Posluchovy test klavirov
Dalsi nove zkusenosti s Ivory:
Velmi prijemnym zjistenim pro me bylo, ze Ivory nabizi vrstveni pianoveho zvuku s 5 ruznymi podkladovymi syntetickymi zvuky (strings, airy pad, PCM pad, ad.). Podklady jsou vysoce kvalitni a lze si zvolit jejich hlasitost vuci pianovemu zvuku.
Podklady lze pouzit i samostatne - bez pianoveho zvuku.
Pouze me mrzi, ze Synthogy nezahrnuli do podkladovych zvuku i nejake hammondky, kostelni varhany a DX7 el. piano. Tim by totiz vytvorili produkt srovnatelny s digitalnimi piany jako je Yamaha P120 nebo Korg SP200.
Veskera vase nastaveni lze samozrejme ukladat do vami pojmenovanych programu. Pro ilustraci: vytvoril jsem si tak program "Fova German 4 + Airy in Hall", ktery obsahuje ctyrvrstvy sampl Steinwaye s podkladovym zvukem Airy Pad o urcite hlasitosti, nastavil jsem si velocity krivku tak, aby klavesy reagovaly hodne dynamicky a cele jsem to prostorove umistil do koncertni haly. Vysledny zvuk jsem zacal pouzivat pro sve soukrome muzicirovani ve studiu.
Dale lze v Ivory nastavit stereovahu od stavu, kdy zvuk zni pouze z prostoru uprostred, mezi dvema bednami, do stavu, kdy leve samply z ni z leve bedny a prave samply z prave bedny.
Program take nabizi urcitou ekvalizaci vysledneho zvuku pomoci grafickych potenciometru.
Velmi prijemnym zjistenim pro me bylo, ze Ivory nabizi vrstveni pianoveho zvuku s 5 ruznymi podkladovymi syntetickymi zvuky (strings, airy pad, PCM pad, ad.). Podklady jsou vysoce kvalitni a lze si zvolit jejich hlasitost vuci pianovemu zvuku.
Podklady lze pouzit i samostatne - bez pianoveho zvuku.
Pouze me mrzi, ze Synthogy nezahrnuli do podkladovych zvuku i nejake hammondky, kostelni varhany a DX7 el. piano. Tim by totiz vytvorili produkt srovnatelny s digitalnimi piany jako je Yamaha P120 nebo Korg SP200.
Veskera vase nastaveni lze samozrejme ukladat do vami pojmenovanych programu. Pro ilustraci: vytvoril jsem si tak program "Fova German 4 + Airy in Hall", ktery obsahuje ctyrvrstvy sampl Steinwaye s podkladovym zvukem Airy Pad o urcite hlasitosti, nastavil jsem si velocity krivku tak, aby klavesy reagovaly hodne dynamicky a cele jsem to prostorove umistil do koncertni haly. Vysledny zvuk jsem zacal pouzivat pro sve soukrome muzicirovani ve studiu.
Dale lze v Ivory nastavit stereovahu od stavu, kdy zvuk zni pouze z prostoru uprostred, mezi dvema bednami, do stavu, kdy leve samply z ni z leve bedny a prave samply z prave bedny.
Program take nabizi urcitou ekvalizaci vysledneho zvuku pomoci grafickych potenciometru.
Fova: poslouchal jsem tvoje mp3 na sluchatkach pres onboard zvukovku a nerek bych, ze jedna je v necem vyrazne lepsi nez druha. Obema jeste do zivosti a plnosti zvuku neco chybi, ale v naproste vetsine pouziti krome soloveho klasickeho piana bych to uz ani moc neresil. Resp. asi by se to dalo celkem v pohode resit pomoci comp+eq+verb. Nutno podotknout, ze me solove piano zas tak moc nebere, takze detaily neslysim a nedocenim...
Ale prosim te, priste to dej na nejakej normalni hosting, tenhle mi otviral okynka jak divej a zachytil jsem z nej i par trojanu.
Ale prosim te, priste to dej na nejakej normalni hosting, tenhle mi otviral okynka jak divej a zachytil jsem z nej i par trojanu.
Ja se svym komentarem jeste pockam, az se vyjadri dalsi.Amorph píše:Fova: poslouchal jsem tvoje mp3 na sluchatkach pres onboard zvukovku a nerek bych, ze jedna je v necem vyrazne lepsi nez druha. Obema jeste do zivosti a plnosti zvuku neco chybi, ale v naproste vetsine pouziti krome soloveho klasickeho piana bych to uz ani moc neresil. Resp. asi by se to dalo celkem v pohode resit pomoci comp+eq+verb. Nutno podotknout, ze me solove piano zas tak moc nebere, takze detaily neslysim a nedocenim...
