
Mikrofon na live zpěv(BETA58/OM6)?
Dnes jsem zašel do obchodu a Betu 58 i OM6 pečlivě hodinu zkoušel a to na stylech od System of a down po -123minut až po Bártu. Takže, kromě toho že jsem naštval prodavače, jsem zjistil pár zajímavostí. Oproti OMku zní Beta chlupatě, člověk cítí že se tím hlasem opírá do blány co je pružná a zvuk je příjemně zahalen. Pokud jde o OMko, je slyšet že ta blána je tenká a jako by napnutá, je to opravdu tak napolo jako kondenzátorový zvuk. Ten hlas zní jasně, bez ochlupení(tím ale ztrácí i kus hloubky). OMko má díky tomu děsné přenosy sykavek a POPů, když si člověk nedá pozor na brilantní artikulaci. Ještě jedna zajímavost, kterou bych při náchylnosti na POPy a sykavky nečekal, když OM vystavíte velkému akustickému tlaku chová se úplně jinak než SHURE, přenos je věrný, řev zní jako nezkreslený čistý řev:-). Shrnul bych to tak, Beta je "hodná", dá člověku pocit že vše zpívá ok, přidává hlasu šířku a dynamicky maskuje nedostatky. OMko zas vyžaduje zkušenosti v používání mikrofonu s hyperkardiodou. OMko vás zvýrazní, neztratíte se ani v hutné a tónově složité muzice, ale musíte dávat pozor jak zpíváte, co zpíváte a do čeho(pod jakým úhlem a vzdáleností) zpíváte.
Ultimate Ears super.fi 5 Pro, db Technoligies IEM 1100, Audix OM6, Shure PG58, Behringer ULTRATONE K3000FX, Sansa e280 8GB, didgeridoo.
U OM6 ještě pozor na přeslechy, ze všech Audixů právě tento mic toho posbírá nejvíc naokolo. Můj postup je takový. Řvounům dávám OM7, ostatním pak OM11 což je kvalitativně někde jinde. U OM11 je nepříjemná vlastnost, že při blbém počasí (vlhkost a teplota) dochází při zpěvu k srážení vlhkosti na membráně což z ní udělá po čase trochu telefon.
ja ti rozumiem, ale poznam aj druhu stranu veci, takze ti hovorim ze to nie je vtip ale racionalna poziadavka. samozrejme ze je to konflikt a musi sa najst kompromis. idealne je spevaka presvedcit, ze sm58 je drek, on sa samozrejme nauci spievat aj na iny. ale prist na koncert a zvukar ti nanuti mikrofon s inym patternom, ty uz mas aj tak tremu, tak ti poviem, ze mas zvukara za dobreho *****. samozrejme ze profici to znasaju inak, ale ti sa zasa zo zvukarom ani nebudu bavit, daju si na stojan to svoje, end of storyjehlar píše:Sorry posuzuju to z pozice zvukaře ne zpěváka. Mě zajímá to jak můžu ze zpěvem v celkovém mixu pracovat. U SM58 je to vždy boj. Audixy jsou oproti tomu luxus. SM58 bych doporučil snad jedině zpěvákovi který potřebuje utlumit ve výškách. A nebo někomu kdo mikrofon pořád někam hází atd.
Jestli ta otázka byla na mě, vybral jsem OM6jehlar píše:Jinak je velmi vtipné když někdo trvá bezpodmínečně na SM58 pro hlavní zpěv. Je pak vtipné jak je hlavní zpěv celkově o několik tříd horší než vokály.
Co jsi tedy nakonec vybral???

Za 1.) Po té co se naučím správně zpívat na tenhle, už mě žádný nepřekvapí(je to těžké technikou)
Za 2.) Jasnější zvuk se dá vždy ochlupatit(preamp, efektory...)
Za 3.) Mam v plánu na něj zpívat i v menších klubech. Hyperkardioda a menší vazbění se hodí. A ta průbojnost čistého vokálu jak by smet, při vybavení některých klubů domácími šustítky.
A k přeslechům...souhlasím, to je jedno z podstatných mínus, má je velké - díky lehké membráně, snadno reaguje na menší akustické tlaky...
Ultimate Ears super.fi 5 Pro, db Technoligies IEM 1100, Audix OM6, Shure PG58, Behringer ULTRATONE K3000FX, Sansa e280 8GB, didgeridoo.
no mozno by si mal zacat presviedcat :) (nezavazna poznamka, ako, pane, ten vas hlas ide tou shurkou uplne dohajzlu atd :) ). moja pointa je, ze spevak musi mikrofon poznat, nic ine. a zasa, na niektore hlasy sm58 pasuje ako rit na serbel, to nemozes popriet...jehlar píše:Aha mi si asi nerozumíme - já nikoho nepřesvědčuju o tom na co by měl zpívat. Jedinou vyjímku jsem udělal u jedné slečny která si donesla jakýsi peave který byl fakt tak hrozný, že jsem po první skladbě udělal stop a trval na výměně. Shury mám v kufru taky, když už je někdo chce.
Jj, je to prostě o tom co komu sedne. Zpěvák by měl zajít do obchodu, nechat si přinést pár favoritů a zazpívat si. Není lepší řešeníkexik píše:no mozno by si mal zacat presviedcatjehlar píše:Aha mi si asi nerozumíme - já nikoho nepřesvědčuju o tom na co by měl zpívat. Jedinou vyjímku jsem udělal u jedné slečny která si donesla jakýsi peave který byl fakt tak hrozný, že jsem po první skladbě udělal stop a trval na výměně. Shury mám v kufru taky, když už je někdo chce.(nezavazna poznamka, ako, pane, ten vas hlas ide tou shurkou uplne dohajzlu atd
). moja pointa je, ze spevak musi mikrofon poznat, nic ine. a zasa, na niektore hlasy sm58 pasuje ako rit na serbel, to nemozes popriet...

Ultimate Ears super.fi 5 Pro, db Technoligies IEM 1100, Audix OM6, Shure PG58, Behringer ULTRATONE K3000FX, Sansa e280 8GB, didgeridoo.
Sykavky nejsou zaviněny hlasem, nevznikají v hrdle, ale způsobem zpěvu - vyslovováním - ústy a jazykem, můžeš je eliminovat, jde o cvik...fova píše:Ja mam v hlasu vice sykavek a zvukari, co nas zvuci, na muj hlas preferuji SM58.
A jsem lead vocal.
Nesváděj to na hlas

Ultimate Ears super.fi 5 Pro, db Technoligies IEM 1100, Audix OM6, Shure PG58, Behringer ULTRATONE K3000FX, Sansa e280 8GB, didgeridoo.