"Nové" analogové syntezátory
Re: "Nové" analogové syntezátory
Uli sa musel zblaznit odhalit svoj biznis plan na najblizsich par rokov .. Neviem, pride mi to dost neprofesionalne, mat taku firmu rozhodne nevykecam cele portfolio vyrobkov co sa chystam mimialne najblizsich 4-5 rokov priniest na trh .. Asi si je dost isty ale pycha casto predchadza pad ..
Cas ukaze ako to cele dopadne ...
Cas ukaze ako to cele dopadne ...
Re: "Nové" analogové syntezátory
Spíš to ber jako dlouhou reklamní kampaň, která nic nestojí. On nic závazného neřekl, my se tu o tom bavíme a spřádáme teorie... Přitom může kdykoliv změnit strategii, vyrobit jiný model, nevyrobit nic, mít jiné ceny. Vlastně toho moc neprozradil a udělal si super reklamu.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Ano správně ,pardon - já ho totiž měl jako soft verzi od GForce kde se jmenoval impoOSCar. Coz byl ve svy dobe dost kvalitne znejici plugin
- ReaktoplazmAR
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 04 srp 2008 14:25
Re: "Nové" analogové syntezátory
tiez si myslim ze super reklama pre neho.. riesi sa to uplne vsade.. ludia si podopisuju neexistujuce syntaky na wishlist
)

Re: "Nové" analogové syntezátory
Bůček synth prosím - ten zněl vždycky tučně.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: "Nové" analogové syntezátory
Jak znám vývoj u Behringeru, Uli už má jistě rozmontované TTSH a zhruba spočítané, co by stál klon 2600 v koncovce. Mě spíš překvapuje, že se vůbec zajímá o tak minoritní trh.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Mně by zajímalo, proč ještě stále na trhu není ten Behringer klon ARPu Odyssey, na rozdíl od KorgToys s normal velikostí kláves, co před 3 lety proklamovali?!? Odpovědi od Behringeru se asi nedočkáme, ale zkusím odhadnout správnou odpověď: "Liebe Kinder und Studenten, (dále překládám do cz:) náš pure vintage analog s celou řadou modern vychytávek a vylepšení pro ještě lepší zvuk, než má originál - ARP Odyssey, nebyl zadán k sériové výrobě, protože při sluchovém testu naslepo naše muzikanti nepoznala, zda právě hraje náš pure vintage analog ARP Behringodyssey nebo romplery Korg Krome, Yamaha MOX a Roland FA06. A když vytahovat audio kabel, jack ulomit vevnitř kontaktní pružinku, safra práce, my těm šikookým říkat, nedávat tam ty samé kvalitní china jack samyce, jako do našich proffessional Behringer mixing consoles...
Re: "Nové" analogové syntezátory
Country, ty tvoje eseje už patří do zlatýho fondu....je po mě.




Re: "Nové" analogové syntezátory
Proč Uli nedělá ARP Odyssey? Protože si to jméno mezitím koupil Korg.
Proč by měly všechny plánované klony hrát blbě? Třeba OBXa je postavený na CEMech a zbytek je při vší úctě poruchová nestabilní hromada šrotu s blbou klaviaturou. Takže mám-li CEM (a ty Uli má a vyrábí je podle původní receptury) tak to v podstatě nejde zmršit víc než to udělal Oberheim. Mimochodem taky důvod proč dělá OBXa a nikoli OBX. Navíc CEM znamená mít možnost udělat ProOne třeba a spousty dalších nástrojů.
Mini není nic co by se nevyrábělo z dobových OTS součástek, ano můžeme diskutovat, jestli SMD trochu zmrví zvuk to je asi tak všechno. Vzhledem k tomu, že bude minimalizovat náklady na vývoj tak do toho designu nebudou zasahovat (proto žádné paměti, proto jenom částečná Eurorack integrace, ...).
Osobně se domnívám, že celá tahle Uliho kampaň je především noční můrou pro současný Moog (který celkem na brutál prodává remake D za 105.000,- - výrobní náklady odhaduji, ať nežeru tak na 700 USD, a ten Eurorack Mother 32 za 19.000,-) a ještě víc to musí děsit DSI a ty jeho nehrající šunky typu OB6 nebo různý modulární výrobce, který prodávají Mini oscilátor a filtr kus za cenu celého tohohle Eurorack klonu. Je potřeba si uvědomit, že to D bude malinké do Euroracku cenově někde kolem těch Boutique nehrajících pitomostí od Rolanda a to mi přijde fajn. Pokud naklonuje ty TR808/909 a spol. jak naznačuje (mimochodem TB303 nikde není zmiňováno protože Bassbot) tak prostě jenom nahradí hromady klonujícíh firem, které to dělají malosériově a draho ... a dlouhý léta už.
Proč by měly všechny plánované klony hrát blbě? Třeba OBXa je postavený na CEMech a zbytek je při vší úctě poruchová nestabilní hromada šrotu s blbou klaviaturou. Takže mám-li CEM (a ty Uli má a vyrábí je podle původní receptury) tak to v podstatě nejde zmršit víc než to udělal Oberheim. Mimochodem taky důvod proč dělá OBXa a nikoli OBX. Navíc CEM znamená mít možnost udělat ProOne třeba a spousty dalších nástrojů.
