Nahravanie housli ve studiu
Re: Nahravanie housli ve studiu
Muzu jen potvrdit ze daleko lepsi je proste aby ten clovek hral jednotlive nejake hlasy v oktavach treba, to perinovost proste moc jednim clovekem neudelas.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Nahravanie housli ve studiu
Delal jsem ted desku, kde se casto objevoval kvartet. Dobre zahranej, dobre nahranej. Pouzit nejaky navrstveni vic taku pres sebe jsem zkusil v jedny veci, kde to teoreticky mohlo mit nejakej smysl a skoncilo to tak, ze jsem tu druhou vrstvu intenzivne automatizoval a vetsinou zustala hooodne potichu. Z velky casti to spis skodilo nez cokoli jinyho a jen obcas to bylo zajimavy v pozitivnim slova smyslu.
Taky jsou zakladem uspechu dobre napsany aranze se spravnym vedenim hlasu. Bez toho neni tezky skoncit u neceho co zni jak z MIDI.
Zdvojovani oktavama, zvojovani v alternativnich pozicich... jo to neco udela. Samozrejme vsechno z nouze>cnost o tom zadna. Ale je to fajn experimentovani. A i kdyz jednoznacne souhlasim s Liquidsoundem (kdo by nesouhlasil s Vitkem, kterej v tomhle ma leta a leta praxe), tak stejne bych doporucoval si vsechno tohle vyzkouset na vlastni kuzi. Zkusit si to navrstvit, zkusit s tim pracovat a experimentovat a zjistit sam za sebe jak to funguje a kde uz ne.
Taky jsou zakladem uspechu dobre napsany aranze se spravnym vedenim hlasu. Bez toho neni tezky skoncit u neceho co zni jak z MIDI.
Zdvojovani oktavama, zvojovani v alternativnich pozicich... jo to neco udela. Samozrejme vsechno z nouze>cnost o tom zadna. Ale je to fajn experimentovani. A i kdyz jednoznacne souhlasim s Liquidsoundem (kdo by nesouhlasil s Vitkem, kterej v tomhle ma leta a leta praxe), tak stejne bych doporucoval si vsechno tohle vyzkouset na vlastni kuzi. Zkusit si to navrstvit, zkusit s tim pracovat a experimentovat a zjistit sam za sebe jak to funguje a kde uz ne.
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Re: Nahravanie housli ve studiu
Dík za postřehy. Je mi to jasný. Já to určitě vyzkouším, protože já to mám v aranži ještě trochu jinak. Ta reference na Cinematic Orchestru a Motown byla tak nejblíž tomu, co mám na mysli, ale je to daleko. Těžištěm orchestrálních ploch jsou woodwinds, někdy podpořený žestěma a smyčce budou mít vyloženě podpůrnou funkci. Navíc, jak říká Matucha, vyzkouším si to. Díky taky Carloffovi, ty oktávy ledacos prominou, oproti unisonu, to mě nenapadlo a ani jsem to nikde nečet, což mě při mé kolekci SOS překvapuje
. Když se všechny stemy nepoužijou, nevadí.

-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Nahravanie housli ve studiu
V SOS se tyhle věci nedočteš, protože to není kompetence sound engineera, ale session producera, orchestrátora, aranžéra nebo samozřejmě skladatele.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Re: Nahravanie housli ve studiu
Ale občas dočteš. Inside Track rubrika, nebo Classic Tracks. Tam bejvaj skvělý informace přesně tohoto typu. Majking, aranže. Válí se mi jich tu tak stovka, i tyhle věci jsem se tam teda dočet. SOS podle mě není jen pro sound engineery.
Re: Nahravanie housli ve studiu
liquid - Absolutní souhlas se vším, už jsi to asi někdy dělal 

