"Oteplovani" zvuku
"Oteplovani" zvuku
Ahoj, zakladam tema o "oteplovani" zvuku, zajimaj me vase tipy na softwarove a levne hardwarove excitery/enchancery/simulatory lamp/atd., ktere podle vas jsou skutecne k uzitku a hlavne ruzne specialni techniky a figly, napr. nahravani zaznamu na pasek a zpet do digitalu (postupy...). Nejde mi o dosazeni brutalnich distorzi a lofi zvuku, spis o subtilni zmeny "k lepsimu". Tesim se!!!
P.S. experimentujete nekdo s umyslnym primichavanim ruznych sumu do nahravky apod.? (extrem, ale nadhernej, viz. napr. Jason Sparks - Close My Eyes)
P.P.S. hrajete si temito zpusoby s ruznymy stopami zvlast (ruzna nastaveni a procesy), nebo je to podle vas spis zalezitost pro mastering engineera?
P.S. experimentujete nekdo s umyslnym primichavanim ruznych sumu do nahravky apod.? (extrem, ale nadhernej, viz. napr. Jason Sparks - Close My Eyes)
P.P.S. hrajete si temito zpusoby s ruznymy stopami zvlast (ruzna nastaveni a procesy), nebo je to podle vas spis zalezitost pro mastering engineera?
PSP Vintage Warmer. super na kopak, virbl, na basu a nekdy i na kytaru.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Nahrávání přes pás (schválně nepíšu na pás) se v kombinaci s digitálním studiem dá asi nejlíp zrealizovat takhle:
Signál z kompu mi jde na šavli pultu, v insertu je zapojenej magič, kterej je v recording módu a signál ze šavle zase nahrávám zpátky do kompu. Magič musí mít oddělenou čtecí a zápisovou hlavu, aby dokázal okamžitě snímat z pásu to, co zapisuje. Jediná nevýhoda je, že čas, kterej pás potřebuje na transport mezi hlavama se odrazí v latenci signálu, která se musí manuálně kompenzovat posunutím nahranýho take dopředu. Na druhou stranu se tímhle způsobem vyhnu všem možnejm SMPTE synchronizacím a kolísáním rychlostí. Teď, co mám lampovej pult, tak už to moc nedělám, ale dřív jsem takhle svůj ReVox PR99 Mk.III používal fakt hodně. Obzvláš? dobrý je to na bicí subgrupu nebo na basu, ořeže to sub, rozvlní bas a zpříjemní hajtku. Těžko se to popisuje, chce to vyzkoušet. Magič na masteru zase kromě popsanejch efektů krásně zcelí a rozdejchá mix.
Lampy používám hodně. Díky tomu, že je mám na všech kanálech v pultu, naučil jsem se jejich efekt dávkovat gainem a neumím si to bez nich představit. Stejně tak se mi strašně líbí zvuk mýho lampovýho majku (Oktava MKL5000). Obecně mám na lampách rád to, že zvyšujou prezenci, přidávaj na životě a krásně formujou basy. Taky lehce komprimujou, což asi hodně souvisí (kromě jejich přidávání harmonickejch) s tou prezencí.
Mimo pásu a lamp k podobnejm kejklům teď hodně používám Vermona filtr (DAF1), kterej funguje jako parádní udělátko na basu nebo můj superoblíbenej lacinej kompresor dbx166XL, kterej hodně cením na basu a bicí.
Pluginy k tomuhle účelu skoro nepoužívám, kromě UAD Pultec a Logic GuitarAmp, ale i ty mám na takový ty "míň kritický" stopy do různejch submixů. Nechci rozdmýchávat žádný HW vs. SW vášně, ale prostě mě v tomhle směru žádnej plugin nepřesvědčil, že by byl stejnej jako reálná věc.
Jen můj názor, Saša
Signál z kompu mi jde na šavli pultu, v insertu je zapojenej magič, kterej je v recording módu a signál ze šavle zase nahrávám zpátky do kompu. Magič musí mít oddělenou čtecí a zápisovou hlavu, aby dokázal okamžitě snímat z pásu to, co zapisuje. Jediná nevýhoda je, že čas, kterej pás potřebuje na transport mezi hlavama se odrazí v latenci signálu, která se musí manuálně kompenzovat posunutím nahranýho take dopředu. Na druhou stranu se tímhle způsobem vyhnu všem možnejm SMPTE synchronizacím a kolísáním rychlostí. Teď, co mám lampovej pult, tak už to moc nedělám, ale dřív jsem takhle svůj ReVox PR99 Mk.III používal fakt hodně. Obzvláš? dobrý je to na bicí subgrupu nebo na basu, ořeže to sub, rozvlní bas a zpříjemní hajtku. Těžko se to popisuje, chce to vyzkoušet. Magič na masteru zase kromě popsanejch efektů krásně zcelí a rozdejchá mix.
Lampy používám hodně. Díky tomu, že je mám na všech kanálech v pultu, naučil jsem se jejich efekt dávkovat gainem a neumím si to bez nich představit. Stejně tak se mi strašně líbí zvuk mýho lampovýho majku (Oktava MKL5000). Obecně mám na lampách rád to, že zvyšujou prezenci, přidávaj na životě a krásně formujou basy. Taky lehce komprimujou, což asi hodně souvisí (kromě jejich přidávání harmonickejch) s tou prezencí.
