Nahrani kytary do PC moje predstava...

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 16 kvě 2007 10:17

nunu: no na crunche a "cisty" zvuky asi dobry, ale higain me tam teda neuchvatil...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 16 kvě 2007 11:54

nunu: z bosse gt6 i gt8 sem zkousel nahravat linkou i pres SPDIF (pocitam, ze stejne bys to udelal i ty, tzn. bez boxu) a vysledky byly zoufale... tohle muzes klidne pustit z hlavy, amplitube 2 je podstatne elegantnejsi reseni s lepsim zvukem.
co me prekvapilo, ze se ti libi amplitube 2 potazmo jakejkoliv plugin na ciste zvuky.. snad ese nejakej typ crunce, pripadne higain zvuk, ale ciste zvuky sou prave u pluginu hodne mdle a bez dynamiky.. samozrejme to ale zalezi i na stylu, jakou roli hraje kytara v celkovem kontextu dane skladby atd.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 16 kvě 2007 13:44

taky by mě překvapilo, kdyby ten mulťák byl lepší než dobrý pluginy...

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 16 kvě 2007 21:47

Toz jsem se dostal kousek dal, stale si troufam tvrdit ze z toho leze dot pouzitelny zvuk.BOSSE jsem uz zavrhnul,vystacim s tema simulacema...A kdyz to stoji za houby,nema smysl zkouset uz vyzkousene...Nicmene kdyz jsem ho slysel v akci tak se mi to libilo...

nick_valensi - nic lepsiho nemam k dispozici,ackoliv mam dost KDFX studii v kurzweilu na kytary,nedokazu jej primet aby z nej byl jen multiefekt a efektovat v realnem case.Dokazu to kdyz natahnu wav,ale to je silene zdlouhave,neprakticke.Muzes mi neco doporucit na ciste kytary??? Vhodne na nejake rockove zalezitosti...

Pokusim se jeste pred vstup zaradit jeden hifisty dost oblibeny preamp,on si pridava par sudych harmonickych,mohlo by to byt zajimave...Jestli se mi podari jej zapujcit,neni muj a nevim zdali je v provozuschopnem stavu.


Ale mam jeste par technickych otazek...

1. Predpokladam ze mam tu lopatu nahrat co nejvic k nule,je tak ???

2. Na moji lopate mam rozpinatelne HB na singly,zkreslene predpokladam na HB,vybrnkavacky na singl,je tak ? Existuje nejake pravidlo jak ktery typ zvuku nahravat,asi ne,vyplyva to jaky ho budu asi potrebovat.Cili nejdriv najit preset a potom se snazit vydolovat zvuk ktery nejvic odpovida predstavam.

3. Boli mne z toho prsty,auau -))))

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 16 kvě 2007 21:58

Cyril píše:nunu: no na crunche a "cisty" zvuky asi dobry, ale higain me tam teda neuchvatil...
ja to citim presne naopak :wink:

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 16 kvě 2007 22:16

nunu - hraj na hambakre. ciste zvuky su naozaj na simulaciach takmer nemozne, so singlom to bude este tensie a zufalejsie

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 17 kvě 2007 09:47

rastis: s tím bych souhlasil, pokud se jedná o horší kytaru. U mýho US strata zní singly taky v pohodě ;-) Ale platí, že pluginy hrozně málo reagujou na změnu snímače oproti aparátu, to stejný POD. Spíš jsem si všiml takové věci, že mi přes pluginy nejde nahrát doprovod na čistej zvuk přes všechny struny (prostě kila). Buď vybrnkávačku neno max. 3 struny naráz, ale plný kila nezní moc dobře.

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid » 17 kvě 2007 10:02

Temer vsechno (pres Amplitube) hraju na humbucker u kobylky, taky 3 struny.
Na cisty zvuky obcas zapnu 2x singl, z kazdyho humbuckeru jeden, je to cistsi zvuk, ale ty moc nehraju.

