka 3
http://usershare.net/lr4cj8ptaoju
Re: Mix a Master Praha
Mozna by stalo za to se do toho trosku ponorit sam (aspon castecne), prijde mi, ze moderni elektronicky styly se tezko delaj bez aspon elementarniho povedomi o tom, jak udelat slusnej zvuk, hodne se kreativne pracuje s ruznyma zvukovyma procesorama a efektama apod. Tezko se to od sebe oddeluje - skladani a mix. Je to teda samozrejme jen muj nazor a moje zkusenost. Nemyslim tim, aby sis to sam vsechno michal, ale abys o tom trosku neco vedel, vedel, jak to predpripravit, jaky zvuky pouzit a jaky ne, a jak tech zvuku docilit atd.
Re: Mix a Master Praha
částečně s tebou souhlasim, rozhodně je nutnost mít pro hudbu cit, kterej zvuk se k sobě hodí a kterej zase ne, stejně tak cit pro celkovou aranž, kdy, kde jakej nástroj přidat, dát pryč a nebo naprosto změnit... ale to pořád nemění nic na tom, že v mejch podmínkách s eq a compressorama apod. moc neudělám, když neuslyšim na kvalitnim monitoru v akusticky vyřešený místnosti co to vlastně doopravdy dělá (prostě to je subjektivní věc, jelikož na mejch monitorech to prostě zní stejně chuťně jako když si pustim tiesta
jenomže problém nastává, když to začne hrát někde jinde než na mejch monitorech
i když mam svý monitory naposlouchaný, rozhodně nedokážu udělat takovej zvuk, aby to hrálo stejně dobře v autě tak v mp3 nebo počítači...


Re: Mix a Master Praha
Ja sem zacaloval ted v akci audiomasterclass.com .. a i kdyz sem si myslel, ze neco uz znam, tak v kazdy kapitole, co sem zatim precetl jsem nasel spoustu novejch zajimavejch informaci :c) No a investice do gearu je taky docela dobra vec.. pokud ti to casem prinese neco zpet tak je to fajne.
Re: Mix a Master Praha
Taky maly postreh 
Uz ked nevladzes, nevies, nevies ako dalej, v skutocnosti to ide 3x viac
takze svoje moznosti pokroku vpred si este na maximum nevyuzil. Cas, chut, experiment a hlavne entuziazmus ta posunu vpred. Nikdy to nebude profi ale vzdy len lepsie 

Uz ked nevladzes, nevies, nevies ako dalej, v skutocnosti to ide 3x viac


Re: Mix a Master Praha
Jaké máš monitory? Jako uplně nejlepší je mít možnost si zajít někde do klubu a zahrat si s pořádnou aparaturou a popřemýšlet co udělat jinak. Třeba se mi líbí tyto tipy (jen si z tama odmysli ten buzz, je to psané univerzálně):Lucky24 píše:částečně s tebou souhlasim, rozhodně je nutnost mít pro hudbu cit, kterej zvuk se k sobě hodí a kterej zase ne, stejně tak cit pro celkovou aranž, kdy, kde jakej nástroj přidat, dát pryč a nebo naprosto změnit... ale to pořád nemění nic na tom, že v mejch podmínkách s eq a compressorama apod. moc neudělám, když neuslyšim na kvalitnim monitoru v akusticky vyřešený místnosti co to vlastně doopravdy dělá (prostě to je subjektivní věc, jelikož na mejch monitorech to prostě zní stejně chuťně jako když si pustim tiestajenomže problém nastává, když to začne hrát někde jinde než na mejch monitorech
i když mam svý monitory naposlouchaný, rozhodně nedokážu udělat takovej zvuk, aby to hrálo stejně dobře v autě tak v mp3 nebo počítači...
http://buzzwiki.robotplanet.dk/index.ph ... your_track
Re: Mix a Master Praha
Já si myslim, že zas tak horký to nebude.
Je dobré mít takový ten cit, jak a co spolu "jo" a co "ne". Je dobrý zhruba vědět a slyšet co ořezat apod.
Pokud dáš někomu totálně rozhašenej mix, tak se ti na to vykvajzne nebo za to bude chtít velký prachy aby to ti aspoň trochu "smontoval".
Základem je vybrat nástroje co k sobě jdou a "neperou" se mezi sebou tolik.
Cyril to vystihl..
Je dobré mít takový ten cit, jak a co spolu "jo" a co "ne". Je dobrý zhruba vědět a slyšet co ořezat apod.
Pokud dáš někomu totálně rozhašenej mix, tak se ti na to vykvajzne nebo za to bude chtít velký prachy aby to ti aspoň trochu "smontoval".
Základem je vybrat nástroje co k sobě jdou a "neperou" se mezi sebou tolik.
Cyril to vystihl..
Re: Mix a Master Praha
No souhlas s Cyrilem. Studiova hudba bohuzel je z vetsi casti zvukarina.. kapela si vezme nastroje a zahraje to a zbytek uz je na zvukarich ve studiu, ale jejich nastroje uz nejak cca hrajou.. kytara bude vzdycky kytara a piano taky piano
, ale kdyz pouzivas nejaky banky a syntaky, tak tam neni nic jako "realnej zvuk" tzn. nikde neni dano jak by to cca melo znit a tak se ti snadno stane, ze ty zvuky k sobe proste nebudou pasovat at uz diky barvam, rozlozeni, frazovani nebo i z jinejch duvodu. Jak jsem tu psal uz hodne lidem, tak nejlepsi je.. precist si par clanku na dreamface.net. Nerikam, ze to sou navody na to, aby z tebe byl profik, ale spoustu veci ti to da a pak samozrejme bedny.. pokud mas nejakej soundblaster a geniusy, tak bych o studiu ani neuvazoval
.
Ostatne ja znam dost lidi, kteri maji nejaky monitory nizsi tridy a chteli po me abych jim zkusil ze stopaze nejak vystup upravit a mnohdy ani to neslo a to uz hudbu chvili delali a nejakou techniku maji.