Ale prosim te, priste to dej na nejakej normalni hosting, tenhle mi otviral okynka jak divej a zachytil jsem z nej i par trojanu.
Jen jedna poznamka - abys to mohl relevantne posoudit, musis to podle me poslouchat na slusnych bednach a zvukovce. Kdyz jsem to poustel pres onboard zvukovku a bedny od veze, tak to take znelo tak nejak nezajimave a neslysel jsem moc rozdil.
Kdyz chci posoudit nejake nahravky, tak si to pustim ponekud hlasiteji na monitorech, postavim se do stredu trojuhelniku, tak, abych mel vyskace ve vysi usi a zavru oci

Zmenil jsem ten hosting - nove odkazy jsou zde:
http://data2.edisk.cz/stahni/87810/Ivor ... .75kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/59416/Samp ... .75kB.html
Pokud znas nejaky lepsi free hosting, tak mi dej vedet.
Telo klaviru bolo lepsie u Ivory
Treba vsak povedat, ze midi zaznam, resp. jeho rozsah "sensitivity", si pravdepodobne lepsie rozumel/a s Ivory, pretoze napriklad v pianisime bol sampel zo SampleTanku az prilis "jemne" zahrany (bolo to skoro viac perkusivne tukanie ozyvajuce sa v ozvucnici)
Aj celkovy dynamicky rozsah uderu (pianisimo az forte dynamika) bol podstatne plytsi pri sampli zo ST
Treba vsak povedat, ze midi zaznam, resp. jeho rozsah "sensitivity", si pravdepodobne lepsie rozumel/a s Ivory, pretoze napriklad v pianisime bol sampel zo SampleTanku az prilis "jemne" zahrany (bolo to skoro viac perkusivne tukanie ozyvajuce sa v ozvucnici)
Aj celkovy dynamicky rozsah uderu (pianisimo az forte dynamika) bol podstatne plytsi pri sampli zo ST
OK, tak ted tedy ja:
Poslechl jsem si obe nahravky na monitorech Behringer Truth a na bednach od nasi veze Philips FW 390C.
Sampletank
Celkove me hodne prekvapil, jak dobre zni. Cekal jsem horsi vysledek. Stale je ale znat, ze nastroji neco chybi. Celkove je na vyskach ponekud zastreny a rozmazany. Jednotlive tony nezneji ostre. Zvlast je to znat v okamziku, kdy hraje vice tonu najednou - cele se to sleje do jedne velke koule. Zvlastni take bylo, ze na bednach Philips znela nahravka jedovate a neprijemne (asi vysky). Musel jsem stahnout hlasitost, aby se to dalo poslouchat. Na Truthech jsem nic takoveho nezaregistroval.
Ivory
Rozdil proti Sampletanku neni tak zasadni, jak jsem ocekaval, ale je. Kdyz bych to mel vyjadrit procenty, tak Sampletank by ziskal 80% a Ivory 100%. Zvlast v okamziku, kdy hralo vice tonu najednou si Ivory udrzelo presne definovani jednotlivych tonu, zvuk neposobil rozmazanym dojmem a vse bylo korektni a presne. Zdalo se mi take, ze Ivory ma vice vzdusnosti a prostoru. Na Philipsech znela nahravka prijatelne slusne.
Udelal jsem si z toho zaver, ze komu staci priblizny zvuk piana, muze mit zadarmo Sampletank Free. Kdo chce vyssi kvalitu, mel by si poridit Ivory.
Poslechl jsem si obe nahravky na monitorech Behringer Truth a na bednach od nasi veze Philips FW 390C.
Sampletank
Celkove me hodne prekvapil, jak dobre zni. Cekal jsem horsi vysledek. Stale je ale znat, ze nastroji neco chybi. Celkove je na vyskach ponekud zastreny a rozmazany. Jednotlive tony nezneji ostre. Zvlast je to znat v okamziku, kdy hraje vice tonu najednou - cele se to sleje do jedne velke koule. Zvlastni take bylo, ze na bednach Philips znela nahravka jedovate a neprijemne (asi vysky). Musel jsem stahnout hlasitost, aby se to dalo poslouchat. Na Truthech jsem nic takoveho nezaregistroval.