Mini není nic co by se nevyrábělo z dobových OTS součástek, ano můžeme diskutovat, jestli SMD trochu zmrví zvuk to je asi tak všechno. Vzhledem k tomu, že bude minimalizovat náklady na vývoj tak do toho designu nebudou zasahovat (proto žádné paměti, proto jenom částečná Eurorack integrace, ...).
Osobně se domnívám, že celá tahle Uliho kampaň je především noční můrou pro současný Moog (který celkem na brutál prodává remake D za 105.000,- - výrobní náklady odhaduji, ať nežeru tak na 700 USD, a ten Eurorack Mother 32 za 19.000,-) a ještě víc to musí děsit DSI a ty jeho nehrající šunky typu OB6 nebo různý modulární výrobce, který prodávají Mini oscilátor a filtr kus za cenu celého tohohle Eurorack klonu. Je potřeba si uvědomit, že to D bude malinké do Euroracku cenově někde kolem těch Boutique nehrajících pitomostí od Rolanda a to mi přijde fajn. Pokud naklonuje ty TR808/909 a spol. jak naznačuje (mimochodem TB303 nikde není zmiňováno protože Bassbot) tak prostě jenom nahradí hromady klonujícíh firem, které to dělají malosériově a draho ... a dlouhý léta už.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Re: "Nové" analogové syntezátory
ja od behr nechcem zatial nic. deep neviemco mi pride ze ma nejake vykradnute stredne pasma vo vyslednom zvuku.
ktovie ako by znelo napr arp2600, ale pocitam ze podobne. je jeden projekt kde sa da za 1000+suciastky 2600 postavit. ale na to zatial nie je cas a ani chut.
ktovie ako by znelo napr arp2600, ale pocitam ze podobne. je jeden projekt kde sa da za 1000+suciastky 2600 postavit. ale na to zatial nie je cas a ani chut.
-
- Příspěvky: 259
- Registrován: 25 kvě 2008 17:22
Re: "Nové" analogové syntezátory
ATOM: Ty si machr o tom zadna - ale ja com som pocul porovnavacky Bassbotuu a 303 tak to bol pruser praveze to Rebirth hral lepsie napriek tomu ze BOT je to clon.. ci uz nieco zmenili?
Re: "Nové" analogové syntezátory
No konečně i někdo další trefil přesně hřebíček na hlavičku, souhlas s lavender!
Ano, přesně toto mám na mysli v souvislosti s novými analogy. Mně je zcela jedno, zda obsahují jednoduché tranzistorové oscilátory dle Amatérského rádia ročník 1980 nebo CEM chipy - apropo to nejsou původní originály, ale jejich nové imitace, jak píše a.tom.x. A jak je to s prakticky všemi novými imitacemi těch původních věcí a součástek, asi víme všichni. Typicky různé boutique modely a řady.
Mně ale už není jedno, že prakticky vše z nové produkce v reálu nezní tak dobře, jako originály, ale spíše se to dá lépe srovnávat i s moderními digitály typu KingKorg, Kronos, Jupiter 50/80, Roland Boutique atd, kde je zvuk modelován jakýmisi moderními matematickými vzorci přesně dle chování zvuku originálních předloh.
Ten zvuk není vyloženě špatný, ale z nějakých (mně neznámých) důvodů, ty moderní analogy neumí při otevřeném filtru a zavřené rezonanci dát tolik a takovou intenzitu vyšších harmonických tónů k základnímu, zejména v první a druhé oktávě nad základním tónem, jako to umí všechny vintage originály. Jinými slovy, má to vykradené středy, resp. zní tam hodně nahlas základní tón, pak je to trochu hluchý, pak to řeže v oblasti prezenců 4-6kHz a pak už to zase nemá takový ty nejvyšší výšky, ten tzv. ocásek, páč digitály stejně jako moderní analogy mají nechápu proč, dolní propust (nebo průběh filtru?) nastavenou někde kolem asi 10-12 kHz, vyšší frekvence už jsou ořezávaný..
