
Test ribbonu T.Bone RB100
tak som si pred chvilou doprial trocha adrenalinu: napinal som na rb100 ribbon, zistil som totiz, ze zltaci ho poriadne nenapli a moj pasik bol ohnuty do skaredeho S... po rozmontovani a opatrnom odstraneni ochrannej sietky som odsroboval jeden z kontaktnych kuprextitov, pasik chytil pomocou sparatka namoceneho v mede (vlastny vynalez
) a natiahol zhruba o 1 mm, takze teraz je spravne napnuty. ochrannu sietku som PORIADNE oblepil striebornou kobercovkou, ta cinska lepipaska co tam je je 3mm siroka a nedrzi, navyse horny a dolny koniec sietky neprilieha a teda nechrani poriadne ribbon, tieto casti som z prednej strany (kde su srobky a napajaci kablik) utesnil zltym plastickym lepidlom pattex, zozadu normalne paskou. ribbon teraz daleko lepsie odolava prudom vzduchu. co sa tyka vplyvu modu na zvuk, mierne sa zvysila citlivost, kedze vacsia cast ribbonu je v spravnej polohe magnetickeho obvodu, charakter zvuku sa nijak nezmenil. popisane upravy neodporucam robit nesikovnym, ribbon je mimoriadne jemna folia a manipulovat s nou je skutocne delikatna zalezitost. to utesnenie sietky, pokial je vas ribbon v poriadku, je pomerne nenarocne a zvladne ho asi kazdy. ci je vas ribbon spravne napnuty, ide skontrolovat proti svetlu pri pohlade asi 30stupnov od osi kolmej na ribbon

co ja viem, nejaky honig proste 
hlavne ho nesmie byt vela, pasik sa nesmie zasvinit, musi tam byt elektricky kontakt. pinzeta je prilis hruby nastroj a ja som si vsimol, ze pasik sa rad na hocico nalepi. proste sparatko strcis do medu, UTRIES, a potom ta medova vrstvicka v pohode udrzi ribbon na spicke, natiahnes ho ako potrebujes, druhym cistym sparatkom pridrzis a rychlo na to hodis tu kontaktnu platnicku
ale aj tak je to na panaka, skoro som pri tom osedivel

hlavne ho nesmie byt vela, pasik sa nesmie zasvinit, musi tam byt elektricky kontakt. pinzeta je prilis hruby nastroj a ja som si vsimol, ze pasik sa rad na hocico nalepi. proste sparatko strcis do medu, UTRIES, a potom ta medova vrstvicka v pohode udrzi ribbon na spicke, natiahnes ho ako potrebujes, druhym cistym sparatkom pridrzis a rychlo na to hodis tu kontaktnu platnicku
ale aj tak je to na panaka, skoro som pri tom osedivel
Recordingbox RB1: http://www.untrue.ch/test/rb1/ 

a co tento mikrofon?
http://www.thomann.de/gb/the_tbone_rm700.htm Neměl by být ještě o něco lepší než T.BONE RB100? Má sním někdo nějaké zkušenosti?
Mají vůbec tyhle mikrofony kardioidní charakteristiku?
http://www.thomann.de/gb/the_tbone_rm700.htm Neměl by být ještě o něco lepší než T.BONE RB100? Má sním někdo nějaké zkušenosti?
Mají vůbec tyhle mikrofony kardioidní charakteristiku?
tak ako ma poznate, iste nikoho neprekvapi, ze som rb100 skusal vselijak upravovat. tu su dva mody, ktore maju jednoznacne pozitivny prinos
1. vymenit napajacie kable k ribbonu. samotny ribbon ma v pripade rb100 odpor asi 0.1ohmu (meral som to provizornym mostikom takze presne cislo nezarucujem) a kazdy odpor navyse medzi samotnym pasikom a step-up transformatorom predstavuje zdroj cisteho sumu (termicky, tzv Johnsonov sum sposobeny pohybom elektronov vo vodici 1. radu). Originalne droty su nekvalitne a tenke; ked sa nahradia slusnym ofc kablom (pouzil som kusky slusneho znackoveho reprokabla s prierezom 2mm2), mikrofon sumi pocutelne menej, nie radovo, ale pocutelne; myslim ze tato uprava dava zmysel. privodne kabliky som na vyvody trafa naspajkoval priamo, nie cez tu originalnu kvazi svorkovnivu z kuska plosneho spoja.
2. rb100 na rozdiel od svojej royer predlohy, nema vnutri kosa vyrieseny akusticky skrat, medzi samotnym telesom magnetu s pasikom a kosom je po stranach strbina, ktora skratuje prednu a zadnu stranu pasika. tuto strbinu som ucpal hmotou patafix (vyraba UHU) s ocakavanim, ze sa zlepsi citlivost. s prekvapenim som zistil, ze sa nezlepsila citlivost, ale mikrofon prestal zvonit na vyssich stredoch (predovsetkym s (myslene sh, ako siska) je po uprave uplne ok). material na ucpavku necham na vasej fantazii, kazdopadne moja uprava je dokonale vratna, patafix sa da hocikedy pohodlne odstranit.
1. vymenit napajacie kable k ribbonu. samotny ribbon ma v pripade rb100 odpor asi 0.1ohmu (meral som to provizornym mostikom takze presne cislo nezarucujem) a kazdy odpor navyse medzi samotnym pasikom a step-up transformatorom predstavuje zdroj cisteho sumu (termicky, tzv Johnsonov sum sposobeny pohybom elektronov vo vodici 1. radu). Originalne droty su nekvalitne a tenke; ked sa nahradia slusnym ofc kablom (pouzil som kusky slusneho znackoveho reprokabla s prierezom 2mm2), mikrofon sumi pocutelne menej, nie radovo, ale pocutelne; myslim ze tato uprava dava zmysel. privodne kabliky som na vyvody trafa naspajkoval priamo, nie cez tu originalnu kvazi svorkovnivu z kuska plosneho spoja.
2. rb100 na rozdiel od svojej royer predlohy, nema vnutri kosa vyrieseny akusticky skrat, medzi samotnym telesom magnetu s pasikom a kosom je po stranach strbina, ktora skratuje prednu a zadnu stranu pasika. tuto strbinu som ucpal hmotou patafix (vyraba UHU) s ocakavanim, ze sa zlepsi citlivost. s prekvapenim som zistil, ze sa nezlepsila citlivost, ale mikrofon prestal zvonit na vyssich stredoch (predovsetkym s (myslene sh, ako siska) je po uprave uplne ok). material na ucpavku necham na vasej fantazii, kazdopadne moja uprava je dokonale vratna, patafix sa da hocikedy pohodlne odstranit.
Tady v této demo nahrávce jsem použil RB100 na Overy a kytarové kombíčko.
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=8540
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=8540
Tak včera mi taky přišel RB100 od Thomanna a má stejnou vadu jako ten kexikův. Pásek je do tvaru S a to dost, dokonce se mi zdá, že se v tom prohybu síťky přímo dotýká. Zkoušel jsem s ním snímat přechody na bicích, cca ze vzdálenosti 25cm a v tom zvuku něco šustí, nevím jestli to náhodou není právě to narážení uvolněného pásku o síťku. Teď zvažuju, že ho asi pošlu zpátky, protože nevím jestli mám nervy na to pásek napínat, a koupim jinej kus. Co ostatní uživatelé tohoto mikrofonu, je váš pásek v pohodě?