Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 26 srp 2006 10:36

Dost zalezi na ditheringu.......porovnaval jsem ruzne moznosti a k mym trackum se jevi nejlepsi (nejmin prznici) reseni UV22HR z Cubase pluginu nastaven na "Normal Auto"...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Re: Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Příspěvek od ECSON WALDES » 26 srp 2006 11:15

Vincent_V píše: ...Kdy%u17e jsem za%u10dal pou%u17eívat zvukovku s více výstupama, zapojenejma do HW mixu a obe%u161el jsem tak tém%u11b%u159 míchání zvuku z jednotlivejch kanál%u16f v Cubase softwarovém mixu, zjistil jsem , jak jsem byl dosud hluchý a slepý..
...no sakra? :D

Vincent_V píše: ... Kdyz pouzeívám externí mix, basa je najednou výraznejí, není divne orezaná, ze zvuku není koule a hajtky pekne cinkaj. Samoz%u17eejm%u11b %u17ee musím po%u10dítat se zvý%u161ením %u161umu, ale i p%u159esto%u17ee mám levnej mixák, stále cítím velký kvalitativní rozdíl. Kdy%u17e mám zvuk hezky smíchanej, nahrávám ho zpátky do po%u10díta%u10de a tam si ho zmasteruju..
Ehm... ze zvuku v Behringeru neni koule a v Cubase ano? Tak to mi prosim ukaz jak se to v Ulim zazracne vycarovalo a samo smichalo.
Kdyz uz ti to hralo spane v Cubase, nerozumim tomu, jak to mohlo v Behringeru zacit znit dobre. Nesmysl. A to uz je uplne jedno jestli jsi mel vystupy do levnyho Behringera nebo do supr pultu SSL...

Rek bych se tu snazis vytvorit iluzi ze proste ten HW mix je proste super mit... stojis na tenkym lede.

Ja micham v mem digitalnim pultu Yamaha DM2000, ma hodne dobrej zvuk a jsem uz nanej zvyklej. Nicmene ted jsem byl nucenej michat par alb jen v Nuendu - tyvole a i samotny Nuendo hraje dobre jako blazen!!!
(Cubase jak by smet!!) Pokud se ti neco nedari v Cubase tak je chyba jak se rika "nekde mezi zidli a klavesnici.." :)

Navic degradovat kvalitni proces DAW tim ze audio stopy vyzenes do levnejch analog prevodniku a namocis je v levnym Behringeru a pak stejnou cestou nahrajes zpet.. uf nemusim bejt vedma, abych vedel ze je predem jasny ze se ti zvuk jednoznacne pokazi, nez ze by se tam nekde stal " ANALOGOVEJ HW ZAZRAK" .

Neco jinyho je kdybys mel opravdu dobrej pult napr Solid State Logic XL9000K nebo NEVE 88RS s dobrymi ADDA prevodniky a hromadou outboardu tak urcita forma "zazraku" se zarucene stane, proto se taky tyto pulty za 20.000.000,- Kc stale jeste v teto tezke dobe temto dvema velkym firmam dari prodavat. Ale ti kteri tyto pulty vlastni zvladaj s tim co umi carovat uz jen v zakladnim SW jako je treba Cubase a kdyz pak dostanou do rukou opravdu kvalitni techniku dejou se pak opravdu velky veci.

Vincent_V píše: Zajímalo by m%u11b, jestli si myslíte, %u17ee je to hovadina a %u17ee akorát neumím míchat a nebo jestli uznáte, %u17ee na tom n%u11bco bude..
Jo je to je jak sam naznacujes - hovadina...vlastne sis odpovedel sam :D

.

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 26 srp 2006 15:03

Muj posledni zazitek s uli mrdkou.Dlouho jsem mel svuj syntak doma,nekdy hral pres domaci hifi,pozdeji pres vezicku technics s malyma monitorkama.No navyk jsem si i na toho technicse...Zdrcujici pro mne bylo kdyz jsem svuj syntak dotahl novemu majiteli a zapojili jsme ho do Uliho kramu s FX procesorem.I z technicse znelo piano jako piano,no pres ten behr kram se to po hodine krouceni,vypinani a zase zapinani ekvalizeru a hledani proc to zni tak blbe podarilo nastavit do mezi kdy to sere nejmene.Ze by to hralo ale hezky ,to v zadnem pripade...je to nejake divne,proste humus...Kdyz toho hraje povicero ze sekvenceru tak se mnoho toho spatneho ztrati a nejak to hraje,ale prekvapilo mne jak je to s cistyma zvukama hnusne...