- Pierre niko
- Příspěvky: 719
- Registrován: 28 pro 2004 11:04
Re: Nahravanie housli ve studiu
Liquid Sound: Ještě abych se vrátil ke tvýmu skvělýmu příspěvku, za kterej moc děkuju:
), kde by se dali oslovit dobří hráči s porozuměním pro labour of love případ? Dík moc
Máš naprostou pravdu, o tom žádná. V momentě, kdyby to mělo být nějaký prominentní, tak bych sehnal kvartet a zdvojil (h+h+v+č), rozumím, že je to taky z nouze ctnost. Tady je to ale v layeru, a prostě to musím nějak heknout. I z finančních důvodů, je to čistá labour of love. Ale je mi jasný, co říkáš. V tom směru mě napadá, jelikož jsi profík, budeš to prostředí znát. Je nějaký místo, kde se dají poptat hráči? Je nějaké fórum šmidlikáčů (myslím to dobřeOba dva jsou charakterově odlišné modely. Cinematic je větší soubor, ambientní, více klasický. Motown je malá skupina s kontaktním, útočným zvukem.
Bohužel něčeho takovýho s jednim hráčem nedostáhneš ani v super prostředí, se špičkovym gearem. Už vůbec ne v případě Cinematic zvuku. Můžeš měnit nástroje, smyčce, pozice v místnosti, styl hry, atd. Je to ztráta času a mnohokrát vyzkoušená letitá základní zkušenost předávaná zvukařema, kteří se zabývají tímhle směrem. Atmosférické plochy se dělají s velkým resp. s větším počtem hráčů, kteří hrají lehce. Pro představu zkusme deset hráčů primu. Pak to má tento efekt.
Důvod proč toho nedosáhneš je vlastně jednoduchý. Ten zdroj zvuku tj. jeden hráč, se zvukově neblíží tomu čeho chceš dosáhnout tj. skupině více hráčů. Může se přetrhnout a tobě nepomůžou mikrofonní metody, EQ, vrstvení overdubama, atd. Jediná cesta směrem kterej chceš, je navýšení počtu hráčů. Dejme tomu třeba na pět, při ukrutnym minimu, kteří ti potáhnou unisono hlas. Ty můžeš zdvojit.
Trojení a další násobky maj za následek spíš degradaci resp. odchýlení se od toho, co chceš. Charakteristickej zvuk hráče se ve svym charakteru akorát násobí. Výsledek hučí jako v úlu, protože tam není nic co by charakter táhlo jinam a zvuk správně změkčilo a přirozeně "rozjelo".
Dlužno dodat, že představa trápení jednoho hráče, jeho přesazování a čekání na přemístění mikrofonů, hraní na jiný nástroj, atd. neni lákavá ani pro jednu ze zúčastněných stran. Navíc dejme tomu, že kus má pět minut. Donutíš ho to hrát třeba pětkrát. S pětiminutovejma pauzama na přemístění. Necelá hodina v tahu. Za předpokladu, že je to dobrej listař a nebude se patlat s prvnim čtenim. S pěti lidma to máš za těch pět minut.A když máš těch skladeb deset, začíná to bejt zajímavý. Ano s jednim hráčem je to patrně pořád s menší nákladovostí, ale za to taky s horšim výsledkem, delšim časem a atmosférou marného snažení.
Počet hudebníků se pro kýžený efekt nedá nijak obejít.
Plus ještě jeden dodatek. Čím je skupina hráčů menší, tím musí být hráči lepší. Nejhorší možné číslo je dvě. Jeden neustále dohání druhého v rytmu, změnách smyku, intonaci, atd. a ani jeden z nich se neschová. V deseti lidech je situace jiná. Nicméně stále tomu není tak, že by to jeden nemohl kazit všem.

-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Nahravanie housli ve studiu
Já bych na tyhle low budget projekty hledal ve vyšších ročnících na konzervatořích. Old schoolově bych píchnul barevnou A4 na nástěnku. A pak Fb stránky katedry nebo studentů, záleží co dohledáš. Bez Fb se neobejde snad už nic.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Nahravanie housli ve studiu
Sylvia Massy ma dost "specificky" napady... a tady mluvi o nahravani smyccu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ksVA69HICE#t=788s[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ksVA69HICE#t=788s[/youtube]
Re: Nahravanie housli ve studiu
crazy shit
btw. už jede Q+A pár týdnů na gearslutz
btw. už jede Q+A pár týdnů na gearslutz