Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
radek_p
Příspěvky: 232
Registrován: 31 srp 2006 17:37

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od radek_p » 02 dub 2012 14:12

skeld píše:
radek_p píše:nevim, jestli dobre chapu "pada na jednu stranu" ale me prijde normalni, ze akusticka kytara nahrana MS nikdy nesedi presne ve stredu ale je vic v jednom kanalu. Mikrofony mivam nekde v te standardni poloze pred 15. prazcem a tim padem osma bere min od hmatniku a vic od tela
No kdyby to bylo jen trochu, tak bych to neřešil, ale takhle mi to přijde takový nepřirozený, koukal jsem jinak že se u M/S spíš doporučuje mít na středu nějakou tužku než velkomembránu, tak to možná časem zkusím znovu s tužkou a nějakou jinou osmičkou.
A kam davas ty mikrofony? Ja kdyz na to misto, kde vetsinou beru MS, dam XY par, tak mi to taky pada ke strane a to v zavislosti na konkretnim umisteni i docela hodne. Jeden mikrofon miri vpodstate na diru nebo na pravou ruku a dostava maximum basu a maximum akustickyho vykonu toho natroje. Druhej mikrofon smeruje cca na levou ruku na hmatniku, dostava jenom pazvuky strun a rezonanci krku/hmatniku. Pokud to takto nevyrovnane bere XY par, neni duvod, proc by to mel MS par brat zasadne jinak. Pokud je to nahravka nastroje do mixu s dalsimi nastroji, tak to nevadi, rozhodnu se, na ktery strane chci kytaru mit a doladim sirku sterea a presnou pozici manipulaci s obema kanaly.

Chtel jsem rict, ze kdyz pada XY, tak neni duvod aby MS nepadalo, a ze je teda asi vsechno vporadku.

Jinak pokud jsou pochybnosti o routovani MS, doporucuju nejaky free MS encoderu/decoderu, napr. voxengo.Nahraju stereo stopu, v levym kanalu mam M, v pravy S mikrofon, na tuhle stereo stopu hodim voxengo MSED a ma zaruku, a nemusim prmejslet nad prehazovanim fazi atd...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od delay » 02 dub 2012 15:12

radek_p píše: Jinak pokud jsou pochybnosti o routovani MS, doporucuju nejaky free MS encoderu/decoderu, napr. voxengo.Nahraju stereo stopu, v levym kanalu mam M, v pravy S mikrofon, na tuhle stereo stopu hodim voxengo MSED a ma zaruku, a nemusim prmejslet nad prehazovanim fazi atd...
Zkusim to. Předpokladam že to nemusí bej stero stopa ale grupa dvou majků třeba...
Naposledy upravil(a) delay dne 02 dub 2012 15:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od delay » 02 dub 2012 15:15

skeld píše:No tak asi nejjednodušší cesta je si signál z osmičky v Cubase naroutovat rovnou do dvou stop a u jedný mít otočenou fázi. Já to ale většinou dělám tak, že si nahraju jednu stopu a tu pak zduplikuju, fázi u druhý stopy samozřejmě otáčím až v DAW.
A když je dáš na "C" tak je ticho?
Jinak, viděl jsme právě nějaký schéma děleného kabelu připojeného na dva vstupy mixu a jeden z otočenou fází (kniha Praxe zvukové techniky tuším), proto ta původní otázka.

Uživatelský avatar
skeld
Příspěvky: 434
Registrován: 27 kvě 2004 09:29

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od skeld » 02 dub 2012 20:00

radek_p píše:
skeld píše:
radek_p píše:nevim, jestli dobre chapu "pada na jednu stranu" ale me prijde normalni, ze akusticka kytara nahrana MS nikdy nesedi presne ve stredu ale je vic v jednom kanalu. Mikrofony mivam nekde v te standardni poloze pred 15. prazcem a tim padem osma bere min od hmatniku a vic od tela
No kdyby to bylo jen trochu, tak bych to neřešil, ale takhle mi to přijde takový nepřirozený, koukal jsem jinak že se u M/S spíš doporučuje mít na středu nějakou tužku než velkomembránu, tak to možná časem zkusím znovu s tužkou a nějakou jinou osmičkou.
A kam davas ty mikrofony? Ja kdyz na to misto, kde vetsinou beru MS, dam XY par, tak mi to taky pada ke strane a to v zavislosti na konkretnim umisteni i docela hodne. Jeden mikrofon miri vpodstate na diru nebo na pravou ruku a dostava maximum basu a maximum akustickyho vykonu toho natroje. Druhej mikrofon smeruje cca na levou ruku na hmatniku, dostava jenom pazvuky strun a rezonanci krku/hmatniku. Pokud to takto nevyrovnane bere XY par, neni duvod, proc by to mel MS par brat zasadne jinak. Pokud je to nahravka nastroje do mixu s dalsimi nastroji, tak to nevadi, rozhodnu se, na ktery strane chci kytaru mit a doladim sirku sterea a presnou pozici manipulaci s obema kanaly.

