Zvuková karta pro nulovou latenci

Interní a externí zvuková rozhraní
Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Pytkin » 04 říj 2012 11:13

Maikl.kom píše: tak jak praksání má vliv na výkon PC ?
nie len vykon CPU .. ale hlavne to , ako su spravene zbernice v pocitaci .. kade sa tahaju data .. to ty neovlivnis .. je to dane chipsetom .. ale proste ide o to , ake karty mas v PC .. ako vytazuju zbernice .. atd ..

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 11:27

A tu latenciu 2ms potrebujes na nieco konkretne, alebo len na to aby si sa chvalil s peknym cisielkom ?

Lebo IMO ci mas latenciu 2ms alebo 12ms je uplne jedno pokial nerobis DJ-ing. Urcite v tvojom pripade ktory popisujes nemas sancu zistit rozdiel kym nevidis cislo. Naopak, extremne nizka latencia ti moze sposobovat lupance alebo pukanie, ktore su sposobene tym ze pocitac (+zvukovka+zbernica+procesor) nestiha aktualne vytazenie na extremne nizkej latencii.

Maikl.kom
Příspěvky: 14
Registrován: 03 říj 2012 15:47

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Maikl.kom » 04 říj 2012 11:41

Spustím si program na zatíženost všech HW a uvidím. Když mi nějaká hudba v FL studiu běží vkuse na 64 samples (2ms) tak praskání začně dřív než když to běží na 512 (asi 12 ms), když ale samples během praskání snížím např. z 512 na 64 nebo na cokoliv, zase to praskat přestane na nějakou dobu přestane. Proč je to tak komplikovaný ?? Tak snad pomůže ta zvukovka. Jinak tu latenci chci hlavně nato, když budu hrát rychlejší hru na keyboardu, aby to přesně hrálo přesně podle stisku klávesy, ikdyž se všude píše, že menší jak 5-6 ms už není poznat , tak já nevim. Musím to všechno ještě pořádně otestovat. Díky každopádně za rady, koupim si tu ESI Juli.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Pytkin » 04 říj 2012 11:48

hawkens : 12 msec uz pocujes .. herci by ta s 12 msec nakopali do zadku .. a trosku sikovnejsi gitarista a klavesista ti tiez povie ze to pocuje ..

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od TOM-Thak » 04 říj 2012 11:53

Ja sem samouk, nejsem ani zadnej kvalifikovanej moderator a 12ms uz slysim.. slysim i 10.. pouzivam zasadne 64sample 3ms a to hlavne treba i kvuli
realtime renderingu syntaku v projektu.. tam se to teda da resit i otravnym posunem stop :roll:

Jak rikaj kluci.. je to sbernicema chipsetem atp.
Me uz PC nestiha na ten realtime s tak nizkou latency, takze freezuju.. ale nejaky Core i7 Six core, by to asi zvladal v pohode.

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 11:56

Tak to by som chcel vidiet v blind teste.

Maikl.kom
Příspěvky: 14
Registrován: 03 říj 2012 15:47

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Maikl.kom » 04 říj 2012 12:03

Program mi ukazuje při praskání je hodně vytížen disk a když to smaples přesnu na nižší nebo vyšší, vytíženost spadne. Takže si asi budu musek k té zvukovce koupit i časem SD disk.

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 12:04

Ale samozrejme ASIO4All nie su native ASIO ovladace, cize nedaju take dobre vysledky. Musis ist na to klasicky, zacat od vysokej latencie a postupne si ju znizovat a postupne skusat pokial sa dostanes, na aku nizku latenciu bez toho aby ti to pukalo.

Samozrejme, nie je to take jednoduche, rozne casti skladby su prazdnejsie alebo plnsie takze rozne vytazuju pocitac a zvukovku, cize treba ratat aj s nejakou rezervou.

