NAHRAVANI EL. KYTAR aneb vhodny MIC do kombinace k SM57 ???

Mikrofony a předzesilovače
rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

Ctirad - mas tip na nejaku znamejsiu nahravku s gitarami, co su sansamp ?

prosluly jazzman s notebookom bude laughlin, nie ?

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

ctirad: z toho, cos napsal je opravdu citit kus svetaka...
ackoliv mam nekolik spickovych kytar, jednou z mych nejoblibenejsich je stary japonsky fender telecaster za 15tacu a takhle bych mohl pokracovat i s kytarama orville, greco atd., ktere strkaji vetsinu gibsonu (krom custom shopu) do kapes.. o tomhle tady ale myslim nikdo nepochybuje!!! ty tady michas hrusky s jabkama, zatimco my se bavime o tom, jak co nejlepe sejmout amp a ne o tom, ktera $$$ kytara hraje nejlepe.. co se tyka svetove proslulych kytaristu, ukaz mi jednoho, kterej nahraval ve studiu na majk formatu C1..

vasek
Příspěvky: 2329
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

Ctirad: tak to bylo ostrý a moc se tu teď všichni stydíme. Jdu si přehrát Želvu a Férovýho hráče, abych se uklidnil... :lol:

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

Ctirad: moc hezky receno. Instrumento.cz je dobrej priklad, vid? :)

vasek
Příspěvky: 2329
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

Než se nám to tady zase bohužel zvrhne, tak bych ještě něco hodil k tématu. Na první stránce tohohle threadu píše Amorph o kombinaci AKG C1000 a SM57. Vzpomněl jsem si, že jsme jednou řešili s jedním člověkem podobnou kombinaci - SM58 a C1000. Ty zvuky byly jiný a každej měl něco do sebe - Sm58 byla agresivní ve vyšších středech a celkově byl zvuk takovej hrubší a špinavější oproti C1000, které zas chyběly ty středový koule, ale byla jemnější a šla víc do výšek.
edit: takže smíchaný to znělo zajímavě, ale neslyšel jsem to s dalšíma nástrojema
Naposledy upravil(a) vasek dne 11 črc 2007 15:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

ja len podotknem ze mclaughlin cez ten laptop hra zivaky, lebo je slavny a lenivy. neexistuje ze by to pouzil pri nahravani platne... ucel svati prostriedky ale urcite to nie je ziadne ultimativne riesenie.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

Cyril píše:Ctirad: moc hezky receno. Instrumento.cz je dobrej priklad, vid? :)
No já to nechtěl psát přímo, ale ano je to jeden z příkladů. Spíš mě ale překvapilo, kolik postižených hus se v tom poznalo, ačkoliv to nebylo myšleno na ně ;)

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

kexik píše:ja len podotknem ze mclaughlin cez ten laptop hra zivaky, lebo je slavny a lenivy. neexistuje ze by to pouzil pri nahravani platne... ucel svati prostriedky ale urcite to nie je ziadne ultimativne riesenie.
Nikdo taky netvrdí, že je to ultimativní řešení. Je to jenom příklad toho, jak jsou ty debaty někdy absurdní a řeší nesmrtelnost chrousta.

vasek
Příspěvky: 2329
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

Ctirad: tak ti děkujeme za upozornění a nech nás tady laskavě toho našeho chrousta sežrat. To, že v Guitar Rigu a Vampovi zní všechny mikrofony stejně ještě neznamená, že to tak je doopravdy.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

Vašku, já nikdy netvrdil, že všechny mikrofony hrajou stejně, to je dezinterpretace. Hloupé poznámky mimo mísu ponechme stranou.

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

ale vsak sa nehadajte pani bratia :) myslim ze je jasne, co kto chce povedat.

vasek
Příspěvky: 2329
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

Nic, zpět k tématu. Tuhle jsem si stáhl (už bohužel nevím kde, možná z SOS) článek věnovanej nahrávání kytar více mikrofonama. V podstatě to bylo z 90% o tom, jak řešit problémy s fází. Ten člověk radil vyhulit si signál z obou mikrofonů do sluchátek, u jednoho mikrofonu otočit fázi a pak hledat místo, kde je jejich součet nejslabší. A jako zdroj zvuku doporučoval bručící aparát.
Takže jsem byl z obsahu trochu zklamanej, ale zase je pravda, že pokud si člověk nepořeší fázi, tak je zbytek diskuse o ničem. Je ale pravda, že toto se dá taky řešit dodatečně v DAW.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

v DAW je to najpohodlnejsie riesenie... nevyhoda ovsem je ze tocis viacmenej naslepo

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi »

mam doma DVD z SAE (bohuzel mi u tretiho prehrani zaclo zlobit a ted uz nejde spustit vubec...) a tam byla vysvetlena teorie sfazovani vice mikrofonu pri nahravani kytarovych aparatu jednoduse. vezmes jeden mikrofon jako zaklad a postupne k nemu pridavas signal z druheho pak tretiho atd. mikrofonu a pouze resis obraceni/neobraceni faze. vzhledem k tomu, ze to tam radi absolutni profik, tak bych rekl, ze na dalsim laborovani s fazema nebude problem. aspon co se tyce tech vzdalenosti, ktere pri nahravani ampu (majk/amp) prichazeji v uvahu.

vasek
Příspěvky: 2329
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek »

myslíš jako že neřeší posun o nějaký ty milisekundy, ale jen otáčení fáze (amplitudy)? Nedokážu si na to udělat názor, ale v rovině teorie mi
to zní divně. Nebo resp. bylo by to totálně v rozporu s tím zdrojem, co jsem citoval já, kterej řešil fázi víc než dost.

Odpovědět