Jeste bych pripomel co uz tu bylo receno - dobre je pouzivat group stopy, doleva jednu, druhou doprava. Pak muzes vesele nahrat tolik vrstev kolik chces do mono stop s 2x zapnutou Amplitube v group stopach.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 17 kvě 2007 10:36

Vuid: ??? To jako nahraješ čistý kytary, smícháš a pošleš na groupu s GR? Promiň, ale to je úplnej nesmysl. Myslel jsem to tak, že na grupě pak člověk dělá EQ, comp, chorus,...
Tohle by mělo smysl, pokud lověk hodně stříhá a nahrává jeden part do několika stop (alternativa k punch-in recordingu) a pak se mu to nechce stahovat do jedné stopy.

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 17 kvě 2007 12:04

vasek píše:Vuid: ??? To jako nahraješ čistý kytary, smícháš a pošleš na groupu s GR? Promiň, ale to je úplnej nesmysl. Myslel jsem to tak, že na grupě pak člověk dělá EQ, comp, chorus,...
vasek píše:Vuid: ??? To jako nahraješ čistý kytary, smícháš a pošleš na groupu s GR? Promiň, ale to je úplnej nesmysl. .
A to jako proč? Jestli mu to funguje a dosáhne čeho chce....
"Whatever works..." (Ross Hogarth)

btw - mám pár postřehů, pokud se nahrává čistá kytara přímo do compu a chcete jí potom naefektovat/zkreslit z DAW, ať již pluginama, nebo "reampingem" .
Samozřejmě záleží na kvalitě vstupu a konverzi. Rozhodně bych nedoporučil nahrávat příliš "hot" signál , a to z několika důvodů: jednak kvůli možnému nebezpečí klipnutí převodníku, a potom kvůli headroomu pro pluginy, resp. - pokud vím, že budu kytaru "kreslit" a jinak efektovat přímo v DAW, tak jí nahraju méně nahlas, než pokud budu provádět "reamping" nějakým hardware...
Ten požadavek na menší hlasitost signálu se zdá být protichůdný se skutečností, že často kytarista potřebuje/je zvyklý mít max. gain na kytaře- čímž zároveň často dochází k tomu, že skrz Hi-Z vstup (i když ten má volume zcela doleva) do převodníku a DAWu leze signál velice hlasitý -a to je špatně... Proto je v takovém případě dobrá věc umístit do cesty nějaký atenuátor, aby snímače na kytaře mohly být na plný pecky, ale do převodníku a DAWu lezl opravdu čistý/nezkreslený signál s dostatečným headroomem pro pluginy... Tedy "co nejvíc k nule" bych tu čistou kytaru rozhodně nenahrával!!!
S pluginama nemusí bejt výsledky vůbec špatný. Guitar Rig2 bych neodepisoval ani pro "hi-gain" záležitosti - když vezmu první dojem, tak mně osobně vždycky Amplitube připomínala studenou "chemii" typu Boss a podobně, kdežto GR2 mi zněl víc "warm" - ale to byly první dojmy z presetů... Důležitý je tweakovat a experimentovat. Zkuste třeba např. pro Hi-gain zkreslenou kytaru použít GR2- ale pouze cabinety - tedy nejdřív signál zkreslit hardwarem, nebo amplitube , nebo jiným pluginem. Taky zkuste použít zkreslení bez "bedny" - použít jenom "hlavu" . Samo o sobě Vám to bude znít asi dost hnusně, ale často je tohle trik, jak udělat agresivnější zvuk, co líp zapadne do mixu...
Pokud je mi dopředu jasný, že kytara bude dost zkreslená a z nějakého důvodu jí nahrávám čistou přímo do DAW, tak se snažím jí něčím "prohnat" ještě před AD konverzí- nejlíp :idea: lampama. Lampovejch DI boxů je mraky (za včechny klasika Reddi). Lampy přebudit, signál tím "zkreslit"-potom ten atenuátor a výsledkem je pěknej "fat" základ pro hustou kytaru nahranej v DAWu s dostatečným headroomem pro pluginy... Někdy taky pomůže-pokud je po ruce hardware kompresor zkomprimovat signál ještě než se nahraje do DAW...
Konečně pro případy reampingu, kdy se čistá kytara z DAW pustí "ven" skrz převodník do harwaru (který často nemá Line-level input) nastane malý problém. Signál z DAW nebude pro kyt. aparát nikdy tak "hot", jako přímo z kytary a pokud se při nahrávání kytarista odposlouchával přes hardware aparát (cesta z kytary byla rozdělená do aparátu a do DAW), tak při reampingu bude při stejném nastavení aparátu zvuk jiný (rozdíl v impedanci mezi výstupem z kytary a převodníku? a k tomu fakt, že signál byl do DAW nahrán ne tak nahlas a i když se v DAW zvýší jeho hlasitost, přes nulu převodníku opět nelze jít-a lepší je nechat převodníku zase nějaký ten headroom...). Tento případ řeší např. X-Amp od Radial Engeneering: http://www.radialeng.com/di-xamp.htm Zajímalo by mne, zda má Matucha k tomuhle nějakou alternativu (v nabídce audiopro jsem konkrétně tohle nenašel).
Čili závěrem-při nahrávání IMHO rozhodně "netlačit co nejvíc k nule" .
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid » 17 kvě 2007 12:29