Mimo pásu a lamp k podobnejm kejklům teď hodně používám Vermona filtr (DAF1), kterej funguje jako parádní udělátko na basu nebo můj superoblíbenej lacinej kompresor dbx166XL, kterej hodně cením na basu a bicí.
Pluginy k tomuhle účelu skoro nepoužívám, kromě UAD Pultec a Logic GuitarAmp, ale i ty mám na takový ty "míň kritický" stopy do různejch submixů. Nechci rozdmýchávat žádný HW vs. SW vášně, ale prostě mě v tomhle směru žádnej plugin nepřesvědčil, že by byl stejnej jako reálná věc.
Jen můj názor, Saša
no na charakter (ruzny typy charakteru) pouzivam:
UAD
1176 > do agrese
LA2A > zmekceni
Fairchild > nabrneni, nasyceni pro nebasovy nastroje
Vintage Warmer > na nasyceni
Voxengo Analog flux > na nasyceni
SpinCycle > leslie... mrveni
magneto > od lehkyho po brutal
fusion : vinyl > takovy pseudovinyl veci, kdysi sem to puzival hodne a i kdyz to nezni jako vinyl, tak to pro me ma srdecni vyznam
osobne vetsinu veci z vsti musim necim strasne zmrsit, abych to pouzil, jinak mi ty veci znej strasne nezajimave (s vyjimkami samo)
ale kdyz nahravam nejaky veci at uz starejma mikrakama nebo ze syntaku, tak uz tyhle tendence nemam...
jo ty uad veci sou dost subtilni, pro nekoho prakticky nedulezity a asi by se ani nedalo rict, ze je to "ohrivani"
kdysi sem docela dost pouzival tl-audio fatmana na distorzi to bylo dobry, ale ted sem linej a tak casto to nepotrebuju
zajimavy distorze dela taky SH09 a jeho filtr
UAD
1176 > do agrese
LA2A > zmekceni
Fairchild > nabrneni, nasyceni pro nebasovy nastroje
Vintage Warmer > na nasyceni
Voxengo Analog flux > na nasyceni
SpinCycle > leslie... mrveni
magneto > od lehkyho po brutal
fusion : vinyl > takovy pseudovinyl veci, kdysi sem to puzival hodne a i kdyz to nezni jako vinyl, tak to pro me ma srdecni vyznam

osobne vetsinu veci z vsti musim necim strasne zmrsit, abych to pouzil, jinak mi ty veci znej strasne nezajimave (s vyjimkami samo)
ale kdyz nahravam nejaky veci at uz starejma mikrakama nebo ze syntaku, tak uz tyhle tendence nemam...
jo ty uad veci sou dost subtilni, pro nekoho prakticky nedulezity a asi by se ani nedalo rict, ze je to "ohrivani"
kdysi sem docela dost pouzival tl-audio fatmana na distorzi to bylo dobry, ale ted sem linej a tak casto to nepotrebuju
zajimavy distorze dela taky SH09 a jeho filtr
Ten MasterComp mne taky hodne zajma ... prej je ale nenasitnej na CPU..
http://www.amazona.de/content/musictool ... ercomp.htm
http://www.amazona.de/content/musictool ... ercomp.htm
Cyril: Použití šumu tu nahrávku určitě nějak ovlivní, myslím atmosféru a tak. Aphex tvin má třeba na Selected Ambient Works '85-'92 zašuměný snad celý album:) Já občas použiju grungelizer (zvuky gramofonu)
http://www.sonority.wz.cz/sonority_r%20final.mp3
nebo šum vmíchám přímo do samplu
http://www.sonority.wz.cz/sonority_beyond%20reach.mp3 (tady je to trošku slyšet na konci skladby)
((nejsou to žádný skladby s profi zvukem))
http://www.sonority.wz.cz/sonority_r%20final.mp3
nebo šum vmíchám přímo do samplu
http://www.sonority.wz.cz/sonority_beyond%20reach.mp3 (tady je to trošku slyšet na konci skladby)
((nejsou to žádný skladby s profi zvukem))
Tohle sice nemam, ale mam balik DX pluginu DSP FX a v tom je "Aural activator". Je to udajne jediny sw plugin, pouzivajici aural algoritmus. Je z tech pluginu typu exciter nejlepsi, ale uz ho nepouzivam. Ani Vintage warmer + Master comp, vsechno me to uz prestalo bavit.Cyril píše:Mate nekdo zkusenosti s HW Aphex Aural Exciterem? Vyplati se poridit?

... tu lampovou oktavu nemas dlouho co ? O duvod vic vydat se do KV ...syncro píše: představit. Stejně tak se mi strašně líbí zvuk mýho lampovýho majku (Oktava MKL5000). Obecně mám na lampách rád to, že zvyšujou prezenci, přidávaj na životě a krásně formujou basy. Taky lehce komprimujou, což
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz