NAHRAVANI EL. KYTAR aneb vhodny MIC do kombinace k SM57 ???
NAHRAVANI EL. KYTAR aneb vhodny MIC do kombinace k SM57 ???
Zdravim vsechny, potreboval bych poradit s koupi nastrojovych mikrofonu. Chcem s kapelou v domacich podminkach s celkem dobre vytlumenou zkusebnou a profi zvukovkou nahravat kytarove aparaty. Hrajem neco jako techno / progress metal a potrebujem hutny, citelny a "stavnaty" zvuk :O) Vicemene jsem rozhodnut pro tradicni Shure SM57 a ted hledam vhodny druhy kousek (kondenzatorovy), ktery by SM57 dobre "doplnil". Moje prvni varianta byla teda SM57 + malo-membranovy RODE NT5, z doslechu, recenzi a testu - pry kvalitni mikrofon, navic konkretne ke kombinaci SM57 a RODE NT5 jsem v testech na music-store.cz nasel: " ... Když jsem zvolil 2x „close miking„ Shure SM57 a Rode NT5 v poměru 1:1, objevil se naprosto masívní, dynamický a bez jakýchkoli úprav výborný zvuk (stack Marshall 900). Prostě „dynamika„ Shure dodá zdravou průraznost a Rode doplní jinak celkem prázdný zvuk ... " Navic RODE NT5 je ted v akci za dobrou cenu, takze o tom dost uvazuju. Probiral jsem tuhle variatnu s jednim odbornikem a ten by mi spise doporucil nejaky velko-membranovy - nemluvili jsme konkretne o kombinaci s SM57 (protoze s timhle nemel zkusenosti), ale obecne o hutnem kytarovem zvuku apod. - navrhl mi (v ramci mych financnich moznosti) Studio Project B1 a jeste lepe RODE NT1. Ta SP B1 by vysla o zhruba 1.000,- levneji nez RODE NT5 a RODE NT1(A) je uz o kapku drazsi, ale ohlasy jsou na ni dost dobre. Dejmetomu, ze Studio Project B1 by se mohla vyrovat RODE NT5 (pri kombinacich s SM57) - mel by byt obecne (pro nahravani hlasitych dist. kytar) lepsi velko-membranovy nez malo-membranovy nebo to neni pravidlem? Taky jsem se docetl, ze malo-membranove muzou trochu ztracet na basech (hutnosti) oproti velko-memabranovym. Dalsim dulezitym aspektem bude nejspis max. uroven vstupniho signalu - ta je ale u malo-membranove NT5 dokonce o cca 10dB "lepsi" (maximální SPL - 143 dB), nez u SP B1 (132dB) - pokud pojem "maximalni SPL" chapu spravne. Mate nekdo zkusenosti s temito mikrofony nebo jeste lepe s kombinacemi, ktere zde uvadim? Myslite, ze by se spise vyplatilo investovat do samotne (asi nejlepsi) RODE NT1 a ze by vysledek mohl byt srovnatelny s temito kombinacemi (SM57 + Studio Projects B1 nebo SM57 + RODE NT5)? Kdybych se rozhodl jen pro RODE NT1, mam jeste moznost pujcit si nejake starsi mikrofony a zkusit je "postavit" na misto SM57 (na kterou by tedy v pripade koupe RODE NT1 uz nezbyly penize) - a to Shure 588SB unisphere B (dnes pod nazvem - 588SDX), ktery by (podle toho co jsem se dozvedel od odbornika z pmc.cz) SM57 teor. i mohl "zastoupit" (- takze dalsi dilema :O) a dale AKG D190C (bohuzel k tomuto starsimu kousku uz sem na netu zadne info nenasel, ale kdo vi, treba z nej "vyleze" neco zajimaveho ;O)
zkoušel jsem SM57 + Rode NT1-A a bylo to úplně o ničem. Zvuk, co lezl z Rode byl takovej jakoby středovej, o ničem, vůbec jsem ho nepoužil, takže jsem zůstal u klasiky - SM57. Taky by mě zajímalo, jak toto řešit, slyšel jsem nějaký nahrávky SM57 + AKG řady C (1000 nebo 3000...?) a to už bylo jiný kafe.
