Zase te Zvuk, tentokrát detajlně
Re: Zase te Zvuk, tentokrát detajlně
Presne toto riesim. S mixom som dajme tomu ako-tak spokojny, no kazdym krokom k vacsej hlasitosti sa ten zvuk iba kazi. Je toto normalneRichi píše:...
Největší problém mi dělá zdvih RMS na úroveň v kterých se skladby podobného žánru pohybují.. ty jsou opravdu hodně hlasité a plné....Jasně, že můžete říct a? se na RMS vyprdnu, protože o to nejde..ale nedá mi to spát, nějak toho ti co to dělali docílit museli...Jak toho docílit?
...


Ozaj - aky je rozdiel medzi L1 a L2 ?
Já si myslím že se to nedá naučit podle návodu, to může proces nabývání skušeností jen o něco urychlit... chce to cvičit a učit se (je to jako s boxem, nebo maturitou)... a najednou zjistíš, že vše jde jaksi samo.
Když jsem začínal dělat hubdu(?), tak mi vůbec nevadilo, že je basa uplně potichu, kick jenom tak pro srandu... a důraz jsem měl pro výšky, hihaty a melodie, a FAKT mi to nepřišlo hloupé... Myslím že sluchové schopnosti a kritické slyšení se jaksi "tvarujou" - teď odhaduju poměry, a mixy dělám skoro automaticky, aniž bych s něčím srovnával, či se snažil něčemu přiblížit. RMS mám jen o nějaké desetiny/setiny db menší než originál cd, ale ve wavelabu je ještě nějaká průměrná minimální hodnota (tu mám sakra malou) a průměrná maximální hodnota (tu mám zas o dva db vetší, než prof. zmástrované cd) A doufám, že to bude čím dál tím lepší:)
Mícháte někdo v mono? a až potom ve stereo? Já ne, ale asi proto mám takové problémy s "fázovými výkyvy"
Hlavní je si uvědomit (imho) že nejvíce prostoru a energie uzurpují basy a kopák (pokudděláš taneční věci, já je opravdu užíval jen jako příjemné spestření skladeb) a potom furtdokola skoušet co udělá TO či ONO
Když jsem začínal dělat hubdu(?), tak mi vůbec nevadilo, že je basa uplně potichu, kick jenom tak pro srandu... a důraz jsem měl pro výšky, hihaty a melodie, a FAKT mi to nepřišlo hloupé... Myslím že sluchové schopnosti a kritické slyšení se jaksi "tvarujou" - teď odhaduju poměry, a mixy dělám skoro automaticky, aniž bych s něčím srovnával, či se snažil něčemu přiblížit. RMS mám jen o nějaké desetiny/setiny db menší než originál cd, ale ve wavelabu je ještě nějaká průměrná minimální hodnota (tu mám sakra malou) a průměrná maximální hodnota (tu mám zas o dva db vetší, než prof. zmástrované cd) A doufám, že to bude čím dál tím lepší:)
Mícháte někdo v mono? a až potom ve stereo? Já ne, ale asi proto mám takové problémy s "fázovými výkyvy"
Hlavní je si uvědomit (imho) že nejvíce prostoru a energie uzurpují basy a kopák (pokudděláš taneční věci, já je opravdu užíval jen jako příjemné spestření skladeb) a potom furtdokola skoušet co udělá TO či ONO
Naposledy upravil(a) Fractal dne 22 dub 2005 21:52, celkem upraveno 1 x.
1) 44 88 384... to na hlasitosti nic neprida
2) hlasitost neni jenom o rms (i kdyz casto ano)
3) ano, cim vic limitujes, tim se zvuk vic kazi
Hlasitost je dana uz tim, jak je ta vec smichana, sou proste veci, ktery sou hodne vyjehlickovany a tam teda limitace udela svy, ale no... zni to marne.
Vzasade musis uz michat s tim, aby to bylo nahlas, at uz tim jak vybiras zvuky, jak je obalkujes, jak moc kompresujes samotny zvuky a jak dobre mas rozdeleny energie v mixu, kdyz pridavas kde uz neni dobry pridavat a nepridavas tam, kde mas, tak se pripravujes o hlasitost a plnost... samozrejme se to da delat i trochu schvalne, treba u veci, ktery chces, aby fakt hodne basovaly... ale uz vis odzacatku, ze je to na ukor.
Tyhle diry se obcas daj doresit na masteringu (kdyz je kde brat), ale kdyz neni, tak se clovek muze stavet na hlavu a to je tak vsechno.
casto vede k tomu, ze skladba je nedobre smichana prosta lenost a zaposlouchani se do vlastni prace bez referenci, poslechnout si obcas nejakou konkurenci neskodi a rovnou si rict, co mam spatne a rovnou to premichavat, nejde o kopirovani presne toho, jak je smichana ta cizi vec, ono to ani nejde, ale nastavi to nejaky meritka, x-krat se mi stalo (zvlast na eventech), ze si proste lahodim jak to vklidu hraje a pak pri prvnim setkani s realitou celou vec radikalne menim. (nastesti uz se to nedeje ... moc)
mozna trochu filozofictejsi pojednani.. ale tohle je proste zkusenost, to se neda vycist, neexistujou na to poucky
2) hlasitost neni jenom o rms (i kdyz casto ano)
3) ano, cim vic limitujes, tim se zvuk vic kazi
Hlasitost je dana uz tim, jak je ta vec smichana, sou proste veci, ktery sou hodne vyjehlickovany a tam teda limitace udela svy, ale no... zni to marne.
Vzasade musis uz michat s tim, aby to bylo nahlas, at uz tim jak vybiras zvuky, jak je obalkujes, jak moc kompresujes samotny zvuky a jak dobre mas rozdeleny energie v mixu, kdyz pridavas kde uz neni dobry pridavat a nepridavas tam, kde mas, tak se pripravujes o hlasitost a plnost... samozrejme se to da delat i trochu schvalne, treba u veci, ktery chces, aby fakt hodne basovaly... ale uz vis odzacatku, ze je to na ukor.
Tyhle diry se obcas daj doresit na masteringu (kdyz je kde brat), ale kdyz neni, tak se clovek muze stavet na hlavu a to je tak vsechno.
casto vede k tomu, ze skladba je nedobre smichana prosta lenost a zaposlouchani se do vlastni prace bez referenci, poslechnout si obcas nejakou konkurenci neskodi a rovnou si rict, co mam spatne a rovnou to premichavat, nejde o kopirovani presne toho, jak je smichana ta cizi vec, ono to ani nejde, ale nastavi to nejaky meritka, x-krat se mi stalo (zvlast na eventech), ze si proste lahodim jak to vklidu hraje a pak pri prvnim setkani s realitou celou vec radikalne menim. (nastesti uz se to nedeje ... moc)