Ivory
Rozdil proti Sampletanku neni tak zasadni, jak jsem ocekaval, ale je. Kdyz bych to mel vyjadrit procenty, tak Sampletank by ziskal 80% a Ivory 100%. Zvlast v okamziku, kdy hralo vice tonu najednou si Ivory udrzelo presne definovani jednotlivych tonu, zvuk neposobil rozmazanym dojmem a vse bylo korektni a presne. Zdalo se mi take, ze Ivory ma vice vzdusnosti a prostoru. Na Philipsech znela nahravka prijatelne slusne.
Udelal jsem si z toho zaver, ze komu staci priblizny zvuk piana, muze mit zadarmo Sampletank Free. Kdo chce vyssi kvalitu, mel by si poridit Ivory.
fova> ty jsi tady předtím zmiňoval kolekci Malmsjö Acoustic Grand. Máš s tím nějaké bližší zkušenosti? Sháním totiž opravdu jemné piáno a ten Malmsjö mi zní zajímavě. Má takový ne příliš čistý rezonující "komerční" zvuk a to se mi libí. Teď ale nevim jestli to není náhodou přehnaný přes nějaký fx.
Pokud má někdo tip na nádherně jemné piano, sem s ním...
Pokud má někdo tip na nádherně jemné piano, sem s ním...
Ivory je opravdu extra třída, asi je to to nejlepší, co lze na PC mít. Jen mě štve, že se mi každé to piáno strašně dlouho načítá. No prý pomůže mít 2GB ram, já mám 1GB, ale neřekl bych, že to pomůže zase až tak moc. Při ukončení VST Ivory to také trvá snad 5 minut než to zmizí. Ale za ten zvuk to opravdu stojí. Takový EWQL Bosendorfer se na to vůbec nehrabe - tam při rychlejší hře slyším normálně nějaké nepříjemné šumové dozvuky, asi reverb či co. No, Ivory verze 1.0 mě osobně vůbec ani nefungovala (padalo to při načtení VST), s updatem 1.6 je ok.
Ty podkladové systetické zvuky určitě vyzkoušim, to se mi líbí.
No já se do Ivory zamiloval když jsem slyšel nahrávku, kde hrálo jedno z pián z Ivory spolu s EWQL Symphonic Orchestra Platinum + XP. Mělo to fakt úžasnej zvuk, skoro realistický. Lepší kombinaci než těchto dvou produktů si pro klasickou hudbu nelze přát.
No k Ivory je také ještě pokud vím nějaký add-on "the italian grand", kde jsou snad i nějaká piána, nebo minimálně jedno od Fazioli. To by mohlo být také zajímavé.
Ty podkladové systetické zvuky určitě vyzkoušim, to se mi líbí.
No já se do Ivory zamiloval když jsem slyšel nahrávku, kde hrálo jedno z pián z Ivory spolu s EWQL Symphonic Orchestra Platinum + XP. Mělo to fakt úžasnej zvuk, skoro realistický. Lepší kombinaci než těchto dvou produktů si pro klasickou hudbu nelze přát.
No k Ivory je také ještě pokud vím nějaký add-on "the italian grand", kde jsou snad i nějaká piána, nebo minimálně jedno od Fazioli. To by mohlo být také zajímavé.
inak neviem co to uz dakto pisal . dave stewart pise v januarovom sos o Pianoteq ako o najlepsej klavirnej emulacii .. Ze dava na frak vsetkym multi gigabitovym kniziciam ..
pripadne sa na to pozrite http://www.pianoteq.com/
pripadne sa na to pozrite http://www.pianoteq.com/
Aby se tu nerozpoutala podobna diskuze jako Charlie versus NI B4 II, kterou jsme meli tady: http://www.electrozone.cz/viewtopic.php ... c&start=15
Jde totiz o podobny princip. Ivory, NI Akoustik Piano a dalsi jsou banky samplu, kdezto Pianoteq je softwarovy syntezator.
Kazdy system bude mit sve priznivce i odpurce.
Me treba Pianoteq nesedi a stejne tak u tech hammondu zacinam uvazovat o Charlie.
Jde totiz o podobny princip. Ivory, NI Akoustik Piano a dalsi jsou banky samplu, kdezto Pianoteq je softwarovy syntezator.
Kazdy system bude mit sve priznivce i odpurce.
Me treba Pianoteq nesedi a stejne tak u tech hammondu zacinam uvazovat o Charlie.