Naposledy som nahraval metalove gitary SM57 od repraku a kopakova bambula StageLine od zadu zatvoreneho boxu 4x12". Ten zadny mikrofon tej SM57 prida presne to maso, ako ked to pocuvas vypeckovane v miestnosti a s vysledkami som bol velmi spokojny. S kombinaciou s kondikom skusenost nemam. Ale miesto SM57 sa oplati vyskusat vsetky dynamiky, co su k dispozicii. Kazda spravi dost inu farbu, niektora sa moze hodit viac, niektora menej. Respektive ak by som chcel velmi experimentovat, dal by som ku kazdemu repraku v boxe iny majk a potom si vybral.
Já jsem zatím nahrával jen přes SM57 a SM57 Beta, ale myslím si, že pro metal je zbytečný snažit se jít frekvenčně ještě výš než co poskytne SM57... to už má fakt asi víc cenu posílit ten zvuk dole, jak píše rastis. Ovšem pro čistý zvuky do popu apod. má asi smysl hledat nějaký kondík.
Každopádně tato problematika je probraná velmi důkladně zde
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?t ... 558&page=0
Jediný, co tam není, je problematika nahrávání dvou aparátů naráz a to by mě zajímalo, jakou s tím máte zkušenost. Já jsem bohužel neměl nikdy k dipozici 2 stejný aparáty, ale vím, že se to tak často dělá.
Každopádně tato problematika je probraná velmi důkladně zde
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?t ... 558&page=0
Jediný, co tam není, je problematika nahrávání dvou aparátů naráz a to by mě zajímalo, jakou s tím máte zkušenost. Já jsem bohužel neměl nikdy k dipozici 2 stejný aparáty, ale vím, že se to tak často dělá.
mmmno ja jsem na tu nasi soutez k Beyer M201TG dal obycejnou Behinger B-2Pro kardioidu a myslim, ze to dohromady docela hodne zadungovalo.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Nahravam akurat death metalovu kapelu, gitary maju trhat membrany. Prvy raz som pouzil kombinaciu majk odzadu boxu (otocena faza na sabli), dynamika od repraku a kondik z odstupu boxu (miestnost je akusticky ako-tak osetrena). Kondik som takto pouzil prvy raz.
Prvotny dojem ma celkom potesil, ale ako to mam v mixe, maju tie gitary (lavy/pravy kanal natoceny 2x to iste) divnu farbu, su v tom nejake diery a neviem to EQ moc doriiesit. Doslo mi, ze je to nejaky hreb. filter kvoli tomu dalekemu mikrofonu.
Dobre uvazujem ? Ak je ten kondik cca 1 meter za dynamikou, tak prepoctom rychlosti zvuku by som mal tu stopu posunut voci ostatnym cca 3ms dozadu ? Je pravda, ze dokazem farbu takto dost pomenit, len som si neni isty, ci k lepsiemu. Respektive rychlo pri takychto pokusoch "ohluchnem" a statim sudnost...
Ake su Vase skusenosti ? Co hovori teoria / prax ?
Dik...
Prvotny dojem ma celkom potesil, ale ako to mam v mixe, maju tie gitary (lavy/pravy kanal natoceny 2x to iste) divnu farbu, su v tom nejake diery a neviem to EQ moc doriiesit. Doslo mi, ze je to nejaky hreb. filter kvoli tomu dalekemu mikrofonu.
Dobre uvazujem ? Ak je ten kondik cca 1 meter za dynamikou, tak prepoctom rychlosti zvuku by som mal tu stopu posunut voci ostatnym cca 3ms dozadu ? Je pravda, ze dokazem farbu takto dost pomenit, len som si neni isty, ci k lepsiemu. Respektive rychlo pri takychto pokusoch "ohluchnem" a statim sudnost...
Ake su Vase skusenosti ? Co hovori teoria / prax ?
Dik...
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
co sem se v posledni dobe setkal s nazorama, tak jako idealni se k sm57 jevi royer R121.. bohuzel je drahej jak cert.. mate s timhle majkem nekdo osobni zkusenost z nahravani kytarovych ampu? a jak sou na tom ribbony celkove s nachylnosti na dobrou/spatnou (akusticky upravenou/neupravenou) mistnost?