Tady toto tisickrat podepisuju...A jeste s dodatkem ze pokud mozno,privadet kde se jen da signal v AES/EBU nebo SPDIF.

Navic degradovat kvalitni proces DAW tim ze audio stopy vyzenes do levnejch analog prevodniku a namocis je v levnym Behringeru a pak stejnou cestou nahrajes zpet.. uf nemusim bejt vedma, abych vedel ze je predem jasny ze se ti zvuk jednoznacne pokazi, nez ze by se tam nekde stal ANALOGOVEJ HW ZAZRAK" .

Vincent_V
Příspěvky: 40
Registrován: 24 srp 2006 13:38

Re: Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Příspěvek od Vincent_V » 26 srp 2006 17:14

Ecson: Citim z Tvych slov veliky despekt. Nevim sice jak jsi prisel na to, ze se snazim vytvaret tady nejakou iluzi, ale stejne dekuju za nazor. Nepsal bych sem a neztracel cas vysedavanim pred ezone, kdybych si byl jist tim, ze je to vyvedeny pres HW mix lepsi. Proste jsem potreboval vedet nazor jinych.
ps: No my to prece uz vsichni vime jakej mas mixak ;)

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 10:43

Příspěvek od Ondrash » 26 srp 2006 18:57

Tudy píše:
delay píše:...Mě totiž vůbec nenapadlo třeba použít svůj mix LEEM (16.000) z kategorie BEHRINGER a spol., možná horší... Přišlo mi, že bych ten signál zbytečně zprznil...
Nó, tak má zkušenost je taková, že když míchám přes linkový Ulimix RX1602 do DATky Sony 60ES (se zapnutým SBM) a pak těch 16 bitů po digitálu přehraji do PC, je výsledek mnohem lepší, než interní míchání v Cubase (i přes to, že je ve 24bitech).
Ale spíš bych to viděl na nějaký průser "exportu" v Cubase, než na zázračné účinky Ulimixu

PS: zvukovku mám 8mi-výstupovou Terratec EWS88 a v případě míchačky přes analogový mix z ní hrnu i sendy na HW efekty. Synťáky jsou řízeny MIDI a jdou též do ULImixu)
Tudy, pozor. Ty máš starou verzi Cubase. 5.2 hraje úplně jinak než SX3

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 26 srp 2006 19:56

Ondrash: jo jo, v tom asi bude zakopán pes. Zkusím na XP harddisku nainstalovat novější verzi a testnu vymíchat stejnou skladbu.
Je rozdíl i mezi jednotlivými verzemi nové generace Cubase?
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 10:43

Příspěvek od Ondrash » 26 srp 2006 20:29

no, mám takovej pocit, že ta SX3 hraje opravdu úplně nejlíp...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Re: Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Příspěvek od ECSON WALDES » 27 srp 2006 01:02

Vincent_V píše:Ecson: Citim z Tvych slov veliky despekt.
..no mas pravdu. Napsal sem to ne moc hezkym tonem - prijmi mou omluvu.

Neber to ale tolik osobne pls. Ja kdyz ctu tyhle debaty kde se chyba zvuku hleda v technice, tak se nekdy neudrzim a nekompromisne sejmu to, o cem jsem presvedcenej ze je jinak nez se tu pise. Za tim, co jsem napsal trvam, jen priste uhlidam svou horkou hlavu:))

Tady na tomhle topicu se totiz zacalo psat ze Cubase je z nejakejch duvodu (dithering apod.) spatnej DAW atd atd a to mne fakt nadzvedlo. Schytal jsi to ale jen ty - sorry :D

Chtel jsem tim rict ze NUENDO / CUBASE / LOGIC7 / ProTools a vubec vpodstate vsechny soucasny DAW hraji proste SUPR!!!
Nova technologie se posunula strasne dopredu a ja trvam na tom (i kdyz jeste donedavna jsem mel opacnej nazor) ze zmineny novy DAW nabizej samy osobe fantasticky zvukovy moznosti (i bez pouziti externich analog procesu) a tedy pak uz je jen na uzivateli zda z toho dostane dobrej zvuk = vse je pak jen otazkou trpelivosti a casu.

.

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Re: Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Příspěvek od Tudy » 27 srp 2006 12:46

ECSON WALDES píše:...Tady na tomhle topicu se totiz zacalo psat ze Cubase je z nejakejch duvodu (dithering apod.) spatnej DAW atd atd a to mne fakt nadzvedlo. Schytal jsi to ale jen ty - sorry :D

Chtel jsem tim rict ze NUENDO / CUBASE / LOGIC7 / ProTools a vubec vpodstate vsechny soucasny DAW hraji proste SUPR!!!
Nova technologie se posunula strasne dopredu a ja trvam na tom (i kdyz jeste donedavna jsem mel opacnej nazor) ze zmineny novy DAW nabizej samy osobe fantasticky zvukovy moznosti...
Máš na mysli pouze poslední a plné verze?
Zvažuji, zda má smysl kupovat Cubase SE3, nebo SL3.0 (pokud by tedy splnily mé požadavky na funkce)...
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Re: Problém softwarového míchání a jeho řešení..

Příspěvek od safa » 27 srp 2006 14:50

ECSON WALDES píše: Ehm... ze zvuku v Behringeru neni koule a v Cubase ano? Tak to mi prosim ukaz jak se to v Ulim zazracne vycarovalo a samo smichalo.
... no jasne, Ulimixy jsou proste kouzenlny ! Takovej malej druh zazraku, v tom je to ... ;-D BTW mel jste nekdo v ruce neco z rady XENIX ?
ECSON WALDES píše:Navic degradovat kvalitni proces DAW tim ze audio stopy vyzenes do levnejch analog prevodniku a namocis je v levnym Behringeru a pak stejnou cestou nahrajes zpet.. uf nemusim bejt vedma, abych vedel ze je predem jasny ze se ti zvuk jednoznacne pokazi
... mmno na chlapa vyfocenyho pred metrovym zlutym uchem mluvis dost odvazne ;-DDDDD. Vsak my te jednou dostanem ... 8)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 27 srp 2006 14:54

Ecson: Při vší úctě k tvému názoru, Jirko, nesouhlasím s tím, že analogové pulty mají smysl jen ve třídě SSL / Neve. Podle mne jsi zbytečně kategorický. Jako všechny debaty na tohle téma je prostě potřeba respektovat to, že kategorie dobrý / špatný a lepší / horší jsou veskrze individuální. S jemným kroucením hlavou chápu i to, že pro někoho může být lepší i mix na Ulipultu. Já osobně mám sice s pultem od Uliho (MX2642) zkušenost neblahou, nicméně s jiným poměrně levným pultem - Soundcraft M8, mám zkušenost přesně opačnou a radši nežli inbox, bych míchal na tomto malém pultu (stejně tak třeba na A&H Wizard). Dnešní DAW mají skutečně super zvuk, ale pro některé může být až moc super a proto radši upřednostní něco méně dokonalého, leč pro JEJICH uši příjemnějšího...

Konkrétní Vincentův mix jsem neslyšel, proto na něj nedokážu mít nějaký názor. Každopádně bych ti ale Vincente doporučil, pokud tě míchání na externím pultu do budoucna bude zajímat, aby ses poohlédl přece jen po nějakém trošku "lepším" pultu. Tvůj zvuk ti bude odměnou...

Jen můj názor, Saša.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 27 srp 2006 15:04

Ondrash píše:no, mám takovej pocit, že ta SX3 hraje opravdu úplně nejlíp...
... MAGIX Samplitude hraje lip, tedy pokud u SX zakroutis EQ ( BTW http://www.samplitude.com/eng/seq/ ). Ale to je tu OT, ja vim.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 27 srp 2006 21:41

<hnidopich>podle toho jakym eq a jak ;-)</hnidopich>

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 10:43

Příspěvek od Ondrash » 27 srp 2006 22:29

Safa: Jo to už jsem slyšel. :) Nejvíc v SX3 kroutím UAD Cambridgem. :wink:

Vincent_V
Příspěvky: 40
Registrován: 24 srp 2006 13:38

Příspěvek od Vincent_V » 28 srp 2006 01:14

Ecson: Omluva se přijímá ;) Něco na tom cos napsal něco bude...

Odpovědět