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 12:08

Maikl.kom píše:Program mi ukazuje při praskání je hodně vytížen disk a když to smaples přesnu na nižší nebo vyšší, vytíženost spadne. Takže si asi budu musek k té zvukovce koupit i časem SD disk.
O tom pochybujem, softwarovy sampler normalne nahrava vsetky sample (kniznice) do RAM-ky, pokial mu to ty nenastavis inak. Takze ak zrovna nemas skladbu ktora ti cita naraz 10 stop z disku alebo freeze-nutych na disku, nemal by si mat nejake extra dovody na to aby ti disk nestihal citat a potreboval upgrade na SSD.

Jedine ze by si este na pozadi stahoval zo 2-3 filmy z torentov :) ...

Maikl.kom
Příspěvky: 14
Registrován: 03 říj 2012 15:47

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Maikl.kom » 04 říj 2012 12:12

V pozadí mi nic neběží, jen mám zaplý FL a poslouchám svoji skladu dlouhou 40 s pořád dokola (1 x bubny, 1x basy nexus a 1x z Hypersonic). Měl jsem spuštěněj max. program na měření vytíženosti HW a jak jsem psal výše. U ramek mi to ukazovalo vytíženost stálou a neměnila se (cca 1300 mb ze 4096 ). Nepomohlo by změnit program (Cubase, Pro Tools.. )? Mě z toho asi ... Každopádně díky, koupím si tu ESI. Mějte se
Naposledy upravil(a) Maikl.kom dne 04 říj 2012 12:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Kermitak » 04 říj 2012 12:26

TOM-Thak píše:To nevim na koho to bylo, ale ja interni RME myslel hdsp, ktera snad
jako jedina je klasicka pci zvukovka od nich. Cenove byla
tusim za 7-8tis. takze jina cenova nez ty m-audia.
Neslysel jsem ji, ale tipuju, ze bude vyrazne lepsi zvukove
i pres to ze prevodniky ma uvnitr caseu a ne v ext. boxu.
Jen upresnim, HDSP je celej system, kolem kteryho RME postavilo hromadu zvukovek, ale samotny RME HDSP neexistuje. Obcas se da pod nazvem RME HDSP najit ten jejich firewire radic pro multiface/digiface, ale to co jsi mel asi na mysli je HDSP 9632 (pripadne jeji PCIe verze HDSPe AIO).

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 12:43

A nepomohlo by obstarat si zvukovku ktora ma "direct monitoring" cize bude posielat zvuk priamo zo vstupu na vystup bez toho aby musel byt spracovany pocitacom a nalepila sa na neho nejaka latencia ?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Amorph » 04 říj 2012 12:56

hawkens: 10ms uz pri hrani clovek pozna a dnesni sw samplery zpravidla v nejake mire pouzivaji streaming zvuku z disku. A Direct monitoring znamena, ze karta umi posilat audio vstupy primo na audio vystupy, coz ti ovsem nijak neresi midi a vst. Pokud do tematu opravdu nevidis, tak varenim z vody asi nikomu nepomuzes, spis naopak.

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od hawkens » 04 říj 2012 13:17

On pise: Jinak tu latenci chci hlavně nato, když budu hrát rychlejší hru na keyboardu, aby to přesně hrálo přesně podle stisku klávesy. - z toho nie je jasne ci to je externy nastroj, alebo len MIDI keyboard. Zislo by sa upresnit. Amorph: ked dopredu nevies tak sa do ludi sa zbytocne nenavazaj, nikomu tym nepomozes skor naopak.

Samozrejme direct monitoring prichadza do uvahy len v pripade externeho nastroja - ja som ani neviem preco predpokladal tento pripad. Tu to skor vypada ze ma MIDI klavesy a synth ci sampler je softwarovy. Zislo by sa upresnit.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Zvuková karta pro nulovou latenci

Příspěvek od Amorph » 04 říj 2012 13:20

hawkens: clovek by tak nejak predpokladal, ze si prectes prvni prispevek, o kterem cela ta diskuse je...

Odpovědět