Chtel jsem rict, ze kdyz pada XY, tak neni duvod aby MS nepadalo, a ze je teda asi vsechno vporadku.

Jinak pokud jsou pochybnosti o routovani MS, doporucuju nejaky free MS encoderu/decoderu, napr. voxengo.Nahraju stereo stopu, v levym kanalu mam M, v pravy S mikrofon, na tuhle stereo stopu hodim voxengo MSED a ma zaruku, a nemusim prmejslet nad prehazovanim fazi atd...
Jak jsem psal, dávám je na dvanáctej pražec cca 20cm od kytary, schválně to zkusim XY na stejným místě, co to udělá. M/S encodéry/decodéry jsem ještě nezkoušel, říkal jsem si že je to zbytečný, protože na tom to správně naroutovat nevidím nic složitýho.
delay píše:
skeld píše:No tak asi nejjednodušší cesta je si signál z osmičky v Cubase naroutovat rovnou do dvou stop a u jedný mít otočenou fázi. Já to ale většinou dělám tak, že si nahraju jednu stopu a tu pak zduplikuju, fázi u druhý stopy samozřejmě otáčím až v DAW.
A když je dáš na "C" tak je ticho?
Jinak, viděl jsme právě nějaký schéma děleného kabelu připojeného na dva vstupy mixu a jeden z otočenou fází (kniha Praxe zvukové techniky tuším), proto ta původní otázka.
Jo to jo když dám stranový mikrofony na střed a středovej mikrák zamutuju, tak je ticho. Ten dělenej kabel má možná nějakej význam při live zvučení a i tam si myslim, že u větších pultů to půjde splitnout na dva kanály, ale pro recording mi to přijde jako: proč to dělat jednoduše když to jde složitě.

radek_p
Příspěvky: 232
Registrován: 31 srp 2006 17:37

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od radek_p » 02 dub 2012 23:19

skeld píše: Jak jsem psal, dávám je na dvanáctej pražec cca 20cm od kytary
Tak to musi bejt hozeny na stranu, na tom neni nic spatnyho ani divnyho. Trochu se to muze zcentrovat natocenim, takze M mikrofon nebude kolmo na hmatnik ale trochu sikmo na pravou ruku/diru a S mikrofon se natoci s nim, aby zustaly v pravem uhlu. Ale poloha mikrofonu by se mela stanovit primarne s ohledem na barvu zvuku a ne mrsit dobrou polohu kvuli centrovani stereobaze.

Uživatelský avatar
skeld
Příspěvky: 434
Registrován: 27 kvě 2004 09:29

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od skeld » 03 dub 2012 08:21

radek_p píše:
skeld píše: Jak jsem psal, dávám je na dvanáctej pražec cca 20cm od kytary
Tak to musi bejt hozeny na stranu, na tom neni nic spatnyho ani divnyho. Trochu se to muze zcentrovat natocenim, takze M mikrofon nebude kolmo na hmatnik ale trochu sikmo na pravou ruku/diru a S mikrofon se natoci s nim, aby zustaly v pravem uhlu. Ale poloha mikrofonu by se mela stanovit primarne s ohledem na barvu zvuku a ne mrsit dobrou polohu kvuli centrovani stereobaze.
Ok, díky rady, potřeboval jsem ujistit, byl to přece jen první experiment s M/S snímáním.

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu

Příspěvek od Cundo » 03 dub 2012 08:41

Krátka ukážka by povedala možno viac. Ale určitá nesymetria je podľa mňa pri stereofónnych technikách snímajúcich takmer bodový zdroj prítomná v nahrávke vždy. Aj s často neželaným pohybom interpréta.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.

Odpovědět