mozna trochu filozofictejsi pojednani.. ale tohle je proste zkusenost, to se neda vycist, neexistujou na to poucky
Na tohle je hodne nazoruuu... a asi je to hodne subjektivni, protoze sou lidi, co michaj hodne nahlas a hraje jim to dobre. Stopro ale vsichni zkousej jak ta vec hraje pri ruznejch hlasitostech.
ja osobne preferuju stred, prijemnou hlasitost, kdy je zvuk plnej. Cas od casu to zkusim hodne nahlas kvuli tomu abych vedel jak dobrou dynamiku mam na basech a abych si to poslech i brichem
. No ale je pravda, ze kdyz si trochu nevim rady a neni cas na prestavky, tak to zkousim poslouchat hodne potichu. Michat jenom potichu je nebezpecny kvuli vejskam (sykavky hlavne), protoze potichu znej skoro vsechny vpohode, a pak to clovek da nahlas a krvacej usi.


klineti by sa uz mohli spamatat s tym nahananim hlasitosti...oni to chcu mat aj pekne dynamicke aj riadne hlasne (co sa v podstate pri dnesnych hlasitostiach a plnych aranzoch dost vylucuje), co pocuvam nahravky, tak vsetky RMS tiche na ktorych som nuteny pridat volume, hraju dobre, lebo je tam aj ticho aj hlasno laicky povedane (ved na to vlastne gombik s oznacenim volume je, pravda) a tie hlasne pasaze maju ine RMS ako vzdusnejsie...skoda, len ze ludia su lenivy pridat si hlasitost, namiesto toho povedia, mne to CD hra nejako ticho, ked tam dam to ine, tak to hra dobre;-)))
http://www.shagy.sk - zvuk nazivo aj v studiu