Tato vlastnost až tak nevadí v případě použití acid zvuků, tj. se zavřeným filtrem a vysokou rezonancí (s peakem někde kolem 1-3kHz), což se dost používá na sequencer a arpeggio linky. Ale na hraní sólových partů, asi takhle: zkuste hlavnímu zpěvákovi když zpívá v 1" oktávě (se základním tónem 440-880Hz) parametrickým ekvalizerem ořezat 880-3,2kHz, přidat mu 5-7kHz a pak zcela oříznout nad 10kHz. Bude z něj ještě nadále v normálním, přirozeném mixu kapely frontman hlas? Stejně se chovají ty nové analogy a digitály - nebude z nich "frontman quality" nástroj. A potom dejte zpěvákovi vše zase do pořádku a zkuste si k němu sólo dát na vintage originál analog - starej Moog, ARP, Roland SH.., Yamahu CS.. atd a otevřít si pěkně filtr dokořán - lead bude tak sytý, tučný a přirozený, že bude konkurovat zpěvákovi 1:1, a ejhle, z doprovodného klávesáka je náhle frontman kapely taky. A co je zajímavé, některé top modely s ROM vzorky nebo VA mohou mít více a intenzivnější, bohatší vyšší harmonické tóny (zejména ty středové v prvních dvou oktávách) od každého základního tónu, než leckeré lowend "pure modern" analogy. Typicky Kronos vs Minilogue/Monologue. Takže na tom mrvení zvuku se určitě nepodílí jenom CEM nebo jiné VCO/DCO/ROM generátory, ale možná ještě větší měrou vše další - filtry, preampy, efekty... Pobavil mě oficiální test na netu (review) jednoho Waldorf analog modulu se 3 VCO - prý "filtry jsou špičkové, ale nemají až tolik co filtrovat, když z VCO do nich jde jen malý rozsah zvukového spektra.." - jinak řečeno, vykradené některé vyšší harmonické tóny, středy, výšky...
Ano, přesně toto mám na mysli v souvislosti s novými analogy. Mně je zcela jedno, zda obsahují jednoduché tranzistorové oscilátory dle Amatérského rádia ročník 1980 nebo CEM chipy - apropo to nejsou původní originály, ale jejich nové imitace, jak píše a.tom.x. A jak je to s prakticky všemi novými imitacemi těch původních věcí a součástek, asi víme všichni. Typicky různé boutique modely a řady.
Mně ale už není jedno, že prakticky vše z nové produkce v reálu nezní tak dobře, jako originály, ale spíše se to dá lépe srovnávat i s moderními digitály typu KingKorg, Kronos, Jupiter 50/80, Roland Boutique atd, kde je zvuk modelován jakýmisi moderními matematickými vzorci přesně dle chování zvuku originálních předloh.
Ten zvuk není vyloženě špatný, ale z nějakých (mně neznámých) důvodů, ty moderní analogy neumí při otevřeném filtru a zavřené rezonanci dát tolik a takovou intenzitu vyšších harmonických tónů k základnímu, zejména v první a druhé oktávě nad základním tónem, jako to umí všechny vintage originály. Jinými slovy, má to vykradené středy, resp. zní tam hodně nahlas základní tón, pak je to trochu hluchý, pak to řeže v oblasti prezenců 4-6kHz a pak už to zase nemá takový ty nejvyšší výšky, ten tzv. ocásek, páč digitály stejně jako moderní analogy mají nechápu proč, dolní propust (nebo průběh filtru?) nastavenou někde kolem asi 10-12 kHz, vyšší frekvence už jsou ořezávaný..
Tato vlastnost až tak nevadí v případě použití acid zvuků, tj. se zavřeným filtrem a vysokou rezonancí (s peakem někde kolem 1-3kHz), což se dost používá na sequencer a arpeggio linky. Ale na hraní sólových partů, asi takhle: zkuste hlavnímu zpěvákovi když zpívá v 1" oktávě (se základním tónem 440-880Hz) parametrickým ekvalizerem ořezat 880-3,2kHz, přidat mu 5-7kHz a pak zcela oříznout nad 10kHz. Bude z něj ještě nadále v normálním, přirozeném mixu kapely frontman hlas? Stejně se chovají ty nové analogy a digitály - nebude z nich "frontman quality" nástroj. A potom dejte zpěvákovi vše zase do pořádku a zkuste si k němu sólo dát na vintage originál analog - starej Moog, ARP, Roland SH.., Yamahu CS.. atd a otevřít si pěkně filtr dokořán - lead bude tak sytý, tučný a přirozený, že bude konkurovat zpěvákovi 1:1, a ejhle, z doprovodného klávesáka je náhle frontman kapely taky. A co je zajímavé, některé top modely s ROM vzorky nebo VA mohou mít více a intenzivnější, bohatší vyšší harmonické tóny (zejména ty středové v prvních dvou oktávách) od každého základního tónu, než leckeré lowend "pure modern" analogy. Typicky Kronos vs Minilogue/Monologue. Takže na tom mrvení zvuku se určitě nepodílí jenom CEM nebo jiné VCO/DCO/ROM generátory, ale možná ještě větší měrou vše další - filtry, preampy, efekty... Pobavil mě oficiální test na netu (review) jednoho Waldorf analog modulu se 3 VCO - prý "filtry jsou špičkové, ale nemají až tolik co filtrovat, když z VCO do nich jde jen malý rozsah zvukového spektra.." - jinak řečeno, vykradené některé vyšší harmonické tóny, středy, výšky...
Re: "Nové" analogové syntezátory
@farky vidim ze som ta potesil, ale skus nabuduce prispevok zosekat na 1/100 z povodnej velkosti. aspon si rozmyslis co je posolstvo toho co chces napisat a napr uvazis, ze 98% veci si tu uz 1 000 000 krat napisal.
Re: "Nové" analogové syntezátory
Ja som to posolstvo nepochopil do teraz.