nick_valensi píše:jak sou na tom ribbony celkove s nachylnosti na dobrou/spatnou (akusticky upravenou/neupravenou) mistnost?
... mmno uplne stejne jako vsechny ostatni mikrofony (mozna o neco malo min nez kondiky). Zalezi na tom esli pouzijes klasicky ribony s osmickou a nebo treba Beyerdynamic M160 coz je paskac se dvema systemy, dohromady hyperkardioida (pomerne legendarni a uznavanej model). Mimochodem mam ho tady a muzu pujcit k vyzkouseni (stejne jako levnejsi M260).
Naposledy upravil(a) safa dne 09 črc 2007 14:42, celkem upraveno 1 x.
safa: jasne, ja sem s ribbonama nikdy nezkousel nic nahrat, ale jak sem rikal, o tom royeru ctu dnes a denne samou chvalu, takze je to celkem lakadlo.. nicmene cena okolo 1200eur to hodne brzdi;-)
nevim jak ostatni, ale mne se zatim asi nejvic libila kombinace sm57 a stare md421, pricemz ta md421 tvori vetsinu vyslednyho soundu.. vzhledem k tomu, ze nenahravam ve studiu, ale ve zkusebne, tak dosahuju o tridu lepsich vysledku pouze s dynamickejma mikrakama (nicmene do idealu to ma stale hodne daleko...)
kex: to si delas srandu, ne? jako vesak na bundu bych si to asi predstavit dokazal, ale jako prostredek k dosazeni ultimativniho kytarovyho soundu urcite ne...
??? proc hned tak silna slova??? nemyslel sem to nijak zle.. k vybaveni, ktere mam, je zkratka tbone krapet v nerovnovaze.. (a to by byl i u naprosto prumerne vybaveneho kytaristy - rekneme kytara+apec za 40.000..). tzn. pokud nepocitam preklizkove hrace fokusu, J&D pripadne behringeru, tak je ta poznamka na miste, ne? proste se mi zda 1200voci za majk, kterej bych pouzival pouze na amp hodne a sem presvedcenej, ze v relaci rekneme 300-700eur existuje slusnej majk, kterej by vhodne doplnil sm57 (v mem pripade md421)... tot vse
no, niekedy sa pocita nie ako to myslis, ale ako to povies
skusil si 414-ku od akg? to je tiez dost klasika na aparat... ovsem tam je nejaka schiza s kapslami, treba stary kus, chalani ma dufam doplnia, ze aky
akg 414 je jeden z mych favoritu, protoze se da pouzit i na close miking, tzn. tam by nemel byt problem se spatnou mistnost.. mel sem jeden na dosah ruky, nakonec to nevyslo a od te doby se k nejakemu (ve slusnem stavu) nemuzu dostat..
To je pravda.
Otázka ale je, co chceme od toho druhýho mikrofonu za zvuk. Základ dá SM57 dobrej, tak co k tomu? Posílení na výškách nebo na středech...? Existuje na to nějaká teorie?
No ja som chcel "vacsi" zvuk. Co najviac sa priblizit tomu, ako ten box hra s vyhulenym koncakom v reale. K SM57 som pouzil - nesmejte sa - Behringer C1. Po pociatocnych casovych problemoch sa mi "vacsi" zvuk +/- podaril. S farbou som stale neni uplne spokojny - vela sa da dosiahnut pomerom stop, ale asi je naozaj ideal najst najprv "najvhodnejsi" kondik. Aj ked skusenost s dynamikami ma tak trochu naucila, ze vplyv mikrofonu pri snimani el. gitary sa trochu precenuje - aspon pri tych dynamikach som o tom presvedceny...
no ten royer by mel zvuk jakoby zhutnit.. tezko se to popisuje slovy, ale v podstate by mel to, co leze z repraku, zachytit tak nejak verneji docela me zaujala i ML rada od oktavy, ale tam mi chybi vice recenzi a zkusenosti uzivatelu..
rastis: jak to myslis, ze se vyznam mikrofonu precenuje??? k cemu ti bude bezvadnej kytarovej setup, dyz to pak nebudes schopnej poradne sejmout??? ja mam prave pocit, ze by mel bejt na mikrofon kladenej stejnej duraz jako na zbytek retezce... rekl bych, ze sou tam stejne velke rozdily jako pri snimani cehokoliv jineho (viz napriklad rozdil mezi sm57 a md421).. ty rozdily se mozna smazavaji u vyhuleneho "zkomprimovaneho" metaloveho zvuku, ale jinak je sakra znat cim box sejmes a to bez ohledu na to, esli je to dynamika nebo kondenzator...