Nahravanie housli ve studiu
Re: Nahravanie housli ve studiu
To je dobře, že jsi napsal, už jsem myslel, že jsem se zbláznil .. mě by vůbec nenapadlo natáčet housle stereo párem, taky nějak nemám s monem problém ..
Re: Nahravanie housli ve studiu
Jsou urcite mistnosti, ktery fakt nechces mit v nahravce, ale pak je vsechno marny. Pri nahravani cely kapely to mono chapu, protoze preslechy delaj svoje a cely je to jina hra. Ale pokud nejdu po nejakym specifickym efektu, tak mi aspon lehka sirka u solo instrumentu prijde vzdycky dobra. Obecne fakt nemam rad v mixu prilis bodovy zvuky a rozmazavani efektama beru vzdycky jako znouzecnost. Zatim se mi nestalo, ze bych mel stereo nahrany housle/violu/cello a pral bych si aby byly mono
.
Proti gustu zadnej disputat... ono se k vysledkum da dojit ruznejma cestama.

Proti gustu zadnej disputat... ono se k vysledkum da dojit ruznejma cestama.
Re: Nahravanie housli ve studiu
Ale tak, pokud mas dost vstupu a mas dost mikrofonu, tak si muzes nabrat oboje, jak spot mono tak i xy stereo a pouzit to, co ti padne do mixu ne?
Re: Nahravanie housli ve studiu
Taky jsem nabiral velkomembranou (kardiodu) cca pul metru za/nad ramenem namireny na kobylku a kombinoval s klipsem na houslich (ted uz nevim jak presne byl umistenej) a k tomu slo jeste neco ze stereo ambientu. Ten prvni mikrak daval urcite pouzitelnej signal, nicmene jelikoz to byla celkem velka a prijemne znejici mistnost, tak ten ambient tomu pridal jeste celkem dost a rozhodne bylo prijemny ho mit misto reverbu.
Re: Nahravanie housli ve studiu
Něco jinýho je snímat ambient ve stereu a snímat stereo samotnej nástroj, snažím se vždycky při stereo snímání brát různý místa toho nástroje a u houslí moc nevím, jak bych to dělal. Tady mi připadá, že ten nástroj sám o sobě má blíž k bodovýmu zdroji zvuku a vyrábět stereo z nějakých odrazů mi přijde podobně umělý, jako dávat dodatečně reverb, ale samozřejmě ambient jo ..
Re: Nahravanie housli ve studiu
Dve ruzny mista by me taky nenapadly a jakmile jsou nejaky "ambienty" tak bych u toho spotu vubec neresil stereo. Stejne tak bych si asi odpustil vic mikraku pro vrstvený nahravani. Ale jakmile jde o jednu solo linku, kde se nikde nic nebude zdvojovat a ani k tomu neprijdou dalsi smycce, tak tam bych nejaky stereo chtel (XY nebo MS).
Naposledy upravil(a) matucha dne 02 čer 2016 12:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Nahravanie housli ve studiu
Tak jasne a urcite doporucuju takovy veci zkouset, kdyz nekdo nevi co mu bude fungovat nejlip. Akorat tady se bavime o zkusenostech a to us chce trochu konkretnejsi odpovedi nez "zkus vsechno a vyber to nejlepsiTOM-Thak píše:Ale tak, pokud mas dost vstupu a mas dost mikrofonu, tak si muzes nabrat oboje, jak spot mono tak i xy stereo a pouzit to, co ti padne do mixu ne?

MS jde zuzit na mono aniz by tim cokoli utrpelo. Na solo nastroje co jsou potreba hlavne mono s trochou pohybu a vzduchu okolo je to prima technika.
Re: Nahravanie housli ve studiu
No to je fakt, z MS vyrobit mono je snadný, akorát už musí mít člověk trochu na výběr z mikrofonů .. ale jinak skvělý, tuhle techniku vůbec nepoužívám a je to asi škoda .. budu muset začít 

