No k tomuto midi nedas lebo to je nejake piano cez nejaky sunt mic.
Roland XP-30
Re: Roland XP-30
Dendy, to je k ničemu, dávat sem stereo ukázky, jako ta S4K z youtube... celý tohle vlákno má být pouze o tom, že v mono stopě na live (což jsou obě moje ukázky) s živou kapelou zvuk z XP30 proleze nad cokoliv od přehulený basy, hlasitýho bubeníka nebo živý dechaře stojící vedle tebe, a to zvukově tak, že je to čitelný a i na ucho v rámci celku naprosto přirozený a dost vpředu posazený, není to balast že člověk nepozná jestli je to varhanní nebo klavírovej zvuk nebo dokonce ani nepozná hranou harmonii jako třeba u RD řady Roland klavírů pokud hrajou v rámci hlasitý rock kapely live, což skoro pravidelně slyším na koncertech i hodně známých cizích kapel co kdysi bývaly naše vzory... ale to ještě tsky hráli na arpy omni, pravé hammondy a rhodes piána a ne na jejich digitálni zmršeniny z číny..
A je jasný že ve stereu doma přes highend sluchadla nebo studioboxy kde si to předpokládám všichni pouštíte, cokoliv zní dobře, i ta XP30 i PC3K, dokonce i stereo klavír na dětském Medeli. Ale tyhle stereo načančané “hotové” zvuky nejdou použít live s kapelou!!! Bohužel na stage platí úplně jiný pravidla. Pusťte si vaše stereo precizní klavírové zvuky přes nějaký jeden Fender silverface lampáč a zjistíte to. Tenhle tady, chápu že proti studio stereo podmínkám zvukově poněkud na první dojem otřesný klavír z XP30 vám ale přes ten jeden lampáč bude hrát pořád stejně jako z těch highend aparatur, zatímco zvuk z těch překrásných multisamplů nasamplovaných po každém tónu v X vrstvách u “stereoklavíru” vám udělá totální mišmaš ideální jako křoví do pozadí.
A je jasný že ve stereu doma přes highend sluchadla nebo studioboxy kde si to předpokládám všichni pouštíte, cokoliv zní dobře, i ta XP30 i PC3K, dokonce i stereo klavír na dětském Medeli. Ale tyhle stereo načančané “hotové” zvuky nejdou použít live s kapelou!!! Bohužel na stage platí úplně jiný pravidla. Pusťte si vaše stereo precizní klavírové zvuky přes nějaký jeden Fender silverface lampáč a zjistíte to. Tenhle tady, chápu že proti studio stereo podmínkám zvukově poněkud na první dojem otřesný klavír z XP30 vám ale přes ten jeden lampáč bude hrát pořád stejně jako z těch highend aparatur, zatímco zvuk z těch překrásných multisamplů nasamplovaných po každém tónu v X vrstvách u “stereoklavíru” vám udělá totální mišmaš ideální jako křoví do pozadí.
Re: Roland XP-30
takze ti vazne prijde, ze tyhle dve ukazky zni krasne? Nezni ti to zkreslene a neprirozene?
Re: Roland XP-30
Ta první ne, to je mono zvuk XP30 a můzeš ten klavír klidně pustit přes kytarovou celolampu a z ní e906 do PA i monitorů a bude to v mixu s čímkoliv plnohodnotný a tzv přední - vždy výrazný v popředí a dokonale čitelný zvuk a kupodivu bude připadat vsem na podiu i v sále daleko víc jako klasický piano než stereo highend klavíry z těch chinaplast nových krámů, když je bude muset zvukař stejně pustit mono přes dibox do PA i monitorů.
To druhý je 100 let starý Steinway sejmutý původně 2 kondíkama ale smíchaný do mono stopy, byť je to “analog” a živej klavír, v mono režimu už by se těžko prosazoval i jen ke kytarám, natož ke komplet živé rytmice, dechům apod.
To druhý je 100 let starý Steinway sejmutý původně 2 kondíkama ale smíchaný do mono stopy, byť je to “analog” a živej klavír, v mono režimu už by se těžko prosazoval i jen ke kytarám, natož ke komplet živé rytmice, dechům apod.
Re: Roland XP-30
... mně nejde do hlavy, proč bych měl v dnešní době při zvučení v kapele pouštět kompletně klávesy přes kytarovou celolampu a snímat to mikrofonem - pokud teda tím nechci úmyslně něčeho docílit (u zvuků typu piano/smyčce/dechy to nechápu vůbec).
... takovýhle řetězec (signálová cesta) se přece nemůže brát za měřítko, jestli tenhle jeden nástroj v kapele při tomto zapojení "hraje" a tamten ne.
... takovýhle řetězec (signálová cesta) se přece nemůže brát za měřítko, jestli tenhle jeden nástroj v kapele při tomto zapojení "hraje" a tamten ne.
Re: Roland XP-30
Co se tyce te druhe nahravky, tak se neni cemu divit, ze se neprosadi, kdyz je to tak stransne nahrany/zprzneny. A pak jeste nerozumim jedne veci, proc vlastne neposilas klavesy stero linkou zvukarovi do mixu a k sobe odposlech (at uz inear nebo monitor)?
Re: Roland XP-30
To XP30 piano he hrozne .. mozes ho prehnat cez 20 lamp a stale bude hrozne .. uplne na hocijaky aparat .. to ze bude v predu je mozne .. ale stale to bude hroznyyy klavir !!! Mozno vhodny na Brnenske tancovacky .. Ja keby som mal vystupovat na podiu , tak by som chcel aby sa klavir podobal na klavir .. ne na henten grc ..
Re: Roland XP-30
Zfarkas : Mna by ale zaujimalo , preco ked ides na hocijaky koncert , nikto nepouziva XP30 ale vsetci muzikanti pouzivaju sucasne top nastroje .. Kurcvajly , Korgy , Yamahy , Rolandy .. atd .. Vzdy tie najvyssie modely .. A nikto nema pocit , ze by sa nepresadzovali v tej kapele ..
Re: Roland XP-30
Mohol by dojst aj farky a doniest xp30
Re: Roland XP-30
Radsej nech donesie tu dobru slivovicu .. XP30 nech necha doma ..
Re: Roland XP-30
No myslím, že dosavadní diskuze zde nějak nemá smysl, nikoliv o XP30, ale celkově o zvuku na stage, protože jak vidno, z těch 8 stran příspěvků pouze jeden zmínil skutečný problém co mají s prosazením zvuku kláves v kapele live, jinak s největší pravděpodobností nikdo další z diskutérů live nehraje, protože by věděl, že prakticky všechny klávesový komba určený na stage jsou na mono vstupy, takže diskuze měla být hlavně o tom, jak eventuelně nastavit i ty další špičkové workstationy, aby z nich byl třeba klavír použitelný i z mono výstupu přes nějaký to klávesový kombo nebo dibox direct do mono šavle v PA..
Mimochodem, na posledním koncertě v SONO centru v Brně co jsem byl, klávesák (dá se říct světová extraliga) proháněl svoji klávesovou hradbu přes 3 celolampový komba plus lampovou hlavu+box a odtud mikrákama do PA a bylo to celý hlavně o klávesách, i v kontextu celkovýho live zvuku poctivé rock kapely. Pak když jdu třeba na vesnickou zábavu a klávesák tam preluduje byť technicky precizně na svoje moderní digital imitace ve stereu, páč v mono to jak vidno z dikuze, použitelný asi není, je mi jich spíš vždy líto - v kontextu live mixu je totiž obvykle zvukem pouze ten poslední background sound v kapele a když hraje sólo, třeba na PC3, tak zvukově se dostane max tak na úroveň doprovodnýho riffu kytaristy. Ne hlasitostí, ale tím jak to proleze ostatním, co je na podiu.
Takže prosím jak kdo chce, pište si sem samozřejmě dál zkušenosti z vašeho homestudia, ale příspěvky co nebudou akceptovat téma prosazení zvuku v mono na stage a výměnu zvuků nebo nastavení a zapojení XP30 (a dalších stanic s PCM) za tímto účelem, nereflektuji, nemá to smysl každej o něčem úplně jiným - to je jasný, že se neshodneme nikdy
A co kdyby to někdo konečně už pochopil i z té stránky, že jsem neměl jediný ani nejmenší důvod proč si nenechat třeba ten Kurzweil PC3K, Korg M3, Fantom G, Hammond SK-1, Jupiter 50 a desítky dalších, když jsem je měl všechny koupené, nemám dluhy ani finanční krizi, nepotřebuju prodávat, jediný kritérium pro mé potřeby byl a je zvuk prioritně na stage. A proč si nechávat to co mě zvukově odsazuje dozadu v každém live mixu, když čistě srovnávací metodou 1:1 a po potvrzení zvukařem a spoluhráči si mohu nechat to co hraje jednoduše líp? Když se mi v mixu prosadí líp zvuk imitace hammondek z XP-30 než všechny zvuky v SK-1 tak jako proč bych si měl nechat ty SK-1 a místo nich prodat XP-30?? Prostě nechápu. Vlastně ano - doma ve sluchatkách mi taky zněly ty SK-1 líp, když jsem tedy hrál jen na ně samotný, bez doprovodu kapely, to jo, přiznávám. Stejně tak klavír na Kurzweilu - ano byl příjemnější, měkčí, takový “hodnější” než i ve stereu klavír na XP-30. Takže sranda je, že já rozumím všem, co obhajují ty svoje moderní digitální zvuky, já je doma taky používám, z těch středových a plných zvuků třeba z mý XP30 plus Mooga plus analogových rhytmerů a bass sequencerů totiž bolí hlava za chvíli - ty líbivé moderní stereo zvuky se dají šmrdlat celý den a v pohodě - tím že nejsou tak agresivní a jsou posazené hodně vzadu v prostoru, neunaví tak rychle.
Mimochodem, na posledním koncertě v SONO centru v Brně co jsem byl, klávesák (dá se říct světová extraliga) proháněl svoji klávesovou hradbu přes 3 celolampový komba plus lampovou hlavu+box a odtud mikrákama do PA a bylo to celý hlavně o klávesách, i v kontextu celkovýho live zvuku poctivé rock kapely. Pak když jdu třeba na vesnickou zábavu a klávesák tam preluduje byť technicky precizně na svoje moderní digital imitace ve stereu, páč v mono to jak vidno z dikuze, použitelný asi není, je mi jich spíš vždy líto - v kontextu live mixu je totiž obvykle zvukem pouze ten poslední background sound v kapele a když hraje sólo, třeba na PC3, tak zvukově se dostane max tak na úroveň doprovodnýho riffu kytaristy. Ne hlasitostí, ale tím jak to proleze ostatním, co je na podiu.
Takže prosím jak kdo chce, pište si sem samozřejmě dál zkušenosti z vašeho homestudia, ale příspěvky co nebudou akceptovat téma prosazení zvuku v mono na stage a výměnu zvuků nebo nastavení a zapojení XP30 (a dalších stanic s PCM) za tímto účelem, nereflektuji, nemá to smysl každej o něčem úplně jiným - to je jasný, že se neshodneme nikdy
