"Dabelske" Stupnice :)
ještě záleží, jestli zakladatel měl na mysli "ďábelský" výběr tónů z chromatiky anebo "ďábelské" ladění. Mám pocit, že myslel spíš to první. To by se pak mohla vzpomenout třeba moll harmonická... i když ta zní spíš orientálně než ďábelsky.
V ďábelské tónině by asi měla být ta zmenšená kvinta... ovšem když se to moc přehání, tak to může začít být směšný - viz Metallica
V ďábelské tónině by asi měla být ta zmenšená kvinta... ovšem když se to moc přehání, tak to může začít být směšný - viz Metallica
Tritón už se používal po renesanci (v té byl zakázaný a dokonce za něj popravovali
- holt církve) Jinak "moderní" autoři v podstatě už nepoužívají pojem stupnice, ale víceméně výběr tónu, s kterými pak pracujou. Myslím že dodekafonisti byli největší ďábeláci, ale poslouchat se to nedá
. Nečekej ale, že ti to někdo zazpívá 



je to vlastne velmi jednoducheekeaze píše: marian : stredoveke vubec neznam , nemas nejaky zdroj kde by se daly nacerpat informace?
Stredoveke (cirkevne, "stare") stupnice - mody
material su biele klavesy na klaviri, len vzdy zacnes od ineho
Iónska (dnešná durová) C, D, E, F, G, A, H, C
Dórska D, E, F, G, A, H, C, D (velka sexta oproti moll. prirodz) (MOLL charakter)
Frygická E, F, G, A, H, C, D, E (typicka mala sekunda oproti moll prirodz.) MOLL charakter
Lydická F, G, A, H, C, D, E, F (typicka zvacsena kvarta F-H oproti dur prirodz) DUR charakter
Mixolydická G, A, H, C, D, E, F, G (typicka mala septima oproti dur )DUR charakter
Aiolská (dnešná molová) A, H, C, D, E, F, G, A
Lokrická H, C, D, E, F, G, A, H (moc sa nepouziva)
To je stejně všechno moc klasika.. Aby to bylo "víc" jiný, chtělo by to asi jít hloub až k intervalům a dělení.marian píše:je to vlastne velmi jednoducheekeaze píše: marian : stredoveke vubec neznam , nemas nejaky zdroj kde by se daly nacerpat informace?
Stredoveke (cirkevne, "stare") stupnice - mody
material su biele klavesy na klaviri, len vzdy zacnes od ineho
Iónska (dnešná durová) C, D, E, F, G, A, H, C
Dórska D, E, F, G, A, H, C, D (velka sexta oproti moll. prirodz) (MOLL charakter)
Frygická E, F, G, A, H, C, D, E (typicka mala sekunda oproti moll prirodz.) MOLL charakter
Lydická F, G, A, H, C, D, E, F (typicka zvacsena kvarta F-H oproti dur prirodz) DUR charakter
Mixolydická G, A, H, C, D, E, F, G (typicka mala septima oproti dur )DUR charakter
Aiolská (dnešná molová) A, H, C, D, E, F, G, A
Lokrická H, C, D, E, F, G, A, H (moc sa nepouziva)
nie stredoveke, ale cirkevne a to je uplne najbeznejsia teoria, ktoru by mal ovladat kazdy, kto chce prejst " k dabelskym stupniciam". dabelske stupnicie su kravina.marian píše:a skusal si stredoveke stupnice ?
ekeaze - precitaj si nejaku zakladnu knihu o teorii, nauc sa, co su intervaly, pochop princip stupnic a ich harmonizacie - nie je to nic zlozite. potom Ta nenapadne otvorit takuto hlupu temu - samozrejme nemyslim to v zlom

este ma napadlo ze by si mohol nastudovat alterovane akordy a z chromatickych tonov tohto materialu (staci nejaky obsiahlejsi priklad na alterovane akordy v nejakej tonine) vytvorit kombinaciami alterovanych akordov so zakladnym harmonickymi funkciami (T, S, D, popripade + modifikacie) nejaku stupnicu (resp. postupnost tonov)
zda sa mi to lepsie ako bezduche behanie po chromatike, aj z toho dovodu ze alterovane akordy maju svoj princip
a to si pis, ze to bude sakra diabolska stupnica
zda sa mi to lepsie ako bezduche behanie po chromatike, aj z toho dovodu ze alterovane akordy maju svoj princip
a to si pis, ze to bude sakra diabolska stupnica