Ostatne ja znam dost lidi, kteri maji nejaky monitory nizsi tridy a chteli po me abych jim zkusil ze stopaze nejak vystup upravit a mnohdy ani to neslo a to uz hudbu chvili delali a nejakou techniku maji.
Re: Mix a Master Praha
Mas pravdu, kazda kompozice a zvuky maj svoje maximum, nad ktery uz nejdou zvukove dodatecne vylepsit. Leccos se da udelat vymenou zvuku (treba jinej kopak, jinak naladenej) nebo procistenim kompozice. Ale jakmile uz se to procistovani aranze deje, tak je to najednou o hromadach hodin prace a casto to vede jenom k tomu, ze i kdyz je to objektivne lepsi, tak "Autor" najednou svoje dilo moc nepoznava a kloni se raci k svoji variante. Ma na to samozrejme pravo, ale je to zacarovanej kruh. To je taky duvod proc treba Ecson od elektroniky utek. Tahle scena se totiz deli na lidi, ktery to umej (a pak zvukovou pomoc nepotrebujou) a nebo lidi co to neumej (nebo jim to de jenom castecne), u tech je to vetsinou na dlouhy lokte (tj nekdo musi najit/polknout ty penize/cas) a vysledky vetsinou stejne nejsou oslnivy.
Proto doporucuju se vypracovat sam o sobe... a to i tim, ze kdyz neco udelas, tak to posles ke kritice... poslechnes vsude - poupravis... atd atd... to uz je celkem jista cesticka, bohuzel vede tak trochu trnim
Proto doporucuju se vypracovat sam o sobe... a to i tim, ze kdyz neco udelas, tak to posles ke kritice... poslechnes vsude - poupravis... atd atd... to uz je celkem jista cesticka, bohuzel vede tak trochu trnim

Re: Mix a Master Praha
2matucha: Lepe bych to nerekl.. btw. Ecson - i ja jsem byl jeho pripad.
Byl jsem u nej se dvema trekama ve stopach resp. v sub mixech a prvni, co bylo spatne tak byl kopak.
Pak docela zbytecne orezana rytmika od spodky sice to bylo docela cisty, ale nemelo to razanci..
V ty dobe jsem se mohl vymlouvat na to, ze nemam akusticky upravenou mistnost a ze adam a7 nehrajou dostatecne hluboko
Ted u dynaudii jsem ty kopaky uz taky slysel tak blbe jak u nej i pres to, ze mam stale spatnou mistnost.
Problem je ted spis najit dobrej sampl kopaku hh co se tyhle casti problemu tyka. No a samozrejme jak rikas..
musi se clovek vypracovat sam a naucit se veci sam. Ja sem se dost dlouho dobu pidil po tom, ze uz mi prijde muj progress
zvukove minimalni a ze vzdycky skoncim na stejnym problemu. Kdyz to chci udelat cisty a nedat nic na master, tak jak
udelat hlasitej "crisp" finalni mix, kterej bude vhodnej pro mastering v profi studiu.
No takze jsem skoncil u toho, ze se ted procitam anglickejma pdfkama Audiomasterclass a snad si z toho neco odnesu
a pak jeste ze srandy zkousim od zari dalkove nejakej zvukarskej obor na nejaky ZUŠ.
Tak asi nelze nikomu doporucit nic jineho nez vyhledavat znalosti a cpat penize do gearu
Byl jsem u nej se dvema trekama ve stopach resp. v sub mixech a prvni, co bylo spatne tak byl kopak.
Pak docela zbytecne orezana rytmika od spodky sice to bylo docela cisty, ale nemelo to razanci..
V ty dobe jsem se mohl vymlouvat na to, ze nemam akusticky upravenou mistnost a ze adam a7 nehrajou dostatecne hluboko

Ted u dynaudii jsem ty kopaky uz taky slysel tak blbe jak u nej i pres to, ze mam stale spatnou mistnost.
Problem je ted spis najit dobrej sampl kopaku hh co se tyhle casti problemu tyka. No a samozrejme jak rikas..
musi se clovek vypracovat sam a naucit se veci sam. Ja sem se dost dlouho dobu pidil po tom, ze uz mi prijde muj progress
zvukove minimalni a ze vzdycky skoncim na stejnym problemu. Kdyz to chci udelat cisty a nedat nic na master, tak jak
udelat hlasitej "crisp" finalni mix, kterej bude vhodnej pro mastering v profi studiu.
No takze jsem skoncil u toho, ze se ted procitam anglickejma pdfkama Audiomasterclass a snad si z toho neco odnesu
a pak jeste ze srandy zkousim od zari dalkove nejakej zvukarskej obor na nejaky ZUŠ.
Tak asi nelze nikomu doporucit nic jineho nez vyhledavat znalosti a cpat penize do gearu
