SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Je to jen koncept, nedela to tu vec lepsi, ale ani horsi. Samozrejme na ezone to ma trochu jinej vyznam, protoze tady se v tom lidi stouraj (radi). Proto sem to sem vubec dal, protoze vim, ze to tady do jisty miry nekoho zajimat bude.
Ve vysledku to samozrejme bude vetsinu lidi zajimat asi jako spina u silnice. Je to pro me dulezity? Neni, chci udelat vec, ktera obstoji sama o sobe, ale chci ji udelat jenom ze zvuku ty jedny masinky. To mi pride jako stejny omezeni, jako ze mam kapelu, kde je basa, bici, dve kytary a zpev. Neni to ani hrdinstvi a neni to ani malo. Vlastne se vubec divim, ze to tady nejak obhajuju. Zvlast kdyz sem tyhle napsal hned v tom prvnim prizpevku, kdy sem to uved.
Treba te Sonoritaku takovy veci neberou, ale me posledni dobou takovy nejaky restrikce bavej, protoze jinak mam naprosto nepreberny mnozstvi moznosti a ty me dokazou umlatit. Moc moznosti = nerozhodnost.
Jinak co se mi na tom celym libi je, ze to je samo o sobe hodne koherentni, ty veci se k sobe vazou, aniz bych je nejak extremne musel upravovat. Je tam do urcity miry ten efekt, kdy vic elementu zni jako jeden stroj, kterej v tom chci podporit v urcitejch castech. Bavi me to, nemuzu si pomoct. Co je na delani hudby dulezitejsi?
Ve vysledku to samozrejme bude vetsinu lidi zajimat asi jako spina u silnice. Je to pro me dulezity? Neni, chci udelat vec, ktera obstoji sama o sobe, ale chci ji udelat jenom ze zvuku ty jedny masinky. To mi pride jako stejny omezeni, jako ze mam kapelu, kde je basa, bici, dve kytary a zpev. Neni to ani hrdinstvi a neni to ani malo. Vlastne se vubec divim, ze to tady nejak obhajuju. Zvlast kdyz sem tyhle napsal hned v tom prvnim prizpevku, kdy sem to uved.
Treba te Sonoritaku takovy veci neberou, ale me posledni dobou takovy nejaky restrikce bavej, protoze jinak mam naprosto nepreberny mnozstvi moznosti a ty me dokazou umlatit. Moc moznosti = nerozhodnost.
Jinak co se mi na tom celym libi je, ze to je samo o sobe hodne koherentni, ty veci se k sobe vazou, aniz bych je nejak extremne musel upravovat. Je tam do urcity miry ten efekt, kdy vic elementu zni jako jeden stroj, kterej v tom chci podporit v urcitejch castech. Bavi me to, nemuzu si pomoct. Co je na delani hudby dulezitejsi?
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Ja myslim, ze se tak moc zase nestalo, nevedel jsem pointu, zeptal jsem se na ni a ted uz chapu tve pohnutky. Nemyslim, ze bys neco obhajoval, spis vysvetloval. Ja stejne tak neobvinoval, ale jen se zeptal, zadny soud jsem na tim nevynesl.
Prima myslenka, ze z jednoho nastroje jsou ty zvuky navzajem nejakym zpusobem blizsi, to me treba nenapadlo, tak proc se o tom nebavit? A myslim ze je fajn se zas neco noveho dozvedet, jak to bere nekdo jiny. Pro me treba je podstatna skladba, vysledek. Syntak (a vubec technologie) je pro me jen medium, jak skladby docilit, ale sam o sobe me vubec nezajima, nemam k nemu zednej vztah, Mozna je to i proto, ze sem nikdy hardware syntak nepouzil.
Prima myslenka, ze z jednoho nastroje jsou ty zvuky navzajem nejakym zpusobem blizsi, to me treba nenapadlo, tak proc se o tom nebavit? A myslim ze je fajn se zas neco noveho dozvedet, jak to bere nekdo jiny. Pro me treba je podstatna skladba, vysledek. Syntak (a vubec technologie) je pro me jen medium, jak skladby docilit, ale sam o sobe me vubec nezajima, nemam k nemu zednej vztah, Mozna je to i proto, ze sem nikdy hardware syntak nepouzil.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
"Moc moznosti = nerozhodnost."
uz davno tvrdim /a obavam sa, ze myslienka nie je povodna/, ze OBMEDZENIA SU NAJINSPIRATIVNEJSIE.
uz davno tvrdim /a obavam sa, ze myslienka nie je povodna/, ze OBMEDZENIA SU NAJINSPIRATIVNEJSIE.
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Matucha: mne sa velmi páči tá atmo, fajn track, hlavne teda zVUky. no a úplne chápem to že chceš aby to bolo z jedného nástroja (hlavne ked máš nespočet možností, s ktorými aj tak pracuješ denne), práve ked sú si všetky tie zvuky príbuzné tak to môže zniet "strange", výsledný vnem môže byt ucelenejší a "komornejší", to je asi tak to čo by som očakával od toho že je to na jednom synte..
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
to se nebojmatucha píše:jak house to moc nebude fungovat, schvalne sem to udelal v 3/4.. takze spis valcik
um ca ca, um ca ca...




to je divny, ja mam rad i software syntaky, vylozene cit, jako k hw - priklad minimonsta - ma charakter a pro ten ho mam rad, ackoliv je to jen shluk jednicek a nul.. je to jako kdybych delal cokoliv jinyho, dobrej nastroj, kterej mi udela sluzbu, jakou chci, proste musim mit rad - priklad moje vrtacka makitaSonority píše:Syntak (a vubec technologie) je pro me jen medium, jak skladby docilit, ale sam o sobe me vubec nezajima, nemam k nemu zednej vztah, Mozna je to i proto, ze sem nikdy hardware syntak nepouzil.

Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Ok, mozna trpim trochu stihomamem a ctu vic mezi radky nez doslova co je napsany. Asi to bylo tim, ze jsi vznes dost banalni otazku po tom, co jsem ji na zacatku zodpovedel (nebo sem si to myslel).Sonority píše:Ja myslim, ze se tak moc zase nestalo, nevedel jsem pointu, zeptal jsem se na ni a ted uz chapu tve pohnutky. Nemyslim, ze bys neco obhajoval, spis vysvetloval. Ja stejne tak neobvinoval, ale jen se zeptal, zadny soud jsem na tim nevynesl.
Prima myslenka, ze z jednoho nastroje jsou ty zvuky navzajem nejakym zpusobem blizsi, to me treba nenapadlo, tak proc se o tom nebavit? A myslim ze je fajn se zas neco noveho dozvedet, jak to bere nekdo jiny. Pro me treba je podstatna skladba, vysledek. Syntak (a vubec technologie) je pro me jen medium, jak skladby docilit, ale sam o sobe me vubec nezajima, nemam k nemu zednej vztah, Mozna je to i proto, ze sem nikdy hardware syntak nepouzil.
Este sem o tom premejslel a nejaky paralely me napadly i k ciste solo nastrojovejm skladbam (pro pianu, pro kytaru... ale treba i pro nejakej kvartet) vsechno jsou pomerne dost omezeni proti dejme tomu orchestru. Podle me to ma smysl.
Pro me je hezky to, ze sem nikdy zadnou takovou vec neudelal. Klidne to mohlo byt nejaky VSTi, ale me se prave libilo to, ze si budu hrat s tema vsema kroutidlama, pouzivat pazvuky z zaprasenejch potaku a tim, ze ta masinka umi fakt dost pruraznej zvuk stejne jako poradne hutnej, tak to pro me byl idealni vyber. Mozna kdybych mel nejakej polyfonni, tak bych mel tendenci skolouznout k nemu, protoze delat harmonie po jednom hlasu je neprakticky dost... i kdyz zase zajimavy, protoze clovek premejsli jinak.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
mozno by som sa az tak neobmedzoval a pouzil kludne perkusivne zvuky (kopak, snares, hajtky) z ineho zdroja a potahal z pro-one len ten zvysok (basy, fx, leady, pady) - aspon ja som to tak riesil (teda v tom tracku co som robil na evolveri som aj kopak spravil na evo ale perkusie, snares, hajtky som pouzil normalne sample) , aj tak je to zaujimave a vysledok stoji za to 

Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Je to dobré, Pro One je řezník mezi syntákama, a je fakt že toma pěkně tlustej zvuk. Dodělej to.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
tak to uz by prece nebylo vono
... nehlede na to, se mi ten kopak libi... je to taky o pomeru k base, ted dominuje basa a me se to tak libi... nema to byt tucka... ale v tom vyvoji ty skladby se este muze stat leccos 


Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
super! taky myslím dotahnout do konce bez dalších inštrumentů. je to tim tak speciálně kompaktní.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
ja by som sa na tie nahrazky cinelov vykaslal, rytmus pohnal smerom do kopak-snare aj za cenu toho ze to bude bez vysok a temnejsie.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Líbí se mi tyhle syrový zvuky a mám rád tuhle pohodovou elektroniku. Ta koncepce je mi taky sympatická, ikdyž si myslím, že minipracoviště třeba ze dvou synťáků (mono a poly) a jednoho automatu by bylo efektivnější a přitom neméně zábavný.
A nemám rád, když někdo komentuje a rozebírá něco, co se mu nelíbí už ze své podstaty - nevidím v tom žádný smysl...
A nemám rád, když někdo komentuje a rozebírá něco, co se mu nelíbí už ze své podstaty - nevidím v tom žádný smysl...
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
-
- Příspěvky: 221
- Registrován: 04 říj 2007 11:21
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
Mě se to líbí moc. Ta rytmika je skvělá, má nádhernej organickej sound, tepe jako nějaký živý organizmus. Zbývá vymyslet z toho nějakej příběh, hlavně po harmonický stránce. Ale nemyslím tim nějaký výpravný šílenosti, podle mě by tomu slušel spíš nějakej minimální charakter. Osobně si myslim, že tohle dobrovolné "omezování se" je naprosto zásadní věc, z hlediska osobního růstu autora. Pochopitelně že běžnýmu posluchači to je ukradený.
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
ako konceptualny pokus to beriem ale pre mna tudy cesta nevede. velmi rychlo zacne byt ten sound otravny. chyba mi tam nejaky protiklad
edited: kulinarsky priklad:
je to ako dat si prezenicu (michana vajicka) oblozenu volskym okom a zabalenu v omelete
to ja radsej ciabattu s kozim syrom poliatym medom, s kesu orieskami a rukolou... btw skuste, nieco neuveritelne lahodne
edited: kulinarsky priklad:
je to ako dat si prezenicu (michana vajicka) oblozenu volskym okom a zabalenu v omelete

to ja radsej ciabattu s kozim syrom poliatym medom, s kesu orieskami a rukolou... btw skuste, nieco neuveritelne lahodne
Re: SCI Pro One - jedinej zdroj zvuku pro skladbu
absolutne suhlasim ...Brenda Walsh píše: Osobně si myslim, že tohle dobrovolné "omezování se" je naprosto zásadní věc, z hlediska osobního růstu autora.