vasek píše:Vuid: ??? To jako nahraješ čistý kytary, smícháš a pošleš na groupu s GR? Promiň, ale to je úplnej nesmysl. Myslel jsem to tak, že na grupě pak člověk dělá EQ, comp, chorus,...
Tohle by mělo smysl, pokud lověk hodně stříhá a nahrává jeden part do několika stop (alternativa k punch-in recordingu) a pak se mu to nechce stahovat do jedné stopy.
Ted nevim jestli si rozumime, zkusim popsat jak to delam co nejpresneji:
Levy kanal - nahravam cistou kytaru do mono audio tracku jehoz vystup jde primo do group tracku. V group tracku mam jako insert efekt Amplitube, pripadne i neco jinyho (gate, eq,...). Pri nahravani mam na audio tracku zapnutej monitor takze slysim to co hraju uz zkresleny (tedy cistej signal nahravam, ale slysim to co leze z amplitube).
Nekdy mivam audio tracku smerovanych do jednoho group tracku s Amplitube vic, coz asi neni uplne dobre ale me se to osvedcilo, mit vic group kanalu s Amplitube tak nestiha pc.
Pravy kanal - to samy.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 17 kvě 2007 12:52

velvet: reamping přes opravdovej aparát jsem nikdy nezkoušel, takže nemám zkušenosti. Ale dokážu si představit, že mezi DAW a aparátem asi musí být nějaká krabička, která u dělá z "linkovýho zvuku" "kytarovej zvuk". Takže to, co píšeš zní logicky, akorát nechápu to "netlačit co nejvíc k nule". Samozřejmě nesmím mít clip, ale jinak čím hlasitěji, tím líp, ztlumit můžu vždy...
Já jsem teda vždycky nahrával přes di-box, kterej byl zároveň preamp (MIC100, VTB1), takže měl regulaci na vstupu.
S tím zkreslením v di-boxu - nevím nevím, ale nezkoušel jsem to a ani nemám dost kvalitní HW, abych mohl.
Vuid: zkusím to nějak vyjasnit. Podle mě když chceš mít v nahrávce víc kytar, tak každou musíš nejdřív zvlášť prohnat aparátem a pak je teprve míchat. Nevím, jak je to u GR, jestli jde zároveň NEZÁVISLE procesovat 2 kanály jedním pluginem (zdvojená kytara do sterea). Řekl bych, že to nejde, ale nemůžu to teď ověřit, jestli vůbec umí nabírat stereo signál a zpracovávat kanály odděleně. Vím, že AT1 každej vstupní signál tvrdě zmonil a pak použil stereo až na post-amp efektech.
Pokud bys chtěl v rámci úspory hnát víc kytar do jednoho pluginu (ampu), tak to dopadne tak, že se nejdřív kytary smíchají na groupě a pak zkreslí. To za prvé neodpovídá klasickýmu modelu - co kytara, to jeden nezávislej zvuk v mixu (klidně tvořenej více aparátama a mikrofonama) - a vznikne jeden zvuk, kterej se zkreslí a vytvoří jednu kouli. Něco jak když hraješ plný kila na kytaře a zkreslíš je - to nefunguje (nečitelnej bordel).
Bohužel simulanti žerou procesor, ale musí se freezovat... :-(