Re: Nahravanie housli ve studiu

Nahravani housli a cella v newyorskem MSR studiu pro album queen of the mist
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Re: Nahravanie housli ve studiu
A pakliže bychom brali v potaz situaci, kdy se jeden hráč, hrající jeden part, znásoboval, a to v malý, akusticky ne dost dobrý místnosti (6x4x2,7m), tam by mono stačilo určitě, že jo? A za předpokladu, že strop není akusticky ošetřen (a ani nemůže nijak velice být), jak housle nabrat s velkomembránovou kardiodou? Posadit hráče? Nějaký blanket na podlahu proti odrazům, když bych použil metodu metr za/nad pravým ramenem? Použití výsledných nahrávek houslí spíš atmosferické, zhruba jako Cinematic orchestra, nebo i poměrně dynamické, jako v Motownu. Dík a jakýkoli tipy, do profi studia se teď nedostanu. Radši bych to asi měl sušší, páč s ambientem/sterem/eq si pohraju. Jak na to? Dík
Re: Nahravanie housli ve studiu
Jo, plusminus jak rikas, jen podlahu nezatlumuj, spis se snaz aby byly co nejosetrenejsi steny a pokudmozno strop. Odraz od podlahy bejva soucasti zvuku nastroje (hlavne cella).
Re: Nahravanie housli ve studiu
Pokud to budou jen jedny housle nekolikrat na sebe bude to znit hodne spatne. Doporucuju aby si hrac pujcil jeste druh housle a stridal je a menil misto v mistnosti o metr dva dozadu dopredu- mikrofon umisten stale stejne
Naposledy upravil(a) carloff dne 08 črc 2016 10:33, celkem upraveno 1 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Re: Nahravanie housli ve studiu
Dik moc. Uvidim, jak moc bude houslista ochotnej, ze bych zkusil nahrat stemy se zatlumenou podlahou i bez a zkousel pak prakticky, jak ta "sekce" bude znit. A doporucili byste teda, abych ho v tak nizky mistnosti posadil, asi jo ze? Jinak s tema rozdilnejma nastrojema a pozicema to je jasny, to jsem si taky rikal. Zatlumit strop bude trochu orech, ale pujde to. Tak jeste jednou dik.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Nahravanie housli ve studiu
Oba dva jsou charakterově odlišné modely. Cinematic je větší soubor, ambientní, více klasický. Motown je malá skupina s kontaktním, útočným zvukem.Pierre niko píše:Použití výsledných nahrávek houslí spíš atmosferické, zhruba jako Cinematic orchestra, nebo i poměrně dynamické, jako v Motownu
Bohužel něčeho takovýho s jednim hráčem nedostáhneš ani v super prostředí, se špičkovym gearem. Už vůbec ne v případě Cinematic zvuku. Můžeš měnit nástroje, smyčce, pozice v místnosti, styl hry, atd. Je to ztráta času a mnohokrát vyzkoušená letitá základní zkušenost předávaná zvukařema, kteří se zabývají tímhle směrem. Atmosférické plochy se dělají s velkým resp. s větším počtem hráčů, kteří hrají lehce. Pro představu zkusme deset hráčů primu. Pak to má tento efekt.
Důvod proč toho nedosáhneš je vlastně jednoduchý. Ten zdroj zvuku tj. jeden hráč, se zvukově neblíží tomu čeho chceš dosáhnout tj. skupině více hráčů. Může se přetrhnout a tobě nepomůžou mikrofonní metody, EQ, vrstvení overdubama, atd. Jediná cesta směrem kterej chceš, je navýšení počtu hráčů. Dejme tomu třeba na pět, při ukrutnym minimu, kteří ti potáhnou unisono hlas. Ty můžeš zdvojit.
Trojení a další násobky maj za následek spíš degradaci resp. odchýlení se od toho, co chceš. Charakteristickej zvuk hráče se ve svym charakteru akorát násobí. Výsledek hučí jako v úlu, protože tam není nic co by charakter táhlo jinam a zvuk správně změkčilo a přirozeně "rozjelo".
Dlužno dodat, že představa trápení jednoho hráče, jeho přesazování a čekání na přemístění mikrofonů, hraní na jiný nástroj, atd. neni lákavá ani pro jednu ze zúčastněných stran. Navíc dejme tomu, že kus má pět minut. Donutíš ho to hrát třeba pětkrát. S pětiminutovejma pauzama na přemístění. Necelá hodina v tahu. Za předpokladu, že je to dobrej listař a nebude se patlat s prvnim čtenim. S pěti lidma to máš za těch pět minut.

Počet hudebníků se pro kýžený efekt nedá nijak obejít.
Plus ještě jeden dodatek. Čím je skupina hráčů menší, tím musí být hráči lepší. Nejhorší možné číslo je dvě. Jeden neustále dohání druhého v rytmu, změnách smyku, intonaci, atd. a ani jeden z nich se neschová. V deseti lidech je situace jiná. Nicméně stále tomu není tak, že by to jeden nemohl kazit všem.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC