Ani ho teď moc nepotřebuju, ale v blízké době snad ano
snímání kytary
Je to šíleně výškový... sám jsem se tomu divil. Ale na Amplionu mi to sinclair vysvětlil, proč tomu tak je - viz linkphoniq píše:RE: dj-bobr
možná se mi to zdá, ale nehraje ten Tvůj snímač moc výškově? To jsi tak vyekvalizoval Ty, nebo to je clean signál? Kdyžtak dej poslechnout čistý neupravený signál. Hodně štěstí
dj-bobr: bezne piezo je naprosto strateny menic... ako pubertak som sa s tym hodne zabaval a moja rada je ruky prec od toho... skus sa pohrat skor s elektretovymi lentilkami, z toho lezie celkom rovny signal, co treba vyriesit, je akusticka vazba na telo gitary. kupis to za par korun v kazdom kutilskom krame, potrebuje to fantom od 1.5 do 9V a bezny linearny preamp.
Na nenáročný PA je to piezo pořád lepší než elektret, nepodařilo se mi nikdy zařídit, aby to nevazbilo ani při nejmenších úrovních hlasitosti, i když jsem vyekvalizoval problémový frekvence, tak to začalo vazbit na jinejch...
Snímání dynamikou je OK, ale pak zase dost záleží na akustickém zvuku kytary (a tahle má akustickej zvuk dost nepoužitelnej
)
Snímání dynamikou je OK, ale pak zase dost záleží na akustickém zvuku kytary (a tahle má akustickej zvuk dost nepoužitelnej
elektret je desne citlivy, prve cim musis zacat je utlmit ho... idealne je pouzit dva elektrety v protifazi ("chrbtom" k sebe) a vystup z jedneho zoslabit odporovym delicom a primiesat k druhemu - ziskas hyperkardioidnu charakteristiku pri nizsej citlivosti. ak ich zmiesas 1:1, dostanes gulu pri najnizsej moznej citlivosti (a ak ich zmiesas 1:1 cez invertujuci zosilovac, dostanes osmicku pri dvojnasobnej citlivosti- co ovsem nemozes potrebovat)
tu mas daku "literaturu":
http://www.mp3forkidz.com/mic/blum.html
http://www.mp3forkidz.com/mic/circuits.html
tu mas daku "literaturu":
http://www.mp3forkidz.com/mic/blum.html
http://www.mp3forkidz.com/mic/circuits.html
Ono se to piezo dost rozjasnilo a vyčistilo, když jsem ho nepřipojil k PC přímo, ale přes krabičku (Boss MT-2), by? v nezkreslujícím režimu, krabička působila jako oddělovač - impedanční převodník a zní to o dost líp. Udělám nějakou zkušební nahrávku...
kexik: díky za tipy a odkazy, až budu mít čas, tak si s tím elektretem pohraju, jak je vidět, je ještě dost možností, co se dá vyzkoušet...
kexik: díky za tipy a odkazy, až budu mít čas, tak si s tím elektretem pohraju, jak je vidět, je ještě dost možností, co se dá vyzkoušet...
toz ma este napadlo, ked uz tu teoretizujeme o bastleni, v mobiloch sa pouzivaju prtave elektrety so specialnym patternom, ktory sa nazyva "noise cancelling" a je to nieco ako superkardioida, ktora bere zvuk len v tesnej blizkosti mikrofonu a v ose - signal zo stran a vacsej vzdialenosti je potlaceny. takze "knoflik" z rozbiteho mobilu je mozno zaujimave riesenie.
Hele kluci jeste jsem nidky neslysel jak zni nylon spanelka z toho integrovanyho snimace, premejslim ze koupim nejakou total levnou tak za tri litry a vyzkousim to, vazne si myslite, ze z toho nepujde nic dostat ani masivnim (predevsim paralelnim) processingem, pokud mi nejde o zadnej "styl", ale o experimentalni vyuziti v experimentalni hudbe? "Ztlustit" to musi jit pluginama, simulacema lamp, pasku, exciterama... ne? Jestli tomu chybi ta "basovost", tak tu tam podle me dostanu umele.
kexik: teoreticky se zdá, že máš naprostou pravdu, ale zrovna jsem minulý týden chtěl nahrávat doma španělu přes mikrofon a vzdal jsem to. Je to moc tichej nástroj a mikrofon pak bere šumy, ruchy atd. Musí se do toho hodně řezat a zvuk pak není pěknej. Což neznamená, že snímač je řešení. Když už experimentovat se snímačem, tak bych volil kovový struny, protože to "hezký nylonový" se stejně asi do snímače vůbec nedostane. Chce to izolovanou místnost a i tak se nesmí člověk např. moc hlasitě nadechnout, protože se to nahraje.
Možná jsem to mohl zkusit v noci, kdy je trochu klid, ale nám jezdí občas pod panelákem autobus a určitě by jel zrovna ve chvíli, kdy jsem to zahrál nejlíp
Možná jsem to mohl zkusit v noci, kdy je trochu klid, ale nám jezdí občas pod panelákem autobus a určitě by jel zrovna ve chvíli, kdy jsem to zahrál nejlíp