Re: "Dabelske" Stupnice :)
No ona to hlavně asi nebude stupnice ale tónina
Každopádně spíš než snažit se hledat nějaký "devil feeling" striktně ve variacích v jedné konkrétní tónině, zkusil bych ho dosáhnout nějakou řadou vzájemně disharmonických akordů...

Každopádně spíš než snažit se hledat nějaký "devil feeling" striktně ve variacích v jedné konkrétní tónině, zkusil bych ho dosáhnout nějakou řadou vzájemně disharmonických akordů...
" hudba se dělí pouze na dva druhy... hudba dobrá a hudba špatná..."
(i5QC, TC48, A6, A7)
(i5QC, TC48, A6, A7)
Re: "Dabelske" Stupnice :)
No do "dabelskych" stupnic trochu delam, bohuzel nemam poradne hudebni vzdelani, takze to dokazu popsat jen z pohledu kytarovych prazcu/pultonu, kazdopadne doporucuju vhodne kombinovat bud tri pultony po sobe (pak ale hrozi, ze to zni prilis bluesove, takze spis na preskacku), anebo sekvenci 1-2-4-5 (znaci pultony) a zejmena jeji permutace, vysledek byva casto opravdu dabelsky 
Pokud chcete delat opravdu "zlou" muziku, doporucuju oprostit se od zabehlych stupnic a vyzkouset kdejake disharmonie, ona "nasranost" vetsinou spociva v lehke ci tezsi disharmonii, ktera vsak esteticky neurazi.

Pokud chcete delat opravdu "zlou" muziku, doporucuju oprostit se od zabehlych stupnic a vyzkouset kdejake disharmonie, ona "nasranost" vetsinou spociva v lehke ci tezsi disharmonii, ktera vsak esteticky neurazi.
Re: "Dabelske" Stupnice :)
Wohma - to je chromatika a tiez by sa siklo trochu mat sajn, co a ako a kedy a preco, inak hentake postupy budu iba klise... tak isto ako tritonus - zmensena kvinta - pre predstavu na gitare prazdna struna a potom 6 prazec - tiez velmi "dabelske" (aj historicky tak bolo brane
), akurat je to otrepane klise mnohych tvrdsich metaloviek...
ako som spominal, treba mat o tej teorii sajn a potom sa da ist do "dabelskych" rieseni

ako som spominal, treba mat o tej teorii sajn a potom sa da ist do "dabelskych" rieseni

Re: "Dabelske" Stupnice :)
Ja jedu zasadne podle ucha, nebavi me vymyslet melodie na zaklade nejakych teoretickych uvah
A klisovitost snad nejlip odhalim prave poslechem, ne tim, jake postupy z hlediska teorie jsou tam pouzity ne? U hudby mas tu vyhodu, ze staci neco zahrat treba v triolach a hned to zni uplne jinak... Ostatne Kocka leze dirou ve Vltave od Smetany je toho nejlepsim dukazem
D
O tritonu vim, ale tam je prave problem to vhodne zakomponovat tak, aby to nebylo tak okaty


O tritonu vim, ale tam je prave problem to vhodne zakomponovat tak, aby to nebylo tak okaty

Re: "Dabelske" Stupnice :)
[url]http://vladimir_ladma.sweb.cz/czech/music/harstructs/mmodalities.htm[/url]
[url]http://vladimir_ladma.sweb.cz/czech/music/harstructs/mmicrotonal.htm[/url]
[url]http://vladimir_ladma.sweb.cz/czech/music/harstructs/mmicrotonal.htm[/url]
http://www.muzikalsrdce.cz
bandzone.cz/srdce
bandzone.cz/srdce