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 17 kvě 2007 13:00

Teď asi někoho naštvu, ale tvrdím, že simulace většího zkreslení je v GR neprosto nereálná (a navíc se mi nelíbí). Kdo si to nemyslí, neví, jak se hraje na lampáč. :twisted:

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 17 kvě 2007 14:58

vasek píše:velvet: reamping přes opravdovej aparát jsem nikdy nezkoušel, takže nemám zkušenosti.
Já několikaleté, tak je sdílím :wink: Občas se tý krabičce říká "obrácený DI box" a tak pod.
vasek píše:akorát nechápu to "netlačit co nejvíc k nule". Samozřejmě nesmím mít clip, ale jinak čím hlasitěji, tím líp, ztlumit můžu vždy...
hmmm, to není tak zcela jisté, zvlášť v našem případě. Co se týče clipu na převodníku, u většiny převodníků, aby byla jistota, že neclipují, je lepší zůstat min. 3 db pod tím, co se jako clip jeví (viz. Bob Katz- Mastering Audio, the art and the science No a duhá věc je, že ( na rozdíl od např. analogového pásku) bude výsledek v digit. prostředí lepší, pokud nebude "tlačen k nule" při nahrávání. To je moje zkušenost, argumenty nalezneš např. zde: http://recforums.prosoundweb.com/index.php/t/15038/0/
vasek píše:To za prvé neodpovídá klasickýmu modelu...
Nemyslím, že je třeba jet v "zajetejch kolejích" a že vše musí odpovídat "klasickýmu modelu" - může vzniknout "výhoda v nevýhodě". Jak píšeš, že se Ti nelíbí GR2 a hrát skrze něj je jiný, než na lampovej aparát, tak to mně se nelíbí asi žádnej plugin. Pluginy ani během nahrávání nepoužívám. Používám je jen někdy, když už mám nahranou čistou stopu, a aby byl výsledek "bratelnej" (což nemusí nutně znamenat odpovídající klasickýmu aparátu...) tak v 99% případů dělám to co jsem popsal a ještě "horší" věci. Prostě cokoliv co zafunguje je to pravý...
:D
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 17 kvě 2007 15:25

velvet: No to už se dostáváme zbytečně kamsi jinam... samozřejmě natlačením k nule jsem nemyslel špičky -0,5 dB. Kytara je od povahy dynamickej zvuk, takže už z principu se tam musí rozumnej odstup nechat.
S tím GR jen reaguju na to, že jsem zaznamenal názory typu - je to nejlepší plugin atd. Minimálně AT je na zkreslení o moc lepší - hlavně v pocitu při hraní.
Jinak mně ten reamping přijde jako dost pracná záležitost, ani mě to neláká... dobrej kytarista by měl přijít s dobrým aparátem, na kterej je zvyklej a na něj to nahrát. Špatnej kytarista si nezaslouží, aby se zvukaři hodiny drbali s nějakým reampingem.
Ale věřím, že to občas smysl má, např. rastis tu myslím uváděl příklad, kdy si v klidu nahraje doma sólo, když ho popadne nálada inaspirace a pak si ho prožene aparátem ve studiu - proč ne.

Odpovědět