NAHRAVANI EL. KYTAR aneb vhodny MIC do kombinace k SM57 ???
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
ctirad: z toho, cos napsal je opravdu citit kus svetaka...
ackoliv mam nekolik spickovych kytar, jednou z mych nejoblibenejsich je stary japonsky fender telecaster za 15tacu a takhle bych mohl pokracovat i s kytarama orville, greco atd., ktere strkaji vetsinu gibsonu (krom custom shopu) do kapes.. o tomhle tady ale myslim nikdo nepochybuje!!! ty tady michas hrusky s jabkama, zatimco my se bavime o tom, jak co nejlepe sejmout amp a ne o tom, ktera $$$ kytara hraje nejlepe.. co se tyka svetove proslulych kytaristu, ukaz mi jednoho, kterej nahraval ve studiu na majk formatu C1..
ackoliv mam nekolik spickovych kytar, jednou z mych nejoblibenejsich je stary japonsky fender telecaster za 15tacu a takhle bych mohl pokracovat i s kytarama orville, greco atd., ktere strkaji vetsinu gibsonu (krom custom shopu) do kapes.. o tomhle tady ale myslim nikdo nepochybuje!!! ty tady michas hrusky s jabkama, zatimco my se bavime o tom, jak co nejlepe sejmout amp a ne o tom, ktera $$$ kytara hraje nejlepe.. co se tyka svetove proslulych kytaristu, ukaz mi jednoho, kterej nahraval ve studiu na majk formatu C1..
Než se nám to tady zase bohužel zvrhne, tak bych ještě něco hodil k tématu. Na první stránce tohohle threadu píše Amorph o kombinaci AKG C1000 a SM57. Vzpomněl jsem si, že jsme jednou řešili s jedním člověkem podobnou kombinaci - SM58 a C1000. Ty zvuky byly jiný a každej měl něco do sebe - Sm58 byla agresivní ve vyšších středech a celkově byl zvuk takovej hrubší a špinavější oproti C1000, které zas chyběly ty středový koule, ale byla jemnější a šla víc do výšek.
edit: takže smíchaný to znělo zajímavě, ale neslyšel jsem to s dalšíma nástrojema
edit: takže smíchaný to znělo zajímavě, ale neslyšel jsem to s dalšíma nástrojema
Naposledy upravil(a) vasek dne 11 črc 2007 15:47, celkem upraveno 1 x.
Nikdo taky netvrdí, že je to ultimativní řešení. Je to jenom příklad toho, jak jsou ty debaty někdy absurdní a řeší nesmrtelnost chrousta.kexik píše:ja len podotknem ze mclaughlin cez ten laptop hra zivaky, lebo je slavny a lenivy. neexistuje ze by to pouzil pri nahravani platne... ucel svati prostriedky ale urcite to nie je ziadne ultimativne riesenie.
Nic, zpět k tématu. Tuhle jsem si stáhl (už bohužel nevím kde, možná z SOS) článek věnovanej nahrávání kytar více mikrofonama. V podstatě to bylo z 90% o tom, jak řešit problémy s fází. Ten člověk radil vyhulit si signál z obou mikrofonů do sluchátek, u jednoho mikrofonu otočit fázi a pak hledat místo, kde je jejich součet nejslabší. A jako zdroj zvuku doporučoval bručící aparát.
Takže jsem byl z obsahu trochu zklamanej, ale zase je pravda, že pokud si člověk nepořeší fázi, tak je zbytek diskuse o ničem. Je ale pravda, že toto se dá taky řešit dodatečně v DAW.
Takže jsem byl z obsahu trochu zklamanej, ale zase je pravda, že pokud si člověk nepořeší fázi, tak je zbytek diskuse o ničem. Je ale pravda, že toto se dá taky řešit dodatečně v DAW.
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
mam doma DVD z SAE (bohuzel mi u tretiho prehrani zaclo zlobit a ted uz nejde spustit vubec...) a tam byla vysvetlena teorie sfazovani vice mikrofonu pri nahravani kytarovych aparatu jednoduse. vezmes jeden mikrofon jako zaklad a postupne k nemu pridavas signal z druheho pak tretiho atd. mikrofonu a pouze resis obraceni/neobraceni faze. vzhledem k tomu, ze to tam radi absolutni profik, tak bych rekl, ze na dalsim laborovani s fazema nebude problem. aspon co se tyce tech vzdalenosti, ktere pri nahravani ampu (majk/amp) prichazeji v uvahu.